kolmerattaline või külgkorviga roller, mopeed või võrr.

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

kolmerattaline või külgkorviga roller, mopeed või võrr.

Unread post by veli »

Tere!
Tahaks osta kolmerattalist või külgkorviga rollerit, mopeedi või võrri.
Kolmerattaline või külgkorviga sellepärast, et ma olen liikumispuudega.
Olen vaadanud ka atv-sid, aga need mulle liiga kallid ja liiga võimsad.
Olen netist ka muraveisid vaadanud, aga selle hoolde ja kütuse kulud lähevad vist suureks.
Olen mõelnud ka, et laseks rattaraamidest kokku panna ja võrri mootor peale, aga pole tegijat.
Sama lugu on ka rolleriga, mopeediga ja võrriga, et ostaks ühe sellise ja laseks sellele teha tagasilla või külgkorvi.
Ootan soovitusi ja nõuandeid.

Sama teema on automotos ja biker-s
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=34105
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=34&t=62620
Last edited by veli on 27. Oct 2010 00:54, edited 1 time in total.
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

Praegu kehtiva korra järgi nõuab ka 50cc 4 rattaline sõiduk, ehk siis atv juhtimiseks B-kat juhtimisõigust.
Kolmerattalisi mopeede ja mopeedklassi rollereid on ikka liikvel, aga nende uute hinnaklassid 20-40k vahel, mis tõenäoliselt ei ole vist vastuvõetav.

Eks vist kõige mõtekam lahendus oleks tõesti tekitada mõnele mopeedklassi rollerile või mopeedile kaherattaline tagasild.

Vabandan küsimuse pärast, kui see ebadelikaatne tundub, aga äkki valgustaksid natukene oma puude olemust, siis saaks äkki paremini nõu anda, et mida ja kuidas teha või saaksin äkki isegi kuidagi adata - oman ka ise mõnda kolme rattaga sõidukit ja olen ka kokku puutunud erinevate skandinaaviamaade tootjate vanakooli kolmerattaliste invamopeedidega.

Kui Sa seda avalikult foorumis teha ei soovi, saada oma jutt mulle kas foorumi privaatsõnumiga või mailile old@moped.ee

Väiksed näited tehases spetsiaalselt invaliidiide jaoks toodetud vanamopeedidest:

Image

Image


Image
sellele viimasele käis taha külge veel suur "pakiraam", kuhu oleks saanud vajadusel näiteks kokkupandava ratastooli kaasavõtmiseks panna.

Soomest

Image

Saksamaalt
Image

Rootslastest sobiks sõltuvalt puude tüübist kasutamiseks ka mõni kolmerattaline transportmopeed
Image

Image


kodusel teel ATV tagasillaga paaritatud mopeed:
Image

kodusel teel rootsi transportmopeedi esisilaga paaritatud rollerijäänus:
Image
karpuss
Tavakasutaja
Posts: 48
Joined: 06. Jun 2005 00:00
Location: tartu
Contact:

Unread post by karpuss »

http://www.kuldnebors.ee/search/soiduki ... uage_id=et
Selline masin oleks ka hea liikumisvahend, kuid natuke liiga võimas ning pole ka vist arvel.
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

No see Kulde Börsi masin on ju täielik tapariist ka mitteinvaliidile. Mõtle, mis siis juhtub kui inimene jalgupidi tagaratta alla jääb... Pigem oleks inimesele vaja täiendava toega sõiduriista. Seadus ei ole selle vastu, kui inimene ise oma masinale tugirattad ehitab. Kõige lihtsam oleks seda teha ehk sapika torsioonvedru peale, mis tähendab et sa teed masinale nagu ristipidi kiige alla ja sellele toetuvad siis külgmised abirattad. See eeldab siis tagumise pikema kahvliga masinat ja loomulikult tuleb kiik liikuva diagonaaliga stabiliseerida. Torsioonvedru heaks räägib ka asjaolu, et see on käega pingesse tõmmatav - sõidu ajal saad tugirattad üles tõmmata.
A. von Zapp ehk Sapi-Vana
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

