Ratas ise pärit 1973 aastast, mina olen kolmas omanik, esimene sõitis sellega väidetavalt 100 km ja teine 2400. Seejärel `98 v. `99 varastati ratas ära ning ralliti ringi ja peideti Sauga jõele mingi silla alla vms. Aga öösel olevat jää liikuma hakanud ja ratas uppus ära. Järgmine päev või ülejärgmine sai omanik ratta tagasi ning võttis "värvimiseks" "lahti" ja pärast paagi ja istmeta tsikli ülepintseldamist seisis masin kuni mina selle leidsin.
Ise panin ratta selle suve lõpus käima ja sõitsin kokku ehk 10 km, aga väntvõlli otsatihendid tundusid suhteliselt läbi olevat- gaasi andes polnd jõudu ja tossas jubedalt. Tahtsin siis tihendid ära vahetada ja kui magneti maha sain, avastasin ,et vända laagris ka loks sees. 2500 km eluea kohta vist nagu ei tohiks olla?
Lisaks sai veel aastalõpus enda nimele ka kirjutatud ja siis kõiki asju kokkuarvestades mõtlesin, et võiks kevadeks sõidukõlblikuks teha selle.
Nüüdseks mootor maha võetud ja lammutatud kuni karteripoolte eemaldamiseni. Huvitav koht oli see kus õhufiltri alumisest kopsikust voolas välja Sauga jõe 10 aastat seisnud vesi.
Eelmise aasta lõpus oli ratas veel selline:
![Image](http://img84.imageshack.us/img84/5919/voshodgq6.jpg)
Hetkeseis:
![Image](http://img177.imageshack.us/img177/3751/p1010015qm8.jpg)
Ja mõned küsimused:
1) Kas siduri ja väntvõlli ülekande kett peabki olema suhteliselt lõtv? (Kruvver ,hammasrattal kahe hamba vahel, tiiru üle ei käi. Aga 1 lüli annaks ehk ära võtta)
![Image](http://img525.imageshack.us/img525/1159/konezx0.jpg)
2) Kuidas avada karteri kruve, mis tavalise kruvikeerajaga keerates lahti ei tule? Enamuse sai haamri ja nurga all kruvikaga lahti, aga osadele ei pääse niiviisi ligi.
3) Kui siduri lülitusmehhanismis on ühe kuuli asemel järjest kaks, ega see midagi riku?
4) Kumb karteripool on mõtekas/kergem esimesena eemaldada, kui sellel üldse vahet on?
Üks mitte elutähtis asi ka, et kust saada trapetsi kujulist õhufiltri elementi või mis materjaliga seda asendada? Endal pole sellest midagi alles.
Hetkel midagi rohkem meelde ei tule.
EDIT: Lisaks veel, et magnetit hoidev polt(M6) murdus väntvõlli sisse ära, kas kõige turvalisem see välja puurida? Kas võib uuesti sama keerme puurida või peab vähemalt 1 number suurem olema?