Iz-56 -62a.

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Iz-56 -62a.

Unread post by Myrka »

3-4 aastat tagasi otsisin Jupiterile tükke ja tuttava-tuttaval pidi kuuris seisma üks jupiter. Läksin vaatama ja tõin selle 56 sealt kaasa. Pidas selle ratta eelmine omanik seda jupiteriks. Vaba maa :)
Toomispäeval nägi välja selline http://album.ee/node/19739877/50172143. Väga palju valesid detaile. Välimus ka selline ... kehva. Eelmine omanik seda mootorit käima ei saanud. Oli pika aega pead vaevanud. Tegin ühe suitsu, vahetasin süütepooli ja tesest vändast käivitus. Mõned nädalad sai seda testitud ja niisama maal ringi sõidetud. Siis rändas see mootor ühe teise planeta peale, kus möödunud suvel väntvõll otsad andis.
Vähehaaval olen otsinud natuke õigemaid detaile ja külge kruvinud. Õnnestus leida üks 56 mootor, mis kahjuks( või õnneks?) on vanemat sorti, millel spido käib mootorist. Aasta hiljem sain osalise õige mootori, millel oli puudu süütepoolne kaan. Mootori sain eelmine suvi käima, sõitnud pole meetritki selle mootoriga, kuna peale käivitamist jäi süüte kaant ootama. http://album.ee/node/22802903/50172143 Jõuluime tuli möödunud jõulude ajal. Külge pole veel pannud. Vahepeal on saanud veel elektrisüsteem osaliselt valmis tehtud. Varem oli ajutine ja minimaalne käivitamiseks. Külge läks ka sügisel Kurtnast saadud uus esitule kopsik. Spidomeeter on puudu. Olemas on ka tagumine iste, mille kallal sai kätt harjutatud uue naha panemisel. Ütleme nii, et arengu ruumi veel on, õmblemine juba päris hea.
62 aasta 56 peaks ilmselt olema nn uuematüübi esiporilauaga, mitte sellisega mis praegu küljes? Tööriista ja akukast 7 triibuga võis olla? Aus kriitika on alati teretulnud :)
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Õnnitlen! Oled saanud ühe uuema otsa 56 omanikuks. Ülemise kinnitustega porilauad tulid viimastele 56'tele. Vanal izil olid 3 triibuga, edasi läksid 7 triibu peale. Tagumised amordid on valed.

Panen ise ühte vana 56 kokku, kuid sellegi poolest on sul üsna rahuldav kui mitte hea toorik korda seadmiseks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii »

Nobody wrote:Oled saanud ühe uuema otsa 56 omanikuks.
Mul seisab ka nn "puutumatute varude laos" üks 62 aasta millel on kaasa nn pika istme alusraam. Kui kunagi raamile ligi pääsen, siis üritan raami numbri üles kirjutada. Oleks huvitav võrrelda.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka »

Tagumised amordid olid jah valed, need õigete vastu juba vahetatud. Pildistasin üles ka raami numbri E 16855
Üks 56 on mul veel oma aega ootamas, aastat kahjuks ei tea, on olemas vaid raami number, ehk keegi oskab selle järgi aasta pakkuda. Number on (vene)D 14221. Küljes on sellel trossiga tagapidur ja esipiduril puudub spidoka koht.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Myrka wrote:Tagumised amordid olid jah valed, need õigete vastu juba vahetatud. Pildistasin üles ka raami numbri E 16855
Üks 56 on mul veel oma aega ootamas, aastat kahjuks ei tea, on olemas vaid raami number, ehk keegi oskab selle järgi aasta pakkuda. Number on (vene)D 14221. Küljes on sellel trossiga tagapidur ja esipiduril puudub spidoka koht.
Pakub huvi, ehk saad hoolikamalt pilte teha sellest teisest ja vanemast. Eriti huvitavad trossiga tagapiduri detailid, pildid jne. Trein sellele ise samamoodi detaile hetkel, mõõte võtta pole, seega käib "leiutamine"
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka »

Pilte võin teha just nii palju kui vaja ja just selle nurga alt kus vaja :) Kahjuks pead pilte ootama nädal või kaks.
mk
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 22. May 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by mk »

Myrka wrote:Üks 56 on mul veel oma aega ootamas, aastat kahjuks ei tea, on olemas vaid raami number, ehk keegi oskab selle järgi aasta pakkuda. Number on (vene)D 14221.
Slaavi "D" tähendab selle mudeli puhul aastaarvu 1961.
User avatar
jumbu
Tavakasutaja
Posts: 12
Joined: 03. Aug 2008 00:00
Location: habaja

Unread post by jumbu »

IZ 56 tehasetähisega БK 123... on siis 1958 ?

