Yamaha xj 600 on silma jäänud oma lihtsuse ja vastupidavusega. Moment madalal ja töötab muretult kaua. Mida veel julgete "pommikindlaks" mootoriks lugeda?
Pole küll 600, aga honda "ristipidi" v-twinid - cx-500 ja selle edasiarendus cx-650 on ka enamvähem tuumasõda üle elavad eksemplarid millega reaalne ka kuni 250000 läbisõit. Esimese kahe tootmisaasta cx-500 cdi süütesüsteemi vastupidavus oli natukene probleemne aga 79-80 ja sealt ülespoole toodetutel on see muudetud.
Enda kunagi peetud eksemplari kohta võin väita, et mootor töötab vastavalt kasutaja soovile nagu v-twin chopper madalas pöördes (muide, tegu on ühe vändkaelal istuvate kepsudega "lonkava" mootoriga) ja veab juba alates tühikäigust või nagu bike - redline tuleb kuskil 9500rpm juures
Honda "tavalised" V mootorid on ka pommikindlad...AfricaTwin,Transalp ja põhimõtteliselt sama mootor Transalpiga on Shadowl VT600.
Aga jah XJ600 pidavat tõesti pommikindel olema ka.
Hetkel kohe rohkem ei tulegi meelde neid.
Kui regulaarselt nukaketti ja pingutit VAHETADA!!!! siis honda cbr-i 600 ja 1000 on vägagi igikestvad, oma silmaga olen näinud yle 100 000 sõitnud eksemplari.
Mul on olnud XJ 900 mis oli sõitnud 130000 km, sõbral veel praegugi samasugune mõni aasta vanem läbisõiduga 180000 km. Väidetavalt pidi ühel eesti motomatkajal olema XJ 900 mille läbisõit 350000.
Eelpool pakututele võiks lisada veel Suzuki õhk-õlijahutusega mootorid. Bandit, GSXF, vanad Gixxerid. Üldjuhul sobivad paljud nn madala forsseeringuga vanakooli mootorid sinu kriteeriumidesse. Lihtsalt pead korralikult hooldatud isendile sattuma..