jawa 638 silindrid üheaegselt käima.
jawa 638 silindrid üheaegselt käima.
tere tekkis siis selline mõte ,et kui väntvõll pooleks võtta ja panna kokku nii ,et mõlemad pooled jääks samasse asendisse.vastupidiselt siis sellele et kui üks on all siis teine üleval no ,et siis mõlemad öleks korraga üleval või siis all:D.kas see siis annaks juurde midagi või võtaks hoopis vähemaks.tänud vastuste eest.ja vabandan kui tekst segane.
Puhtalt teoretiseerimise mõttes ütleksin, et nii tehes kaob kahesilindrilise mootori point ära. Teed väntvõlli selliseks, nagu Yamaha 650 XS-il, aga ainus vahe on selles, et töötakt oleks mõlema kolvi peal samaaegselt, kuna tegu on kahetakti mootoriga. Kolvid ei tasakaalusta enam teineteist ja ka vahelduvad töötaktid mitte. Selles valguses võiks tõesti suuremat vibra oodata. Teoreetiliselt.
donn @ YouTube: https://www.youtube.com/c/DonnDIY ; joonised siit: http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
Miks tekib kahe kolvi samaaegsel ülesliikumisel vibra ? Sellepärast, et originaalis kompenseerib kolvi ülesseliikumise ära teine kolb, mis liigub samal ajal alla.
XS650 on kindlasti tasakaalustusvõlliga, Jawal seda pole.
Teisaks probleemiks tuleb karburaatori probleem, kuna 638'l on 1 karburaator jaotatud kahe silindri peale. Enne, kui mõlemal silindril oli sisselase erineval ajal, siis selle mootorilahenduse puhul on mõlemal silindril sisselase korraga. Sel juhul ei piisa kahele silindrile ühest karburaatorist ja sisslaskeava suurusest.
XS650 on kindlasti tasakaalustusvõlliga, Jawal seda pole.
Teisaks probleemiks tuleb karburaatori probleem, kuna 638'l on 1 karburaator jaotatud kahe silindri peale. Enne, kui mõlemal silindril oli sisselase erineval ajal, siis selle mootorilahenduse puhul on mõlemal silindril sisselase korraga. Sel juhul ei piisa kahele silindrile ühest karburaatorist ja sisslaskeava suurusest.
- XS650 on ilma tasakaalustusvõllita 360-kraadine 4T-twin
- 638 väntvõlli tasakaalustustegur on 50%, millest piisaks vabalt 360-kraadise vända tasakaalustamiseks
- kusjuures, nõuka ajal sai ühe sõbra 638 väntvõlli 62,5% peale tasakaalustatud, millega vibra üldine tajumine vähenes (eriti kõrgematel pööretel)
- 638-le saab vabalt 2 karpat peale kruvida ja sisselaske probleem ka lahendatud
- Tony mainitud JAWA mootor kannab koodi 554.
- 638 väntvõlli tasakaalustustegur on 50%, millest piisaks vabalt 360-kraadise vända tasakaalustamiseks
- kusjuures, nõuka ajal sai ühe sõbra 638 väntvõlli 62,5% peale tasakaalustatud, millega vibra üldine tajumine vähenes (eriti kõrgematel pööretel)
- 638-le saab vabalt 2 karpat peale kruvida ja sisselaske probleem ka lahendatud
- Tony mainitud JAWA mootor kannab koodi 554.
Sellisel juhul kaoks ära ka kahe kontakti vajadus-mõlemis silindris oleks säde samal ajal, mitte 180 kraadi teineteisest. Käiguühtlusele mõjub selline asi kindlasti-kui oled kunagi suurekubatuurilise ühesilindrisega sõitnud, siis saad aru, mismoodi asi on. Eriti hästi on paigaltvõttes tunda, kuidas mootori vedu on jõnksutav õrnalt. Java on siiski suhteliselt pika kolvikäiguga.
Kuid proovi järgi-äkki saab hea:D
Kuid proovi järgi-äkki saab hea:D
Haarame mopeedil kolvist!
Phm peaks vääne tõusma ja moment langema ehk madalalt hakkab rohkem rebima. Ise asi on mõlemad silindrid täpselt paika saada, nuh paika saab küll, aga maksimaalse effektiivsuse saab täpselt, min ,001mm vms. Erinevalt muudest mootoritest kui 2 silindrit samaaegselt töötaktil on tähendab see, et kogu mootori genereeritud pöördemoment on samal hetkel ja just millisekundi jooksul erinev silindrite toodetud vibratsioon võib sellises resonatsis akumuleeruda, et 500 pöörde peal juba väristab nagu suur endurokas.
Samas juba kaks sellist mootorit V formatsioonis kokku panna, siis oleks selline moment väändel
Tasakaalustama peab niikuinii 180c vända puhul . . .
Samas juba kaks sellist mootorit V formatsioonis kokku panna, siis oleks selline moment väändel
Tasakaalustama peab niikuinii 180c vända puhul . . .