Milline krossikatest

Uuemate rataste remont, rikked, hooldus
Marko512
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 03. Aug 2008 00:00
Location: Jõgeva

Milline krossikatest

Unread post by Marko512 »

tekkis väikene mõte et ostaks omale mingise lääne krossika kuskil nii 250cm aga ei tea milline mark võiks kõige etem olla.....
Kas siis
KTM
Yamaha
Suzuki
Honda

mida siis keegi eelistaks ???
martvl
Tavakasutaja
Posts: 52
Joined: 14. Dec 2004 01:00
Location: rakvere;tapalaeg ajalt liiklen karinul !
Contact:

Unread post by martvl »

mnjha mina valiks kawasaky aga jh ...
User avatar
vintizvint
Tavakasutaja
Posts: 151
Joined: 13. Feb 2008 01:00
Location: Soome> Riihimäki
Contact:

Unread post by vintizvint »

Ktm, Husaberg, Husqvarna. (enda lemmikud ) Liiguvad need kõik hästi kuni hooldusega üle ei lase laiskuset...
Marko512
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 03. Aug 2008 00:00
Location: Jõgeva

Unread post by Marko512 »

mis siis kõige mõtekam oleks 250 või siis juba 450 ???hinna vahe ei ole neil eriti suur ....(päris uuel)kavatsus omale selleks tulevaseks suveks osta :twisted:
User avatar
vintizvint
Tavakasutaja
Posts: 151
Joined: 13. Feb 2008 01:00
Location: Soome> Riihimäki
Contact:

Unread post by vintizvint »

Sõltub kuidas kuss sõidad, kui mudavurritad ja karjääris meeldib möllata siis 250 on kärnatamiseks sobilikum. ( Vaadates vanemaid tegiaid N. Nikopensius, Lärm, Volts jt. ) Juhul kui oled rohkem hobimees, lähed pühapäeval metsa alla ja vahest karjääridesse jne. siis 450 Kaaluvahe pole küll numbriliselt väga suur kuid oma proovimistest tõdesin et mida kergem masin seda parem läbivus ning lihtsam p**a seest kätte saada :mrgreen:

Tegelikult proovi kõigepealt erinevad rattad läbi, ning siis otsusta!
Ostad/otsustad ikkagi sina mis meeldib 8 )
Marko512
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 03. Aug 2008 00:00
Location: Jõgeva

Unread post by Marko512 »

ega ma nüüd päris äss veel pole jah et kohe kuskile rajale ja hakkan hüppeid ja selliseid asju tegema ....aga eks kuskil põllu peal ja metsade vahele vahe peal tahaks ikka minna ja natuke krossika seljas mõnu tunda :D
siis veel selline asi et kumb 2T või 4T ......ja kuda neil see hoolduse summad olla võivad ?
User avatar
vintizvint
Tavakasutaja
Posts: 151
Joined: 13. Feb 2008 01:00
Location: Soome> Riihimäki
Contact:

Unread post by vintizvint »

Marko512 wrote: siis veel selline asi et kumb 2T või 4T ......ja kuda neil see hoolduse summad olla võivad ?
:twisted: Kellele meeldib ema, kellele tütar....
Selle kohta on tegelikult palju juttu kirjutatud biker'isse, näiteks üks samasugune teema sealt: http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... t=algajale

Usun et saad sealt oma küsimustele vastused.
Head lugemist. : )
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

2T 250-ne on võimsuselt samasse regiooni mis 4T 450 ehk algajale paras mõrvarelv.
urru
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 01. Jan 2009 01:00
Location: L-Virumaa

dffesf

Unread post by urru »

husaberg 500cc..........tõsine luumurdja
taimo_80
Tavakasutaja
Posts: 49
Joined: 04. Jul 2006 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by taimo_80 »

