Jupiter 2k kapremont - küsin nõu

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
syn-optic
Posts: 3
Joined: 22. Sep 2012 00:00
Location: Tallinn

Jupiter 2k kapremont - küsin nõu

Unread post by syn-optic »

Tere,

Restaureerin ühe sentimentaalse väärtusega Juppi aastast 70 - see mis mulle 30a tagasi sündides tsiklipisiku andis.

Praeguseks on see osadeks laiali ja hetkel vahetan laagreid ja simmereid. Alustan paari küsimusega:

1. Praegu maadlen laagriga nr 56 http://motokuur.ee/modules.php?name=cop ... um=8&pos=2 Nimelt tema kõrval on see alumiiniumist detail nr 55 mis tundub istuvat oma kohal raudkindlalt. Ilmselgelt peab ta tagama õlihermeetilisuse karteri ja ketiratta ruumi vahel. Seega ma mõtlen et kas see üldse käib sealt kuidagi mõistlikult ära. Laagri kätesaamiseks oleks vaja ta ära võtta, aga ei tundu teine tulevat ei ühele ega teisele poole - hullult nagu peksta ka ei taha.

On kellelgi kogemust et kuidas ta ära käib ja kuidas ta pärast jälle hermeetiliseks saada?

2. Mis siis kui ühe väntvõlli poole raamlaager läheb oma pesasse suhteliselt hõlpsalt ilma vajaduseta kere kuumutada ega toksida? Samal ajal kui teise paigutamiseks oli vaja praeagju käitada. Mingit puksi tegema haka tundub natuke overkill, keegi mainis, et võiks pinda kärnida. On mõtteid?

Mäletan, et viimati kui ma ta tööle panin mõni aasta tagais siis madalatel pööretel töötasid mõlemad silindrid, aga kõrgematel ja soojana üks ei töötanud. Ei tea kas seal võib olla seos..[/img]
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jupiter 2k kapremont - küsin nõu

Unread post by Nobody »

syn-optic wrote: 1. Praegu maadlen laagriga nr 56 http://motokuur.ee/modules.php?name=cop ... um=8&pos=2 Nimelt tema kõrval on see alumiiniumist detail nr 55 mis tundub istuvat oma kohal raudkindlalt. Ilmselgelt peab ta tagama õlihermeetilisuse karteri ja ketiratta ruumi vahel. Seega ma mõtlen et kas see üldse käib sealt kuidagi mõistlikult ära. Laagri kätesaamiseks oleks vaja ta ära võtta, aga ei tundu teine tulevat ei ühele ega teisele poole - hullult nagu peksta ka ei taha.

On kellelgi kogemust et kuidas ta ära käib ja kuidas ta pärast jälle hermeetiliseks saada?
See peaks kinni olema väljastpoolt vedrusplindiga. Pikkade otsadega näpitsatega saab kätte...
2. Mis siis kui ühe väntvõlli poole raamlaager läheb oma pesasse suhteliselt hõlpsalt ilma vajaduseta kere kuumutada ega toksida? Samal ajal kui teise paigutamiseks oli vaja praeagju käitada. Mingit puksi tegema haka tundub natuke overkill, keegi mainis, et võiks pinda kärnida. On mõtteid?

Mäletan, et viimati kui ma ta tööle panin mõni aasta tagais siis madalatel pööretel töötasid mõlemad silindrid, aga kõrgematel ja soojana üks ei töötanud. Ei tea kas seal võib olla seos.
Ühesõnaga raamatus "Masinate remont" oli suurelt ja punaselt kirjas, et keelatud on laagri istu parandamine puutepinna kärnimisega! Küllap on sel tagamõte olemas.

Kui asi liiga lohvalt loksub, siis aitab ehk loctite laagriliim. Kuid tegelikkuses peaks ka välisvõru mootori kuumenedes saama ringi käia. Oli vist iga tuhande tsükli kohta üks täistiir, seda löökkoormuse vähendamiseks laagrile. Prooviks ehk siis laagriliimi, kui nii kergelt välja kukub...
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
syn-optic
Posts: 3
Joined: 22. Sep 2012 00:00
Location: Tallinn

Unread post by syn-optic »

OK, proovin laagriliimi leida, kuigi ma ei tea kas ta siis saab selle ühe tiiru tuhande tsükli jooksul teha ja ka teda siis veel kunagi vahetada ka saab.

Splindi muidugi võtsin kõigepealt ära. Eks ma pean siis rohkem jõudu kasutama ja pärast mingi hermeetikuga või värviga üle tegema.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Laagriliime on erineva tugevusega ja laagrid on hiljem ka vahetatavad, pinnad on vaja vaid puhastada.

Samamoodi nagu keermeliimide puhul.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
syn-optic
Posts: 3
Joined: 22. Sep 2012 00:00
Location: Tallinn

kepsu loks

Unread post by syn-optic »

Niisiis olen lõpuks vahetanud ära kõik laagrid ja mis vaja seda ka liiminud (Loctite 638).

Nüüd hakkasin väntvõlli pooli tagasi panema ja avastasin, et genekapoolsel kepsul on pisikene lõtk sees kui kepsu üles-alla liigutada. Rake kirjeldada, et kui suur lõtk on - päris ei loksu, aga on tunda väikest lõtku. Teisel kepsul vertikaalsuunas lõtku tunda ei ole. Kas mingi lõtk võib seal olla või mitte?

Samas läheb see sama genekapoolne väntvõlli pool raamlaagri sisse ilma kuumutuseta üsna hõlpsalt. Kas võllile võiks ka seda laagriliimi panna? Või viitab see kõik sellele, et see väntvõlli pool on omadega õhtal ja tuleks vahetada?

Kas erinevatel Jupiteridel (2, 3, 4) on samasugused väntvõllid? Võibolla kellelgi on ilma lõtkudeta Jupiter 2 väntvõlli? Mulle pakuti Jupiter4 mootorit 90¤ aga ma ei tea kui palju ma sealt juppe kasutada saan?
BlackDevil18
Tavakasutaja
Posts: 113
Joined: 17. Mar 2008 01:00
Location: paldiski Rae tn
Contact:

Unread post by BlackDevil18 »

mul endal on jupiter-4 mootoris erineva seeria väntvõllid...vasakul pool on jupiter 4 oma ja paremal poool on jup-2 oma...mootori töös küll mingit erinevust kuulda pole...käib nagu Antsu VIIUL :D...järelikult on nad yhesugused...
Post Reply