Mitu seibi käib mopi sidurile originaalis?

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Mitu seibi käib mopi sidurile originaalis?

Unread post by iz350super »

Vahetasin sidurikettad ja plaadid ära mis seal vahel on, kokkupannes ei lahuta enam. Milles võib asi olla?
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Täpsustaks mis mootoriga tegu?
¦-mootoril on kaks ,V-mootoril kolm tekstoliitketast.
On asi õieti kokku pandud siis töötab.

Surudes surveplaati peavad tekstoliitkettad vabaks jääma kui ei siis on midagi valesti kokku pandud.

Kas surveplaadile vajutav pronks puks on alles?(see kipub vahel välja jääma)
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Mootoriks siis V50M. Pronks puks on alles. Plaatisid on kolm ja siduriketad on uued. Väljavõtes nägin et oli koos olnud 1seibiga, kokkupannes samatmoodi enam ei lahutanud. Kas neid loksusid sab kuidagi mõta , või saab seda loksu seibidega kontrollida?
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Mul keeras sidurikorv mutriga ennast nii kinni et ei saanud ilma ketastetagi seda lahutama.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Mul on nagu nii, et panen kokku kõik, aga siis need plaadid liiguvad peale surudes nii vähe, et kas selle viga võib olla, ja kuidas seda parandada?
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Eemalda surveplaat koos vedruga ja siis käivitus vänta surud,peab sidurikorv ringi käima ,väntvõll peab paigale jääma.Kui ei siis poob miski kinni ja tuleb edasi uurida.
Varjant on et uued kettad on paksemad(tekstoliitketaste metall varjant on tiba paksem)või kõverad(mulle on sellised kätte sattunud).
Kahjuks pole ette antud palju peaks olema siduri surve plaadi liikumismaa.
mellpoiss
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 12. Jul 2007 00:00

Unread post by mellpoiss »

Ette on tulnud uusi kettaid mis on lausa kõverad, seljuhul ka korralikku lahutamist ei saavuta.
Ise olen uued kettad alati siledal alusel keskmisel liivapaberil üle lihvinud, et aru saada kas üldse kasutada kõlbavad.
Ja ka siis on siduri toimima hakkamine oma aja võtnud, st, et kohe pole normaalselt tööle hakanud, vaid pärast mõningast "piinamist".
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Kas võib nii olla, et seibisid on saand valesti panna? Küsiks parem üle kus need käivad. Endal oli koos 1 seibiga ja see oli väntvõlli otsas peale seda tuli vaskpuks ja siis tuli sidurikorv. Kas on enam vähem õige?
mellpoiss
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 12. Jul 2007 00:00

Unread post by mellpoiss »

Mis vaskpuksist sa räägid?
Peale surumise pronkspuksi (mis asub tegelikult ju hoopis kaanes) ei ole ma küll ühegis siduris vaskpuksi kohanud.

Võtsin manuaalist mingi pildi ka, äkki abiks.

Image
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Ma mõtlesin seda puksi mis käib sidurikorvi alla, et kas see ei või kuidagi sidurit kinni puua? Mulle jääb see joonis natuke arusaamatuks. Seal ei näita ju mitu seibi käib, mõned on öelnud et käib neid 2 üks enne vaskpuksi väntvõlli ota, teine selle hammasratta alla mis sidurikorvi sisse läheb.
mellpoiss
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 12. Jul 2007 00:00

Unread post by mellpoiss »

Kui nimetad vaskpuksiks seda mille peal korv pöörleb, siis see ei tohi küll vasest olla. Ikka terasest peaks see olema, vask ju nii pehme, et mutri kinnikeeramisel vasest puks deformeeruks ja kiilukski kogu krempli kinni.(Selle puksi sobiv pikkus ju tekitabki vajaliku "ruumi" vabalt pöörlevale sidurikorvile, kõik muu tõmmatakse otsamutriga jäigalt kinni.)
Selle seibiga olen käitunud niimoodi, et olen pannud sinna väntvõlli otsa (puksi taha) paksuselt sobiva.(Nii, et korvi kinni ei poo ja tuntavat loksu ka ei jää, nende mootorite väntade nuudipikkused on ju nagu jumal juhatab :evil: )

Katsu ikka asja tööpõhimöte endale selgeks teha, siis asi palju lihtsam "häälde seada".
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Aga kui pigistab siduri kinni, kas siis pean peenema või paksema seibi alla panema. Siduritöömõte selge aga sellest ma aru ei saa kuidas üks paar sidurikettadid töötavad teised mitte.
deltavend96
Tavakasutaja
Posts: 43
Joined: 15. Jul 2010 00:00
Location: Põltsamaa
Contact:

