80cc Hiina võrrimootor - müüt või tegelikkus?

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

80cc Hiina võrrimootor - müüt või tegelikkus?

Unread post by Sapi-Vana »

Kasutaja Virgor müüb siin pikemat aega Hiina võrrimootoreid, seega tema peaks olema võimeline täpselt vastama. Aga teema on järgmine...

Eelmisel aastal uurusin ise ka võimalusi Hiinast omale mootoreid soetada. Pärast pooltundi internetis surfamist jõudsingi Hiina tootjani ning mitte lihtsalt tootjani, vaid täpselt selle konkreetse inimeseni, kes vastutas tol momendil vastava tehase tsehhi toodete tootmise ja müügi eest.

Pärast elementaarseid viisakusavaldusi (hiinlastega peab olema viisakas) saime Facebookis jutule ja selgus, et selle 80cc mootoriga on just kubatuuri osas midagi mäda. Samas selgus ka, et kui oleksin tellinud euroalusetäie mootoreid, siis ühe täiskomplekti hind ajaks eesligi naerma. Tõsi, me ei jõudnud saatekuludeni, kuna jutt läks mingil hetkel just tehnilise, mitte aga bürokraatliku teema peale. Hiinast tuli siis info, et nende standardite järgi on tegemist 66cc mootoriga. Mitte 80cc, vaid 66.

Hakkasin siis uurima, mis kubatuuriga neidsamu mootorikomplekte mujal maailmas müüakse. Austraalias müüakse neid just 66cc komplektina. Sama käis mootori kohta ka ühe Kanada müügifirma andmeil. Venemaal aga 70cc. Sain siis Vene müügimehega ka netis kokku ja sain vastuse, mida juba eeldasin - et "kakova huieva raznitsa, 66 ili 70?". Noh, väike ümardamine käib ikka asja juurde. Aga kuidas saab siis 66cc või "huievasamasugusest" 70cc mootorist 80cc mootor? Mis krdi standardite vahe see on selline? On seda kubatuuri siis meil ka üldse mõõdetud? Või ongi asi nii, et tegelikult on masinal kubatuuri 66cc, miskite paberite alusel aga enam?
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Tegelikkuses jah, 66cm³. Kutsutakse miskipärast 80... Muidu, ega ilma tegematta sellsest mootorist asja ei saa-nt ülevoolud ongi just nagu suunatud nii, et väljalaskest kõik segu välja läheks
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

kui sa oleksid võtnud mootori kolvi läbimõõdu ja kolvikäigu oleksid vast ilma hiinlaste abita sama tulemuseni jõudnud. hiinakaid kasutatakse palju võrrivõidusõidus, ning motospordis tavaks , et võistllusklass on näiteks kuni 80 või kuni 500. teadupärast viiesajane cz kah kõigest mingid hädised kolmsadakuuskümmend kuupi.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

iceman wrote:kui sa oleksid võtnud mootori kolvi läbimõõdu ja kolvikäigu oleksid vast ilma hiinlaste abita sama tulemuseni jõudnud. hiinakaid kasutatakse palju võrrivõidusõidus, ning motospordis tavaks , et võistllusklass on näiteks kuni 80 või kuni 500. teadupärast viiesajane cz kah kõigest mingid hädised kolmsadakuuskümmend kuupi.
Tegelikkuses ei või ju 80kuubikuliseks teha enam seda. Saku säärult just vaatasin- kolvi läbimõõt 47mm ja kolvikäik 40mm, edasi arvuta ise..
virgor
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 19. Jan 2009 01:00

Unread post by virgor »

Oi.neid tehaseid on seal väga palju ja kõik ei tooda samat toodet.Ära aja sassi.See tehas kust mina tellin mootoreid toodab kolme mõõtu.
50cc
60cc
80cc

Iga mootoriga on kaasas manuaal. Tegelikult ta päris 80cc arvutuste järgi pole aga nii neid kutsutakse.

Millest see probleem sul tekkis ???
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

Minul probleem ei tekkinudki, probleem tekkis Valga motoklubis "Viimane Võimalus". Seal siis motopealik tegi omale tõeliselt ägeda tõukeratta moodi tsikli, just paraja, et Valga vahel ringi kärutades boonust koguda. Seda siis pidi 14" esiratas edasi vedama. Kõik ülekanded olid korralikud ja puha... aga veojõud oli 80cc kohta nii lahja, et sellega vaat et isegi tasasel maal tagant tõugata tuli. Kusjuures ma olin talle varem rääkinud, et see kubatuuri teema on kahtlane. Aga inimesel oli mootor olemas, hing tahtis katsetamist ja nii ta läks.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

See 80cc tegelt üsna jõuline, aga pöörde ei käi eriti. Veidi parandamist ja käivad üsna hästi, ka originaal sisselaskega.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Sai ka kunagi nende mootorite kohta veidi uuritud,selgus et tootjaid on päris palju nagu ka erinevate kubatuuridega mootoreid.
Virgor toodavast tehasest tuleb:
Mudel 50 ehk 48cc(40X38mm)
Mudel 60 ehk 64cc(45x40mm)
ja Mudel 80 ehk 69cc(47x40mm)

Samas kasutades"standard"väntvõlli(kolvikäik 38mm) saame sellised silindri mahud:
http://www.spookytoothcycles.com/images ... ine-ID.jpg

Paistab et see"standard"on seotud rohkem silindri läbimõõduga kui konkreetse töömahuga.

Mulle meenub kunagi Moto ajakirjast loetud artikkel:kus Venemaale Hiina tehasest tulnud 125cc roller vajas tüübi kinnitus,kruviti silinder maha ja selgus roller hoopis 150cc.Küsimusele :Miks nii? Vastasid Hiinlased:Millega te rahul pole,saite selle raha eest parima.

Seega Hiinlastel asjadest oma arusaam,meil Eurooplastel on seda ehk raske mõista.
om
Moderaator
Posts: 223
Joined: 30. Aug 2004 00:00
Location: Läänemaa
Contact:

Unread post by om »

Jäme kolb on ju hea lihtne mootori jõumomendi upgrade võimalus ja "meie oma liigub paremini edasi" on ju tehasel hea müügiargument.
On ju avalik saladus, et esimese aastakäigu siin liikunud monkey välimusega ATM'id olid ju vaatamata oma silindril olevale "47ml" kirjale reaalselt kõik 70cc mootoritega.
virgor
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 19. Jan 2009 01:00

Unread post by virgor »

Asi selles ,et need on mõeldud jalgratta jaoks ja lahjemaks jäetud (mina ütlen seda igale ostjale,et ei tuleks üllatus) .Natukene mõelda ,siis saab nad kõvasti käima.Võidusõitudel ju 80cc külgkorvid sõidavad kahe mehega ikka väga kõvasti.
Paar aastat tagasi käisime ka Valga võidusõidul ja kohalike pillid ikka üldse ei töödanud.Andsime siis oma pilliga sõita ja kutt oli pjedestaalil ja väga õnnelik.

www.sakusaaruklubi.ee


Sapi-Vana wrote:Minul probleem ei tekkinudki, probleem tekkis Valga motoklubis "Viimane Võimalus". Seal siis motopealik tegi omale tõeliselt ägeda tõukeratta moodi tsikli, just paraja, et Valga vahel ringi kärutades boonust koguda. Seda siis pidi 14" esiratas edasi vedama. Kõik ülekanded olid korralikud ja puha... aga veojõud oli 80cc kohta nii lahja, et sellega vaat et isegi tasasel maal tagant tõugata tuli. Kusjuures ma olin talle varem rääkinud, et see kubatuuri teema on kahtlane. Aga inimesel oli mootor olemas, hing tahtis katsetamist ja nii ta läks.
:oops: :oops:
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

No rõõm kuulda. Tõsiselt. Aga kas oleks siis võimalik siin presenteerida pildiseeriat selle kohta, mida konkreetselt on ümber tehtud selleks, et konkreetset mootorit korralikult käima saada? Sõnaline seletus on ju tore küll, aga 1 pilt on sageli enam väärt kui 1000 sõna.
gen
Tavakasutaja
Posts: 132
Joined: 30. May 2009 00:00

Unread post by gen »

Guugeldades leidsin selle:
http://www.dragonfly75.com/motorbike/60cc.html
60cc algsest 46km/h võeti lõpuks 60km/h

Siit leiab veel igasugu lahendusi:
http://www.dragonfly75.com/motorbike/index.html
virgor
Tavakasutaja
Posts: 97
Joined: 19. Jan 2009 01:00

Unread post by virgor »

Üldse pole vaja kubatuuri suurendada. Esimene vihje on selline.Kui sa korralikult hingata ei saa ega sa siis ka korralikult ei käi. :D
iceman
Tavakasutaja
Posts: 653
Joined: 27. May 2009 00:00

Unread post by iceman »

virgor wrote:Üldse pole vaja kubatuuri suurendada. Esimene vihje on selline.Kui sa korralikult hingata ei saa ega sa siis ka korralikult ei käi. :D
venelased ütlevad hiina mootori väljalaske kohta: eto ne gluðitel, eto tuððððððitel. sesmõttes et lämmatab
Post Reply