IZ Jup_II

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
Melx
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 04. Nov 2010 01:00

IZ Jup_II

Unread post by Melx »

Tervitusi siis siinsele motoperele.

Nimelt kuna esimest korda IZ kasutaja siis mõistvat suhtumist mõne lolli küsimuse peale :P.

A, anyways, lugu selline, et sooviks teada kas taoline kooslus töötab:
Sai võetud siis iz originaal süütemäng, lõikasin pealt maha selle kupli ning paigaldasin plaadi ning kontaktid sinna peale, seda selleks, et ehk saaks ehitada magneeto peale. Mageneetoks siis minsk või vossu oma, teab kumb täpselt(kui üldse vahet neil).
Igatahes kõik sai kena - ilus kuid süütepoolist laksu ei tule. Testriga mõõtes ei oska öelda sest näiteks vossu peal samu olematuid numbreid näitab tester kuid säde on vinge. Seega küsimus, kas iz mähised ei tööta magnetiga või on ehk mingi muu viga selles idees :P.

Teine küsimus oleks.
Mis mudelitel on leegika mutter sisemise vindiga ja millistel välimise vindiga.
Ning mis mudelitel on silindri pea randiga ning millistel sile.
Jutt siis ikka 2 pütasest.

: )
Melx
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 04. Nov 2010 01:00

Unread post by Melx »

eh, süüte asi on vist selles, et magnetil on 8 poolust aga iz aint 6 mähist Image
täna püüan vossu/minsk süütemängu peale panna.
Melx
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 04. Nov 2010 01:00

Unread post by Melx »

süüde sai peale ja töötab.

a nüüd küsimus, et kuna mul ainuke norm suuruse poolest peale sobiv karpa on K-63T siis mis mõõdus düüsid üleüldse iz on, et oleks nagu aimu mis suurusvahemikus sisse keerata sinna tasuks. niisama katsetama hakata ei ole ka huvitav : ).
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Samas kategoorias kohe üleval link:

http://www.motokuur.ee/modules.php?name ... pic&t=6269

K-36z(zitikas) Iz-Jup,Jup-2 26mm 275cc
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Melx
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 04. Nov 2010 01:00

Unread post by Melx »

kas see 275cc on siis vastav numbriga düüse peal ?

sest ma tean, et uuemal ajal on ka märgitud düüse augu füüsilist mõõtu :roll: ?
Melx
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 04. Nov 2010 01:00

Unread post by Melx »

Selle karpaga küll ei kõlba see mootor, rüüpab nagu vaal.
Praegu läks mootor remoti, vb siis uues kuues peab katsetama ühte tsehhi karpat, iveo vms, sellele tuleb aint üleminek teha.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Melx wrote:Selle karpaga küll ei kõlba see mootor, rüüpab nagu vaal.
Kui palju vaalad siis rüüpavad?
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Melx
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 04. Nov 2010 01:00

Unread post by Melx »

nu mis selle poole liitriga sai kilomeeter ehk kaks sõita. odavam oleks isegi vana 70ndate bigblock sõita :P.
ma ise kahtlustan, et selle karpa voolavus lihtsalt ei ole piisav, kuna see ühe 4t püta jaoks aga 2x 2t pütti imevad.

eks näis mis saab. mootor on ka eelmise omaniku poolt nõnda kokku pandud, et seal nagu kaks karteri poolt oleks kaks erinevat mootorit.
kui peale remonti asja ei saa siis peab vist maha müüma, akuvaba iz peaks ikka huvi pakkuma mõnele : ) . . .
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Melx wrote:nu mis selle poole liitriga sai kilomeeter ehk kaks sõita. odavam oleks isegi vana 70ndate bigblock sõita :P.
25-50l 100'le km. Kui sul just paagist kütus lahisedes maha ei voola, siis vast veidikene suurustatud number. Palju põhjuseid, kuhu kütus kadus. Lekkiv süsteem, kraan, ebatihe ujuk.
Melx wrote: ma ise kahtlustan, et selle karpa voolavus lihtsalt ei ole piisav, kuna see ühe 4t püta jaoks aga 2x 2t pütti imevad.
Need pütid ei "ime" korraga. See "voolavus" on täiesti piisab korralikult reguleeritud süüte ja seguga, kuluks 6-8l/100
Melx wrote: kui peale remonti asja ei saa siis peab vist maha müüma, akuvaba iz peaks ikka huvi pakkuma mõnele : ) . . .
100kg x 2.50 = 250.-
Tegelikult neid "igiliikureid" on niipalju tehtud, et enamus lõpetavad vanarauas, mis vähegi omaloomingut näinud. Nende rataste väärtus ei suurene, kui seal originaaljuppe maha keerad ja erinevt pudru külge keerad.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Melx
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 04. Nov 2010 01:00

