mossepower: Voshod 2

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

mossepower: Voshod 2

Unread post by mossepower »

Masin minu käes tegelikult juba 4 või 5 aastat, aga alles nüüd hakkasin tegema ja kuna tekib palju küsimusi, siis mõtlesin ,et kõige parem oma teema teha.
Ratas ise pärit 1973 aastast, mina olen kolmas omanik, esimene sõitis sellega väidetavalt 100 km ja teine 2400. Seejärel `98 v. `99 varastati ratas ära ning ralliti ringi ja peideti Sauga jõele mingi silla alla vms. Aga öösel olevat jää liikuma hakanud ja ratas uppus ära. Järgmine päev või ülejärgmine sai omanik ratta tagasi ning võttis "värvimiseks" "lahti" ja pärast paagi ja istmeta tsikli ülepintseldamist seisis masin kuni mina selle leidsin.
Ise panin ratta selle suve lõpus käima ja sõitsin kokku ehk 10 km, aga väntvõlli otsatihendid tundusid suhteliselt läbi olevat- gaasi andes polnd jõudu ja tossas jubedalt. Tahtsin siis tihendid ära vahetada ja kui magneti maha sain, avastasin ,et vända laagris ka loks sees. 2500 km eluea kohta vist nagu ei tohiks olla?
Lisaks sai veel aastalõpus enda nimele ka kirjutatud ja siis kõiki asju kokkuarvestades mõtlesin, et võiks kevadeks sõidukõlblikuks teha selle.

Nüüdseks mootor maha võetud ja lammutatud kuni karteripoolte eemaldamiseni. Huvitav koht oli see kus õhufiltri alumisest kopsikust voolas välja Sauga jõe 10 aastat seisnud vesi.

Eelmise aasta lõpus oli ratas veel selline:
Image
Hetkeseis:
Image
Ja mõned küsimused:

1) Kas siduri ja väntvõlli ülekande kett peabki olema suhteliselt lõtv? (Kruvver ,hammasrattal kahe hamba vahel, tiiru üle ei käi. Aga 1 lüli annaks ehk ära võtta)
Image
2) Kuidas avada karteri kruve, mis tavalise kruvikeerajaga keerates lahti ei tule? Enamuse sai haamri ja nurga all kruvikaga lahti, aga osadele ei pääse niiviisi ligi.

3) Kui siduri lülitusmehhanismis on ühe kuuli asemel järjest kaks, ega see midagi riku?

4) Kumb karteripool on mõtekas/kergem esimesena eemaldada, kui sellel üldse vahet on?

Üks mitte elutähtis asi ka, et kust saada trapetsi kujulist õhufiltri elementi või mis materjaliga seda asendada? Endal pole sellest midagi alles.

Hetkel midagi rohkem meelde ei tule.

EDIT: Lisaks veel, et magnetit hoidev polt(M6) murdus väntvõlli sisse ära, kas kõige turvalisem see välja puurida? Kas võib uuesti sama keerme puurida või peab vähemalt 1 number suurem olema?
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Väntvõllis ei ole keere M6 vaid on M7x1.
Oman mõnda roostes mootorratast.
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

1)Ühte lüli ei saa ketilt kuidagi välja võtta.(Ketilülid alati paaris)
Isegi uus kett pole seal pingul peal.

2)Tuleb kasutada suuremat ja korralikumat kruvikat ja keerata jõuga lahti.
Aitab ,kui koputada enne kruvidele raudpulgaga peale. :wink:

3)Kahte kuuli järjest ei tohiks olla,alati saab ju siduri korvi pealmisest plaadist pulga pikkus parajaks regullida.

4)Natuke parem on süütepoolset mootoripoolt ikka ära enne võtta.

