Kõik usinasti oma mopeedid, võrrid, rollerid ära registreerinud? Käisin täna isegi kahte ette näitamas. Jutust jäi kõrvu, et akt ei kehti enam 3 kuud vaid pikendati aastale. Kas on toimunud mingisugused tähtaegade muutused seoses pikkade järjekordadega?
Teiseks asjaks sai võetud Delta arvele, millel puudusid raaminumbrid ja birka, väljastati kenasti kaks kleepekat.
Võtsin ka mõned arvele, kui teist voori käsin küsiti palju seda prügi tuleb veel, ütlesin, et täna viimased. Korra oleks vaja aga kindlasti veel käia oma prügi ette näitamas. Aga no ma võtsin kohe numbrid ja dokumendid ka ligi.
Kui kindlustust teete siis uurige kah enne hindu. Käisin tuttavaga kahe täpselt sama rolleriga ka numbreid saamas. Said arvele ilma probleemideta ja edasi siis kindlustus. Tuttav tegi Ergos ja 6 kuud läks 74 euri (!!!), mina tegin miskis kolmetähelise nimega kindlustuses, vist oli BTA ning läks 29 euri sentidega. Päris karm hinnavahe...
Ning kes juba 18 täis siis ikka oma nimele soovitaks vormistada asjad ja kindlustust teha ka min 6 kuud, siis hakkab riskigrupp langema ja tulevikus autoga lihtsam.
Eile tegin registreeringu ära oma kiirmopeedile. Sellel on ju mopeedist alles ainult R-13 raam (seegi modifitseeritud), mingisugune paak, mootor ja sumpa, aga läks läbi küll. Ülejäänud osa rattast on siis Opeli maanteerattalt ja sadul on IZ-56 oma, lenks on täielik isetegevus. Pedaalide asemel on lihtsalt rõhtsa asetusega pulk, gaasirutska on kangi alt. Alguses oldi küll selliste nägudega, et mine parem minema, aga ma ei läinud ja rõhudes faktile, et raam siiski oli R-13-lt, ma oma tahtmise siiski sain.
Sain aru nii, et peamine on raami dogtagi omamine - kui plekklipik alles, siis on kõik võimalik.
Koos teenustasuga läks regamine umbes 17 euri.
Kindlustus paistab tulema miski 15 euri 6 kuud, kuna mul autolubadega on totaalne "põhi" juba käes. Seega uutel liiklejatel tasuks kindlustusse saata oma vanematest keegi - läheb tunduvalt odavamaks.
delta-501 wrote:Kui kindlustust teete siis uurige kah enne hindu. Käisin tuttavaga kahe täpselt sama rolleriga ka numbreid saamas. Said arvele ilma probleemideta ja edasi siis kindlustus. Tuttav tegi Ergos ja 6 kuud läks 74 euri (!!!), mina tegin miskis kolmetähelise nimega kindlustuses, vist oli BTA ning läks 29 euri sentidega. Päris karm hinnavahe...
Ning kes juba 18 täis siis ikka oma nimele soovitaks vormistada asjad ja kindlustust teha ka min 6 kuud, siis hakkab riskigrupp langema ja tulevikus autoga lihtsam.
Ma tegin enda rollerile aastaks kindlustuse Ergos ja 12 kuuks, maksma läks 37 eurot kõigest. Ise olen veel 17 ning ennem pole ühtegi mootorisõidukit enda nimel olnud.
martvl wrote:nii pm ilma birkata pole mul mõtted neid sinna närvi ajama minna ?
jutt siis riga 11 !
No ma käisin Deltaga, millel polnud birkat. Võeti arvele, kui marki ja aastarvu enamvähem täpsustasin ja sain kaks kleepsu, mis tuleb mul raamile kleepida.
Pärast 1.juulit dokumentideta mopeede ei registreerita. Ei ole mõtet illusioone luua. Ärge unustage,et pukis on ju ikkagi oravad. Selle seadusega ühelt poolt kaob mopeedianarhia (loe: on põhjust rämedalt trahvima hakata) ja teiselt poolt on antud roheline tee mopeediärimeestele, sest kuna vana dokumentideta kraam on pärast 1. juulit praht, siis seega - tahad sõita, osta uus.