Unread post by Melx »

Nobody wrote:25-50l 100'le km. Kui sul just paagist kütus lahisedes maha ei voola, siis vast veidikene suurustatud number. Palju põhjuseid, kuhu kütus kadus. Lekkiv süsteem, kraan, ebatihe ujuk.
Paagist mootorisse lekkeid ei olnud, see käis ikka kõik mootorist läbi.
Nobody wrote:Need pütid ei "ime" korraga. See "voolavus" on täiesti piisab korralikult reguleeritud süüte ja seguga, kuluks 6-8l/100
Võimalik, antud karpaga aga on nagu on . . .
Nobody wrote:100kg x 2.50 = 250.-
Tegelikult neid "igiliikureid" on niipalju tehtud, et enamus lõpetavad vanarauas, mis vähegi omaloomingut näinud. Nende rataste väärtus ei suurene, kui seal originaaljuppe maha keerad ja erinevt pudru külge keerad.
Eks ma selle ostsingi põhimõttega, et kui asja ei saa siis läheb metalliks aga mitte hulgihinnaga, sorteeritul saab ikka rohkem kui 250.- :lol:. Kui just ostja soov siis kerin muidugi originaal süsteemi peale tagasi, minu põhjus akuvabaks oli säästa liigsest kaalust ja keerukusest, et sellise võileiva hinna eest saaduna võiks ta ju seista kuurinurgas ja suvel ilusama ilmaga vahelduseks käristada. Raam on asjal ~90% komplektne ja liiga heas korras põllurallika jaoks :P.
Melx
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 04. Nov 2010 01:00

Unread post by Melx »

Vahepeal siis sai mootor laiali löödud ja kõik ära puhastatud.
Muidugi naljakad asjad siis eelmise kokkupanija poolt, erinevad kolvid, erinevd silindrid ja vändad polnud ka just eriti ühte auku :P, mitte ühtegi tihendid va. silindrid, aint silikoon.
Nüüd siis lapib asendusmootori abil ühesuguseks :D. Muidugi sellega seoses tekib väike probleem, nimelt jääb üks välise vindiga leegika mutter puudu, seega kui kellegil peaks mõni üleliigne olema võib privasse sellest teada anda :!:
Originaal silindripead silkudel on hemid, a olemas on ka blower mis vist on uuemad jup 3 :roll: omad ja kuna nood on 7ml väiksema kambriga siis ilmselt paneks need hoopis, on küll kuumemad aga peaks phm ikka suurema jõudluse andma, ilmselt ka parema momendi madalal pöördel.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Unread post by Mattu »

Melx wrote:Originaal silindripead silkudel on hemid, a olemas on ka blower mis vist on uuemad jup 3 :roll: omad ja kuna nood on 7ml väiksema kambriga siis ilmselt paneks need hoopis, on küll kuumemad aga peaks phm ikka suurema jõudluse andma, ilmselt ka parema momendi madalal pöördel.
Tõlge? 8O
Sõidan nagu suudan.
BlackDevil18
Tavakasutaja
Posts: 113
Joined: 17. Mar 2008 01:00
Location: paldiski Rae tn
Contact:

Unread post by BlackDevil18 »

Mul on ka jup-2...vahetasin omal suvel samamoodi silindripead ära kuna originaalidel olid kyynlakeermed nutused....peale vahetamist jupiter 3 omade vastu,hakkas mootor paremini töötama-ühtlasemalt ja jõudu ja survet tuli tunduvalt juurde....mul see teooria ja praktika toimis.
Melx
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 04. Nov 2010 01:00

Unread post by Melx »

Korraliku karpa puudumisel ei saa eriti katsetada, seetõttu niipalju kui proovisin siis töötab küll ühtlasemalt, kõrvaga on kuulda, et urin on mahedam. Vändast tuntav kompressioon on palju teravam ja käivitub ka oluliselt kergemalt.
Samas viskan selle mootori vähemalt kuni suve alguseni ilmselt kõrvale kuna külmaga ei ole eriti tore töödata metalli kallal. Praegu võtsin käsile väiksemad ühepütased, eks nendest kirjutab ehk eraldi omavalmistatud masinate teema :P.
Post Reply