On olemas murdund poldi väljavõtmis komplekte.Puurimine pole alati 100% kindel.Kui muu väntvõll korras ,siis saab murdund osa väljapuurimise mitte õnnestumisel süütepoolne võll ära vahetada(suht täpne töö)
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

Unread post by mossepower »

Tänud hautz nõuannete eest!
Nüüd veel karteris 3 kruvi sees, mis lahti ei tule, lasin augud ööpäevaks Mos2 täis, mis seni roostes poltidega lausa imesid teinud. Vaatab, mis saab.

Ostsin siis sellise komplekti täna omale:
http://www.amprotools.net/Product_List. ... earch_show

Seal kõige väiksem variant on kirjas M3/M6, kas see peaks tähendama, et 3-ne auk tuleb ette teha kui M6 polti tahaks kätte saada?
Järgmine suurus on M8 poldile 6-ne auk ette, aga M7 puhul peaks kasutama ikka M6 väljakeeramise pulka koos 3-se auguga?

Lisaks on nende väiksemate pulkade kandiline pea nii väike, et nende jaoks vaja mingit spets. otsikut või peaks saama ka väikese lehtvõtmega?

Ise täiesti tume poldieemaldamise alal.
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

Unread post by mossepower »

Nüüd mootor pooleks.
1)Esimese ketihammasratta tugilaager on rullidel, neid rulle peaks kokku olema 42?
Ja kas need tuleb kokkupanemisel panna võllile enne karteripoolte kokkupanekut või saab ka väljaspoolt hljem panna?

2)Kuidas üldse Voshodi karteri kokkupanek käib? Kas peab ikka mõlemad karteripooled kiirelt kokku panema kui veel mõlemad soojad?
Või võib ka ennem siduripoolsesse karteripoolde käigukasti ja väntvõlli sisse laduda ning hiljem kuuma parempoolse karteri otsa panna?

3)Karteritihendi oma kohale panemisel, kas on mõtekas see õrna silikooni kihiga kokku teha või immutada õliga nagu vanasti tehti?

Hetkel rohkem küsimusi ei meenu, aga neid on kindlasti veel!

Kokkupanekuga on tegelikult veel küll aega, enne vaja sebida uued laagrid ja tihendid, aga nendega ehk väga kaua ei lähe.
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 137
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ »

Päris viisakas Voshod-2 8 ) respekt!
ralliace14
Posts: 8
Joined: 10. Jun 2006 00:00
Location: Valgamaa
Contact:

Unread post by ralliace14 »

Tere! Minu poolt kerge soovitus seoses roostemuunduritega: pärast kui kruvi/polt/mutter maha kruvitud, siis enne peale panekut puhasta üle ja pane tavalist õli peale kui tegemist rauast pindadega. Kuradi roostemuundur tekitab uut roostet aktiivselt juurde, ma jobu kunagi kasutasin traktoril mutrite kätte saamiseks, pärast kruvisin mutrid tagasi peale, et ära ei kaoks, paari päeva pärast olid mutrid nii kinni roostetanud sinna, et murdsin pika latiga 2 kinnitust ära, ülejäänud sain mingilmääral lahti jälle.
Muidu tsikli välimus täitsa viisakas, soovin edu! : )
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

Unread post by mossepower »

Tänan soovide ja nõuannete eest!
Happe põhiste roostemuunduritega ongi selline jama, et pärast kuivamist ja reageerimist jätab soolakihi pinnale, mis on vaja mehaaniliselt eemaldada. Ise kasutan roostemuundurit ainult juhul, kui pleki vms. pinnal sügavad roostekolded ja pärast eemaldan tekkinud soolad ning siis happekrunt+ täite, pahtel värv vms. Kinni olevate poltide lahti saamiseks soovitan Mos2 peale lasta ja paariks päevaks seisma jätta. Kokkupanekul alati lasen keermed ja mutrid WD-40 üle, siis läheb libedamalt kokku ja lootus kunagi lahti ka saada.

Hetkeseis selline ,et probleeme tekitab see karteripool, kus väntvõlli otsas 2 laagrit ja mitte mingi nipiga ei tule väntvõll sealt välja, on seal mingi spets võte?
Tihendid saadaval, aga postikulu on kallim kui tihendid ise, aga mis teha.
Järgmine nädal siis laagreid ostma ja kuidagi peab hakkama seda jama kokku laduma.