puude kohta:
arstide keeles on PCI, hüperkineetilne vorm
arusaadavas keeles on nii:
kasutan ratastooli, käia saan veidi toe najal, esinevad tahtmatud liigutused
vahepeal sõitsin kolmerattalise jalgrattaga, aga nüüd see on mulle väike
hetkel sõidan eletrilise invarolleriga
linnas sõitmiseks on see invaroller väga hea, aga maale tahaks veidi võimsamat, millega pikemaid vahemaid ja kiiremini läbida ning oleks hea kruusa teedel sõita
tänan nende huvitavate piltide eest osa neist olid tutavad nt rootsi masinad
mulle endale meeldis see kolmas ja viies saksamaalt, et saab kellegi peale võtta ka :lol:
millega, kuidas ja kus ma peaks alustama?
üks küsimus veel, kas külgkorviga pole parem sõita näteks nö roopas teedel?
sellega ma hetkel siis sõidan Karma KS-737.2
Image
minu roller
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

kas ma hirmutasin teid oma puude jutuga ära, et keegi ei kirjuta?
tegelikuses pole asi nii hull :lol:
t6niz
Tavakasutaja
Posts: 166
Joined: 02. Oct 2007 00:00
Contact:

Unread post by t6niz »

Noh, ma ei ole seda invasõidukit oma silmaga näinud, aga kindlasti annab sinna võimsam aku ning mootor peale panna, eeldades, et ta on ikka elektrimootoriga.
Samuti mustriga rehvid millega saaks sõita ka kruusateel ja metsateel.
Võidusõidu sääreka ehitamine in progres.
Nüüd ka võidusõidu mopeed
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

Ei hirmutanud.
Selle rohelise masina kasutajat rootsi kokkutulekupildil tunnen ma päris mitu aastat ja ta on tõenäoliselt sama diagnoosiga kui Sina (või natuke raskemaga). Tavaelus liikumiseks ning ka laagriplatsil kulgemiseks kasutas täpselt samasugust elektrisõidukit, selle rohelise mopeediga sõitis ta kokkkutuleku mopeedimatka läbi.

Ütleks nii, et sõiduk ei tohi olla liiga võimas, äkiline ega liiga suure tippkiirusega ning rool ei tohi olla liiga tundlik ja siis saab vaiksetes oludes sõidetud ilusti aga suurlina liiklusesse parem ei soovitaks ronida.

Kui tehnilisest poolest rääkida, siis Sinu jaoks optimaalseim lahendus tundub olevat hankida kuskilt üks avariiline roller või 50cc hiinlaste monkey kloon ATM ehitustoorikuks, kust saada masina vedav pool ja siis ülejäänu sinna külge ehitada (seljuhul saaks ka elektristarteri, mis tõenäoliselt Su elu tunduvalt lihtsustaks). Teine võimalus oleks osta võrrimootori hiina klooni variant, mis on automaatsiduriga ja käima tõmmatav.
Ehituslikult kasutada sama lahendust, mis on osadel sellistel invasõidukitel ka tehasest tehtud - mootor on ühes ääres ja veab vaid üks tagumistest ratastest.
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

aitäh nõuannete eest!

selle punase elektrirolleriga ei tee ma midagi, sest see on linnas sõitsmiseks isegi hea ja kui ma saan lõpuks mopeedi valmis, siis ongi üks linnas, teine maal.
seda mopeedi tahangi ainult suvel maal sõitmiseks ja linnas sõitmine ei tule kõne allagi
ma arvan, et rollerile või mopeedile on lihtsam ehitada tagasild kui teha uus raam
minu ettekujutuses oleks tagasild nagu sport atv-del ühe vedruga, no muidugi oleks sõltumatu vedrustusega mugavam sõita, aga see läheks ehituslikult keeruliseks
millistes foorumites oleks veel hea nõu küsida?
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Äkki biker ja/või automoto suudavad aidata...
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

forum.moped.ee 'sse oled ka teretulnud.
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

Sai tehtud automotosse uus teema.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=34105
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

Tegelikult taandub probleem sellele, et kust leida osavate kätega nokitseja, kes selle valmis ehitaks.
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

Kus kandist Sa ise oled?
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

Tallinnast, aga suvel Varbla vallas.
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

Kui teha monkeyst nagu om kirjeldas, siis kuidas ja millest teha raam, kuhu külge lahevad rattad, mootor jne?
Umbkaudu, kui kalliks see masin võiks minna?
Mis firmast need masinad on mis seal üleval piltidel on? Ühele leidsin vastuse, see kollane saksamaalt on Simson Duo aga mis ülejäänud on?
User avatar
Qubik
Tavakasutaja
Posts: 104
Joined: 15. Sep 2009 00:00

Unread post by Qubik »

Tahaks ka sõna võtta. Olen projekteerinud kaua kolmerattalist invasõidukit ühele tsiklifanaatikule, küll aga sedasi, et taga oleks 1 ja ees 2 ratast. Kuid sellise kolmerattalise asja, nagu piltidel sinine on, kus tagasillaks ATV sild ehitamine võtaks igapäev tehes aega umbes nädala või kaks. Kuid eeldab kõikide tükkide olemasolu. Ehk siis mootor, doonorraam, ATV tagasild koos tagakiigega. Selliste juppide hinnad, kui kasutatuna osta, leiad internetist. Ntks osta.ee. Kui lasta kellegil valmis teha, siis hind sõltub väga palju tegijast. Hea hingega mees teeks selle kasvõi heategevusena.

