Vajan abi minski mootorile diagnoosi panemisel. põhjalik!!

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
sympson
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 08. Apr 2009 00:00
Location: lihula, läänemaa

Vajan abi minski mootorile diagnoosi panemisel. põhjalik!!

Unread post by sympson »

Tere!

Tegemis on uuema minski mootoriga vene kardi pealt. Hiljuti tegin teema kus oli hädas bensiini pumbaga, see sai tööle kuid nüüd on ilmenenud uus probleem.
Nimelt mootor ei taha üldse käia, või kui käib siis väga huvitaval moel.
Sümptomid:
a)Käima saamiseks peab vänta paar korda aeglaselt lööma ning seejärel tugevamalt lüües teeb mõningad törtsud. kärmelt gaasi andes läheb vaevata maksimumpööreteni, gaasi alandades toimub midagi imelikku - tundub nagu süüde kaoks või ei saa enam kütet kätte (lihtsalt mootor teeb BOOOOOO ja sureb välja). Kui kohe uuesti segusiiber põhjani lahti tõmmata kogub mootor end ja jällegi vaevata saabuvad maksimum pöörded. Gaas põhjas töötab kuskil 4-6sek ja siis täpselt sama moodi, Boooooo ja sureb välja. Aitab vaid veidike gaasiga mängimist ja siis jälle põhja lajatamine, misjärel läheb mootor jälle pöörde ja kõik kordub taas.

b)tühikäik puudub täielikult, töötab loetud sekundid vaid põhjagaasiga, pikemalt saab töös hoida tsükliliselt gaasiga mängides ja segusiibrit täielikult avades.

Proovisin mootorit käitada nii vaakum bensiinipumbaga kui ka vabalt peale joostes, sümptomid samad, kütet saab kätte (vähemalt põhjagaasiga). Süüdet olen muutunud mõlemis suunas, kahjuks ei aidanud. Karburaator on mitmeid kordi puhastatud, olen proovinud kõiki nõela asendeid ning seadistusi, mis samuti ei aidanud.

Paar kuud tagasi esimest korda pärast 10 aastat tööle pannes töötas nagu kulda, tühikäigust lõpuni välja, mingeid probleeme ei esinenud. käitasin lühikest aega, kuna käigukastis polnud õli. Kuna ta sel hetkel töötas siis ei pidanud vajalikuks mootorit avada. ehitasin kardi kogu veermiku osa sõiduvalmis ning vedasin vajalikud voolikud soliidseid teid pidi, panin täissünt gl4 õli käigukasti ja vot enam ei tööta. Arvasin et äkki on viga õlis, lasin käigukasti uuesti tühjaks, kuid see ei muutnud enam olukorda.

Ehk teadjamad mehed oskavad välja pakkuda mis võis juhtuda ning mida veel proovida. Kas selline variant tuleb kõne alla, et vanad venelaste simmerid ei kannatanud seda täissünt õli ning vända simmerid nüüd õhtal. Ise ei oska enam midagi muud oletada.

Loodan et saan siit abi.
irukas
Tavakasutaja
Posts: 184
Joined: 03. Sep 2009 00:00
Location: tallinn,iru

Unread post by irukas »

Arvan ,et süüde jukerdab ,samas 10-ne aastaga on arvatavasti siimerlingid muutunud kõvaks ning kuiv karter ei teinud kindlasti head. Üldiselt on minski mootor nii lihtne ,et ühe õhtuga teeb simmerlingide vahetuse ära pärast veel uute tihenditega kokku ja peab käima.
sympson
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 08. Apr 2009 00:00
Location: lihula, läänemaa

Unread post by sympson »

Ilmselgelt olen ma kulutanud kõigi nende õhtutega mil ma üritasin seda käima saada kordades rohkem aega, kui oleks kulunud mootori molekulideks lammutamisele.
Süüte jama võib olla küll, kuid miks see siis esimest korda käima pannes tunda ei andnud? Mainin ära et vene kartidel olevatel minskitel on peal elektronsüüde. kõik juhtmed on uued veetud, vanad on ainult generaatori otsad.
Ilmselt ma siiski mootori lammutusest ei pääse, aga äkki keegi oskab veel miskit pakkuda, siis tean millele eriti tähelepanu pöörata.
irukas
Tavakasutaja
Posts: 184
Joined: 03. Sep 2009 00:00
Location: tallinn,iru

Unread post by irukas »

