Izhi 19 tollistest ratastest

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
Raigo
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 14. Oct 2003 00:00
Location: Rakvere

Izhi 19 tollistest ratastest

Unread post by Raigo »

Tere,

Arutleks natuke izhi 19 tolliste velgede teemal.
Kas esimene ja tagumine velg on identsed ja omavahel vahetatavad?
Esialgse mõõtmistulemuse järgi tundus mulle ,et nad on ühesugused.

Teine küsimus puudutab piduritrumleid, kas neile on tehasest ette nähtud mingine miinimumpaksus ka? Praegust vaadates on trumli tööpinnad nii lapergused ,et sellisel kujul pidurid küll normaalselt töötama ei hakka.


Järgmine küsimus on seoses rummu välimise laagri porikattega. Kui kruvida maha plekist ketas rummu küljest, siis lukustusmutri all on väike puks, mille ümber üks seib ja nende kahe vahel kummist seib või o-rõngas. Materjalipaksus on ca 5mm. Kas keegi teab kust sellist kummist seibi osta?

Viimane küsimus puudutab, skeemi. Kas kellelgi on skeemi ratta rummu pulikatest? Mis asjad, millises järjekorras sisse käivad?

paar pilti ka
http://raigo.planet.ee/izh/photo.JPG
http://raigo.planet.ee/izh/photo2.JPG
I¸ P 1965
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Esimene ja tagumine peaksid olema omavahel vahetatavad.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1554
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Neid poritihendeid saab tavaliselt kaasa Izhi tihendikomplektidega, aga sinna saab ka mingit tavalist sama m66duga myydavat simmerlingi kasutada.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
suslik83
Tavakasutaja
Posts: 98
Joined: 20. Dec 2007 01:00
Location: Paide
Contact:

iz

Unread post by suslik83 »

veljed on vahetatavad ning ülejäänu osas aitab google:
http://www.kolyaska.pl/56.pdf
pole silma jäänud, et vene ratastel oleks trumlitesse mingeid kulumise ja muid norme pressitud. samas pole ka erilist kooki (kulunud või lapergune trummel) kunagi alla sobitama hakanud.
Vildist tolmukatete ja muuga on asjad sedasi - täna on laagrite eluea ning toimimise tagamiseks võimalik soetada kinniseid laagreid...mina kasutasin pelgalt 2RS odava otsa laagreid ja veeresid väga hästi.

endal oli plaan kunagi 19"pöid uuema rummuga ristata...kahjuks ei tahtnud keegi kodarate ladumist ette võtta. mingil messil soomes oli kunagi näha iz 49 - ees kroomitud tänapäevane 19/21" ning taga 16" pöid, kuid rummud olid algupärased.
elu ongi mäng!
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Jeesh, Suslikul ja mdnussrl õigus. Laagriteks kasuta kinniseid hooldevabasi, kvaliteetlaagreid ja see vildist simmeri jäänukid võid asendada korraliku kummisimmeriga. Mõõdud võin hiljem öelda, kui kataloogi kätte saan või lähed puksi ja mutriga poodi ja leiad ise sinna sobiva. :)

Terasest rummu puhul pole kuulnud küll kulumisvarust. Ilmselt polnud säärased masinad loodud kestmagi nii kaua, et pidurirumm saba annaks :D Klotsid ise ka pehmekesed.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Unread post by Mattu »

Pärast umbes 100 000km võib ikka rumm niipalju seest kulunud olla, et ka uute klotsidega on "pidu" ainult lühikest aega. Siis taoti klotsiotstele rauda külge või mässati pööradega, et klotse rummule lähemale saab...
Sõidan nagu suudan.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Enamus vast sinna 100 000ni ei jõudnud :D
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1554
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Klotsidele saab kümnese seibi alla panna kui juba piisavalt kulunud, PS-ile panin ja said väga head.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Seibid saad alla panna 18" velje puhul. Seal klotsid alumiiniumist ja tööpinnaks on terasest plaat, kuhu alla saab seibe panna. 19" klotsidel on klotsiraam terasest plekist ja säärast reguleerimisvõimalust ei oma.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1554
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Sul on õigus, ei mõelnud asja läbi. Siiski saaks ka vanade klotside puhul timmimistehnoloogiat kasutada. tuleb samamoodi midagi klotsi otsale alla panna, näiteks väänata plekist "karp", siis püsib ta paigal ja karbi sisse kopikaid pannes (mopeedi puhul väga levinud tegevus) saab klotsi ikka tõsta.
Nobody wrote:Seibid saad alla panna 18" velje puhul. Seal klotsid alumiiniumist ja tööpinnaks on terasest plaat, kuhu alla saab seibe panna. 19" klotsidel on klotsiraam terasest plekist ja säärast reguleerimisvõimalust ei oma.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Raigo
Tavakasutaja
Posts: 46
Joined: 14. Oct 2003 00:00
Location: Rakvere

Unread post by Raigo »

antud rattal on 75 tuhat spidol :)
Ja esimestel klotsidel on otstesse paigaldatud plekist liistakad ,et saada klotse paremini vastu. :)
I¸ P 1965
Post Reply