Väljakeeramis komplekti kohta rääkis sõber, kes autoehituse alal vägagi kodus on, et teise otsa käib õiges möödus keermelõikur, pean üles otsima enda omad. Aga samas ta mainis, et 50/50 läheb see väljakeeraja pooleks ja tarvis ikkagi suurem auk ja keere teha. Lisaks selle pulga karastatud terast olevat jube puurida, kaua läheb ja mitu puuri kulub.

Lisaks suutsin veel teise sõbraga kokkuleppele jõuda, et kui soojaks läheb siis temapool saab värvida(Endal pole kompressorit ja vee eraldajat ning pole värvind ka kunagi) Nüüd sooviks teada kus Pärnu kandis liivapritsi teenust osta saab???Hetkeseis siis:

Image
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Enne murdund osa väljakeeramist aja väntvõlli ots kuumaks ja liiguta polt natuke ära ja siis vesi peale .maha jahtudes keerad murdund osa välja.
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

Unread post by mossepower »

Jätkuvalt probleemiks väntvõlli kättesaamine sealt mootoripoole seest. Proovinud igasuguseid võtteid, mis lõpuks kulmineerusid võlli otsal oleva keerme rikkumisega. Muukviilidega sai selle korda, aga enam pole soovi seda korrata.

Kas on olemas mingit tõmmitsat, millega välimise laagri kätte saaks? Siis ehk tuleb kergemalt või on kellegil mingeid ideid?
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Aja kuumapuhuriga laagri ümbert mootoripool kuumaks,kui muidu ei tule :roll:
User avatar
agent007
Tavakasutaja
Posts: 30
Joined: 14. May 2005 00:00
Location: -- Tartumaa -- Mobiil: 58454535
Contact:

Unread post by agent007 »

hautz wrote:Aja kuumapuhuriga laagri ümbert mootoripool kuumaks,kui muidu ei tule :roll:
Ise olen leeklambiga ajanud. Veidi tahmab küll, kuid saab kiiremini ja kuumemaks ajada.
Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa)
heinam
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 10. Apr 2006 00:00
Location: sindi
Contact:

Unread post by heinam »

liivapritsi saad telefoni numbrilt 5044906 ja se pritsikoht asub vana saugast edasi tallinapoole. eitule täpselt selle koha nimi meelde .

ja kui soov ka pulbervärvime siis on nr: 5640002 ja nimeks tiit ja asub KEK hoovis.
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

Unread post by mossepower »

heinam wrote:liivapritsi saad telefoni numbrilt 5044906 ja se pritsikoht asub vana saugast edasi tallinapoole. eitule täpselt selle koha nimi meelde .

ja kui soov ka pulbervärvime siis on nr: 5640002 ja nimeks tiit ja asub KEK hoovis.
Suur tänu! Aga enne ootab kevadet kui temperatuur värvida võimaldab, sest soov värviosa ikka ise teha.

Mootor nüüd täesti laiali ja väljakeeramine ei õnnestunud. Keerasin uuesti M7 keerme vana poldi asemele. Juhul kui pidama ei jää siis tuleb ikka numbri võrra suurem teha, eks näeb.
Nüüd tarvis laagrid ja tihendid osta. Seejärel saab hakata juba kokku panema.
Huvitaks ikka kuidas seda rulllaagrit kokku panna. Vaatasin ,et laagri korpust saaks ka karterpoolest välja suruda, kas see vajalik või saab mingil muul moel kokku panna...
Mis temperatuurini peaks karteripooled laskma, et laagrid ikka pesadesse ja võllidele mahuks? Mingi aeg kulub ju kokkusobitamisele ka.
mesamees
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 12. Oct 2006 00:00
Location: Türi , Järvamaa
Contact:

Unread post by mesamees »

