Minsk mootor - generaatori magneti polt

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
jannoke
Tavakasutaja
Posts: 29
Joined: 19. Nov 2010 01:00

Minsk mootor - generaatori magneti polt

Unread post by jannoke »

Generaatori magneti otsas asub 7 keermega (jah seitsmese keermega) polt. Pikkust mingi 85mm. Mida see kinni hoiab? Mul jooksis see lahti töö ajal, aga midagi ära ei kukkund ega logisema ei hakanud. kas midagi oleks võind totaalselt ära ka laguneda asja käigus?
Melx
Tavakasutaja
Posts: 32
Joined: 04. Nov 2010 01:00

Unread post by Melx »

Nagu ise ütlesid, magneeto otsas - siis tee järeldus, hoiab mangnetit kinni vända otsas. Üldjuhul on need jah ära paakund sinna(nagu enamus kiiludega asju :P ) aga kindluse mõttes oleks mõistlikum ikka see polt tagasi keerata, koos uue vedruseibiga.
jannoke
Tavakasutaja
Posts: 29
Joined: 19. Nov 2010 01:00

Unread post by jannoke »

No selge. Keegi ei tea kust seitsmest keermelatti saaks? See ebaõnnestunud vormivaluga polt mis mul siin on ja tekkis üks idee....
antuand
Tavakasutaja
Posts: 312
Joined: 10. Jan 2009 01:00
Location: lehola
Contact:

Unread post by antuand »

Mis idee kui küsida võib? enne häid ideid võiksid teistelt küsida ka. Äkki on mingi paremgi idee olemas ;)
jannoke
Tavakasutaja
Posts: 29
Joined: 19. Nov 2010 01:00

Unread post by jannoke »

Kas keegi saab äkki olla abiks - kas see on 7mm polt ikka .... sest otsast on näha, et keere kitsam ja suht raskelt läheb sise ja keerasin 7mm keermelati sisse umbes pool senti ja raskeks läks ja keerasin välja ja juba 7mm mutter jookseb raskelt nüüd peale. Selline tunne, et seal tegelt peakski olema 6mm polt , aga keegi hull mul 7mm sisse pannud.

Kellel veel minsk..oskab kommenteerida?

http://janno.kood.ee/kart/PICT2850.JPG
http://janno.kood.ee/kart/PICT2851.JPG
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Seal peabki olema 7mm polt.
Peale lahti jooksmist võis polt minna vastu genekakaant, mis tähendab et keere võis saada kannatada. Kontrolli üle.
jannoke
Tavakasutaja
Posts: 29
Joined: 19. Nov 2010 01:00

Unread post by jannoke »

extinction wrote:Seal peabki olema 7mm polt.
Peale lahti jooksmist võis polt minna vastu genekakaant, mis tähendab et keere võis saada kannatada. Kontrolli üle.
Kaant polnd peal sel hetkel, kui polt minema jooksis. Niiet seda muret ei ole (kui see just eelmisel omanikul nii ei juhtund).

Aga esiteks uus seitsmene keermelatt ei tahtnud sinna kuidagi sisse minna. Polti poes mõõtes sai selgeks igatahes, et see polt, mis oli sees on meeterkeere.

Näpuga õnnestus hõlpsalt keerata igatahes kuuene keermelatt sisse (polnd nii pikka polti). Läks ka ligi 1cm kaugemale, kui orig. polt, kuid keerasin tagasi igaks juhuks.

Proovisin ka kuuest keermelatti keerata 7se mutri sisse - tulemuseks oli see et ta libises praktiliselt sealt läbi. Nüüd tekib küssa, et kui seal peaks tõesti 7ne keere olema, siis mul peaks 6ne keermelatt sealt samamoodi suht läbi libisema, aga sai korralikult kinni keerata ilma probleemideta.

