jupiter igavene kamm

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
villy
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 10. Apr 2011 00:00
Location: Põlvamaa
Contact:

jupiter igavene kamm

Unread post by villy »

vahetasin relee,ankru,ikka ei laadi!Mida teha?
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Süütelukk ja juhtmeühendused järgi kontrollida. Samuti ei teeks paha ka generaatori mähiste kontrollimine.
jupiter22
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 07. Aug 2008 00:00
Location: Jõgevamaa
Contact:

Unread post by jupiter22 »

Relee sees puhasta kontaktid ära. Harjad vaata üle, sealhulgas nende juhtmed. Kuid tihtipeale on ikkagi viga kuskil juhtmeühendustes.
jupiter22
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 07. Aug 2008 00:00
Location: Jõgevamaa
Contact:

Unread post by jupiter22 »

Üleüldse, on Jupiter ise ka üks suur viga!
Kroomtiib
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 20. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa Külitse
Contact:

Unread post by Kroomtiib »

IZ-Jupiter ei ole üks suur viga!! Selle peab korda saama ja mis puutub laadimissüsteemi on see täpselt samasugune nagu Planeetal.
Kõike mida teed,tee hästi!
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1555
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Võiks ju seletada milles "kamm" seisneb? :roll:
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Kroomtiib
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 20. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa Külitse
Contact:

Unread post by Kroomtiib »

Püüame päästa Jupiteri
Kas sa mõõtsid kuidagi laadimist?(milles seisneb mitte laadimine?)
Kas see aparaat lõpetas nüüd laadimise või ei ole kunagi sinu käes laadinud?
Mis seisus on aku?
Kas need asjad mis sa vahetuseks proovisid on korras?
Kõike mida teed,tee hästi!
villy
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 10. Apr 2011 00:00
Location: Põlvamaa
Contact:

jupiter

Unread post by villy »

Aku on uus,juhtmed uued, relee uus,ankur uus,ergutusmähis kontrollitud.Minu käes ei ole kunagi töötanud.Muidu käivitub ja töötab väga hästi.Justkui ei saaks ergutust.Kui võtta generaatori ahelad lahti ja anda ergutusmähisele pinge peale,siis hakkab ankur voolu andma.Muide,skeemi lugeda oskan kuna olen elektrik,tõsi,mitte autoelektrik.Ma ei saa neid uusi vene osasid usaldada,näit.kontaktiplaat oli selline,et alla 1cm polnud võimalik kontaktivahet saada.Tuli mitmest üks ehitada.
Last edited by villy on 10. Mar 2012 14:10, edited 1 time in total.
villy
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 10. Apr 2011 00:00
Location: Põlvamaa
Contact:

jupiter

Unread post by villy »

Proovisin ka kasutatud osasid,kõiki peale erg.mähise.ei mingit muutust.Testriga mõõtes on parameetrid kõigil samad.Erg.mähist kontrollisin nii,et andsin pinge peale ja metall-leht tõmbles.Induktsiooni tugevust ma muidugi mõõta ei saa.Mittelaadimise all mõtlen seda et "ja"(vene täht) klemmil puudub pinge täielikult.
villy
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 10. Apr 2011 00:00
Location: Põlvamaa
Contact:

jup

Unread post by villy »

PS. Skeemi ehitasin siit foorumist saadu järgi 2kleeps 2rida 1pilt5\18.Tulede lülitiks kasutasin Jup.4 oma kuna originaal oli üsna väsinud.Süütelukuna kasutan siiski orignaali.Jup.ise on 3-e mootoriga,2ja4 elementidega muus osas.Ratas on praktiliselt "seibidest" kokku pandud aga näeb päris tore välja.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1555
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Lugesin teema läbi ja nüüd mõistatan ikka.
Milles siis probleem on? Kas puudub laadimine?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
villy
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 10. Apr 2011 00:00
Location: Põlvamaa
Contact:

jup

Unread post by villy »

Kui skeem on ühendatud,töötamisel sinaallamp ei kustu ja relee ei reageeri kuidagi.Kui sulgen käega tagasivoolu kontaktid,kustub lamp,kuid aku lahutamisel sureb välja.ma arvan et süüte sisselülitamisel peaks klemmil ¨ olema mingi pinge,aga pole.kas relee mark võib mingit rolli mängida?
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Relee mark vist ikka mängib mingit rolli küll. Targas raamatus on kirjas:"Relee-regulaatorit IZ-PP1 kasutatakse koostöös generaatoriga G-38M8 ja G-36M7 mootorratastel IZ Jup2 ja Jup3 ning Pl2 ja Pl3."
Oman mõnda roostes mootorratast.
Kroomtiib
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 20. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa Külitse
Contact:

Unread post by Kroomtiib »

Relee peaks olema ИЖРР1
Generaator Г36М8
Kõike mida teed,tee hästi!
villy
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 10. Apr 2011 00:00
Location: Põlvamaa
Contact:

jup

Unread post by villy »