Muidugi - mingi variant jääb, et saad oma mopi registreerida selliselt, et teed temast vanasõiduki. Aga ma sügavalt kahtlen, et näiteks Riga-13 selle alt paberid saaks.
Paar sõna kindlustuse kohta,nimelt kui masin on arvel peab tal olema kindlustus leping muidu hakkab ARK sind kirjadega tülitama ja lõpuks võib masina arvelt maha võtta.
Kindlustus leping ei maksa midagi ja teeb seda iga kindlustusselts,kui see tehtud võid masina garaasi jättagi.
Tahad sõita pead tegema kindlustuse,mille hind sõltub omaniku riski grupist,kindlustus seltsist ja veel mõnest tegurist.
Teisi sõnu leping peab olema!!!,tahad sõita siis maksa!!!
gen wrote:Kindlustus leping ei maksa midagi ja teeb seda iga kindlustusselts,kui see tehtud võid masina garaasi jättagi.
Kindlustus leping kehtib 2 aastat, nii et kui masin seiseb pikemalt garaa¸is ja liikluskindlustust vahepeal teinud ei ole, tuleb uus leping teha. Aga mul on ka üks küsimus: kui punnvõrr on nüüd ilusti arvel ja kindlustus leping tehtud siis kas tulevikus laieneb ka iga aastane ülevaatus mopeedidele?
Eks menetlemise aeg võta ka omajagu aega. Praktikat näinuna arvan küll, et enne saab juuni läbi ja riigiorikad lähevad suvepuhkusele, kui et see eelnõu hääletamiseni jõuab. Ja kas seda piiksu tasubki tõsiselt võtta - langenud populaarsused tahavad tõstmist - selleks kõlbab igasugune vaht.
Menetlused kipuvad aega võtma küll,kuid kas riigiisad on valmis loobuma umbes 225000eurost(15000 mopeedi polevat veel arvel)??See küsimus võib asjale positiivselt mõjuda.
Kuid aeg näitab mis tegelikult saab,positiivset tulemust ei maksa siiski ennatlikult loota.
[/quote]No ma käisin Deltaga, millel polnud birkat. Võeti arvele, kui marki ja aastarvu enamvähem täpsustasin ja sain kaks kleepsu, mis tuleb mul raamile kleepida[/quote]
Ja mind saadeti Jõgeval Riga 13 registeerimisega pikalt kuna pold raamiküljes seda plekiklõpsu kuigi Masina pass olemas
Nüüd peab mu isa vist hakkama jalgrattaga poes käima
Aga nuh õnneks pikendati seda ja ehk leiab kuskilt selle plekijupi või raami ...
käisin kh jõgeval oma rolluga, kah oleks pikalt saadedud kuna puudus ostu-müügi leping ja vana ütles et ei võta arvele, lõpuks sain seletuskirja kirjutada et kus ostsin jne, aega läks 2 tundi aga numbri sain kätte :)
«Sisuliselt ei kujuta registreerimata mopeediga liiklemine juulis suuremat liiklusohtu, kui sama liiklusvahendi kasutamine juunis,» rääkis politsei- ja piirivalveameti liiklusbüroo juht Alo Kirsimäe. «Seega ei ole sellise mopeediga liiklemise korral tegu liiklusohu tekitamisega, vaid seadusest tuleneva nõude eiramisega, millest kinnipidamine peaks olema iga mopeediomaniku auasi.»
Kirsimäe lisas, et eraldi politseioperatsioone registreerimata mopeedide avastamiseks läbi viima ei hakata, kuid politsei ootab mopeediomanikelt vastutustundlikku suhtumist ja seadusest tulenevate kohustuste täitmist.
«1. juulist on registreerimata mopeediga liiklemine keelatud ning kui sellise sõiduvahendiga liikluses osaletakse, peab juht arvestama, et politsei koostab selle kohta väärteoprotokolli,» kinnitas ta.
