Minsk aastast 1968

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Minsk aastast 1968

Unread post by urmet48 »

Kärsitu nagu ma olen, tegin copy-teema ka siia. Ehk saan siit rohkem abi.


Pikkadel talveõhtutel oli vajadus midagi teha ja sai muretsetud esialgselt küll varuosadeks, kuid hetkel töökorda seadmiseks 1968 aasta Minsk. Kuna mudelite nimistu on suht segane, siis arvan, et tegu peaks olema M-105 või M-106 mudeliga. Kuna mootor oli masina soetamishetkel algosadeks, siis koostamisel tekkis suur vajadus manuali või tehniliste jooniste järgi. Viimast pole siiani olnud aga suuteline leidma. Sellest ka targematele mõned küsimused.

1. Väntvõlli laagrite ja simmerlingide asetus väntvõlli kaelal? Eriti huvitaks süüte poolne osa. Siduri poolse osa panin doonor-mootoril olnu järgi. Kuid see asetus ei pruugi samuti õige olla.
2. Süüte poolsed väntvõlli laagri pesasse jooksvad kanalid? Kas süütepoolsel laagril peab nende kanalite kaudu hiljem õli sisse kallama nö. silmini täis?
3. Käiguvahetusvõllide erinevused 4-käigulistel mootoritel? Kuna mul 68 aasta mootor koostamisel ja vajalikud varuosad võetud 69 aasta mootorilt, millel käiguvahetusvõlli nuutidega ots on jämedam, kui 68 aasta mudelil. Mootorisse sobiks ideaalselt, kuid pole sellele mõõdule käiguvahetuslinki.


Piltidega on kitsas praegu. Lähiajal üritan viisakad pildid teha ja siia teemasse linkida. Lisaks kõigele sellele on hetkel masinal puudu originaalist gaarirutska koos trossiga, süütepoolne mootorikaas, sidurilink originaal, kett, nimetatud käiguvahetusvõll, üks tagumine amortisaator (originaal on katki) ja kolvisõrme puks. Sellest ka üleskutse: kellel on pakkuda mulle vajalike varuosi, siis PM teade. Vastu on pakkuda võrride, mopeedide ja minski varuosi. Eelistaks küll raha vastu vahetamist, kuid kindlasti vajadusel saame ka muidu hakkama.


Eelmise omaniku tehtud piltide link on siin: http://picasaweb.google.com/11026424485 ... ojektMinsk#
heinz36
Tavakasutaja
Posts: 37
Joined: 26. May 2008 00:00
Location: Häädemeeste
Contact:

Unread post by heinz36 »

Piltidelt näha,et tegu siiski 4-käigulise mootoriga(mis kohe mitte kuidagi originaal ei ole..)
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Originaali koha pealt julgen vastupidist väita! 100% kindel, et tegu selle masina tehase mootoriga. Olemas on poe paberid, mis tulid kaasa tööriistakomplektis. Numbrid klapivad nii raamil kui ka mootoril. See originaalsus polegi hetkel oluline. Pigem sooviks abi ja vastuseid saada esitatud küsimustele.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Kui on tegu 68a Minskiga siis on see M-105 millele pandi 7,5hj 4käiguline mootor.See oli esimene Minski 4käiguline.(M-105sid tehti 67-71 aastatel)
Sellised andmed on Vene ajakirjas "MOTO" 95a septembris, Minski 50 aasta juubeliks kirjutatud artiklis.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Unread post by Mattu »

täiesti perfecto 105, kuigi mõned detailid puudu.
Sõidan nagu suudan.
Post Reply