Vootele, võrr nr.3
Vootele, võrr nr.3
Mõtlesin, et paneks üles pilte oma nokitsemistest. Nimelt sattusin ma eelmise aasta lõpul mingit pidi raja kõrvale ja loomulikult tekkis tahtmine ka endale midagi ehitada.
Aluseks sai võetud odava pitbike raam (rahakott ei võimalda kahjuks kalleid ja kergeid komponente). Üles sai otsitud mõned "vanast rasvast" jupid, nagu Izh350 leiutatud sidur ning Piaggio keps. Vändapõsed käisid treimises ja traaterosioonis (tapiavad tehti suuremaks) ning Roffe käest sain viimase GOL kolvi, mis tal järgi oli. Kuna kuuldavasti vesijahutusega Lätis rajale ei lasta, siis kavatsen võtta eeskuju neist endist ja teen täiesti uue silindripea suurte ribidega. Samasugused ribid tulevad ka püti esimese kolme ribi asemel. Kinnituma hakkavad nad mahatreitud tehase ribide külge technoweld joodisega. Karbussiks on esialgu plaanitud 21mm Mikuni.
Paar pilti ka:
Aluseks sai võetud odava pitbike raam (rahakott ei võimalda kahjuks kalleid ja kergeid komponente). Üles sai otsitud mõned "vanast rasvast" jupid, nagu Izh350 leiutatud sidur ning Piaggio keps. Vändapõsed käisid treimises ja traaterosioonis (tapiavad tehti suuremaks) ning Roffe käest sain viimase GOL kolvi, mis tal järgi oli. Kuna kuuldavasti vesijahutusega Lätis rajale ei lasta, siis kavatsen võtta eeskuju neist endist ja teen täiesti uue silindripea suurte ribidega. Samasugused ribid tulevad ka püti esimese kolme ribi asemel. Kinnituma hakkavad nad mahatreitud tehase ribide külge technoweld joodisega. Karbussiks on esialgu plaanitud 21mm Mikuni.
Paar pilti ka:
Täna käisin keevitaja juures, tegin mootori aluse raami nüüd ka torudest valmis. Raamil on jäänud teha jalarauad, tagapidur külge monteerida ning esiratas ootab millal ebayst tellitud võll kohale jõuab.
Mootoril on tegemist veel küllaga. Varsti peaks Emotist teele minema klapipesa koos klapiga. Silinder on veel täiesti stock ning süüde on hoopis puudu.
Mootoril on tegemist veel küllaga. Varsti peaks Emotist teele minema klapipesa koos klapiga. Silinder on veel täiesti stock ning süüde on hoopis puudu.
Täna tegin algust silindri portimisega. Silindri portmap kujunes ideedes juba mitu kuud varem; kirjanduse uurimise tulemusena. Parameetrid tulevad siis järgmised: väljalase 195 kraadi, peaülevoolud 138 kraadi, lisaülevoolud 140 kraadi. Silindril tuleb ilma vaheribita väljalase ning ülevoolud, mis peaks tagama parima voolavuse ning kaks lisaülevoolu läbi kolvi ning suunaga 45 kraadi üles.
Veel uudiseid.
Nimelt sain valmis väljalaske reso mõõdud. Baseerub see www.vrm.se-st saadud resol, muudetud on mõnda painet. Prooviks printisin enne paar versiooni kartongile ja kleepisin kokku. Lõpliku versiooni siilud lasen teha laserlõikuses (www.erald.ee) 0.8mm roostevabast, kokku kavatsen keevitada tööjuures laserkeevitusega.
Nimelt sain valmis väljalaske reso mõõdud. Baseerub see www.vrm.se-st saadud resol, muudetud on mõnda painet. Prooviks printisin enne paar versiooni kartongile ja kleepisin kokku. Lõpliku versiooni siilud lasen teha laserlõikuses (www.erald.ee) 0.8mm roostevabast, kokku kavatsen keevitada tööjuures laserkeevitusega.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 182
- Joined: 17. Jun 2005 00:00
- Location: Abja-Paluoja
- Contact:
Selle vastu aitab näiteks kollektori-teip. Kerid ümber leegitoru/summuti ja kõik ümbrus kenasti jahe. Plusiks veel see, et räägitakse, et parandab gaaside voolavust see teip( summuti püsib kenasti kuum)
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
Pole vahepeal suurt midagi teinud. Karterile jootsin klapipesa kõrva külge. Nüüd oleks vaja veel klapipesa alune pind puhtaks freesida ja saakski hakata mootorit kokku panema.
Karpaks tuleb esialgu sae oma, vib veel proovida Veterok päramootori oma. Hiljem tahaks katsetada MicroSquirt sissepritsega.