Selliste rataste ostmisel pead sa enda prioriteedid väga hästi paika panema. Enamustel krossikatel on hooldusvälp 8 tunni tagant. krossika ülal pidamine on väga kallis tegevus. Kui sa tahad käia metsavahel, põllupeal ja karjääris sõitmas hobikorras, soovitan kindlasti vähemalt 400cc list ja 4t. 2t rattad unustaksin kohe ära, kui just võistlemas ei käiks. See ei tähenda, et tähtis oleks just kubatuur, kuna ostes 400cc-lise võistlusratta, tuleb ka tollel pele igat sõitu teha õlivahetus ja tihti tuleb vahetada ka klappe ja kolb. Muuseas selliste rataste klapid on titaanist ja õli hinnad on 300kr liiter.
Ise ostaks endale näiteks ktm-i (525 oli vist) mis on tegelikult pooleldi enduuro pooleldi krossikas, ehk tekkib tunne nagu oleks krossikale tuled lihtsalt paigaldatud. Ratas on väga kerge ja ülimalt võimsa mootoriga selle juures ja mis põhiline, tema hooldusvälp on kordades pikem teistest.
Enda arvamuse kirjutasin kogemustest, mitte tühja. Muuseas mainin ka ära, et ostes kerge enduuro (160kg) saab metsas väga hästi hakkama. Olen ise käinud ja ei jää tollega ei metsas ega ka karjääris hätta.
Aga edu valimisel.
minsk 125, JAWA 360, I¸49, DNEPER MT10, Honda nsr 125R , KAWASAKi zx6R 98.a, Suzuki TL1000R 98.a, Kawasaki ZX9R 04
taimo_80
Tavakasutaja
Posts: 49
Joined: 04. Jul 2006 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by taimo_80 »

Üks asi veel, lisa oma valikutesse ka kindlasti Gas Gas, mis on väga tegija ratas :wink: minu silm jääks just neile kolmele muydelile seisma: Gas Gas, KTM, Husaberg
minsk 125, JAWA 360, I¸49, DNEPER MT10, Honda nsr 125R , KAWASAKi zx6R 98.a, Suzuki TL1000R 98.a, Kawasaki ZX9R 04
Marko512
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 03. Aug 2008 00:00
Location: Jõgeva

Unread post by Marko512 »

õnneks on mul otsustamis aega oma 4 kuud (kuigi tahaks masinat kiiremini kätte saada :? )ise olen mõelnud ktm 250 sx või siis sx-f peale ....ja samas ka 450 sx-f...aga ei suuda kudagi päris kindlale otsusele tulla ....kõik nad kolm on head masinad ja kerivad igati hästi edasi minna ....aga keegi nagu omast käest ka teab ja oskab öelda et mis nende see hooldused maksavad ka....et need mul pärast üle jõu ei hakkaks käima ...
taimo_80
Tavakasutaja
Posts: 49
Joined: 04. Jul 2006 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by taimo_80 »

Mulle räägiti 450 sxf-i kohta, et pill liigub väga hästi edasi omas klassis, samas oli probleemiks gaasi rutska äkilisus, mis ei taha kuidagi kokku minna mudas sõitmisega. Samas on kõigil neil ratastel hooldusvälp üpris tihe ja kulukas, eriti nendel 250-nestel, kuna nood mootorid on rohkem viimsele piirile viidud. nendest valikutest valiksin mina 450-nese, kuid kui vaatan enda rahakoti seisu, siis ei raatsiks ma neid rattaid just hoolduse kallisuse tõttu osta.
minsk 125, JAWA 360, I¸49, DNEPER MT10, Honda nsr 125R , KAWASAKi zx6R 98.a, Suzuki TL1000R 98.a, Kawasaki ZX9R 04
kEn
Posts: 5
Joined: 28. Dec 2005 01:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by kEn »

Ma võin sulle kindlalt öelda, et kui sa tahad tsikliga sõita, mitte hooldada, siis pead valima supermopto tsikli, mitte krossika, saad sõita pikki vahemaid ilma 8 tunnise hooldus välbata. Ja saad sõita ka tänavatel.
Isiklikult soovitan KTM Supermoto 625.
-kEn-
taimo_80
Tavakasutaja
Posts: 49
Joined: 04. Jul 2006 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by taimo_80 »

vot seda ratast ma mõtlesingi mille ken mainis, ajasin 625 525-ga sassi, kuna mõtlesin kubatuurile. Olen sellel ratal seljas istunud ja see on tõsiselt kerge ratas, mis meenutab vägagi krossikat, samas kui mootor on pommikindel.
minsk 125, JAWA 360, I¸49, DNEPER MT10, Honda nsr 125R , KAWASAKi zx6R 98.a, Suzuki TL1000R 98.a, Kawasaki ZX9R 04
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Kas on kindel soov krossika järgi või on mõtetes ka kerge endu? Neil peaks hooldusvälp tsipa pikem olema kui elupõlisel krossikal.
Kahjuks ei tea neid mudelinimesi jne et rohkem kaasa ei räägi:)
Marko512
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 03. Aug 2008 00:00
Location: Jõgeva