Hirmsasti tahaks seda projekti enda kanda võtta, kuid ajagraafiku tõttu selle aasta sees Sa ilmselt sõita veel ei saaks-ma ei jõuaks valmis ehitada.
Haarame mopeedil kolvist!
simsu
Tavakasutaja
Posts: 38
Joined: 13. Dec 2008 01:00

Unread post by simsu »

Pmst kõige odavam ja lihtsam viis on vist ehitada külgkorv endale nt selline http://www.atmracing.ee/?lang=est&m1=1&news=18 ehituskulu ei ole väga kallis, kui kaherattaline olemas, siis lisa ratas, materjal ja keevitamine. Infot leidub palju korvide tegemise kohta, siinsamas foorumiski on tehtud säärukorve. Usun, et kui küsida infot kellelgilt kes on ennem teinud korve, ega nad seenele ei saada vist. Korviga see ka hea, niipalju kui ma aru sain, kasutad ratastooli, siis korvi on hea see panna :D. Väike miinus on ka, kui korv vasakul võib paremale poole pikali kukkuda ja vastupidi, sest korv on üpriski kerge arvatavasti ja loomulikult on korviga sõita natuke keerulisem.
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

Korvivarianti peaksin mina kõige ebasobilikumaks selle ebastabiilsuse tõttu.

ATV tagasillaga tehes tuleb suurimaks miinuseks tagadifri puudumise tõttu tekkivad sitad pööramisomadused normaalse haakumisega teekattel ja tagarehvide kiire kulumine.

Ise läheks, nagu ennem ka juba mainisin, üherattaveo peale ja kasutaks mootori külgasendit
Minu enda loll loogika hakkaks sellist asja ehitama automaatsiduri ja käsistarteriga hiina võrrimootorist, kahest juppideks lõigatud võrriraamist, torujuppidest ja kolmest 19" võrrirattast. Liikuva prototüübi peaks valmis saama ühe nädalavahetusega katsetusteks. Siis umbes nädal õhtuti nokitsedes läheks selle lastehaiguste ja tehniliste lahenduste kohendamiseks ja nädal produkti lõppviimistluseks.

Eelarve oleks mootor, kett, uued õhukummid ja rehvid ning igasugused poldid-mutrid, laagrid jne kokku umbes 3500-3750.-
Viimistlemisele (puhastus, värvimine, sadulanahk, transport jne) läheks kuskil 500-1000.-
Raamid, rattad, esihargi, juhtraua ja muud doonorosad leiaks tõenäoliselt niisama ka.
St. valmis masina otsene ehitusmaksumus 4000-4750.-
karlerik110
Tavakasutaja
Posts: 182
Joined: 17. Jun 2005 00:00
Location: Abja-Paluoja
Contact:

Unread post by karlerik110 »

Om: Niipalju kui mina neid automaatsiduriga hiina võrrimootoreid proovida olen saanud, on need jube uimased. Seda juba soolorattal. Kui nüüd rattal veel kaal suuremaks läheb, arvan, et see mootor jääb väga nõrgukeseks seal peal. Ise valiksin mootoriks 50 cc Honda Monkey klooni, elektristarteri ja automaat/poolautomaat siduriga. See peaks päris töökindel mootor ka olema :roll: Hinnavahe ka hiina võrri mootoril ja Honda kloonil suur pole.

Miinuseks 4 taktilisel mootoril, et pole komplektis summutit, trosse hammakaid ega muud sellist.

Võibolla üldse doonoriks sel juhul miski Jawa Betka või mõni Spirit vms osta?

