Jawa tagahammaka kummileevendi
Jawa tagahammaka kummileevendi
Mis juhtub kui loobuda Jawal tagahammaka kummileevendist?
- vintizvint
- Tavakasutaja
- Posts: 151
- Joined: 13. Feb 2008 01:00
- Location: Soome> Riihimäki
- Contact:
Loobuda mis mõttes?
Paned poltidega ketiratta kinni?
Lased alumiiniumist välja freesida selle osa, et istuks "tihedalt"?
See ratta rummu on juba ise üks suur viga, kuna sisaldab tavalist rummusisest pidurisüsteemi. Polt kinnitus oleks ehk kõige lihtsam, (+ mingi vahetük distants sobituseks) kuid arvestama pead piduri süsteemiga teisel pool ja seina paksusega.
Paned poltidega ketiratta kinni?
Lased alumiiniumist välja freesida selle osa, et istuks "tihedalt"?
See ratta rummu on juba ise üks suur viga, kuna sisaldab tavalist rummusisest pidurisüsteemi. Polt kinnitus oleks ehk kõige lihtsam, (+ mingi vahetük distants sobituseks) kuid arvestama pead piduri süsteemiga teisel pool ja seina paksusega.
Jawa tagahammaka kummileevendi
Pigem olen mõelnud võimalusele tellida uus rumm, millel paremal pool siis ketiratas ja vasakul pool piduriketas. See annaks ka võimaluse teha 72 või 80 kodaraga velg.
Mootorilt tulnud löökkoormuse leevendamiseks. Jutt eelnevalt õige, pikendab keti, kodarate, käigukasti eluiga..v301060 wrote:Sellest mu küsimus ajendatud oligi, et mis eesmärki peale ketiratta kinnituse rummule too leevendi veel täidab.fomoco wrote:Ega teda sinna niisama pandud.
See hoiab käigukasti ja kodaraid.
Pehmendab lööki.
Võrreldava tulemuse saad, kui reguleerid keti liiga pingule ja proovid sõita, masin täiesti ebasõbralik, rahutu, jäik..
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Jawa tagahammaka kummileevendi
Tänapäevased rattad vist suuremalt jaolt kõik ilma selle leevendita - hammakas käib poltidega otse rummu külge. Neil on siis asi kuidagi teisiti lahendatud...mingi leevendi siduris äkki?
Re: Jawa tagahammaka kummileevendi
Hea küsimus, ei tea. Autodel näiteks samal eesmärgil veovõllidel leevendusmuhvid ümber.v301060 wrote:Tänapäevased rattad vist suuremalt jaolt kõik ilma selle leevendita - hammakas käib poltidega otse rummu külge. Neil on siis asi kuidagi teisiti lahendatud...mingi leevendi siduris äkki?
Samas kolbe ka ratastel rohkem, seega mootori töö ehk sujuvam... kuid ei tea nii täpselt
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Jawa tagahammaka kummileevendi
Vedrud on vist ka Jawa siduril?
Oi, neid on palju, kindlasti mitmel. Muhv on ümber võlli mitte võlli nn sidurina ühendavalt. Esimesena tulevad meelde enda Ford Fiesta ja kunagine olnud Audi 80 B2...fomoco wrote:Ei meenu küll, et mõnel autol oleks veovõllil leevendusmuhvid.
Vene emmilistel olid gardaanil kummist ketas.
Pigem on sidurikettal vedrud.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 13
- Joined: 31. Dec 2010 01:00
Pigem on see ikka pooltelje otsa tolmukate.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... LaRUhtHY7e
Jawa siduri vedru ülesanne on suruda kokku sidurikettaid.
Auto omal on umbes sama põhimõttega lehtvedru laadsed jupid ja väiksemad keerdvedrud leevendavad ka.
http://autmo.ee/files/ProductPictures/1 ... e2d4fb.jpg
pmst. kui ketsi lased, siis surub need keerdvedrud kokku.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... LaRUhtHY7e
Jawa siduri vedru ülesanne on suruda kokku sidurikettaid.
Auto omal on umbes sama põhimõttega lehtvedru laadsed jupid ja väiksemad keerdvedrud leevendavad ka.
http://autmo.ee/files/ProductPictures/1 ... e2d4fb.jpg
pmst. kui ketsi lased, siis surub need keerdvedrud kokku.
Niipalju ma ikka vahet teen, mis on tolmukate.fomoco wrote:Pigem on see ikka pooltelje otsa tolmukate.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... LaRUhtHY7e
Panen pildi tipi autod 1 aine konspektist, punases kastis "dynamic damper", minu Fordil on see olemas, siiani mitmetel esiveolistel veel näinud.
