riga 12 1975, riga 12 1974 randoainlo
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
tervist siis jälle.täna panin külge taga kiige esi laterna taga ja esi amordid pakiraami ja esiporilaua.tänasest alates läheb masin talvepuhkusele.kuna praegu on asi kodarate taga kinni.kuna kodarad tulevad detsembri keskel siis pole praegu rohkem midagi teha.ahjaa paak tahab veel värvimist. pakkisin massina ilusti kaltsu ja vana teki sisse ja viisi ülemisele korrusele.kui kodarad käes siis jälle lahti ja läheb uuesti kokkupanekuks.
tegin mõned pildid ka siis.
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/895703
tegin mõned pildid ka siis.
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/895703
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
eile sai siis tondi motopoest kummid jkoos siselohvidega ostetud.kokku läksid 780 krooni mulle nad maksma.täna proovisin siis kodaraid timmida et ratas ei viskaks.ühte ratast ei pidanud üldse sättima.jooksis nii ilusti.kuna vanem vend oli kodus siis proovisime mootorit peale panna.siis tuli suur tagasilöök.MOOTOR EI SOBINUDKI!!!.olin selles enam kui kindel et v-50 sobib sinna peale aga ei.siit ka küsimus et kas s-58 sobib riga 12 peale ja kas v-50 sobib riga 16 peale?olen vastuste eest tänulik!!!
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1560
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Riga-12 mootor on ¦-57, väntadega.
Riga-16 mootor on ¦-58, ette poole käiva kämalöömis vändaga.
Riga-22 mootor on ¦-62, peaaegu sama, mis V-50
Uuemad mopeedid omavad siis mootoreid nagu V-50 ja V-501 ja nende modifikatsioonid.
Kuid V-50 peab sobima sinu Riga-12 raamile, ainukeseks puuduseks, et sul ei ole jalgu kusagil hoida.
Riga-16 mootor on ¦-58, ette poole käiva kämalöömis vändaga.
Riga-22 mootor on ¦-62, peaaegu sama, mis V-50
Uuemad mopeedid omavad siis mootoreid nagu V-50 ja V-501 ja nende modifikatsioonid.
Kuid V-50 peab sobima sinu Riga-12 raamile, ainukeseks puuduseks, et sul ei ole jalgu kusagil hoida.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Pealevaadates on jah kõik need mootorid sarnased.
¦-62 mootor on V-50 tegelikult paljuski teise ehitusega. Käigukastivõlli üks ots toetub pronkspuksile, ketihammasrattad on ka V-seeriast erinevad (kõigil ¦-seeriatel). Käikude vahetamine toimub ¦-62 mootoril trossiga käiguvahetusvarrast tõmmates, V-seerial lükates. Sidurikorvid pole ¦ ja V seeria mootoritel omavahel vahetatavad, kuigi peale vaadates sooviks seda teha. Kolvisõrm on ¦-mootoritel 10mm, V-seerial 12mm, seega ka kolvigrupp pole omavahel vahetatav.
Lisaks veel rida ¦-57 ja 58 erinevused V-50ga, mis paljuski ühtivad eelmainituga. 57 omab lisaks veel kontaktsüüdet ja mõned selle mootori variandid ka teist karburaatorit, mille tõttu pole nende silindrid K60 karpa kasutatavad.
Mina isiklikult eelistan ¦-mootoreid iga nõks V-seeriale, osalt sest nendes on veel ära tunda oma eelkäija Jawa mootori kauged sidemeid.
¦-62 mootor on V-50 tegelikult paljuski teise ehitusega. Käigukastivõlli üks ots toetub pronkspuksile, ketihammasrattad on ka V-seeriast erinevad (kõigil ¦-seeriatel). Käikude vahetamine toimub ¦-62 mootoril trossiga käiguvahetusvarrast tõmmates, V-seerial lükates. Sidurikorvid pole ¦ ja V seeria mootoritel omavahel vahetatavad, kuigi peale vaadates sooviks seda teha. Kolvisõrm on ¦-mootoritel 10mm, V-seerial 12mm, seega ka kolvigrupp pole omavahel vahetatav.
Lisaks veel rida ¦-57 ja 58 erinevused V-50ga, mis paljuski ühtivad eelmainituga. 57 omab lisaks veel kontaktsüüdet ja mõned selle mootori variandid ka teist karburaatorit, mille tõttu pole nende silindrid K60 karpa kasutatavad.
Mina isiklikult eelistan ¦-mootoreid iga nõks V-seeriale, osalt sest nendes on veel ära tunda oma eelkäija Jawa mootori kauged sidemeid.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
vat jah.peaks sobima ega ei sobi.mootori kunnituse augud on nihkes.arvan et kui raam kinnu katta mujalt ja siis äkki relakaga natuke lihvida seda süvendit sealt.või mis te arvate?vend mul soovitas tikksaega.seda ma tean et s-57 on orig mootor.aga kas s-58 käib siis teistpidi ringi kui ettepoole käima lüüakse?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1560
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Ei käi, käigukast on lihtsalt V-50 mootorist erinev, ¦-58 käigukasti idee on sama, mis ¦-57-l, sellel ju lüüakse ka mootor vändast ettepoole käima. Seetõttu ka ¦-58 vända ettepoole löömine.randoainlo wrote:...aga kas s-58 käib siis teistpidi ringi kui ettepoole käima lüüakse?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
Kontaktsüütega ja elektronsüütega mopeedimootorid käivad väntvõllid erinevat pidi ringi ja käigukastiloogika on ka erinev - kontaktsüütega mootoril on ketiväljund esimeselt võllilt, elektronsüütega mootoril tagumiselt vahevõllilt.madeinussr wrote:Ei käi, käigukast on lihtsalt V-50 mootorist erinev, ¦-58 käigukasti idee on sama, mis ¦-57-l, sellel ju lüüakse ka mootor vändast ettepoole käima. Seetõttu ka ¦-58 vända ettepoole löömine.randoainlo wrote:...aga kas s-58 käib siis teistpidi ringi kui ettepoole käima lüüakse?