Väike minu mõttekäik lihtsalt. :roll:
Abja Tehnikaringi koduleht: Www.abjatehnikaring.com
Sellelt lehelt leiate kõik, mis puudutab võrrivõidusõitu!
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Neljataktilisel jääks ära ka mõnevõrra tülikas õli-bensiini segamine, mugavust lisaks elektristarter ja erinevalt võrri kloonist on monkeykloonidel ka tulede jaoks vajalik pulamula mootori poolel tehasest olemas.
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

Oi nüüd läks küll asi põnevaks! mida rohkem mõtteid, seda parem!
Ma olen arvestanud sellega, et see saaks valmis järgmiseks suveks, siis on talvel aega mõelda ja ehitada.
Alguses mõtlesin ka, et külgkorviga oleks lihtsam ehitada ja parem sõita nt kruusateedel, kus on kaks siledamat roobast, siis on kõik rattad siledama osa peal, aga nüüd mõtlen, et kolmerattaline on ohutum ja seda saaks ehitada/kohandada minu puude järgi.
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

Tere! Pole ammu kirjutanud.
Ma olen otsustanud, et ma tahan kindlasti mopeedi ja see peab saama suveks valmis aga ma ei kujuta ette kuidas see edeneb. Nii et millal, kuidas, millest jne oleks kõige õigem seda ehitama hakata, et suveks valimis saaks? Talv algamas, äkki on kellelgi aega nüüd nokitseda?
Kes oleks nõus mulle ehitama hakkama andku mulle teada
Mul endal pole tegelikult üldse mitte midagi muud kui ainult väga väga suur tahtmine ja huvi.

Millised need hiina võrrimootorid üldse on?
Monkey kloon mootorite kohta olen netist päris palju head lugenud, et need töökindlad. võimsad ja ökonoomsed. Seetõttu ma arvan, et mõnest monkey kloonist oleks õigem teha

Igaks juhuks ütlen, et augustis pakuti automotos mulle lahti võetud kolmeratalist Erkkole, äkki saab sellest midagi teha? Aga ma arvan, et õigem oleks teha täitsa uus raam jne.

Ma oleks muidu tahtnud elektrimootoriga, sest see oleks töökindlam, loodussäästlikum, vaikne jne
aga akud on hirm kallid ja ma sõidan nii vahe, ainult suvel, mis ma siis sügisel-talvel-kevadel akudega teen, need ei taha eriti kaua seista ilma laadimata ning mõne aasta pärast osta uued akud,
seda olen oma elektrirollerite puhul tähele pannud, et iga aasta, pärast talve, on akude mahtuvus tunduvalt väiksem ja seetõttu otsustasin bensiini kasuks.

Kui ma olen millestki valesti aru saanud või kui mu arvamused pole päris õiged siis öelgu mulle

kõik arvamised, nõuanded ja soovitused on ikka veel oodatud

Veli
User avatar
Qubik
Tavakasutaja
Posts: 104
Joined: 15. Sep 2009 00:00

Unread post by Qubik »

Sa oled ilmselgelt õigel teel-elekteriaparaadi ülevalpidamise kulud on liiga kallid ja pool mopeedihõngust jääks saamata. Samuti on kergelt põrisev vidin siiski turvalisem kui hääletult kihutav...

Aastavahetuse järel, kui olen töökoha ära saanud vahetada, vaatan selle mõtte uuseti üle. Äkki õnnestub mõni sponsor asjale leida.
Haarame mopeedil kolvist!
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

Qubik wrote:Äkki õnnestub mõni sponsor asjale leida.
Mis sponsori?
User avatar
Qubik
Tavakasutaja
Posts: 104
Joined: 15. Sep 2009 00:00

Unread post by Qubik »

Kust saaks mootori, ja tagasilla, muud asjad peaks leiduma kergelt...


Hmm, rolleril on variaator... ja Simpil on rolleriromu....
Last edited by Qubik on 27. Oct 2010 00:32, edited 1 time in total.
Haarame mopeedil kolvist!
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

Äratan selle teema uuesti üles.

Ma ise olen kuidagi toppama jäänud kogu selle värgiga ja ei oska uuesti kuskilt otsast kinni võtta, et edasi minna. Üks asi näiteks mis takistab mind, on hirmud ja mured, et kuidas ma selle kõigega hakkama saan. Aga ma lihtsalt väga, väga tahan suveks liikumisvabadust!

Mu ettekujutiseks või eeskujuks on saanud rootslaste invamopeed Norsjö Partner. Sama põhimõttega on ka ehitatud soomlaste Erkkole aga üldse ei meeldi see kondel koos tuuleklaasiga ja katusega.

Soovitage mulle kedagi kellega ühendust võtta, et seda ehitada.