Ajakirjanduses osatakse ikka huvitavat paska kokku keerutada. Eraldi politseioperatsioone polegi vaja ju läbi viia. Registreeritud mopeed on numbriga ja registreerimata on ju numbrita - kaugelt näha, kellega tegu. Oluline on kindlasti see viimane lõik, milles öeldakse otse ja ausalt välja, et väärteoprotokoll tuleb.
Nii et alates homsest pole mõtet sõidu eesmärgil numbrita mopeedi kuurist või keldrist välja ajada...
Veel midagi õpetlikku:
Igal registreeritud mopeedil peab olema kehtiv liikluskindlustuse leping vaatamata sellele, kas mopeedi liikluses kasutatakse või mitte. Mopeediga liiklemiseks on vaja soetada ka kindlustuspoliis ja tasuda kindlustusmakse.
Liikluskindlustuse lepingu alusel hüvitab kindlustusandja kannatanule mopeedijuhi tekitatud liikluskahju. Liikluskahjuks loetakse kannatanu töövõimetusest tulenev kahju, ravikulu ning varakahju (näiteks sõiduki, hoone vms. kahjustamine). Liiklusõnnetuse põhjustaja varakahju ei hüvitata, küll hüvitatakse tema ravikulud raviasutuses.
Kindlustuseta mopeediga sõitmise eest on ettenähtud rahatrahv kuni 400 eurot. Kui kahju põhjustatakse mopeediga, mille suhtes ei olnud kehtivat kindlustuslepingut, hüvitab kannatanule kahju LKF. Mopeedi juhil tuleb LKFi makstud hüvitis ja kahju käsitlemise kulud LKFile tagasi maksta.
LKFi teenindusjuhi sõnul ei kaitse mopeedi suhtes sõlmitud liikluskindlustus alati kahju põhjustajat.
«Kindlustusandja hüvitab küll kannatanule tekitatud kahju, kuid võib teatud juhtudel esitada tagasinõude kahju põhjustajale,» selgitas ta. «Seaduse kohaselt võib tagasinõude esitada, kui mopeedil puudus kehtiv liikluskindlustus, mopeedijuht oli alkoholi- või narkojoobes, juhil puudus mopeedijuhtimise õigus, juht lahkus liiklusõnnetuse toimumiskohalt või liiklusõnnetusest ei teatatud ettenähtud aja jooksul kindlustusseltsile.»
«Praeguse statistika järgi on mopeediga põhjustatud keskmise kahju suurus 1400 eurot, kuid ravikulude või püsiva töövõimetuse hüvitised võivad ulatuda mitmesaja tuhande euroni,» lisas ta . «Seetõttu rõhutame, et liikluskindlustus ei kaitse mitte ainult kannatanuid, vaid ka õnnetuse põhjustanud juhti. Kindlustamata sõiduki kasutamine kätkeb endas suurt majanduslikku riski ja inimesed peaksid seda endale teadvustama.»
_________________________________________
Numbrid on igatahes jõhkrad, vastutusest rääkimata.
russivend wrote:käisin kh jõgeval oma rolluga, kah oleks pikalt saadedud kuna puudus ostu-müügi leping ja vana ütles et ei võta arvele, lõpuks sain seletuskirja kirjutada et kus ostsin jne, aega läks 2 tundi aga numbri sain kätte :)
Veider, mina läksin teadlikult Jõgeva ark'i, sest seni on seal vaid head kogemused olnud - puuduvad järjekorrad ning bürokraatiamasin veereb kiiremalt. Sõitsin Jawaga kohale, töötaja kirjutas birkalt paar märget üles ning edasi paarilauseline seletuskiri soetamise kohta. Kuna nähti, et tulin ise mopeedi seljas kohale ning tuled ja viled põlesid, mingit eraldi kontrolli komplektsuse väljaselgitamisek ei tehtud. Kaasas oli mul ka tehaseraamat, kust võeti passile andmeid (Kuigi aastast 1962 sai kuidagi 1954). Kogu protsess võttis aega umbes 15 minutit, alguses oli endalgi raske uskuda, et kas tõesti midagi nii lihtsalt käia võib.