Üldiselt ma pole mingi eriline mootorispetsialist ja ma olen ennast haigeks vändanud mootorit järjest lappides ja proovides. Pole korralikult käima saanudki asja ( http://motokuur.ee/modules.php?name=For ... highlight= ) ja ma siis tegin starteri akudrelli pealt, sest ma tõesti ei viitsind enam vändata ja lükata pole praeguse ilmaga ka kuskil.

Pidi olema enam-vähem korras mootor, aga mingi tõsin porr on koos. Alumine tihend (mis käib siis kasti ja silindri vahel) oli kahekorra ühe koha pealt niiet põmst õhk käis läbi ja silindrikaane tihend oli üldse puudu. Ma muudkui leian ja avastan, et mis komponendid ja jupid sinna võiks veel käia ja mis puudu on..sest kuna ma ise ei tea ja minu jaoks originaalis juba on jubinaid puud, siis on nagu natukene raske alustada nende asjadega.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Polt peab ilma takistuseta käega keerates vabalt keermesse minema kuni lõpuni. Kui sa seda väntvõllis olevat keeret juba igasuguste erimõõduliste poltidega katsetanud oled, siis osta keermepuur M7x1 ( 1 on keermesamm ) ja keera see keere seal puhtaks. Keermesammu saab kindlaks teha keermekammiga, kui seda pole, siis ka poltidega mille keermesamm on teada.
Standard keermesammud või enamkasutatavad on:
M4x0,75
M5x0,8
M6x1
M7x1
M8x1,25
M9x1,25
M10x1,5
M11x1,5
M12x1,75
M14x2
M16x2
M18x2,5
M20x2,5
Oman mõnda roostes mootorratast.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Ega sa drelliga ometi sedasama polti pidi mootorit käivitada ei proovinud? Kui vastad et proovisid, siis on selge miks see keere vigane on ja kes tegi.
jannoke
Tavakasutaja
Posts: 29
Joined: 19. Nov 2010 01:00

Unread post by jannoke »

Palun lugege posti:
1) seal oli sees seitsemese keermega polt, mis nägi hädine välja. Kontrollitud, et see on 1mm sammuga. Mõõdetud, et see on seitsmene. Selle järgi läksin poodi uut tooma.
2) keerasin käega! seitsmese keermelati sisse.. läks raskesks juba 5mm peal. Edasi ei keeranud, kuna äkki pärast on jama ja tegelikult on ikka 6mm keere seal.
3) Keerasin käega 6mm keermelati sisse, kasutades ainult 2 sõrme. Mingit erilist takistust polnd. Loksu polnd. Välja ei õnnestunud sikutada.


KÕIK! Ehk siis kasutasin originaali. Kui originaal ei sobind siis panin mõõdu väiksema SAMA SAMMUPIKKUSEGA poldi. Ma ei näe, kuidas ma saaks keeret veel rohkem vigastada selle asja käigus. Palun mitte jamada, et ma sinna igasugu suva polte toppisin.

Keermestamisega olen tuttav ja oskan nende asjadega ringi käia. Praegu ei tahaks hakata mootorit lahti võtma, kui ta mul ei tööta korralikult, et välistada võimalikud (valesti)kokkupanemisest tulnud vead. Lisaks ilmselt peab M7 keermepulka natukese otsima...

Ma tean metallist ja keermetest parasjagu. Mootoritest lihtsalt ei tea.

to extinction:
Ja käivitasin küll. Seleta nüüd mulle ka kuidas mul see keere tuksi läks? Jättes kõrvale selle ,et see on äärmiselt ebatradistiooniline nii mootorit käivitada, ei näe ma põhjust miks see keere oleks pidand maha lendama niikaua, kui magneeto sellel ajal ära ei lennanud või generaatori kaant polnd küljes.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Väites, et tead metallidest ja keermetest midagi, peaksid ka teadma et poldile liiga suurt jõudu rakendades see kas murdub või siis rikneb keere. Pildilt loen välja et poldi otsas oleva keerme esimese 5-6 niidi peal on midagi toimunud ning ilmselt ei ole ka väntvõlli sees asi enam hea.