Peaks vist konkursi välja kuulutama :lol:

Veli
mellpoiss
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 12. Jul 2007 00:00

Unread post by mellpoiss »

Need asjad ju maailmas ammu valmis tehtud, järelikult osta lihtsam kui kellelgi hakata millegist kokku kompunnima.
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

No jah. aga kust osta? Netist ma olen näiteks leidnud, hiinas või tais tehakse neid ja müüakse täitsa mõiskliku hinnaga http://www.alibaba.com/product-gs/27352 ... cycle.html
Aga kui sinna lisada transpordi kulud ja kas euroopa liit laseb neid üldse eestisse tuua?
Euroopas selised asju ei müüda. müüakse ainult "granny scooter-id", mille hinnad algavad u 1200 eur
virgor
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 19. Jan 2009 01:00

Tervist

Unread post by virgor »

Tere.Pole seda teemat enne nagu tähele pannud.Talvel oleks kindlasti midagi valmis teinud.Nüüd nats vähem aega.Aga asja arutada võib kui sulle näit sobib selline mootor.Kirjuta e mail peale sest siin foorumis ma tihti ei käi.

www.sakusaaruklubi.ee
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Kui see sind peaks huvitama, siis praegu on Valga Tolmetexis õue peal ripakil vägagi korralik Muravei tagumine osa koos rataste, tagavararatta ja bensiinipaagiga. Kui tahad ise midagi teha, siis Muraka tagaosa doonoriks oleks ilmselt kirik keset küla. Mootori saab ju aretada tahapoole. Valga Tolmetexi numbri leiad netist.

Selles mõttes on Muravei abiks, et see on ju ikkagi tehasetoodang ja kuna mootoriks läheb sul nagunii vähemalt miski 125-ne, siis peab see asi ju ülevaatuselt läbi minema. Muravei raamistik on ilus jäme, sellele Riga jämedamat esiotsa külge keevitada ei ole probleem. Saab kuramuse ägedad astmelauad ka.
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

Ma tänan teid väga kaasa mõtlemast ja huvitavaid lahendusi pakkumast.

Aga...

Vabandust, aga ma ei taha mingit tapariista, millega silmad punnis ennast surnuks sõita. Tahan hoopis sellist väikest, armsat ja aeglast mopeedi, millega ümbrust ja loodust nautida. Nagu kasutaja OM soovitas/kirjeldas siin, et üks ratas ette, kaks taha ja mootor külje peale ühe tagumise ratta külge. Ma olen mõelnud, et tahan sellist masinat nagu on Norsjö Partner mugava toolikesega ja pakiraamiga ja pakiraamile laseks teha veel kokku klapitava või ära võetava lisapingikese, ehk kui vaja saab lisapingikese kokku panna või ära võtta ja panna sinna, kas või oma ratastooli. Ja vastupidi, kui vaja kadagi kaasa võtta, panen lisapingikese paika, istutan ta sinna ja sõitma.

Olen mõelnud, et äkki laseks selle uue liiklusseaduse tõttu pisimopeedi teha. Siis pole vaja registeerida ja kindlustada. 25 km/h tundub küll kuidagi aeglane, aga kui võrrelda mu elektrirolleriga, mis sõidab alla 15 km/h on kiirust küll. Aga kas ühe kilovatine mootor jõuab ikka seda rasket kolmerattalist masinat vedada, eriti siis kui lisapingikesele on veel keegi istutatud?
Nii et, peaks ikka võimsama peale mõtlema ja siis selle ilusti ära registeerima ning kindlustama?

Aga huvitav, kes ja kuidas hakkavad kontrollima, et kas mootori jõud ei lähe ikka üle ühe kilovati?

Mis te arvate, kas on üldse sellist masinat võimalik aretada?

PS: Ootan ikka huvitavaid ideid.
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

No mõtle nii, et kilovatt väge tähandab mootori võimet ühe sekundi jooksul sada kilogrammi raskust tõsta ühe meetri kõrgusele. Kui tagumine hammasratas omaks näiteks 4X rohkem hambaid, siis mootor oleks umbes 2 korda ägedam vedaja (sõltuvalt ratta diameetrist), samas mõistagi ei oleks see minek kiire. Ehk siis täpselt see, mida sa tahadki.
Aga seda pisimopeedi asja uuri enne korralikult, seal on omad väikesed "konksud" sees. Näiteks registreerima pead sa selle asja niikuinii, registreerimine eeldab aga ka kohe automaatselt kindlustuse tegemist ning asi ei läbi registreerimist kui masinat ei ole ülevaatusel läbi katsetatud.