Ratas selline:
Image
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Küljejala kinnitus tundub olema 3 seeria izilt laenatud. Sumbutid ka uuemad pandud. Esituli ka uuema mudeli oma. Sellel peaks olema suure korpusega esituli.

Ootan eriti januselt trossiga tagapiduri detailsemaid pilte. 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii »

Myrka wrote:Pildistasin üles ka raami numbri E 16855
Täna sattusin siis lõpuks "lattu". Minu raami number on E 12188. Selline huvitav asi veel, et brikal on trükitud aastaarv 1961, aga viimane 1 on rauaga üle löödud 2-ks. Nii et aastaks 1962. Tegin pilti ka telefoniga, aga midagi head ei saanud.
Pildid:
Brika 1
Brika 2

Lihtsalt arhiveerimise pärast ka paar pilti sellest istmeplekist, mis teeb IZ 56-e seliseks:
Image


Pildid:
Raam
Istmeplekk altvaates
Istmeplekk diagonaalis
Istmeplekk raami küljes
Istmepleki tagumine kinnitusklamber
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Vanema otsa raamil on porilaua tagumine kinnitus erinev. Ehk siis lihtsalt ümartoru ning porilaud kinnitub U-klambriga laua külge ning vahele käivad puksid.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka »

Alustaks hiina rollerite vihkava tooniga. Vihkan neid. :D
Aga sain hiinaka toimima, see selleks, lihtsalt röövis palju olematut aega.

Eeskujuliku foorumlasena pildisasin esimeses järjekorras soovitud trossiga tagapidurit. Kui on soovi paremaid pilte või mõne detaili eriti head ja mõõtkavaga pilti, siis teen hea meelega. pildid siin http://album.ee/node/24783049/50188797 5 punkti sellele kes arvab ära kuidas sai antus kaustas esimesel pildil olev karbuss selliseks nagu teisel pildil.

Natuke ka tänastest saavutustest. Häda kui tükke on vähe. Häda kui neid on palju. Teadsin et spidokat ei ole peale panna. Tule sees haigutas tühi auk. Süütelukku vahetatdes ( eelmine ei hoidnud võtit sees) leidsin ühe spidoka, sellele aastakäigule peaks sobima?http://album.ee/node/24783189/50172143 Suurem maadlemine oli siduriga. Lasin vennal kloostrmetast uue trossi tuua. Suure hurraaga panin külge ja ... ei lahuta. Võtsin siduri laiali. Planetaga sarnane defekt ilmnes, siduri ketaste vahelised plaadid/kettad. 2 olid laines. Vahetasin ära. Nagu hakkas toimima. Siis avastasin, et lahutatud siduriga käega tagaratast ringi ajades kogu siduri kupatus viskab vasakule-paremale, õigemini nagu kõver ratas või nii. Tundus loogiline et see käigukasti võll kõver. Vahetasin ära. Oli võtta üks kasutatud. Selle käigus sai ka vahetatud neutraali lülitihttp://album.ee/node/24783197/50172143 Küll natuke roostes,aga selleks on relakas ja traatketas leiutatud. Peale võlli vahetust oli tulemus täpselt sama. Rohkem siduriga ei tegelenud. Uurin seda välja võetud võlli natuke täpsemate mõõteriistadega, et kas on kõver.
Põnevusega panin külge käigukangi http://album.ee/node/24783203/50172143 Süütepoolse kaane sain mootorile kihnust ja kangi võrust. Pole varem käsikäigukangi katsuda saanud, päris sürr peaks mainima :) Peale parklas neutraali otsimise pole sellega vist muud peale hakata?
Tagumise piduri sain ka tööle, ma arvan, testida ei jõudnud. Kas see piduritule lüliti on õige? küljes ja oli kui ratta sainhttp://album.ee/node/24783205/50172143
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Karpa puhul pakun välja kas karukeel või soodaprits ;)
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Peale parklas neutraali otsimise pole sellega vist muud peale hakata?
Tagumise piduri sain ka tööle, ma arvan, testida ei jõudnud.