Relee ON I´ PP1,generaator G 36 M7
Kroomtiib
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 20. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa Külitse
Contact:

Unread post by Kroomtiib »

Kui juhtmed õigesti,siis järgmisena tuleks kontrollida,kas genekas ise annab
voolu välja.Selle kontrollimisest Räägib A.Palu. 1976a raamatus lk.253. Kontroll lambina kasuta 60 või 100w 230v pirni ja koos pirniga ühenda tester
siis näed volte ka.
Kogemustest veel:kunagi peale pikalt jamamist avastasin,et olid eelmised remondimehed ära vahetanud staatorist väljuvad kaks juhet,mis lähevad я ja ш kruvikestele.Mäletan ka juhust,kus mingil põhjusel oli ühel harjal endal suur sisetakistus.
Kõike mida teed,tee hästi!
villy
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 10. Apr 2011 00:00
Location: Põlvamaa
Contact:

jupiter

Unread post by villy »

Suur tänu foorumlasele "Kroomtiib",juhtmete vahetamine aitas.Generaator hakkas voolu andma,punane tuli kustub kui gaasi anda.Aga kui aku lahti ühendada,sureb ikka välja.
Kroomtiib
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 20. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa Külitse
Contact:

Unread post by Kroomtiib »

Nüüd mõõda käival mootoril pinget aku klemmidelt.(6,5-7,0v)
Tundub,et on vaja releed reguleerida.Muidugi enne oleks hea puhastada ja mõõta relee kontaktide vahed.Reguleerimist oleks siin raske õpetada võin seda näidata.
Kõike mida teed,tee hästi!
Ilts
Tavakasutaja
Posts: 54
Joined: 22. Sep 2007 00:00

Re: jupiter

Unread post by Ilts »

villy wrote:Suur tänu foorumlasele "Kroomtiib",juhtmete vahetamine aitas.Generaator hakkas voolu andma,punane tuli kustub kui gaasi anda.Aga kui aku lahti ühendada,sureb ikka välja.
Mitteelektrikuna küsiks elektriku käest, et kas teil niimoodi õpetati koolis "laadimist" kontrollima, et juhtmed pealt maha 8O 8O Niimoodu talitades võid kindel olla, et ta ei hakka sul kunagi korralikult laadima. Relee kindlasti rõõmustab selle peale, et tal akut küljes pole.
Kroomtiib
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 20. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa Külitse
Contact:

Unread post by Kroomtiib »

Niimoodi on tavalisel tsiklimehel kõige lihtsam generaatori õiget tööd kontrollida.Mina teen seda testriga.Kuna tegemist on lihtsa mehaanilise releega,siis selline teguviis väga paha ei tee.Selline teguviis ei sobi tänapäevastele elektroonilistele laadimissüsteemidele.
Kõike mida teed,tee hästi!
irukas
Tavakasutaja
Posts: 184
Joined: 03. Sep 2009 00:00
Location: tallinn,iru

Unread post by irukas »

Kroomtiib wrote:Niimoodi on tavalisel tsiklimehel kõige lihtsam generaatori õiget tööd kontrollida.Mina teen seda testriga.Kuna tegemist on lihtsa mehaanilise releega,siis selline teguviis väga paha ei tee.Selline teguviis ei sobi tänapäevastele elektroonilistele laadimissüsteemidele.
Teeb paha ja kuidas veel, kui IZ-il võtta akuklemm maha siis põleb relee koheselt läbi ja võib poodi uue järgi minna, kõige parem on mõõta testriga.
Kroomtiib
Tavakasutaja
Posts: 63
Joined: 20. Feb 2011 01:00
Location: Tartumaa Külitse
Contact:

Unread post by Kroomtiib »

Kunagi veneajal ega akusid eriti poest osta ei olnud,sõidetigi ilma.
Tsiklid kas joosti käima või pandi käima löömise hetkeks punt 4,5voldiseid lapikuid patareisid.Üks selline eksponaat punt patareisid on mul alles ka veel.
Kõike mida teed,tee hästi!
villy
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 10. Apr 2011 00:00
Location: Põlvamaa
Contact:

jup

Unread post by villy »

Seda tean lapsest saadik et al-voolu genekale ja releele akuta töötamine midagi ei tee.Iseasion v-voolu generaatoriga kus ülepinge võib dioodid läbi lüüa.Samas,autodel olen palju kordi kontrollimiseks akut lahti ühendanud,aga üksjagu koormust peab enne sisse lülitama.Mõnikord ei ole ju riistu käepärast.testriga mõõtes oli pinge madala võitu,vaevalt üle6v.nüüd saan vast hakkama.Pean veel selle sikli peal mitu releed ja genekat ära kontrollima et edaspidi kindel olla.SUUR TÄNU kõigile,kes aidata püüdsid.Igatahes selle peale poleks kuidagi tulnud et ergutusjuhtmed on vahetuses.
Post Reply