Mis selle pisimopeediga edasi saab, see on nüüd küll lahtine teema, imselt ei oma asja kohta täpset visiooni hetkel keegi. Näiteks kindlustused ju ei anna mootorsõidukitele ühekordset kindlustust, vaid tuleb teha leping ja kuidas on siis pisimopeediga selles mõttes, et kuidas selle lepingu lõpetamine / katkestamine toimub, kes selle eest kui palju raha peab maksma jne.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Enne kui edasi mõelda oleks mõistlik pöördud ARKi poole ja uurid mis nõudmised on sellisele masinale ning kas need nõudmised kehtivad ka uue liiklus seadusega.
Muidu võib valmis ehitada mida igenes,kuid ARK liiklusesse ei luba.

Leida tuleb isik kes asjaga ise tegeleb.Sest seal on igasuguseid "tarku":

Kaks aastat tagasi tahtin oma uut mopeed arvele võtta läksin Pärnu ARKi küsisin:"Kas saan ja mida on vaja selleks"Leti taga olev naine jäi segaselt mind vaatama,kusagilt toa teisest otsast hakkas mingi vanake oma lauatagant karjuma et seda ei saagi arvele võtta jne.Siis kutsuti keegi noorem mees see kuulas ja seletas ilusti ära:"Saab küll arvele võtta,selleks oli vaja sertifikaati ja ostu pabereid"Oligi asi selge.

Kui nõuded selged siis saab edasi mõelda.
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Tsiteerin sinu poolt kirjutatut: "Vabandust, aga ma ei taha mingit tapariista, millega silmad punnis ennast surnuks sõita. Tahan hoopis sellist väikest, armsat ja aeglast mopeedi, millega ümbrust ja loodust nautida."

Kui nii, siis mõtle näiteks oma kehakaalule ja sellele, millise koormuse keskmine metsatee/külavahetee rattale tekitab.

Hetkel minu poolt põhiliselt kasutatav 49 cm3 mootor (D5) jääb minu puhul pehmemal pinnasel hätta. Poris sureb ikka vägisi kätte ära. Veetavat massi on ju ka jõudsalt üle 150 kilogrammi, kui ratturi ja ratta massid kokku liita. See sinu poolt plaanitav kolmerattaline ei tule kindlasti mitte kerge, oma takistuse lisab ka kolmas ratas. Sellepärast soovitasingi 125 cm3 mootorit. Sa ei pea sellega ju paarutama hakkama, küll aga saad olla 100% kindel, et kui paned vedavale rattale/teljele suure diameetriga hammasratta, siis suvaline teel olev pehme koht sinu minekut ei peata. Bensiinikulu puhul jääd ka ilmselt võitjaks, sest kui paned väikse kubatuuriga masina rasket tööd tegema, siis see asi ikka imeb kütust ka korralikult.

Ega sellist korralikumat kolmerattalist on ka raske käima lükata ja väikese võimsusega mootorist ei tasu ju oodata, et ta sul jõuaks masina ise veerema panna.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Mina soovitaks seda 49cc Hiina mitmekäigulist Honda kloon mootorit.Oma kogemustest võin öelda et saab selline edukalt hakkama 80kg masina kaalu ja ka pea 200kg sõitjate kaaluga.Kütte kulu jääks kindlasti alla 3l.Mootor suht lihtne ja lolli kindel.Valida on nii automaat- kui ka tavasiduriga.Võimalik on ka saada tagurpidi käiguga varjante.

Isegi minu masinate võõras naine saab automaat siduriga masinal väga hästi hakkama.Kohalt minekuks kasutab tema teist käiku(esimene on liiga"äkiline"tema jaoks)
Parim mootor sellisele masinale minu arvates.


Suurem kubatuur nõuaks juba A lube.
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

Vot, sellist arutelu oligi mul vaja.

