Minu Stella V50 remondi lugu..
Minu Stella V50 remondi lugu..
Kirjutan ka siis oma Stella taastamisest väikese jutu... Pole enne mootoreid lahti kiskunud ja midagi sellist teinud, seega uus kogemus nii mulle, kui ka värskele huvilisele võibolla
Paluks täpsustada teadjatel meeste poolt asjade nimetusi ja anda nõu, kui näete, et ma midagi valesti teen
Kuna tegu on koolikõrvalt võetud projektiga siis areneb asi vist vaiksemalt, kui mõnel kogenud inimesel..
Plaan: Uus värv, mootor korda, igasugu trossid ja selline välja vahetada, elektrisüsteem välja vahetada ja lisada suunatuled? Loomulikult ka üleüldine parandus istmele jne...
Päev1
---------------------------------------------
Idee sai siis esimese reaalse teostuse...
Hakkasin siis lahti võtma neid vanu ja kinnikiilunud polte, mutreid ja kruve..
Üks vahepealne pilt:
Märkisin ära ka kõik juhtmed, et hiljem parem kokku kõik panna oleks..
Mootor maha võetud:
Nagu kord ja kohus siis kõik asjad ühte kasti:
Päeva lõpp ja minu töökeskkond
Päev 2
-------------------------------------
Värske peaga siis asja kallale ja nüüd alustasin mootori lahtivõtuga, kust sain kohe väga palju üllatusi ja imestamisi..
Nagu pildil näha siis üks poldi laadne asi(keegi ütleb nime võibolla?) oli ennast pesast välja suranud(kõige pealmine kate puruks.. alumised suurema auguga nüüd) ja mõnusalt kahju teinud siduri kompotile.
Kas keegi oskab ka öelda, et kas neid pruunpunakaid vahetükke(kolmandal pildil) peaks olema rohkem kui üks ja kas see mis pildil näha on on ka terve või jupp tervest(see üks tuli ketaste vahelt välja, rohkem polnud midagi)?
Mootor laiali ja alustan juba puhastustöödega:
Avastasin veel, et kolb on tüki alt äärest kaotanud.. Huvitav, kas peaks uue hankima? Ja mis hinnas nad ka on?
Alustasin keretöödega, eemaldades värvi trelli otsa pandud roosteemaldajaga(väikesed traadijupid otsas)..
Avastasin ka seda, et kunagi on olnud kollase värvi asemel punane, millele on siis kollane peale võõbatud..
Ja ongi teise päeva lõpp...
Homme plaanin külastada kohalikku tööriistapoodi ja sealt omale paremad vahendid värvieemalduseks hankida..
Kas oskab ka keegi öelda, et mis värv peaks olema see, mida kannatab raamile võõbata?
Kõik soovitused ja nõuanded on oodatud!
Paluks täpsustada teadjatel meeste poolt asjade nimetusi ja anda nõu, kui näete, et ma midagi valesti teen
Kuna tegu on koolikõrvalt võetud projektiga siis areneb asi vist vaiksemalt, kui mõnel kogenud inimesel..
Plaan: Uus värv, mootor korda, igasugu trossid ja selline välja vahetada, elektrisüsteem välja vahetada ja lisada suunatuled? Loomulikult ka üleüldine parandus istmele jne...
Päev1
---------------------------------------------
Idee sai siis esimese reaalse teostuse...
Hakkasin siis lahti võtma neid vanu ja kinnikiilunud polte, mutreid ja kruve..
Üks vahepealne pilt:
Märkisin ära ka kõik juhtmed, et hiljem parem kokku kõik panna oleks..
Mootor maha võetud:
Nagu kord ja kohus siis kõik asjad ühte kasti:
Päeva lõpp ja minu töökeskkond
Päev 2
-------------------------------------
Värske peaga siis asja kallale ja nüüd alustasin mootori lahtivõtuga, kust sain kohe väga palju üllatusi ja imestamisi..
Nagu pildil näha siis üks poldi laadne asi(keegi ütleb nime võibolla?) oli ennast pesast välja suranud(kõige pealmine kate puruks.. alumised suurema auguga nüüd) ja mõnusalt kahju teinud siduri kompotile.
