Projekt: jawa 638 engine with Quad Kreidler 200 Mustang
Projekt: jawa 638 engine with Quad Kreidler 200 Mustang
Algul kui tegema hakkan, küsin nõu. Kas selline masina ehitus tasub ennast ära. Mootor oleks siis jawa 638 oma ja raam oleks Quad 200 Mustangi oma.
http://fotoalbum.ee/photos/pawok17/99018399/
Esiteks - kas see mootor mahub sinna vahele ära.
Teiseks - peab Quadi hammasratta ümber tõstma, ehk lihtsam on võll teisipidi keevitada.
Kolmandaks - kas raam sellele valule vastu peab.
http://www.supra-forum.de/showthread.php?t=17718
http://fotoalbum.ee/photos/pawok17/99018399/
Esiteks - kas see mootor mahub sinna vahele ära.
Teiseks - peab Quadi hammasratta ümber tõstma, ehk lihtsam on võll teisipidi keevitada.
Kolmandaks - kas raam sellele valule vastu peab.
http://www.supra-forum.de/showthread.php?t=17718
Arvan nii, et antud rataste läbimõõt ning neid pöörava hammasratta läbimõõt tekitab Java pöördemomenti arvestades ebaloogilise jõuülekande. Mis tähendab, et sa teed tõsise killeri masina, mis tõenäoliselt mingil hetkel lõhub miskit veidi enam loksuma ja siis on juba kiirkorras pikaliminek ja rämedad traumad pealeselle.
Mida võiksid muuta? Kui paned oluliselt suurema tagarattaid pöörava hammasratta, siis võib masinast isegi asja saada. Sa ei taha ju teha omale sihukest riistapikendust, millega maanteel autodega kiiruses võistelda, sinu eesmärgiks ilmselt on ikkagi masina offroad-suutlikkuse ja stabiilsuse tõstmine.
Suurema kiiruse korral kasvab kohe ju ka tõenäosus, et selline kits ennast löökaugust otsmikule püsti lööb, seda eriti nende suhteliselt väikese diameetriga esirataste korral. Ega siis ilmaasjata ei panda offroad-tsiklitele suurem esiratas - asja mõte on just takistuste sujuvamas ületamises. Väiksem ratas jääb takistuse taha kinni, selle asemel, et seda ületada, ta hoopis pidurdab ja liikuri tagumise osa inerts viskabki tagaratta taevasse... ja ju siis tsiklisti laupapidi maha (mis lõpeb halvemal juhul 5. kaelalüli murruga, mis omakorda viib inimese automaatselt eluks ajaks ratastooli).
Kui ma sellist asja teeks, ma võtaks mootori mõne vähemalt 200cc generaatori küljest, varustaks selle tsentrifugaalsiduriga ja olekski asi korras. Tõrvas üks konstruktor pani sihukese mootori oma ATV peale (käigukast jäi muidugi alles) ja ei ole mingit vahet, kas all on roomik või ratas, kas on taga veel kast või mitte, minekut on sõltumata maastikust küll ja küll.
Mida võiksid muuta? Kui paned oluliselt suurema tagarattaid pöörava hammasratta, siis võib masinast isegi asja saada. Sa ei taha ju teha omale sihukest riistapikendust, millega maanteel autodega kiiruses võistelda, sinu eesmärgiks ilmselt on ikkagi masina offroad-suutlikkuse ja stabiilsuse tõstmine.
Suurema kiiruse korral kasvab kohe ju ka tõenäosus, et selline kits ennast löökaugust otsmikule püsti lööb, seda eriti nende suhteliselt väikese diameetriga esirataste korral. Ega siis ilmaasjata ei panda offroad-tsiklitele suurem esiratas - asja mõte on just takistuste sujuvamas ületamises. Väiksem ratas jääb takistuse taha kinni, selle asemel, et seda ületada, ta hoopis pidurdab ja liikuri tagumise osa inerts viskabki tagaratta taevasse... ja ju siis tsiklisti laupapidi maha (mis lõpeb halvemal juhul 5. kaelalüli murruga, mis omakorda viib inimese automaatselt eluks ajaks ratastooli).
Kui ma sellist asja teeks, ma võtaks mootori mõne vähemalt 200cc generaatori küljest, varustaks selle tsentrifugaalsiduriga ja olekski asi korras. Tõrvas üks konstruktor pani sihukese mootori oma ATV peale (käigukast jäi muidugi alles) ja ei ole mingit vahet, kas all on roomik või ratas, kas on taga veel kast või mitte, minekut on sõltumata maastikust küll ja küll.
jawa mootor hakkab nn hingama alles 3000p/min peal. Alla selle on ta tuim kui kala. Piir tuleb ette kuskil 5000p/min siis hakkab juba mootorit lõhkuma.
4rattalise jaoks jälle on vaja, et jõud oleks taga madalatel pööretel. Undavast asjast pole kasu jalgevahel kui kohapealt ära ei saa. nende 4rattaliste juures loeb ju madalal kiirusel minek. Jawa on kõike muud kui selleks otstarbeks kasutatav.
Ise soovitan sulle, et kui tahad tõesti odavat mootorit sinna aiste vahele kasuta izi oma ja siis juba planeta. (ideaalis spordi oma - kuid need kallimad ja harudasemad -juppide osas keerulisem kui tava planeta).
Aretamine on kasulik, kuid mõtetu aretamine hakkab rahakotile.
Kunagi ilusatel aegadel sai ise üks 638 järeleaidatud mootor kardi peale pandud. Krt asi läks julmaks kätte, kuna esinina hakkas jõhkralt üles tõstma ja päevas kulus vähemalt üks ring tagarehve. Jõud lihtsalt käis masinast üle. Loomulikult keegi aeglaselt ei sõitnud ka. Tänasel päeval tagantjärgi mõeldes - hea et veel elus olen. Autode vahel kardiga maanteel sõita- mis küll mõistlik polnud.
4rattalise jaoks jälle on vaja, et jõud oleks taga madalatel pööretel. Undavast asjast pole kasu jalgevahel kui kohapealt ära ei saa. nende 4rattaliste juures loeb ju madalal kiirusel minek. Jawa on kõike muud kui selleks otstarbeks kasutatav.
Ise soovitan sulle, et kui tahad tõesti odavat mootorit sinna aiste vahele kasuta izi oma ja siis juba planeta. (ideaalis spordi oma - kuid need kallimad ja harudasemad -juppide osas keerulisem kui tava planeta).
Aretamine on kasulik, kuid mõtetu aretamine hakkab rahakotile.
Kunagi ilusatel aegadel sai ise üks 638 järeleaidatud mootor kardi peale pandud. Krt asi läks julmaks kätte, kuna esinina hakkas jõhkralt üles tõstma ja päevas kulus vähemalt üks ring tagarehve. Jõud lihtsalt käis masinast üle. Loomulikult keegi aeglaselt ei sõitnud ka. Tänasel päeval tagantjärgi mõeldes - hea et veel elus olen. Autode vahel kardiga maanteel sõita- mis küll mõistlik polnud.
tänkju
Vanast mootorist pole midagi alles jh. minul on jawa http://motokuur.ee/modules.php?name=cop ... 1085&pos=1
ja 4x4 foorumist leidsin raami. Nüüd ootan raami hinnapäringut ja uurin teilt, kas on asjal pointi.
Tagumisest käigust pole vast midagi hullu.
Tagumise hammasratta vahetuse idee oli hea. Soovituseks siis ette panna sama suured rattad kui taha?
Iz-i mootorit pole, kuna see on oma originaalse raami peal. Pilti tahad näha, siis on see jawa pildi kõrval.
ja 4x4 foorumist leidsin raami. Nüüd ootan raami hinnapäringut ja uurin teilt, kas on asjal pointi.
Tagumisest käigust pole vast midagi hullu.
Tagumise hammasratta vahetuse idee oli hea. Soovituseks siis ette panna sama suured rattad kui taha?
Iz-i mootorit pole, kuna see on oma originaalse raami peal. Pilti tahad näha, siis on see jawa pildi kõrval.
leidsin mingi analoogse video.
http://www.youtube.com/watch?v=TS7CTLhVF24
http://www.youtube.com/watch?v=TS7CTLhVF24
Last edited by ardo91 on 07. Feb 2013 21:30, edited 1 time in total.
Magagu ennast kaineks. Selle raha eest saab hetkel Lätist näiteks täiskomplektseid kvadrosid praktiliselt milliseid iganes. Külasta kasvõi lehte www.ss.lv ja sa näed ise.
100 euri oleks tõepoolest suhtkoht lagi sihukese asja eest välja käia. Siin muidugi on üks oluline detail juures - kas raamile lisanduvad ka dokumendid? Kui ei, siis on ette teada, et seda asja sa registreerida ei saa ja järelikult on ka masinaga sõitmaminek siis seotud võimalusega mitme kuu rahakott tühjaks lossida.