Unread post by deltavend96 »

Ehk on vale õli. Kleebib sidurikettad kokku.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Insener nägi ette kaks õhukest seibi üks ühel teine teisel pool puksi.Üsna tihti on ainult üks(väntvõlli poolne),kui kusagilt kinni ei poo ja vastu ei käi pole rohkem vajagi.Ilma seibita jookseks korv väntvõlli otsa peale ja hakkab vastu hammasratast käima tekitades töötavas mootoris ebameeldivat metallset kõlinat.

Esimestes ¦ mootorites kasutati pronksi karva pukse,mis hilisematel(¦-52 ja edasi) vahetati teraspukside vastu.

Nagu Mellpoiss kirjutas vaskpuks ei tohiks seal kindlasti olla.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

See oli minu pealiskaudne arvamus et see on pronkspuks selle värvi kohapealt. Õli viga ei saa olla sest enne lahti võtmist töötas. Probleem nimet selles vahet pole kas panen 1 või kahe seibiga. Kui on koos siis surun kaane peale ja noo mitte ei liigu see kaan allapoole, kuidas seda siis parandada.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Võta vedru vahelt välja ja proovi palju siis liikumis maad on.
Arvan siiski et kettad on liiga paksud.Surve plaat läheb vastu muttrit.Prooviks võid panna ühe vana ketta,kas siis on liikumismaa suurem?
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Aga mis see näitab, kui panen kokku siduri ja siis need neli pulka kuhu see plaat peaks kinnituma on sellest mutrist allpool ja see plaat ei lähe sinna, ainult siis läheb kui alt kergitada viimast plaati et need pulgad kõrgemale tuleksid.
deltavend96
Tavakasutaja
Posts: 43
Joined: 15. Jul 2010 00:00
Location: Põltsamaa
Contact:

Unread post by deltavend96 »

Arvan, et sul väntvõllilt üks puks puudu.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Oot, väntvõllilt? Äkki seletad, mootor ju töötab 100 protsenti.
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

iz350super wrote:ainult siis läheb kui alt kergitada viimast plaati et need pulgad kõrgemale tuleksid.
Aga teistmoodi ei olegi selle siduri surveplaadi paigaldamine võimalik...
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Ilma survevedru ja selle pealmise plaatita ikka libiseb? Endal poos mutter sidurikorvi kinni ja ka ei lahutanud.
deltavend96
Tavakasutaja
Posts: 43
Joined: 15. Jul 2010 00:00
Location: Põltsamaa
Contact:

Unread post by deltavend96 »

iz350super wrote:Oot, väntvõllilt? Äkki seletad, mootor ju töötab 100 protsenti.
http://motovelosport.ru/catalogs/delta/DE_37_4.php
Number 2.( : ) )
Ma oletan aga võibolla selle puksi pärast sa ei saanud peale.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Palju siis liikumis maa oli?

Surve plaati muidu peale ei saagi kui alumist ketast ei kergita.

Käepärast olnud ¦ mootori siduril oli surveplaadi ilma vedruta liikumismaa 2mm.Arvan V-mootoril on see sama.
Tekstoliit ketaste paksus 3mm.
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Võtsin selle mopi siis tõsiselt kätte. Proovisin kõik läbi. Supleriga mõõtsin ja värki, selgus et see puks oli hammakale, mis sinna sidurikorvi käib sisse söönud, ja sellepärast poos korvi mutri kinni keeramisel terve korvi kinni.
Panin teise hammaka, mis oli natuke halvemate hammastega, aga alt ei olnud puks vastu käind. Kunagi peab laskma pikema puksi treida siis saab seda vastukäind hammakat jälle kasutada.
Praegu töötab 1 seibiga.
Last edited by iz350super on 29. Nov 2010 20:51, edited 1 time in total.
mellpoiss
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 12. Jul 2007 00:00

Unread post by mellpoiss »

iz350super wrote:Võtsin selle mopi siis tõsiselt kätte.
Enne seda tegid nalja või?
iz350super
Tavakasutaja
Posts: 456
Joined: 07. Oct 2010 00:00
Location: Ida-Virumaa
Contact:

Unread post by iz350super »

Ennem vahetasin kettaid, korve ja seibe, aga see ei muutnud paremaks seda.
Post Reply