Selle rull-laagri rullid laod sisemise saale peale,mis on eelnevalt määrdega kokkutehtud,siis jäävad need ilusasti sinna püsima ja siis paned selle kompoti ettevaatlikult omakohale tagasi.Loodan,et saad sellest segasest jutust aru,muudmoodi ma ei oska kohe asja seletada.
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

Unread post by mossepower »

mesamees wrote:Selle rull-laagri rullid laod sisemise saale peale,mis on eelnevalt määrdega kokkutehtud,siis jäävad need ilusasti sinna püsima ja siis paned selle kompoti ettevaatlikult omakohale tagasi.Loodan,et saad sellest segasest jutust aru,muudmoodi ma ei oska kohe asja seletada.
Tänud. Saan põhimõtselt aru, litooliga peaks kokku tegema, vanadel izidel ka vist samaugune laager, kuskilt meelde jäänud see süsteem.

Huvitaks, et kas oleks ka mõtet lasta kaanest mingi 1 või 2 mm maha treida?
Mõte tekkis seepärast, et surveaste arvatavasti 72 või 76 bensiinile, aga ainult 95 ju saada tanklatest.
arts24h
Tavakasutaja
Posts: 16
Joined: 24. Sep 2006 00:00

Unread post by arts24h »

Treida pole vaja sõidab väga edukalt 95 küttega.
mesamees
Tavakasutaja
Posts: 61
Joined: 12. Oct 2006 00:00
Location: Türi , Järvamaa
Contact:

Unread post by mesamees »

Mul oli täpselt sama aasta ratas ja sõitis ideaalselt 95 bensiiniga,mitte kui midagi ümber küll polnud vaja vahetada ega ehitada.
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

Unread post by mossepower »

Täna oli juba piisavalt soe, et kannataks garaa¸is olla ja sai väheke mootorit näpitud.
Uued asjad, mis mootorisse lähevad:

Image

Karteripoolte vaheline tihend natuke erinev ühest kohast ja silindri alune tihend täiesti erinev. Tuleb jupitada ja silikooni vahele panna.
Lisaks sai kõik detailid üle vaadatud ja avastasin 2 plekkrõngast, mille asukohta mitte ei mäleta, ju nad eriti tähtsad polnud, kui kirja ei pand.

Image

Mõõt on neil sama, mis kõige alumise käigukasti võlli laagrite omal. Ise arvan ,et need oli selle musta korgi ja laagri fiksaatori vahel või teab keegi täpsemalt?

Vaja veel osta mõned uued kruvid, osadel pea väga rikutud ning raskesti ligipääsetavatele kohtadele panen kuuskandid, et tulevikus kergem oleks mootorit lammutada. Siis saaks teoorias kokku panema hakata.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Need õhukesed seibid käivad laagri ja stopperrõnga vahele (kui neid seal vaja on), võlli teljesuunalise lõtku reguleerimiseks.
Oman mõnda roostes mootorratast.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

mossepower wrote: Karteripoolte vaheline tihend natuke erinev ühest kohast ja silindri alune tihend täiesti erinev. Tuleb jupitada ja silikooni vahele panna.
Ära veiderda, tee ise uus :wink:
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

Unread post by mossepower »

Nüüd selline küsimus, et kuidas on kergem, kas panna vändalagrid karteripooltesse ja siis väntvõll sisse suruda või panna mõlema poole laagrid enne väntvõllile ja ja võll koos laagritega poolde suruda?


Üldseisult käigukasti osa on põhimõtselt koos, aga vända sisse saamine ju poole raksem.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik »

Laagrid ikka karterisse (Karteri pooled kuumaks, siis kukub laager ise nagu lupsti sisse).
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 137
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ »

See on kõige mõtekam lahendus ise ka nii teinud!
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik »

mossepower oled südamega asja kallal- respekt :D
User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas »

Mossepower tahtsin küsida et kust sa endale need tihendid tellisid et kas kloostrimetsast? endal oleks ka vaja uut mootoripoolte tihendit teine väga katki läinud juba.
Aga edu sulle oma projektiga :wink:
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

Unread post by mossepower »

Tänan.

