Selline lugu siis kui lühidalt öelda. Kui detailidesse laskuda siis viitab sellele http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=28881
Lisaks veel et mõnda aega käis jäle raskelt (oli tunne et kohe heebel läheb ). Kas midagi on pooleks, kõveraks või ons mingi sodi vahele kiilunud vms.
Ühesõnaga vaja kast maha võtta ja viga kõrvaldada. Küsimus selles et kas mootorit maha võtmata hakkama saab? Peale vaadates nagu võiks isegi saada. Mootorit pole siiamaani - pea 1.5 aastat - pidanud eriti torkima nii et ei kujuta ette selle töö eripärasid.
kasti mahakakkumine jätta jah viimaseks, ürita tross võimalikult vabalt liikuma panna, kui see sul läbi mitme erineva augu ja kolm ringi ümber lenksu vedada, siis annab sama efekti.
Mõnus õpetus tehtud...
Ei tross liigub täitsa talutavalt - lasin tilga õli ka igaks juhuks sisse eelnevalt.
Põhimõtteliselt ei lähe isegi suure kummiheebliga katsudes või siis toru hoova otsa ja surudes see soonega "julla" liikuma - mõistuse piires jõudu rakendades loomulikult. Ent kast maha võtta tuleks nii ehk naa (ja tegelikult ka mootor kunagi) et laga ja rauapuru välja pesta. Paari nädala pärast vaatan - enne muud tegevused.
MT10 käigukast tuleb raamivahelt välja ilma mootorit mahavõtmata. Enne tasub vaadata survelaagrit, see on kohe hoova taga. Purunenud kuulid või separaatori tükid võivad liikumist takistada.
Võtsin laupäeval lahti, tuletades hea sõnaga meelde kolhoosnikku kes purukskeeratud vindiga poldi ( kõige sitemas kohas - all paremal) oli kuvaldaga kinni ja kõveraks peksnud...
Varras puru jah ning suisa kolmeks tükiks (tagumine ots pilbasteks ja tundub et suht ammu juba). Nüüd vuta-vuta Tondi poodi - kaks bussipeatust eemal.
Küsimus - kui suure jõuga see kandilise auguga taldrik liikuma peaks? Tundub et pisut liiga raskelt. See kang pole just teab kui pikk mis varrast liigutab või teeb heebel osa tööst ära?
kandilise auguga taldrik ehk sidur käib suht suure jõuga ikkagi. Ja siduriheebel mängib ka päris head rolli. Kui sa prooviksid näiteks ainult käigukasti sidurihooba liigutada siis see liigub suht raskelt....aga heebliga liigutades ei ole asi üldse nii hull
Sai pulk ära vahetatud, vana õlilaga välja loputatud ning muuhulgas ka tagarattale uued laagrid pandud - hakkas oluliselt paremini pöörlema. Iseasi kas mõjus laagrite vahetus või vana sita (tahkeks muutunud määre) väljarookimine. Töötab nagu vana mees. Nüüd peab sama operatsiooni kordama teiste rattalaagritega.
Muide selline huvitav tähelepanek et kas tõesti - kangesti jäi selline tunne et sidurivarras ja saksa vindi lööknõel on kunagi algselt ühest toorikust tehtud. Endal üks paberiga deaktiveeritud Mauser ja no paistab nagu oleks ühe pere lapsed.