Alustan seadustest:
soovitan selle läbi lugeda, kui ei viitsi riigi teatajast tervet uut seadust ette võtta http://www.mnt.ee/liiklusseadus2011/?q=node/5
Kuna pisimopeed pole uue seaduse järgi mootorsõiduk, siis ei kuulu see registreerimisele.
Ma ise arvasin ka, et pisimopeedist ei tule midagi välja, lihtsalt tahtsin kõiki võimalusi üle arutleda.
Aga asi peab ikka 50cc-ks jääma, et ilma juhilubadeta sõita
Netis uurides jääb selline mulje, et hetkel tehnonõuded polegi muud kui valmistajakiirus ei ületa 45 km/h ja mille sädesüütega sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 cm3 või mille elektrimootori suurim püsi-nimivõimsus ei ületa 4 kW, sest hetkel seaduste järgi on kolmerattaline mopeed L2e kategooria sõiduk, mis ei kuulu registreerimisele.
http://www.google.ee/url?sa=t&source=we ... c2o_044hvQ
seal on veel öeldud: siiski saab registrisse kanda neid mopeede mis omavad EÜ-kogusõiduki tüübikinnitust ja uue sõiduki korral vastavat sertifikaati. EÜ-kogusõiduki tüübikinnitust mis asi see veel on???
Aga uue liikluseaduse jaoks pole mopeedi tehnonõudeid ikka veel valmis kirjutatud ja kui ark-ist küsida siis nad vist vastavad sama moodi nagu siin foormis kirjutatud, http://www.zev.ee/foorum/viewtopic.php? ... &sd=a#p899
et „Uue Liiklusseaduse kehtima hakkamise ajaks muudetakse ka tüübikinnituse eeskirja ja ka tehnonõudeid. Seni kuni neid pole muudetud ja Riigi Teatajas avaldatud, pole kahjuks võimalik Teile sellekohast infot anda.“
Huvitav millal siis seda üldse avaldatakse?

Hondalt kloonitud mootorite peale olen ma juba ammu mõelnud, see on üleüldse ainuke mootor mis on tähelepanu tõmmanud. Ainuke mure selle mootoriga on see, et kuidas ma käiguvahetamisega hakkama saan, eks mootor peab olema automaat siduriga ja käigukang jääb vasaku käe alla. Ma tean, et automaatkaigukastiga on ka olemas aga ma pole sellist netist eestis müügil näinud.
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Seadustega on nii, et need asjad toimivad, kui oled mingi etapini jõudnud. Pisimopeed on alles siis pisimopeed, kui KEEGI SÕNAÕIGUSEGA ISIK on selle kohta "pisimopeed" kirja pannud. Aga selleks, et see SÕNAÕIGUSEGA ISIK saaks selle imesõna kuskile kirja panna, tuleb vastav sõiduk üle kontrollida. Kontrollorganiks on ülevaatuspunkt ja see koht sätestab, et ülevaatust tehakse kindlustusega masinale.

Riik on nii selle asja sättinud, et selle esimese litaka vastu rahakotti saavad sõltumata mopeedi kubatuurist kõik mopeediomanikud. Kust muidu meie "õhuke riik" selle raharulli võtab, et Toompea tudulindudele tepitud patju haudumisaldis pepu alla pista? Kuidas muidu noortest motomeestest tänaval lahti saada? Kogu see mopeediteema muutus uues liiklusseaduses ongi ju ainult selleks loodud, et mopeediomanikke peksta.

Nii mulle vähemalt seletas selle asja lahti sõiduõpetussertifikaati omav inimene, kes ju peaks nende asjadega kõige lähemalt kursis olema. Kui ARKi kodulehel uue liiklusseaduse pisimopeedi teemat uurida, siis seal on need "pisiasjad" üsna lahtiseks jäetud. Lähiajal näen ehk kohalikku prefekti, lasen tal mulle omapoolse visiooni ette manada.

Pisimopi tehnonõuded on ikka ära toodud küll. Peab olema tuli ees ja taga, lisaks sellele valge helkur ees ja punane taga ning vähemalt ühe ratta küljes helkur, nii et see mõlemale poole helgiks. Peab olema pidur, aga esimese ratta piduri kohta ei ole kirjas midagi. Kummalisel kombel ei ole uues seaduses pisiku kohta midagi öeldud peeglitest. Aga kindlasti üks peaks olema - vasakul pool. Kiivri asemel võib sõita selle asjandusega, mis jalgrattakiivri nime kannab, samuti võid vabalt sõita ehituskiivriga, militaarkiivriga.
______________

Aga pisimopeedist võib sulle tulla väga asjalik abimees, kui rakendad tööle D8m-i koos vahereduktoriga. Või lausa D8m-i koos D10 silindriga - see ju vesijahutusega. Siis sul masina jõuvarude ja kuuma pärast enam muret tunda pole vaja. See reduktoriteema tuleb mul ka nüüd ülejärgmiseks projektiks. Kolmerattalise puhul on reduktori paigutus ka väiksem peavalu.
______________

Üks mõte veel. Kui on öeldud, et pisimopil ei ole silindrimaht üle 50cm3 ja silindripea mahakeeramisel selgub, et see asi on tegelikult 50,1 , mis siis? Lugedes liikluseeskirju - hakka õppima A-kategooria eksamiks.

