Hakkasin siis lahkama v-50 mini mopeedi mootorit ja magneetot ära võttes õnnestus keerata taaskord polt pooleks (mootor seisnud aastaid)
Ehk siis pool polti jäi väntvõlli sisse.
Küsimus selline, et kas kuidagi annab seal seda olukorda ka taastada?
Kas saab kuidagi sea polti kätte nii et keeret ei vigasta või on targem kohe uue väntvõlli osta?
Ei mäleta täpselt, mis selle asja õige nimi oli, tagurpidi vindiga kruvi vms. Ehituspoes müüakse, pead murdund poldi keskele trelliga augu puurima(tähtis et täpselt keskele saaks), paned selle tagurpidi vindiga kruvi sinnna auku, hakkad sisse keerama, murdunud polt peaks hakkama välja tulema. Peab vastupäeva pöörama aint. Ma suutsin oma cztil silindri tikkpoldi puru keerata, nii tuli välja küll.
Sõltub, kui kõvasti ta kinni on. Viimane variant võib ebaõnnestuda mõnikord.
Nimelt antud pulka sisse keerates surutakse polti laiemaks ja tuugamalt avasse kinni. Jõud suureneb ja keeratakse pulk pooleks. Seda pulka enam niilihtsalt välja ei puuri...
Kindlasti vältida nn säästumarketi komplekte.
Automotos pikk teema ka antud arutelust olemas.
Võtmesõnad oleks kindlasti kuumutamine, õli, tsentrisse puurimine.
Kas see väntvõll on iseenesest korralik ja ilma loksuta?
Hea on see, et murdus sirgelt ära.
Vaja oleks gaasipõletit,, wd40, puure ja külmaspreid.
Lööd kärniga täpselt keskele täpi, puurid keskele väikse augu.
Ajad gaasipõletiga võlli kuumaks, poldi spreiga külmaks ja siis puurid jälle suurema puuriga augu suuremaks.
Vahepeal annad haamri ja torniga lööki ja wd40 vahele.
Kuna see polt on ise juba tagurpidi keermega, siis nende väljakeeramis kuuskede ja tagurpidi puuridega pole midagi teha.
Puurimine aitab, täpselt teed jääb sama keere ka alles, vaja ainult vindipulgaga üle keermestada. Puurpingis on seda muidugi kõige parem teha, saab ilusti auk otse ja tsentrisse.
Polt on seal igatahes õiget pidi keermega,see pärast puruks keerasidki(arvates teist pidist).Sellisel juhul on võimalik see sealt kätte saada.
Mina soovitaksin väntvõll viia Meistri kätte.Kodustes oludes võib viltu puurida või kuidagi muud moodi võlli ära rikkuda.
Arvesse tasub võtta et uus väntvõll maksab kusagil 40euri(kui õieti mäletan),võib juhtuda et lihtsam ja odavam on uus osta
Njah,ega ei tea jah kui korralik see vänvõll ültse on.Palju seda normaalset kepsu lõtku külgedele olla võib?
Teatsin küll seda ,et polt on õigetpidi keermega ja keerasin ka õigetpidi :)
Kas keegi teab mingit meistrit ka soovitada ja mis see lugu maksta võiks?
Aga kui palju keps võib liikuda külgedele ültse?
Üless-alla loks vähemalt sees ei ole,sai täna kontrollitud.
Plaanin ikka ise vist selle poldi sealt kätte saada ja kui muud kasu pole siis saan vähemalt kogemusi juurde :)
Vertikaalne loks on kepsu puhul lubamatu. Kui, siis on see ainult väga väikeste ühikute näol lubatud. Aga käega tuntav ei tohiks see kindlasti olla. Horisontaalne loks on käega katsumisel umbes mõni 0.xx millimeetrit. See pole nii oluline, kui vertikaalloks. Samas ei tohi ka horistontaal lõtk oma piire ületada.
Ühes siinsest teemast lugesin kuidas samamure lahendati sellega et puuriti kaks auku paraleelselt teineteise kõrvale poldi sisse hästi peenikese puuriga. Hiljem mingi kruvikas või detail sisse kas surutud või löödud, siis oli see juhtum sellega lahendatud.
Pakun, et probleem kõige lihtsam lahendada keevitusega. Kasvatad poldi pikemaks, keevitad miskis mõõdus mutri otsa ja voila. Kõige parem oleks kasutada 0.8mm traadiga poolautomaat keevitust ja üsna tugevat voolu. Sellisel teel polte plokikaantest ja mootoriplokkidest kümneid kätte saanud. Puurimine on ka võimalus, aga selle tegevuse juures on suurem võimalus keeret vigastada, kui ei ole korralike tööriistu käepärast.
Olingi selle teema juba unustanud
Suutsin selle sealt ikkagi välja puurida ja imekombel ei vigastanud väga ka keeret! Kuid tahaksin siiski keermepulgaga üle keermestada.
Siit tekib ka küsimus, kust leida sellist keermepulka?