Soovitan toimida teintsi õpetuse järgi ja ava üle keermetada. Kui ei ole uut polti asenduseks võtta, võid seda ka poldil proovida tingimusel, et polt ulatub avasse sügavamalt kui nende esimeste rikutud niitide jagu.
jannoke
Tavakasutaja
Posts: 29
Joined: 19. Nov 2010 01:00

Unread post by jannoke »

extinction wrote:Väites, et tead metallidest ja keermetest midagi, peaksid ka teadma et poldile liiga suurt jõudu rakendades see kas murdub või siis rikneb keere. Pildilt loen välja et poldi otsas oleva keerme esimese 5-6 niidi peal on midagi toimunud ning ilmselt ei ole ka väntvõlli sees asi enam hea.

Soovitan toimida teintsi õpetuse järgi ja ava üle keermetada. Kui ei ole uut polti asenduseks võtta, võid seda ka poldil proovida tingimusel, et polt ulatub avasse sügavamalt kui nende esimeste rikutud niitide jagu.
Jepp. Nüüd võtame arvesse et M7 keere rippjõud on mingi paar tonni ja keerme pikkus on ~1.5cm ja mul oli akudrell.....jutt on õige et KUI liiga suurt jõudu rakendada. Isegi kui mootori kolb oleks kinni keevitatud, oleks mul suhteliselt raske seda akudrelliga pooleks keerata.

Ma ei tea.. Proovi järgi..kas sina saad hakkama....

Ilmselt on keere jah tuksis ja osa polti istub keermes nüüd sees. Enda süüks ma ei kavatse seda võtta. Sellele mootoril ma algusest peale polegi muud saand teha kui polte ja mutreid vahetada, sest kõik on kas üle või ära keeratud ja see polnd ka mingi erand.

Ja proof of conceptina ma panin selle 6mm lati uuesti sisse. And what do you know.. ei õnnestunud ära lõhkuda. keerasin välja.. keere nagu eile tehasest tulnud. Ja tegemist ei olnd mingi erilise tugevusklassiga keermelatiga.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Rippjõud? Paar tonni?

Mis ma oskan sulle öelda. Järgmine kord käivita mootorit siduripoolselt mutrilt, see kannatab rohkem. :lol:
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Tõmbejõud, väändemoment, paindemoment. Pole neid nüüd ilus küll kõike rippjõu nimega solvata.

Samuti on metallidel väsimuspurunemine, milleks ei pea loomajõudu rakendama vaid ootama seda "õiget" hetke.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
jannoke
Tavakasutaja
Posts: 29
Joined: 19. Nov 2010 01:00

Unread post by jannoke »

Rippjõud on jah paar tonni aga küssa on rohkem, et ma ei rakendagi rohkem kui murdosa sellest. Ükskõik mis suunas. Painet veel kõige vähem :D. Ja otseloomulikult võib alati defekte olla. Point oli rohkem selles, et ma teadlikult ei kasutand üksikdetaile üle nende võimete piiri.
Kõige huvitavam on see, et ilmselt istub nüüd seal mul 6mm latt, kes toetub põmst ainult nende vigaste niitide arvelt, mis sinna sisse on maha jäänud ja ikka asi peab. Ma selle järgi ei oskaks muud järeldada, kui varu on küllaga.

Muidugi selle kohta saab öelda küll, et see kõige teravam pliiats karbis polnd (isegi kui keere välja jätta) - poldi kaelas oli valamisel jäänud õhk sisse ja sellest väike auk sees, poldi pea ei asunud poldi tikuga ühel joonel ja poldi pea kandid olid parajalt ära aetud.

Põhiline on, et ma sain jälle teada, mis sinna tegelikult käib ja saan ära vahetada siis kui mootor lahti saab võetud.
Post Reply