Kas keegi oskab ka öelda, et kas neid pruunpunakaid vahetükke(kolmandal pildil) peaks olema rohkem kui üks ja kas see mis pildil näha on on ka terve või jupp tervest(see üks tuli ketaste vahelt välja, rohkem polnud midagi)?
Mootor laiali ja alustan juba puhastustöödega:
Avastasin veel, et kolb on tüki alt äärest kaotanud.. Huvitav, kas peaks uue hankima? Ja mis hinnas nad ka on?
Alustasin keretöödega, eemaldades värvi trelli otsa pandud roosteemaldajaga(väikesed traadijupid otsas)..
Avastasin ka seda, et kunagi on olnud kollase värvi asemel punane, millele on siis kollane peale võõbatud..
Ja ongi teise päeva lõpp...
Homme plaanin külastada kohalikku tööriistapoodi ja sealt omale paremad vahendid värvieemalduseks hankida..
Kas oskab ka keegi öelda, et mis värv peaks olema see, mida kannatab raamile võõbata?
Kõik soovitused ja nõuanded on oodatud!
Ei tea jah..
Tuleb siis rahakotti tuulutada väheke..
Aga kuhu krt need kettad siis kadusid? Leidsin ainult üksikuid juppe(väikesed) aga ülejäänud on kadunud, justkui poleks neid olnudki..
Peab minema homme põrandalt otsima, et võibolla kukkus maha.. Kuigi siis ma teaksin, et kukkus
Mis hinnas silinder ja kolb, sidurikomplekt ka on?
Mul väike eelarve ka seega peab proovima mõistlikult läbi ajada
Tuleb siis rahakotti tuulutada väheke..
Aga kuhu krt need kettad siis kadusid? Leidsin ainult üksikuid juppe(väikesed) aga ülejäänud on kadunud, justkui poleks neid olnudki..
Peab minema homme põrandalt otsima, et võibolla kukkus maha.. Kuigi siis ma teaksin, et kukkus
Mis hinnas silinder ja kolb, sidurikomplekt ka on?
Mul väike eelarve ka seega peab proovima mõistlikult läbi ajada
http://varuosad.ee/index.php?a=1&b=106 Kõik olemas,mujal võivad hinnad varieeruda. Kepsul loksu ei olnud üles-alla?Kindlasti vaheta kõik laagrid-simmerid. Käigukastis võta need hammakad mis käiku vahetavad välja ja viili kalasabasse, käigud seisavad paremini sees.
Päev 3
--------------------------------------
Sai siis rahakotti tuulutatud ja ostsin siis mõned asjad juba ära..
Kuna kavas ka suunatuled kuidagi aretada, siis mõtlesin, et teen elektrisüsteemis väheke muudatusi ja kasutan senist tulede lülitit suunatulede all ja tulede jaoks hankisin juba ühe on-off-on lüliti.. (kõige mugavam suunatulede lüliti-idee pole, aga algsel mõttelennul pole ka midagi paremat välja mõelnud)
Teostasin ka väheke värvieemaldustöid ja võib öelda, et varsti saab pool tehtud..
Naljaga pooleks peab mainima, et igasugu pöörlevate asjadega vaadake ette.. Sain täna omal nahal tunda, mis juhtub, kui lööktrell kinda külge kinni jääb Lisaks ei jää muud üle, kui hankida ka kaitseprillid, kuna lendab nii tolmu, kui ka muu soga sees traadijuppe, mis nii mõnigi nägu tabas(pole vaja, et mõni veel silma lendaks):evil:
Käisin uurisin täna ka värve ja kui ma ei eksi siis saab suht odavalt kätte ka, aga enne vaja vist kruntvärviga kere üle lasta... Peab veel seda mõtlema, kus ja kuidas ning loomulikult millise värviga värvimist teostada..
Aga ühes olen kindel, et värvipurgil peab kirjas olema, et sobib ka metallile
Eks näeb, mis järgnevad päevad toovad..
--------------------------------------
Sai siis rahakotti tuulutatud ja ostsin siis mõned asjad juba ära..