Mille ülesandeks on dünaamilisi koormusi leevendada, töötab väände inertsmomendil, kumm deformeerub ja leevendab äkilisi muutusi.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 13
- Joined: 31. Dec 2010 01:00
Jawa tagahammaka kummileevendi
Küsiks siis veelkord, et kuidas see leevendiprobleem no kasvõi vanematel Jaapani ratastel lahendatud on?
googlemoogle väitel on nii mõnelgi rattal kasutatud autolaadset lahendust:
http://www.cmsnl.com/yamaha-dt3-1972197 ... ml#results
http://www.tobefast.com/images/P/yama_29.jpg
http://www.cmsnl.com/yamaha-dt3-1972197 ... ml#results
http://www.tobefast.com/images/P/yama_29.jpg
-
- Tavakasutaja
- Posts: 719
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Re: Jawa tagahammaka kummileevendi
Iz-il pole seda ja sellepärast ongi tagaratta rummu sisemised freeshambad kulunud tavaliselt (sinna kuhu kinnitub tagumine keti hammasratas)v301060 wrote:Mis juhtub kui loobuda Jawal tagahammaka kummileevendist?
Ära leiuta see variant töötab hästi.
Re: Jawa tagahammaka kummileevendi
Iz-il pole seda ja sellepärast ongi tagaratta rummu sisemised freeshambad kulunud tavaliselt (sinna kuhu kinnitub tagumine keti hammasratas)
Ära leiuta see variant töötab hästi.[
Trummelpidurit sisaldava suure rummuga pole tihendatud kodaratega velje tegemine reaalne...
Ära leiuta see variant töötab hästi.[
Trummelpidurit sisaldava suure rummuga pole tihendatud kodaratega velje tegemine reaalne...
Äkki ütled siis, kes teeks(originaalmõõtudes Jawa tagarummu baasil tihendatud kodaratega tagumise velje)?Mattu wrote:Siin elus pole paljud asjad reaalsed aga mida rohkem ma ringi vaatan siis ... ikka need eksisteerivad...
Mõlemad mulle teadaolevad tihendatud kodaratega velgede tegijad Venemaal, nii Oleg Skvortsov kui Sergei Kovalenko on väitnud, et ei saa teha...
Re: Jawa tagahammaka kummileevendi
v301060 wrote:Pigem olen mõelnud võimalusele tellida uus rumm, millel paremal pool siis ketiratas ja vasakul pool piduriketas. See annaks ka võimaluse teha 72 või 80 kodaraga velg.
Kas selline lahendus pole reaalne, et puurid iga kodara vahele lisaaugu ja paned lisakodara?
Re: Jawa tagahammaka kummileevendi
Kas selline lahendus pole reaalne, et puurid iga kodara vahele lisaaugu ja paned lisakodara?[/quote]
Originaalrummu kohta ütlevad kõik, et sinna ei saavat enam topeltauke juurde teha. Pöiaga on aga see lugu, et "auk" kodara jaoks pole ju tavaline auk, nagu ntx võib teha ventiili tarbeks...
http://imageshack.us/photo/my-images/822/img1644cf.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/515/dsc01159v.jpg/
Originaalrummu kohta ütlevad kõik, et sinna ei saavat enam topeltauke juurde teha. Pöiaga on aga see lugu, et "auk" kodara jaoks pole ju tavaline auk, nagu ntx võib teha ventiili tarbeks...
http://imageshack.us/photo/my-images/822/img1644cf.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/515/dsc01159v.jpg/
Last edited by v301060 on 23. Oct 2012 11:37, edited 2 times in total.
Jawa tagahammaka kummileevendi
Mulle lihtsalt meeldivad tihendatud kodaratega customveljed. Tohib?Mattu wrote:Äkki ütled mulle, mille jaoks sul seda vaja on? Ehitamismõnu? Plaanimismõnu?
Nobody wrote:Niipalju ma ikka vahet teen, mis on tolmukate.fomoco wrote:Pigem on see ikka pooltelje otsa tolmukate.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... LaRUhtHY7e
Panen pildi tipi autod 1 aine konspektist, punases kastis "dynamic damper", minu Fordil on see olemas, siiani mitmetel esiveolistel veel näinud.
Mille ülesandeks on dünaamilisi koormusi leevendada, töötab väände inertsmomendil, kumm deformeerub ja leevendab äkilisi muutusi.
oi vana nüüd panid küll ämbri .