Karpaks tuleb esialgu sae oma, vib veel proovida Veterok päramootori oma. Hiljem tahaks katsetada MicroSquirt sissepritsega.
MicroSquirt oli mõte ikka nii süüdet kui toidet panna reguleerima, muidu pole asjal ju jumet. Kütuse pump tuleks Aprilia SR50 oma ja pihusti tahaks panna otsapidi karterisse nii et läbi klapi käiks ainult õhk ja bensiin pihustataks kolvi alla. Asja kaugem eesmärk on saada kogemusi pritse osas, ühe teise, palju huvitavama projekti tarbeks.
Kuidas sa lahendasis selle, et kui on piaggio keps sees, siis sinna sõrme-laagri ja kolvi vahele jäi mul 8mm ehk siis 4mm ühelpool ja 4mm teiselpoole, kui ma paneksin mõlemalepoole üle 3mm seibid siis lendaks see arvatavasti laiali, ma panin 2mm pronk-seibi mõlemale poole ja nad on laagrivälismõõduga. Mis sa sinna leiutasid?
Nii olen siin nüüd nokitsenud ja metallimeestele tööd andnud. Tulemuseks on ikkagi see,et uue mootoriga ma Võru etapile ei lähe - liiga toores kraam. Selle asemel võtsin kasutusele plaan B - Riga 5 pealt töötav mootor, millele rändas peale uue mootori kolb ja silinder. Resokas sai ka valmis ja on imeilus Homme-ülehomme üritan käivitada, eks siis näeb, kuidas asi edasi liigub.
Mõned pildid veel ka, "karistaja" moororiga
Mõned pildid veel ka, "karistaja" moororiga
Sind oodatakse juba raja peal.
Jõudu tegemistes !
Ei jõua kohe ära oodatagi, millal saaksin selle karistajaga mõõtu võtta.
Nüüd oleme vist ühes klassis, milleks on OPEN.
Priidu
Ei jõua kohe ära oodatagi, millal saaksin selle karistajaga mõõtu võtta.
Nüüd oleme vist ühes klassis, milleks on OPEN.
Priidu
Nii, käima mootori sain, ei midagi erilist - suht uimane ja jõuetu. samas ega eriti ei jõudnudki proovida, enne sekkusid vihased kodankud, kes arvasid, et resoka lärin ajab nende järeltuleva põlve üles.
Eks Võrus üritab asja veidi timmida ja vähemalt starti saab.
Tulgu või viimane koht, ei koti.
Priidu, kas oled tagasi Openis või on hiinaka open ka nüüd vene omaga punti pandud?
Eks Võrus üritab asja veidi timmida ja vähemalt starti saab.
Tulgu või viimane koht, ei koti.
Priidu, kas oled tagasi Openis või on hiinaka open ka nüüd vene omaga punti pandud?
Pisut uuendust
Esiteks loobusin piti raamist, kuna asi on kaalu poolest elevant. Selle asemel kasutan Riga-11 raami, mille peale rändasid piti esiamort, rattad ja mitmed raami detailid,näiteks istme alune toru-kronstein. Ratas kaalub koos kõigega vähem kui paljas piti raam!
Praegu käib kõva ehitamine veel, lootusega Sürgavere sõiduks (mis on sisuliselt homme) asi liikuma saada. Reede õhtul peab asi olema nii kaugel, et saaks käivitada. Tegemata töid on veel küllaga:
- klapi kinnitust vaja muuta, praegu sõidab see resokasse sisse
- karpale uus vaheplaat teha, samal põhjusel
- gaasitross, siduritross teha
- endiselt puudu siduri lahutusmehhanism
- peaülekande vedavale hammakale distantspuks treida (võll on 1mm liiga lühike)
- mõned kiilud teha/otsida
- ketilukk saasta seast üles otsida
Esiteks loobusin piti raamist, kuna asi on kaalu poolest elevant. Selle asemel kasutan Riga-11 raami, mille peale rändasid piti esiamort, rattad ja mitmed raami detailid,näiteks istme alune toru-kronstein. Ratas kaalub koos kõigega vähem kui paljas piti raam!
Praegu käib kõva ehitamine veel, lootusega Sürgavere sõiduks (mis on sisuliselt homme) asi liikuma saada. Reede õhtul peab asi olema nii kaugel, et saaks käivitada. Tegemata töid on veel küllaga:
- klapi kinnitust vaja muuta, praegu sõidab see resokasse sisse
- karpale uus vaheplaat teha, samal põhjusel
- gaasitross, siduritross teha
- endiselt puudu siduri lahutusmehhanism
- peaülekande vedavale hammakale distantspuks treida (võll on 1mm liiga lühike)
- mõned kiilud teha/otsida
- ketilukk saasta seast üles otsida