Kuna kavas ka suunatuled kuidagi aretada, siis mõtlesin, et teen elektrisüsteemis väheke muudatusi ja kasutan senist tulede lülitit suunatulede all ja tulede jaoks hankisin juba ühe on-off-on lüliti.. (kõige mugavam suunatulede lüliti-idee pole, aga algsel mõttelennul pole ka midagi paremat välja mõelnud)
Teostasin ka väheke värvieemaldustöid ja võib öelda, et varsti saab pool tehtud..
Naljaga pooleks peab mainima, et igasugu pöörlevate asjadega vaadake ette.. Sain täna omal nahal tunda, mis juhtub, kui lööktrell kinda külge kinni jääb Lisaks ei jää muud üle, kui hankida ka kaitseprillid, kuna lendab nii tolmu, kui ka muu soga sees traadijuppe, mis nii mõnigi nägu tabas(pole vaja, et mõni veel silma lendaks):evil:
Käisin uurisin täna ka värve ja kui ma ei eksi siis saab suht odavalt kätte ka, aga enne vaja vist kruntvärviga kere üle lasta... Peab veel seda mõtlema, kus ja kuidas ning loomulikult millise värviga värvimist teostada..
Aga ühes olen kindel, et värvipurgil peab kirjas olema, et sobib ka metallile
Eks näeb, mis järgnevad päevad toovad..
Sellist tööd alustatakse kõigepealt masina korralikult algosadeks võtmisega, puhastamise ja kõigi detailide kontrolliga. Sul veel esihark koos amorditorudega, laagrite ja laagrikausside ning prillidega küljes, kiigepuksid sees, jalapulgad küljes, isegi pidurikonn, elektrijuhtmed ja esiratas paistavad olevat.
Lisaks see pintsliga värvimise mõte, mis kogu selle suure vaevanägemise lõpptulemuseks ära nullib ja muidugi ka teiste foorumlaste soovitused sõidukile ehitusmaterjalide poodidest aiapostivärvi ostmiseks.
Kui korralikku spetsiaalkrunti ja lahustibaasilist sõidukivärvi osta ei raatsi või värvimivõimalusi ei ole, siis vii pintslitöö asemel parem pulbervärvimisse, kui oled selle nagunii vanast värvist täielikult puhastanud - tuleb lõpptulemusena kordades odavam ja kordades korralikum... või värvi tõesti parem aerosoolvärvidega, mis päriselt kõik ei olegi nii saatanast aga on lihtsalt nii suurte pindade puhul kõige kallimaks lahenduseks - sellise raami ja esihargi värvimisele kulub sul julgesti 2 purki krunti ja 2-3 purki kattevvärvi.
Lisaks see pintsliga värvimise mõte, mis kogu selle suure vaevanägemise lõpptulemuseks ära nullib ja muidugi ka teiste foorumlaste soovitused sõidukile ehitusmaterjalide poodidest aiapostivärvi ostmiseks.
Kui korralikku spetsiaalkrunti ja lahustibaasilist sõidukivärvi osta ei raatsi või värvimivõimalusi ei ole, siis vii pintslitöö asemel parem pulbervärvimisse, kui oled selle nagunii vanast värvist täielikult puhastanud - tuleb lõpptulemusena kordades odavam ja kordades korralikum... või värvi tõesti parem aerosoolvärvidega, mis päriselt kõik ei olegi nii saatanast aga on lihtsalt nii suurte pindade puhul kõige kallimaks lahenduseks - sellise raami ja esihargi värvimisele kulub sul julgesti 2 purki krunti ja 2-3 purki kattevvärvi.
Kui arvad et combicolor peaks olema aiapostivärv siis julgen vastu väita et sobib ideaalselt ka sõiduki värvimiseks,kui oled sattunud vaatama kälimeeste saadet siis seal olev külgkorviga Planeta 5 on värvitud combicoloriga.om wrote:Sellist tööd alustatakse kõigepealt masina korralikult algosadeks võtmisega, puhastamise ja kõigi detailide kontrolliga. Sul veel esihark koos amorditorudega, laagrite ja laagrikausside ning prillidega küljes, kiigepuksid sees, jalapulgad küljes, isegi pidurikonn, elektrijuhtmed ja esiratas paistavad olevat.