Unread post by Marko512 »

aga tekkis veel selline pisi küssa veel vahele et kas endurol ja krossikal on mingi võimsuse vahe ka ....(sama mark ja kubatuur?)näiteks siis KTM 450 EXC ja siis 450 SX-F
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Krossirattad on mõeldud ikka vastaval rajal kasutamiseks ja hooldused tavamootorrattaga võrreldes väga kallid. Põllul ja mudas sõitmiseks tuleks vaadata ikka kergenduurukas millel ka tuled ja viled küljes. Kergenduurokal hooldusvälp natuke pikem aga siiski mitte odav. Enne ostu tasub uurida varuosade (kolvid, klapid, kepsud jne.) hindasid, jaapanlastel enamasti on odavamad.

Tänavakõlbulikud kergenduurod on kindlasti väiksema võimsusega kui krossikad, vahe võib olla päris suur.
Oman mõnda roostes mootorratast.
motokalev
Tavakasutaja
Posts: 23
Joined: 05. Sep 2007 00:00
Location: Suure-jaani

Unread post by motokalev »

Kui tahad konkreetselt krossirajal paugutada siis valiksin mina 250 2T - kerge, võimas, lihtne remontida ja usun, et ka odavam üleval pidada kui 4T masinat, sest kui 4T masinal miskit ära läheb siis on ikka päris päris kallis lõbu see. (KTM´i soovitaks soojalt), enda kogemuste põhjal.

Kui vaja ka niisama külavahel rallida ja ka metsas mütatata siis vaieldamatult on vaja 4T masinat. (soovitan KTM525EXC või siis kui rahakott kannatab rohkemat siis Husabergi) Mõlemate ratastega kannatab ka karjääris paugutada, metsas, teedel (võimalus alati supermotoks lihtsa vaevaga teha), sõida kus iganes ühesõnaga. Säästlik pill 4T oleks KTM LC4 ka - too on küll vähe raskem teistest aga saadki tugevamaks :roll:
Oconner12
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 15. Aug 2006 00:00
Location: Tartu
Contact:

Unread post by Oconner12 »

Minu isiklik arvamus on selline, et kõigeparem on lihtsalt masinat proovida ja selle järgi valida :D
Tatru Tamme Gümnaasium !!!

Oman Karti Minsk (Forsseeritud) , võistlus kart tuldud eesti meistriks aastal 1995 (Rain Kala, minu poolvend) Klassis KADETT senior

honda xr-l 125
rallitaja
Tavakasutaja
Posts: 170
Joined: 27. Jul 2007 00:00

Unread post by rallitaja »

Pole küll palju sõitnud aga LC4 jättis mulle väga hea mulje.
enigma
Posts: 1
Joined: 21. May 2009 00:00

Unread post by enigma »

Ise valiksin KTM-I;)
DirtNasty
Tavakasutaja
Posts: 103
Joined: 19. Oct 2008 00:00
Contact:

Unread post by DirtNasty »

enigma wrote:Ise valiksin KTM-I;)
Sama.
Wolf123
Posts: 4
Joined: 18. Jul 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by Wolf123 »

KTM 525 ( Enduuro ) oleks minu valik : )
RM80
Posts: 3
Joined: 08. Jul 2010 00:00
Contact:

.

Unread post by RM80 »

Suzukil on kõige odavamad jupid sellest on kasulikum. ja ega neil mingit erilist vahet pole ise valiksin suzuki või kawasaki.
RM80
Posts: 3
Joined: 08. Jul 2010 00:00
Contact:

dss

Unread post by RM80 »

.ul
Last edited by RM80 on 09. Jul 2010 10:56, edited 1 time in total.
Post Reply