Kas see piduritule lüliti on õige? küljes ja oli kui ratta sain http://album.ee/node/24783205/50172143
Ei ole isegi leidnud sellele käsihoovale ilmatu suurt rakendust, küllap seepärast hiljem see ära kaotati.

Piduritule lüliti on õige, vanema malli 56 oma! Otsisin (ja leidsin tänu heale motosõbrale) ka sarnast.

Ning lisaks aitüma piltide eest. Pole varem õnnestunud nii lähedalt trossiga tagapiduri mõningaid detaile kaeda. Mulle tundub, et see tross peaks jooksma kõri sees ning samamoodi peaks olema tagumisel alu korpusel üks vastav puks kõri piirajaks... aga võibolla ma eksin ja ongi originaalis tõmmatud tross otse pedaalini ning pedaali juures vaid üksnes reguleerpolt pikkusega mängimiseks.

Endal igatahes trein need kaks puksi valmis ja panen mingisuguse jämedama kõri seest trossi jooksma.

Karpa on küll kiiduväärt! Ilus! :)
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka »

Karpa sail ilusaks kasutades keraamilise pliidi puhastus pastat ja nädal aega peale tööd õhtul teleka ees kaltsuga nuhkides. kokku vast 10 tundi ja veerand pudelit pastat :) Püsivus viib sihile.

Jätkuvalt on mul mure käivitus vända ja tooreklapi hoovaga. Vänta ja hooba mul ainult üks, kogu aeg tõstan rataste peal ringi. Kuulutanud olen korduvalt, keegi pakkunud ei ole :(
User avatar
ats97
Tavakasutaja
Posts: 81
Joined: 29. Nov 2005 01:00

Unread post by ats97 »

Myrka wrote:Karpa sail ilusaks kasutades keraamilise pliidi puhastus pastat ja nädal aega peale tööd õhtul teleka ees kaltsuga nuhkides. kokku vast 10 tundi ja veerand pudelit pastat :) Püsivus viib sihile.

Jätkuvalt on mul mure käivitus vända ja tooreklapi hoovaga. Vänta ja hooba mul ainult üks, kogu aeg tõstan rataste peal ringi. Kuulutanud olen korduvalt, keegi pakkunud ei ole :(
Palun pane pilt õigest sobivast vändast - mul tuli ühtede Jawa osadega kaasa IZ´i käivitusvänt - millisele mudelile sobib seda ei tea, kuid kahtlaselt sarnane paistab. Pole mitu aastat vaadanud seda, kuid asukoht on teada ning mälu järgi oli isegi päris ok seisus. Tooreklapi hoovast mida vajad võiks ka pildi panna koos mingi mõõduga - kola seal kastides oli ning pean kaema, mida leiab. Kätte saaks sobivusel Pärnust või postiga.

Ats.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka »

Käivitusvänt peaks olema sellel pildil olevatest kõige vasakpoolsem http://album.ee/node/24789091/50188797 ja tooreklapi hoova alla mõtlen ma sellist seadeldist http://album.ee/node/24817373/50172143

Need pildid pole minu tehtud, netist leidsin, loodan et autorid ei pahanda.
Last edited by Myrka on 11. Apr 2011 20:50, edited 1 time in total.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Auto võib olla, tsikkel peab olema.
mk
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 22. May 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by mk »

Nobody wrote:Eriti huvitavad trossiga tagapiduri detailid, pildid jne. Trein sellele ise samamoodi detaile hetkel, mõõte võtta pole, seega käib "leiutamine"
Jäid ringi kolades sellised fotod jalgu. Ehk on abiks.

http://fotki.yandex.ru/users/kadetaleks ... 03/?page=0

http://fotki.yandex.ru/users/kadetaleks ... 04/?page=0
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka »

Proovi või testi mõttes panin külge talvel õmmeldud tagumise istme. Praegu pilti vaatades tundub et üks pisiasi jäi kahe silma vahele. Käepide. http://album.ee/node/24817369/50172143 Nuputasin natuke siduri kehvapoolse lahutamise üle ja leidsin ühel kettal prao olevat seal kus seda vaja pole. Asendasin selle. Esimestest amortidest õli välja lasta ei õnnestunud, kuna seal valgus välja tavoti-laadset löga. Panin amordid naftat täis ja loksutasin mõned minutid. Sain löga paremini voolama :) Pesin veel korra ja lasin ühjaks. Igaks juhuks vaatasin üle ka simmerid. Nägid välja täitsa viisakad, kui välja arvata ülemäära kulumine. Muidu täitsa pemed ja pragudeta. Kuna terve esihark on vale(vanema 56 oma), siis erilist tähelepanu õigele komplektsusele ei pööranud ja külge panin uuemad amordi mutrid, kus sees 2 simmerit. Plaan õige hark alla panna kui teist 56 tegema hakkan. Amorti panin tavalise roolivõimendi õli (ATF). Kui ära ei unusta siis peale esimesi sõite kindlasti tuleks ära vahetada.
Veel leidis oma koha suts-klapp. Sooveldasin klappi natuke , igaks juhuks. Kipuvad ju lekkima. Trossi valmistasin ka ühest mittekõlblikust vanast gaasitrossist. Vajaliku pikkuse tervet kõri ja trossi jagus sellest ilusti.http://album.ee/node/24817385/50172143
Esiporilaua kohendamine jäi pooleli.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka »

Lisasin tagumisele istmele ununenud käepideme. Esimese istme panin ka külge. Esimese hooga ei sobinud kohe mitte. Tegin laadimisreleele kunagi uue aluse porika külge, sest vana lihtsalt ei olnud seal ja relee asus paremas tööriistakarbis. Alus sai täitsa kasutatav, aga istmega ei arvestanud ja sai natuke liiga kõrgele pandud. Esimese porilaua üks kinnituskõrv oli puudu, selle keevitasin uue ja porilaud läks külge tagasi. Summutid veel külge panna ja ehk saab sõita.
Üks pilt ka http://album.ee/node/24847707/50172143
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Lenksu parema paigutuse huvides istuvad need lülitid eriti hästi siduri ja pidurihoova kinnituse keskele. Klamber läheb hoova kinnitusklambri pilust kenasti läbi.

Jaksu, teed oma masinaid hoolega ja paraja tempoga. 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka »

Teen oma motikaid nokitsemise/ehitamise mõnu pärast ja just siis kui aega on :)
Last edited by Myrka on 15. Dec 2013 22:44, edited 1 time in total.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka »

Nagu viimasest postitusest selgub, siis pea aasta pole midagi siia kirja pannud. Suvel sai natuke käivitada ja sõita mõned meetrid. Selgus, et suure töenäosusega on väntvõll tasakaalust ära, vibratsioon oli meeletu. Võimalik, et kunagi uurisin seda vibra värki aga ei mäleta enam. Igatahes garaazi ehitamine hakkab lõppema ja ei pidanud kiusatusele vastu vahepeal uus töölaud sisse õnnistada ühe väntvõlli vahetusega. Oli võtta üks kasutatud kuid täitsa viisakas väntvõll. Pistsin ringi, ehk varsti on veel aega ja saab ka proovida. Kummalisel kombel avastasin et selle 56 mootori nr ühtib ühe teise 56 raami numbriga 8O Ehk siis see mootor rändab õige raami peale ja see raam ilmselt jääb ootama teist mootorit, mis tegelikult on olemas aga vaja korda teha.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka »

Mootor teise raami peale tõstetud ja vibratsiooni enam ei ole. Panin täna eeldatavalt viskava vända treipinki ja kahjuks pole selle vändaga midagi peale hakata. Viskab igas suunas, üles-alla, vasakule-paremale.
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Ülar, kui sul treipink juba olemas on, siis katseta tasakaalustamist. Kaotada pole ju nagunii midagi.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Unread post by Myrka »