Selle A-katiga on aga üks vahva rõõm - nimelt pikemastaa¸ilised B-kategooria omanikud võivad A1-kategooria niisama ka saada. Peaasi, et toimik on puhas, pea kaine ja nägu väga mõrtsuka moodi välja ei näe.
User avatar
Qubik
Tavakasutaja
Posts: 104
Joined: 15. Sep 2009 00:00

Unread post by Qubik »

Tead sa mõnda kes A1 on selle eest saanud et silmavaade selge ja B load mõned aastad kauem käes olnud? Ära päris nii huupi ka põruta
Haarame mopeedil kolvist!
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

See ei ole huupi põrutamine, see on teema, mis tuleb päevakorda seoses uuenenud seadustega. Mõttetalgud sel teemal veel käivad.
User avatar
Qubik
Tavakasutaja
Posts: 104
Joined: 15. Sep 2009 00:00

Unread post by Qubik »

Sapi-Vana wrote:See ei ole huupi põrutamine, see on teema, mis tuleb päevakorda seoses uuenenud seadustega. Mõttetalgud sel teemal veel käivad.

Oi õudust :evil:
Haarame mopeedil kolvist!
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Kirjutasud ennist:

Hondalt kloonitud mootorite peale olen ma juba ammu mõelnud, see on üleüldse ainuke mootor mis on tähelepanu tõmmanud. Ainuke mure selle mootoriga on see, et kuidas ma käiguvahetamisega hakkama saan, eks mootor peab olema automaat siduriga ja käigukang jääb vasaku käe alla. Ma tean, et automaatkaigukastiga on ka olemas aga ma pole sellist netist eestis müügil näinud.

Võin öelda et käiguvahetuse pärast pole küll mõtet muretseda ja kang võib vabalt paremale jääda sest vahetuse hetkel tuleb nii kui nii gaas maha lasta.Kõiki käike ei peagi kasutama.Minu masinal saab sõita ka ainult kolmanda käiguga(kiirendus on kesine kuid jõudu jagub)

Laste ATVdel on peal ka ilma käikudetta mootoreid.

Võib olla peaks tegema masina valmis,levinud mopeedide osadest.Arvele võtmise ajal tegema näo et tegemist on mingi vana väike seeria masinaga.Huvitav kas läheks läbi?

Näiteks :kolme rattalisi kastikaid on Riga tehas teinud esimest Rigas alates.Mitte küll seerias.
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Eile küsisin kohalikult politseikonstaablilt selle "pisimopeedi" kohta. Ega midagi ilusat teatada ei ole. Läheb kõik täie lauluga maksustamisele. Kindlustus tuleb teha niikuinii, ARKis tuleb arvele võtta. Ja tehnoülevaatus tuleb sellele asjale ka samuti, sest muidu lihtsalt arvele ei võeta.

Seega pole mingit vahet, mis mopeed sul on - maksad ikka täie rauaga. Üks mööndus muidugi on - peas võib pisimopimees kanda jalgratturikiivrit. Boonus missugune.

Mul isiklikult tekkis kohe idee A-kategooria ära teha, sest kui juba ennast maanteel hanitada lasta, siis asja eest.
veli
Tavakasutaja
Posts: 18
Joined: 09. Jul 2010 00:00

Unread post by veli »

Milleks siis eraldi selline asi nagu pisimopeed?
Mis on pisimopeedi alumine piir? Ehk, kus läheb piir, mis ei kuulu enam pisimopeedi alla? On sellised asjad näiteks abimootoriga jalgrattad jne. Kas neid tuleb ka siis registreerida ja kindlustada? No nii ka ei saa ju! Tavaline jalgrataski sõidab kiiremini kui 25km/h miks siis neid pole vaja registreerida ja kindlustada? Väga segaseks läheb kogu see asi.

Juhilubadega on nii, et ma arvan, et ma ei saagi oma puude tõttu lubasid. See tõttu loodangi uue liiklusseaduse § 94 lg 2 peale.
"AM-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigust või piiratud juhtimisõigust ei nõuta isikult, kes on sündinud enne 1993. aasta 1. jaanuari."
Või on oht, et seegi muudetakse?
Post Reply