110ccm dirt bike klapivahede õigeks panemine

Uuemate rataste remont, rikked, hooldus
Kavross
Tavakasutaja
Posts: 28
Joined: 06. Nov 2007 01:00

110ccm dirt bike klapivahede õigeks panemine

Unread post by Kavross »

Tere tahaks siis tada kui suur on see vahe sisse laske klapil ja kui suur on see välja laske klapilt. Ja veel tahaks teada kas seal on ka mingid kindlad märgid kuhu tuleb keerata nukk võll kui klappisi paika panen?
IcePilot
Tavakasutaja
Posts: 74
Joined: 14. Mar 2010 01:00
Location: Viljandimaa
Contact:

Unread post by IcePilot »

Sisse ja väljalase võid mõlemad panna 0,05.
Asi käib pm nii et süütetrumli peal olev T märk peab olema kohakuti karteri peal oleva tähisega.. aga on ka variant kus kolb on väljalasketakti asendis, reguleerimise ajal peab kolb olema survetakti asendis :wink:

Siin ka natuke pikemalt reguleerimisest:

KLAPI JA TÕUKURI VAHELINE PILU

Liiga suur pilu klapi ja tõukuri vahel tekitab müra ning kahjustab mootorit. Liiga väike pilu või selle puudumine takistab klappi sulgumast ning rikub klappi ning vähendab jõudlust. Kontrollige pilu suurust külma mootoriga ning hooldusgraafikus toodud intervallide kohaselt.
Pilu suurust tuleks kontrollida ning reguleerida külma mootoriga. Kontrollimist või reguleerimist teostatakse järgmiselt:
(vt. pilti lk.23)
(1) Vasakpoolne karteri kate
(2) Poldid
(3) Reguleerimisavade korgid

(LK 24)

(1) Eemaldage karteri kate (1), keerates lahti seda kinnitavad poldid (2).

(2) Eemaldage reguleerimisavade korgid (3).

(3) Keerake generaatori hooratast vastupäeva kuni hoorattal olev märgistus (4) on kohakuti karteril oleva märgistusega (5), kolb võib olla kas survetakti või väljalasketakti asendis.

Reguleerida tuleb siis, kui kolb on survetakti kõige ülemises asendis, st nii sisse- kui ka väljalaskeklapid on suletud. Sellist olekut saab kontrollida nookurit liigutades. Kui nookurit on võimalik liigutada, tähendab see, et klapid on suletud ning kolb on survetaktis. Kui nookurit ei ole võimalik liigutada ning klapid on lahti, keerake hooratast 360° kuni hoorattal ning karteril olevad märgistused on uuesti kohakuti. Mõõtke lehtkaliibri (6) abiga pilu reguleerimiskruvi
(7) ja klapi ülemise otsa vahel, see ongi klapi ja tõukuri vaheline pilu.
(vt. pilti lk.24)
(4) "T" märgistus
(5) Bensiinimootori märgistus



STANDARDNE PILU SUURUS

Sisselaskeklapp: 0,05 mm

Väljalaskeklapp: 0,05 mm

(4) Reguleerige vajadusel pilu suurust. Selleks tuleb vabastada reguleerimiskruvi lukustusmutter (8) ning keerata reguleerimiskruvi (7) kuni tunnete lehtkaliibrit (6) sisestades kerget vastupanu.

Kui olete reguleerimise lõpetanud, kinnitage reguleerimiskruvi lukustusmutter (8), hoides samal ajal reguleerimiskruvi paigal. Viimaseks kontrollige pilu suurust uuesti ning kui see on korrektne, asetage tagasi reguleerimisavade korgid ning paigaldage karteri kate.
(LK 25)
(vt. pilti lk.25)
(6) Lehtkaliiber
(7) Reguleerimiskruvi
(8) Reguleerimiskruvi lukustusmutter
Post Reply