Lisaks see pintsliga värvimise mõte, mis kogu selle suure vaevanägemise lõpptulemuseks ära nullib ja muidugi ka teiste foorumlaste soovitused sõidukile ehitusmaterjalide poodidest aiapostivärvi ostmiseks.
Kui korralikku spetsiaalkrunti ja lahustibaasilist sõidukivärvi osta ei raatsi või värvimivõimalusi ei ole, siis vii pintslitöö asemel parem pulbervärvimisse, kui oled selle nagunii vanast värvist täielikult puhastanud - tuleb lõpptulemusena kordades odavam ja kordades korralikum... või värvi tõesti parem aerosoolvärvidega, mis päriselt kõik ei olegi nii saatanast aga on lihtsalt nii suurte pindade puhul kõige kallimaks lahenduseks - sellise raami ja esihargi värvimisele kulub sul julgesti 2 purki krunti ja 2-3 purki kattevvärvi.
Spreivihkajatele: ei tule see värv midagi lihtsalt maha. Pigem pole te keegi korralikult sellega tööd teinud. Näiteks toon ühe paar aastat tagasi tehtud paagi. Lasin selle haljaks, siis krunt, siis värv, vesilihv, värv, lakk, vesilihv ja veel kiht lakki. Tulemus sai väga korralik ja tugev, kannatas ka kriimustusi ja väiksemaid lööke. Pilt tehtud telefoniga ja paak polnud sel hetkel kõige puhtam, aga muidu oli suht peegelpind. Peegeldusest võib ka aimu saada.
Niiet kui teemaalgataja komprossori või pulbervärvi meetodiga ei värvi siis oleks sprei minu arvates järgmine lahendus. Jääb väga hea kui korralikult osata teha.
Niiet kui teemaalgataja komprossori või pulbervärvi meetodiga ei värvi siis oleks sprei minu arvates järgmine lahendus. Jääb väga hea kui korralikult osata teha.
Päev 4
---------------------------------
Nii.. Täna sai siis väheke jälle lõhutud.. Nüüd on kõik juppideks ja homme proovin osad jupid liivapritsist läbi lasta kui võimalik..
Lisaks käisin ostsin omale kaitseprillid ja muud pudi padi..
Lenksu lahti võttes pani terve rodu laagri kuule jooksu, seega pean ka sinna uued laagrid hankima(või mis nad on )
Kas neid on ka muidu Kloostrimetsas müügil?
Reedel lähen siis Kloostrimetsa motopoodi ja teen seal mõned sisseostud
---------------------------------
Nii.. Täna sai siis väheke jälle lõhutud.. Nüüd on kõik juppideks ja homme proovin osad jupid liivapritsist läbi lasta kui võimalik..
Lisaks käisin ostsin omale kaitseprillid ja muud pudi padi..
Lenksu lahti võttes pani terve rodu laagri kuule jooksu, seega pean ka sinna uued laagrid hankima(või mis nad on )
Kas neid on ka muidu Kloostrimetsas müügil?
Reedel lähen siis Kloostrimetsa motopoodi ja teen seal mõned sisseostud
Päev 5
-----------------------------
Pikk päev siis seljataga ja teen siis ka kokkuvõtte...
Nagu ma juba enne mainisin, siis sain osad jupid tasuta liivapritsist läbi lasta.. Hullupööra kergendas tööd
Lisaks külastasin ka ükspäev motopoodi, kust sai siis ostetud terve sidur, eesmine hammasratas ja kolb. Kui nüüd kõik kulud kokku lüüa siis on läinud juba 60euri
Täna sai siis ka kokku pandud mootor(peaaegu) ja kere kruntvärviga üle lastud.
Ostsin kokkuvõttes ikkagi pintsliga kaetava kruntvärvi ja pean mainima, et see jäi väga normaalne peale kuivamist..
Homme plaanis siis mootor 100% kokku panna ja hakata elektrisüsteemi tegema
-----------------------------
Pikk päev siis seljataga ja teen siis ka kokkuvõtte...
Nagu ma juba enne mainisin, siis sain osad jupid tasuta liivapritsist läbi lasta.. Hullupööra kergendas tööd
Lisaks külastasin ka ükspäev motopoodi, kust sai siis ostetud terve sidur, eesmine hammasratas ja kolb. Kui nüüd kõik kulud kokku lüüa siis on läinud juba 60euri
Täna sai siis ka kokku pandud mootor(peaaegu) ja kere kruntvärviga üle lastud.
Ostsin kokkuvõttes ikkagi pintsliga kaetava kruntvärvi ja pean mainima, et see jäi väga normaalne peale kuivamist..
Homme plaanis siis mootor 100% kokku panna ja hakata elektrisüsteemi tegema
Nonii nüüd pikemalt aega kirjutada, kuna külmas keldris viibides olen saanud nohu, palaviku ja ka räige kurguvalu...
Olen siis vahepeal korralikult möllanud mopi kallal ja edusammudest võin rääkida niipalju, et kere hakkab uuesti kokku saama, kuna sain juba kruntvärvile ka musta värvi peale. Hankisin ka uue piduritrossi tagumisele rattale ja uue käigutrossi(ülejäänud olid ok). Vedasin ka leksu lülititele uued juhtmed ära ja vahetan vaikselt ka ülejäänut elektrisüsteemi..
Tulede kohta oskan niipalju öelda, et esitule asemele läheb auto lisatuli, kuhu sisse tuleb siis ka ümber teha pirni paigutus 6v jaoks. Kohalikus autovaruosade poes nägin ka odavaid 1-2 eroseid suunatulesid(kogu komplekt koos klaasiga) Nüüd oleks vaja ainult mõelda natuke veel elektrisüsteemi peale ja saada kusagilt 6v relee, mis siis tuled ka vilkuma paneks suunatuledel. Lisaks ma ei kujuta ette, kustkohast ma saaks hankida plastmassi, mida annaks siis lõigata ja üleüldiselt mopile sobitada.. Porilauad sai kunagi plastikust valmistatud aga ei mäleta enam mis plastik see oli või kust seda sain.. Juu siis tuleb minna jälle ehituspoodi külastama ja uurida mida nemad pakuvad...
Kõige lihtsam oli laotada elektri süsteem põrandale laiali ja hakata sealt edasi juhtmeid vahetama ja püüda aru saada kuidas see kogu kamm töötab..
Olen siis vahepeal korralikult möllanud mopi kallal ja edusammudest võin rääkida niipalju, et kere hakkab uuesti kokku saama, kuna sain juba kruntvärvile ka musta värvi peale. Hankisin ka uue piduritrossi tagumisele rattale ja uue käigutrossi(ülejäänud olid ok). Vedasin ka leksu lülititele uued juhtmed ära ja vahetan vaikselt ka ülejäänut elektrisüsteemi..
Tulede kohta oskan niipalju öelda, et esitule asemele läheb auto lisatuli, kuhu sisse tuleb siis ka ümber teha pirni paigutus 6v jaoks. Kohalikus autovaruosade poes nägin ka odavaid 1-2 eroseid suunatulesid(kogu komplekt koos klaasiga) Nüüd oleks vaja ainult mõelda natuke veel elektrisüsteemi peale ja saada kusagilt 6v relee, mis siis tuled ka vilkuma paneks suunatuledel. Lisaks ma ei kujuta ette, kustkohast ma saaks hankida plastmassi, mida annaks siis lõigata ja üleüldiselt mopile sobitada.. Porilauad sai kunagi plastikust valmistatud aga ei mäleta enam mis plastik see oli või kust seda sain.. Juu siis tuleb minna jälle ehituspoodi külastama ja uurida mida nemad pakuvad...
Kõige lihtsam oli laotada elektri süsteem põrandale laiali ja hakata sealt edasi juhtmeid vahetama ja püüda aru saada kuidas see kogu kamm töötab..
No ma pean aretama sinna ikkagi 6v pirni jaoks pesa, sest 12v oma originaalis seal on väheke teine...
Samas kui 12v ka kärab siis võibolla kõlbaks ka siis see.. Ei hakkagi siis ennem midagi tegema, ajan mootori käima siis ükskord proovin järgi selle 12v pirni olemuse...
Ennem oleks vaja aga terveks saada
Samas kui 12v ka kärab siis võibolla kõlbaks ka siis see.. Ei hakkagi siis ennem midagi tegema, ajan mootori käima siis ükskord proovin järgi selle 12v pirni olemuse...
Ennem oleks vaja aga terveks saada
-
- Tavakasutaja
- Posts: 43
- Joined: 15. Jul 2010 00:00
- Location: Põltsamaa
- Contact:
Re:
Relee kohta niipalju, et Kloostrimetsa motopoest ostsin kunagi originaal Riga suunarelee mis mu Delta peal täitsa funkab.
Siin skeem mida kasutasin (Nr 16 on relee) :
Siin skeem mida kasutasin (Nr 16 on relee) :
Nonii nüüd väike sissekanne ka pärast 53h ilma vooluta olemist..
Panin siis mootori ka kere külge tagasi ja vedasin lisajuhtmeid ja vahetasin vanu välja..
Nüüd tänu oma tähelepanuta jäänud pidurisüsteemi kokku pannes ei suuda enam kuhugi kinnitada seda vedru, mis hoiab pidurit üleval.. Võibolla mõni vaataks oma mopi pealt järgi ja ütleb kuhu see minema peab?
Praegu panin ta vähemalt sedasi, aga see on kohekindlasti vale minuarust...
Homme proovin siis esimese eluvaimu mootorile ka sisse puhuda ja vaatab kas ta üldse tööle saab
Panin siis mootori ka kere külge tagasi ja vedasin lisajuhtmeid ja vahetasin vanu välja..
Nüüd tänu oma tähelepanuta jäänud pidurisüsteemi kokku pannes ei suuda enam kuhugi kinnitada seda vedru, mis hoiab pidurit üleval.. Võibolla mõni vaataks oma mopi pealt järgi ja ütleb kuhu see minema peab?
Praegu panin ta vähemalt sedasi, aga see on kohekindlasti vale minuarust...
Homme proovin siis esimese eluvaimu mootorile ka sisse puhuda ja vaatab kas ta üldse tööle saab
No need pildid on vahepealsed(mul tule ka koguaeg meelde õigel ajal pilte klõbsutada).. Tihendid said korralikult lõiketööd, veel enne kui kokku sai pandud.. No pesta(ehk läikima lüüa) pole eriti mõtet, sest siinseid teid ja teetöid arvestades on peale esimest sõitu sama(või hullem).om wrote:Miks Sa sellist pornot teed?
Kas tõesti on nii raske mootori tihendid korrektselt lõigata, karterid, porilauad ja kett enne kokkupanemist vanast sitast puhtaks pesta jne jne jne ?
Kett see loll lohises mul keldris veel mitu korda mööda maad, kuna oli vaja ikka jälle ja jälle taguratast eemaldada.. Muidu sai seda ka nühitud, kui ta viimast korda oma asupaika jäi..
Selle pesemisega on jah selline lugu, et väljas olev sadu, siinsed teed ja läikiv mopeed ei käi kokku Linnas võibolla veel, et sõidad asfaldi peal ja murule jne ei satu, siinpool on teine lugu..
Ja pealegi, ei ehita ma stendimudelit
Muuseas sai täna juba masin niipalju kokku, et vedasin ta trepist üles ja viisin proovisõidule.. Vihma tibutas ja teed olid nagu nad olid, kuid käima ma ta sain! Süüde tahab veel pisut timmimist ja osa asju kinnitamist, kuid lõpusirge on juba silmaga näha
Isegi koos oleva mootori vahelt on tihendi ääri ju igaltpoolt välja turritamas näha.El3kTriK wrote:Tihendid said korralikult lõiketööd, veel enne kui kokku sai pandud.. No pesta(ehk läikima lüüa) pole eriti mõtet, sest siinseid teid ja teetöid arvestades on peale esimest sõitu sama(või hullem).
Karterite, ja muude detailide korralikult puhtaks pesemine enne komplekteerimise alustamist põhiline funktsioon ei ole mitte asja esteetiline välimus vaid mustuse, liiva ja muu abarassiivse materjali mootori ja laagrite sisemusse sattumise vältimine. Samuti ei panda mootorit kokku sellise purukihiga kaetud töölaual.
Ketiga jälle sama asi - tegu ei ole mitte edevuse ja iluga vaid ketti tapab ja kulutab just seesama igalpool küljes olev liiv ja pori.