No harrikamehed väidavad, et tsiklil on äärmiselt vajalikud kõik jubinad, mille välimus omanikule meeldib ...
Isiklikult ei soovita ilma leevendita sekundaarülekannet kasutada. Näiteks vanematel Yamahadel ja Kawasakidel on ketihammasratas jäigalt tagarummule kinnitatud ning puuduvate kummipuhvrite asemel paigaldatud sidurikorvi vedrud, mis lasevad sidurikorvil ja sidurikorvi veohammasrattal ülekandes esinevate löökkoormuste kompenseerimiseks üksteise suhtes u 10 kraadi ulatuses nihkuda. Tavaliselt on need vedrud u 50TKM juures küpsed ja kipuvad murduma. See annab aimu, mis koormused ülekandes valitsevad.
Yamaha XS650 sidur: http://xs650forum.proboards.com/index.c ... hread=2177
Kuigi eemalt vaadates tundub, et Jawa originaalrummu puhul saaks vabalt kodarate arvu kolmekordistada.
Isiklikult ei soovita ilma leevendita sekundaarülekannet kasutada. Näiteks vanematel Yamahadel ja Kawasakidel on ketihammasratas jäigalt tagarummule kinnitatud ning puuduvate kummipuhvrite asemel paigaldatud sidurikorvi vedrud, mis lasevad sidurikorvil ja sidurikorvi veohammasrattal ülekandes esinevate löökkoormuste kompenseerimiseks üksteise suhtes u 10 kraadi ulatuses nihkuda. Tavaliselt on need vedrud u 50TKM juures küpsed ja kipuvad murduma. See annab aimu, mis koormused ülekandes valitsevad.
Yamaha XS650 sidur: http://xs650forum.proboards.com/index.c ... hread=2177
Kuigi eemalt vaadates tundub, et Jawa originaalrummu puhul saaks vabalt kodarate arvu kolmekordistada.
See ongi ümber veovõlli, mitte ei jätkata veovõlli, vaata joonistki.iceman wrote:see väide nagu saaks veovõll olla veel keskelt jätkatud läbi kummileevendi. ega ise oska seda demferi või mis iganes tööprintsiipi lahti mõtestada, aga niipalju tean ,et golfidel oli kasutusel gti-l ,teistel tole kohanud. alati asub just pikemal veovõllil,ju ta seal mingeid jõude taltsutab.
Märksõnadeks on vääne, inertsimoment, deformeerumine.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Kujuta ette, et võllile tuleb käigukastist äkiline liikumiskiiruse muutus (näiteks mootori töötaktid), seega võlli liikumiskiirus muutub löögitõttu hetkeliselt, kuid kumm oma inertsuse tõttu säilitab pöörlemiskiirust ja seega deformeerudes mõjutab võlli vastupidise jõuga, seega rattani antud äkiline muutus välja ei jõua, kummipuhver tasandab.fomoco wrote:Sel juhul peaks ju võll veidi järgi andma ja painduma, nagu vedru või kummipuks.
Kuid antud juhul on tegemist pigem pöörlemisest tingitud vibratsiooni summutamisega.
Natuke teine asi.
Viskumise vastu selle kasutamine ei näi põhjendatuna, selle vastu aitaks võlli tasakaalustus.
Lisaks googlest:
A dynamic damper for damping vibration of a drive shaft for an automotive vehicle
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Kisub küll rämedalt teemast mööda, ehk oleks abiks teema poolitamine?
Kui nüüd võrrelda autoratta inertsi selle kummist hooratta omaga, siis vaevalt see miskit seal mõjutab.
Kuna veovõll on (kergelt loksuvate) liigenditega käändmiku ja käigukasti küljes kinni, siis poleks võimalik loksuvat asja tasakaalustada.
Siinkohal tõttabki appi dünaamiline damper, mis summutab pika võlli vibratsiooni. :)
http://www.freepatentsonline.com/6682060.html
Ma ei lugenud kogu teksti läbi, ning vabandan, kui eksin.
Kui nüüd võrrelda autoratta inertsi selle kummist hooratta omaga, siis vaevalt see miskit seal mõjutab.
Kuna veovõll on (kergelt loksuvate) liigenditega käändmiku ja käigukasti küljes kinni, siis poleks võimalik loksuvat asja tasakaalustada.
Siinkohal tõttabki appi dünaamiline damper, mis summutab pika võlli vibratsiooni. :)
http://www.freepatentsonline.com/6682060.html
Ma ei lugenud kogu teksti läbi, ning vabandan, kui eksin.