Vahest leiab aega hobi jaoks ka. Tegelesin kesise laadimisega. Viga oli relees, kontaktidele augud sisse põlenud. Võtsin kontakid maha, viilisin augud väla ja panin kokku tagasi. Laadimine olemas, ilusti 7,2 madalatel pööretel ja 7,6 kõrgematel. Kogu selle laadimise testimise käigus kuumenes mootor üle. umbes 5 min kohapeal käimist. Sõites jäi jõust vajaka ja mida kõrgemad pöörded, seda kehvemalt töötas. Asi paranes toore klapi maha keerates, st segu sai rikkam. Asi selge, segu lahja. Tõstsin nõela max asendisse. Natuke parem. Võtsin karpa maha, umbes ei olnud midagi. Peatüüsi numbrit ei tuvastanud. Panin igaks juhuks teise 182 numbriga. Mainin siinkohal ka et karpa on k-28D (vene d). Asi paranes veelgi. Panin 215 sisse,tundus veel parem. Eks paistab, kas sai liiga suur või mitte.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Iz-56 -62a.

Unread post by Myrka »

Mida teha kui lohv lootusetult katki ja uut pole kohe võtta? Aeg-ajalt tuleb ratast liigutada ja tühja rehviga eriti asi ei ole kena vaadata ka. Lahendus on tegelikult lihtne, kuigi ei soovita :) Sobib selline tehnika kuuris hoidmiseks, sõitmiseks tuleb ikka vähe viisakam külge panna. Paar pilti ka.http://album.ee/node/28487513/50337799 Niidi ja nõelaga õmblesin augu kinni http://album.ee/node/28487519/50337799 Seejärel sulatasin paiga peale http://album.ee/node/28487525/50337799 ja tagasi ta läks. Lisaks vahetasin ära siduri trossi. Lihtsalt sain õige tekstiilkõriga trossi.
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Iz-56 -62a.

Unread post by Myrka »

Selle aasta esimesed kilomeetrid läbitud. Mitte küll väga edukalt - 2. ja 3. käik puudu. Tuleb hakata kasti reguleerima. Kohe kui aega leiab :)
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Iz-56 -62a.

Unread post by roosakummik »

Myrka wrote:Selle aasta esimesed kilomeetrid läbitud. Mitte küll väga edukalt - 2. ja 3. käik puudu. Tuleb hakata kasti reguleerima. Kohe kui aega leiab :)
Siin väga õpetlik video, kuidas oma Iz Planeta käigukasti reguleerida.

http://www.youtube.com/watch?v=L3Et-BIRDno
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Iz-56 -62a.

Unread post by Myrka »

Ega seal kasti reguleerimises midagi keerulist ju pole. Olen kümneid kaste reguleerinud. Põhimõtteliselt õige paksusega seib õige koha peale panna ja korras ta ongi :)
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Iz-56 -62a.

Unread post by roosakummik »

Myrka wrote:Ega seal kasti reguleerimises midagi keerulist ju pole. Olen kümneid kaste reguleerinud. Põhimõtteliselt õige paksusega seib õige koha peale panna ja korras ta ongi :)
Kas paisumiseks peaks jätma ka mingi lõtku 0,2-0,3 mmm
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Iz-56 -62a.

Unread post by Myrka »

Olen jätnud väikse lõtku ikka sisse. Soeneb ka kast natuke, aga vast mitte väga. Kerge lõtkuga liiguvad asjad mugavamalt ja käiguvahetus parem. Olen mina vähemalt täheldanud. Liiga suure lõtku tunneb kohe ära - mõni käik ei lülitu või lükkad käiguhoovast käigu "üle" .
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Iz-56 -62a.

Unread post by Myrka »

Suurte pühade ajal sadas õnneks piisavalt vihma, et sai natuke garaazis tegutseda. reguleerisin veidi käigukasti. Kõik käigud on nüüd olemas, küll aga viskas paar korda 2. käik üle. Muidu käivitub ilusti. Panin ka esimese piduri trossi külge ja samas avastasin, et esimene pidur kehva võitu. Ses mõttes kehva, et vene ratta kohta kehva.
Post Reply