S-58 mootor on muidu ehituselt täpselt sama, nagu pedaalkäivitusega 57, ainult pedaalivõll on tehtud lühem ja küljes on ainult ühe poole pedaal, millega saab poolringi teha. Kui päris täpne olla, siis s-58 on tehtud nii pedaalidega kui ka käimalöömisvädaga versioone, kuigi valdav oli käimalöömisvändaga.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
täna sai siis natuke raami saetud.lõikasin 8mm servast maha ja nüüd läks mootor ilusti peale.sai ka natuke väiksemaid vidinaid külge pandud.aga värv on ikka s*tt mis s*tt.üle kuu aja vist on olnud soojas toas aga on alt ikka pehma! värv on ostetud peterburi tee sadolinist.ei soovita kellelgi sealt metallivärvi osta.värv lihtsalt ei kuiva ära.nii et värviga ma rahul ei ole.panan ta kokku ja teen vahepeal ühe riga 16 ära ja siis läheb uuesti juppideks.täna sai ka sädet otsitud.oli mul netist välja prinditud elektri skeem.aga see ei vastanud üldse minu kommutaator plokile.mul on vist mingi uuem.sealt kus joonis näitas signaali juhet välja tulemas sain mina hoopis juhtme süütepooli.sealt kus pidi süütepooli minema läheb hoopis massi.kummaline värk.tulevikus kui üle hakkan värvima siis tuleb osta ikka kallimat ja korralikumat auto värvi.
mõned pildid kah siis öelge mis arvate:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/898
mõned pildid kah siis öelge mis arvate:
http://fotoalbum.ee/photos/randoainlo/sets/898
randoainlo wrote:värv on ikka s*tt mis s*tt.üle kuu aja vist on olnud soojas toas aga on alt ikka pehma! värv on ostetud peterburi tee sadolinist.ei soovita kellelgi sealt metallivärvi osta.värv lihtsalt ei kuiva ära.nii et värviga ma rahul ei ole.
Lahustibaasiline värv, kõvendi ja värvi vahekord 1:3, värvitud +18-25kraadi juures korralikult ventileeritud ruumis, 2 kihti 15-20min vahega. Siis kuivada lastud mõned tunnid korralikult ventileeritud ruumis +20-35 temperatuuri juures?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
proovisin kahte erinevat piipu.proovisin ka ilma piibuta aga ikka ei midagi.kas pole siis niipalju voolu et jõuaks küünlasse?või on mul äkki mõni juhe valesti?kasutan iz jupiteri süütepooli, see ju kah 6V.selle peal on pluss ja miinus.pluss tuleb kommutaator plokist ja miinus raamilt.äkki peaks pluss juhtme otse süütemängust võtma?aga see ei ole vist võimalik?
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
Näpi KÕIK juhtme ühendused alates genekast kuni süütepoolini läbi.S.t liiguta lihtsalt neid isegi suretus nupu omad. Mul oli ka kunagi oma deltal nii ja usu aitab , kui ei siis liiguta süüte andurit.(umbes 6 aastat tagasi kui mul oli Delta olin ka päris hädas ,et ei saa sädet kätte ja targemad inimesed soovitasid seda meetodit ,Ja aitas)
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
täna helistasin rakveresse sinna motopoodi, küsisin kas velgi on tulnud komisjoni müüki.vastus oli et ei olnud.jutt läks siis selle peale et mul v-50 säde väike ja küünlasse ei jõua.siis soovitati kontrollida üle süüteanduri kaugus magnetist, öeldi et peab olema 1mm kaugusel.siit ka küsimus.kas anduri kaugus magnetist mõjutab sädet?ise kahjuks kontrollida täna ega homme ei saa.olen haige.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
Hilisemate nõuka mopeedide viimistlus ei ole eriti arvestatav. Nagu paljuski muus nõukogude tehnikas, kehtib üldjuhul ka selle puhul reegel, et mida vanem, seda paremini tehtud (On ju lõviosa NL-dus masstootmisse läinud tehnika Lääne pealt maha viksitud ning ajapikku "täiustatud").
Mopeedide puhul on nii, et varajased ¦-mootorid on venelaste sisuliselt täpsed koopiad Jawa mootorist. Paraku ajapikku neid "moderniseeriti". Mida vanem mootor on, seda vähem on seal venelaste enda aretusi ning seda töökindlam see on.
Mopeedide puhul on nii, et varajased ¦-mootorid on venelaste sisuliselt täpsed koopiad Jawa mootorist. Paraku ajapikku neid "moderniseeriti". Mida vanem mootor on, seda vähem on seal venelaste enda aretusi ning seda töökindlam see on.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1560
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 397
- Joined: 12. Dec 2008 01:00
- Location: kuusalu
- Contact: