Kristjani "krossimootorratta" elulugu

Kasutajate uued ja vanad võistlusrattad.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Niisiis, taga on IZ-i hammakast tehtud lurr, kett on perses jne, oleks vaja ikka uus komplekt osta. Ülekanne ka liiga kiire aga kurat, see masin liigub ernevalt sellest mis ta alguses ja vahepeal oli! :twisted:
Natukene on vaja veel seda ja teist sättida nagu selliste ehituste puhul ikka, aga esimesed muljed on olemas...

Image

Image

Image

Image
User avatar
donn
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 11. Dec 2008 01:00
Location: on my murdercycle
Contact:

Unread post by donn »

Kuule, eriti seksikas raam on. Ise tegid või? :D Sa ei pea sellele küsimusele vastama.

Selle 250-se 2t rattaga sõites peavad terasest munad olema, mille raskus esiratta maha suruks.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Pool raami tegi Yamaha tsiklivabrik ja pool raami tegin mina. :D
Mis puutub munadesse, siis viimati lugesin ajakirjast Motokross, et erinevalt teistest spordialadest on krossis kindlasti kahte vaja. :D

Kusjuures see on nii naljakas, peale Saunamöllu vandusin ja kirusin et see kingokongo on ikka täiesti lahja ja ei kõlba kuskile, võimu nii vähe et lausa ohtlik sõita, ning siis järsku potsatas kahepoolene krossimootor kõige vajalikuga selgest taevast otse sülle.
User avatar
donn
Tavakasutaja
Posts: 58
Joined: 11. Dec 2008 01:00
Location: on my murdercycle
Contact:

Unread post by donn »

Luba ma refraseerin end: "Selle 250-se 2t rattaga sõites peavad terasest munad olema, milleDE raskus esiratta maha suruks." :D

Sain kunagi ka üht sarnast veerandliitrist proovida, sestap ka selline minupoolne arusaam asjast. Saksmannidel oli selle kohta äraspidine ütlus: "Tuulemunadega ei saa sõita." (otsetõlge sõnast "windei").

Raamil mõtlesin just seda alumist osa. Kenad kaared on. (Y) Ja ära räägi siin, et asjad niisama sülle potsatavad. Paned mind ebanormaalsena tundma. : )

Jõudu!
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Üks mis kindel, PKP tuleb kõrgemale seada, kui selle masinaga sõita tahetakse. :mrgreen:

Jõudu tarvis, sulle samad sõnad.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Korra on korralikult kobarasse pandud, mustaks on ka saanud, nipet-näpet on veel ehitatud, ketijooks seisab momendil raha taga, aga ta liigub siiski. :D

Image
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Sain siis sõpradelt mõned vanad jupid omale kaubeldud.

Image

Raam, paak, iste: Husqvarna CR250
Kiige: Husqvarna CR125
Tagaporikas: KTM 125 SX

Esihark varasemast ajast juba husku 125 oma (täpselt samalt rattalt ka kiige pärit). Paagiplastikutest üks on puudu, vaatasin et peaks andma GG plastikud peale sobitada, pean sõbralt tema vanad omale kauplema.

Veermik saab omale kõik uued laagrid (roolikannu, kiigele, lingisüsteemile ja ratastele).
Tagarattale uued distantspuksid sain valmis ja DT laia piduritüki ka saledaks lõigatud ja peale sobitatud, vaja veel kas vana võll lühemaks lõigata või üldse uus treida. Raam ei vajagi suuremat tööd peale uute alumiste mootorikinnituste tegemise, mis mulle sobib.

Karm värk see sitast saia tegemine. Aga kui kohe ei jaksa päris krossikat osta, tuleb see jupikaupa koju vedada... ilmselt!
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Said valmistatud mõned osad.
Esiteks tuli peenemaks treida roolikannust läbi käiv võll, et kasutada poest ostetud 25x47x15 koonusrull-laagreid. Suurema sisemõõduga ei olnud neid olemas.
See treimine viis aga selleni, et võllile tuli teha ka sobivad mutrid peale, kuna keermeosa tuli samuti treida väiksemaks. Läksin lihtsat teed ja tegin mõlemad mutrid ühte mõõtu keermele ning võllile ka originaal kahe erineva keerme asemele ühe pika keermestatud osa. Nii või teisiti pean vaatama hakkama, kuidas ma peenema võlli nüüd ülemiste prillidega sobitatud saan. Ei õnnestunud keermepuuri puudumise tõttu ka nii tiheda sammuga keeret teha, kui nendel asjadel tavaliselt on.

Lisaks sai tehtud kiigele üks seib ja lingisüsteemile üks uus puks, kuna raamis olevat poldiava ei õnnestunud suuremaks puurida - raskesti ligi pääsetavas kohas.

Paar pilti ikka ka, et oleks huvitav:

Image

Image

Image
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Mul on tagumine amort suhteliselt õhtal ja see ei ole ka remonditav amort, pealekauba on see liiga lühike uue raami jaoks. Kuna DT125R originaal tagavedrustus pole ka teab mis tippklass ja esiots mul juba on parem, nüüd lisandus veel krossiratta raam ja kiige ka, siis tahaks selle amordigi õige pea parema vastu vahetada.

Seega, kui kellelgi seisab kuskil vähemalt 125 cm3 krossitsikli tagaamort (väga hästi sobib ka remontivajav), siis oleksin huvitatud selle ostmisest.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Mustand on siis selline, aga pool tööd on alles ees!

Image
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Tsikkel on vahepeal "mustalt" kokku laotud ja tehtud umbes 15 minutit porisel krossirajal, tunniajane ring kergelt lumises metsas pluss paarkümmend minutit paksus lumes sumpamist. Mõned kukkumised on ka ette tulnud, korra teelt põllule keerates paksu lume tõttu üle lenksu lendamine (tõmbas esiratta risti) ja mullahunnikute otsas turnides kerge tasakaalu häire. :D Paistab et kõik töötab. Samas ei ole tulnud kuskilt seda pealehakkamist, et nüüd teen lõpuni ja viisakaks ära. Ei ole ka kuskile kiiret olnud ausalt öeldes.
Natuke üle jalaraudade lumes päris hätta ei ole jäänud, kui hoog sees läheb rõõmsalt läbi. Paigalt minnes vana rööbas alati suurepäraseks abiks.
Põhiline murelaps on starter - originaal vänt raamist mööda ei käi ja kolhoosituuning ei ole kuigi hea (üks juba liigendist pooleks löödud), kas tõesti tuleb rellakas ka sellele raamile sisse panna. :roll: :x

Kui mitte varem, siis ilmselt kui mingi räigelt sitane ilm, mis sõitma ei kutsu, kätte jõuab, vaatab lähemalt neid tegemata jätmisi ja asju mida peale nende veel oleks vaja teha.
Sihuke monoloog siis igavusest....
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Selline ta's praegu on. On ka müügiks ja vahetuseks. http://bike.motors24.ee/vehicles/352760 ... &sort=paid


Image

Image

Image
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
Post Reply