Tihendid sai sellisest ettevõttest:
http://aareinfo.ee/ee/index.php?firma=31119
Kawasaki
Posts: 5
Joined: 05. Apr 2009 00:00
Contact:

Unread post by Kawasaki »

Kondekas tee ise tavalisest kartong papist joonista pastakaga tihendi kuju ja lõika välja .
Olen isegi nii teinud ja asi toimib nagu kellavärk
Kawasaki
Posts: 5
Joined: 05. Apr 2009 00:00
Contact:

Unread post by Kawasaki »

mossepower
ega sul üleliigset tsikli tagaratta pulka pole ?
Mul endal oleks hädasti vaja sest mul krossikas tõmbab pulga kõveraks kuna see pole õige pulk see mingi võrri oma vist üldiselt väga paha .
motokalev
Tavakasutaja
Posts: 23
Joined: 05. Sep 2007 00:00
Location: Suure-jaani

Unread post by motokalev »

ilus projekt, kahel mu semul samad projektid praegu käes ja voshod täitsa mõnus masin mida ehitada ja renoveerida.
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

Unread post by mossepower »

Ei ole mul ühtki varuosa sellisele, hetkel projekt seisab, sest suht. kiired ajad.
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

Unread post by mossepower »

Hetkel seis selline, et üks uus laager jäi siduripoolsele väntvõlli otstihendi kohale kinni ja oma jõududega ei liigu edasi ega tagasi, vaja mingi press teha, millega selle kohale saab suruda...
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

Unread post by mossepower »

Tänase seisuga siis mootorile vaja veel karpa, silinder, kaan ja süütemäng külge panna. Silinder tuleb enne kergelt üle hoonida ,kui peale tagasi läheb.

Mõtlesin siiski, et ülevärvima veel ei hakka, suvi käes juba.

Üks huvitav nähtus veel, et väntvõll uute otsatihenditega käib jube raskelt ringi, enne tihendite peale panemist käis kergelt, ise arvan ,et ju siis uued tihendid vajavadki sissesõitu/venimist/kulumist.

Ükspäev avastasin oma arvutist ühe toreda pildi:

Image

See oli minu esimene 2rattaline, mille jaoks juba lube tarvis läks. Lõppes see ratas 3. juuni 2008 kui Karja ja Aia tn.-te ringteel mulle üks muti oma pesukott 406ga ette sõitis. Ütles, et tema ei näinud mind, samas ümberringi postide otsas oli siis veel kampaania "märka ratturit!". Ise jäin enam-vähem terveks, aga ratas läks mahakandmisele.

Pärast seda ostsin auto ja 2 rattalisega polnud sõitnud kuni eelmise neljapäevani kui sõbra bike`i proovisin, hakkas jälle meeldima ja nüüd võtsin võsa mootoriehituse taas käsile...
hautz
Tavakasutaja
Posts: 331
Joined: 30. Mar 2007 00:00
Location: elva
Contact:

Unread post by hautz »

Laagrid ja tihendid ikka õliga kokku tegid?(nts otsatihend seest)
Enamus uusi asju on soovitav õliga kokku teha mootori koostamisel.
User avatar
Motohull
Tavakasutaja
Posts: 15
Joined: 02. Jun 2008 00:00
Location: Orissaare, Saaremaa
Contact:

Unread post by Motohull »

krt ilus masin oli enne mahakandmist. aga teemasse mis vossust saanud on
mossepower
Tavakasutaja
Posts: 17
Joined: 16. Aug 2004 00:00
Location: Pärnumaa

Unread post by mossepower »

Motohull wrote:*** ilus masin oli enne mahakandmist. aga teemasse mis vossust saanud on
Mis seal muud ikka kui laiskus ja lisaks 2 masinat samal ajal veel ehitamisel... küll mingiaeg asi edasi hakkab liikuma...
Post Reply