Minu mopeedidest ei liikunud ükski kohale, MINIl oli mootor pandud praktiliselt kahe traadiga raami külge, tagatuli teibiga, trosse ja juhtmeid polnudki küljes. Seletasin viisakalt, et tegu hobirattaga ja hiljuti soetatud, ei oleks jõudnud kõiki oma rattaid nõuetele viia. Täna ilutsevad mul need numbrid kapi äärel...
Kahjuks peab teiste postitusi lugedes ikka tõdema, mis ühes kohas on kindel seadus on teises kohas võimaluste maa.
Loomulikult nõustun ka järgnevate väidetega, et kaob anonüümsus. Ehk hakatakse siis ka vähem mopeede varastama n. Tartust, kus pidi hullumaja olema. Kuna ei saa kohe selga istuda ja sõita, kuna numbrita roller jäeks kohe silma..
Tänasest , 1. juulist ei tohi enam sõita registreerimata mopeediga, samuti peab mopeedil olema kehtiv liikluskindlustus.
Hinnanguliselt on Eestis umbes 20 000 mopeedi, 26. juuni seisuga oli neist registreeritud alla 8000, kindlustusleping on aga sõlmitud vaid 5500 mopeedile. Lääne-Virumaal oli registrisse kantud 518 mopeedi.
Rakvere politseijaoskonna juht Lembit Kalda ütles, et eelmise aasta 1. juulil kehtima hakanud uus liiklusseadus andis mopeediomanikele terve aasta oma sõidukite registreerimiseks. “Politseid huvitab see, et registreerimisel ja numbrimärgi korral kaob mopeedijuhi anonüümsus, nooremad mopeedijuhid kasutavad kiivrit peamiselt selleks, et keegi neid ära ei tunneks,” kõneles Kalda.
Politsei numbrimärgita mopeede eraldi jahtima ei hakka, kuid kui sellist masinat liikluses silmatakse, siis Kalda sõnul peetakse see kinni ja selgitatakse välja, miks mopeed ei ole registreeritud.
“Seadus näeb rikkumise eest ette sanktsioonid ja kui rikkumine avastatakse, siis rakendatakse ka sanktsioone,” ütles Lembit Kalda, täpsustades, et politsei võib piirduda hoiatusega, kuid võib määrata ka rahatrahvi.
Mopeedidega on juhtunud päris palju õnnetusi ja maakonna politseijuht avaldas lootust, et numbrimärk masina küljes muudab mopeedijuhid vastutustundlikumaks.
Sai siis Hiiumaal kolme erineva mopeediga käidud ARK-i büroos. Eripäraks oli see, et mopeedi arvel võtta sai ainult kolmapäeval, seega olid ka järjekorrad Hiiumaa kohta suhteliselt pikad. Rolleriga, millel soetamis dokumendid olid olemas läks kõik libedalt. Nii libedalt ei läinud aga Riga 13 ja Stellaga, millel mõlemad olid andmeplaadid küljest ära ja suhteliselt kehva loetavusega. Kuna ARK-i büroo on minu kodukohast veidike eemal siis sai masinad käru peale pandud ja kohale mindud. Seiklus algus sellega, et sisenedes büroosse soovitas sealne ametnik mul kohe lahkuda kuna registreerimis aega pikendati aasta lõpuni (muigugi ei tehtud seda kõige viisakamas vormis), samas võib seda mõista ka sellega, et tulin umbes kümmekond minutit enne lõuna algust. Sellest hoolimata ei läinud asi peale lõunat palju libedamalt. Nimelt nõuti, et andmeplaadid oleks kinnitatud raamile kuigi nende seisukord ei olnud kiita. Sai siis asi lahendatud superliimiga, töövahendeid rohkem polnud lihtsalt. Ka oli omaette veider, et numbrimärki ma ennast ei saanudki olevat teised otsa lõppenud kuid paberid said korda aetud, ning paluti hiljem uuesti tulla.