Võid proovida vahetada süütel ka nö lugeja ,mis on süüte peal ,magneti all kahe kruvi ja juhtmega.
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

Võimalik on ka, et saab lisaõhku kuskilt ja siis jääb segu lahjaks.
sympson
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 08. Apr 2009 00:00
Location: lihula, läänemaa

Unread post by sympson »

asi otsustatud, vaba aja saabudes kolme nädala pärast vahetan mootori kõik simmerid ja laagrid. väljaspoolt mootorit ei tohiks lisaõhku saada, kuna silinder on puuritud, mille käigus sai kogu silindri osa uued tihendid jms.
Aga millest võib olla tingitud see et täisgaasil justkui korra töötaks, madalamad pöörded seevastu pea et puuduvad?
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Unread post by minimo »

No kui pöörded ülesse saab siis käib ka lahja seguga...
User avatar
motorcyclist
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 13. May 2012 00:00

Re: Vajan abi minski mootorile diagnoosi panemisel. põhjalik

Unread post by motorcyclist »

Kas oled korda saanud?
Mulle tundub et probleem on selles et karburaatorisse jõuab liiga vähe bensiini, mistõttu peadüüs saab bensiini kätte , sest ta on madalamal aga kõrgemal olev tühikäigudüüs ei saa bensiini kätte kuna sinnani bensiin ei ulatu. See võib olla näiteks sellest et ujukid on mingisse asendisse kinni kiilunud.
sympson
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 08. Apr 2009 00:00
Location: lihula, läänemaa

Re: Vajan abi minski mootorile diagnoosi panemisel. põhjalik

Unread post by sympson »

ei ole veel korda saanud.
karburaatori mingisuguseid anomaaliaid ei välista, kuid seda sai korduvalt puhastatud, kontrollitud, leotatud, kõikvõimalikud karburaatori reguleerimis võimalused sai üks haaval järgi proovitud, ei muutunud midagi. kütus karburaatorisse jõuab, proovisin nii uue kütusepumbaga, kui ka vabalt peale joostes. Kasutasin isegi sellist varianti, et sulgesin pumba tagasivoolu, nii et kütus karburaatoris oli garanteeritud.

Praeguseks läbis mootor kapitaalremondi, lammutasin mootori algosadeks, vahetasin vändalaagrid, simmerid + remontisin/vahetasin kõik muud vahetust vajavad tükid. Mootor on hetkel komplektne.

Kuna välisel vaatlused vändasimmeritel mingeid defekte ei suutnud leida, siis ilmselt nendes viga ei olnud. Järgi jääb veel süüde ja kütus. kuna karburaatorit olen korduvalt puhastanud ja katsetanud jäigi veel süüde, mille erinevate osade katsetamiseks vajalikud osad puudusid. Selle nädala jooksul peaks põlva motopoest minuni jõudma uus nn. hall karp ja süütepool + piip + kõrgepingejuhe. samuti murdus kokkupanemisel üks silindri tikkpolt, mis tuleb samuti kuskilt leida. (loodetavasti saan samuti põlvast).

Nädalavahetus (juhul kui saan vajalikud tükid) toob kogu loosse ehk veidikene selgust, annan kindlasti ka siin teada, kuidas ja mis muutus.

Siiani suur aitäh nõuandjatele!
sympson
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 08. Apr 2009 00:00
Location: lihula, läänemaa

Re: Vajan abi minski mootorile diagnoosi panemisel. põhjalik

Unread post by sympson »

Tere jälle kaasfoorumlased ja oma ala fanaatikud!
Täna oli siis ajalooline päev mil MINSK töötas. Viimasel ajal hakkas tunduma, et ei saagi seda mootorit korda, parandades ühe vea tuleb kaks juurde. Olen hingelt muidu rahulik inimene, kuid selle kardiga oli mitmeid kordi kus sai kindad nurka visatud ja kõik suure kaarega per*e saadetud (meenub paratamatult Terevisiooni uudisteankru Dello jutum :lol: ). Siiski jäid hinge kripeldama mõtted: "äkki hoopis see?" või "seda ma ei vaadanud." ning iga juhtum leidis nii kasutajale, kui ka mootorile õnneliku lahenduse. Nüüd aga jätkan sealt kust eelmine kord pooleli jäi e. mootor on remonditud ja uued tükid tellitud.

Hommikul pärast pikki unetunde helises järsku uksekell: "till-toll...nonii jupid kohal". Pärast allkirja on lõpuks jupid käes ja aeg garaaži suunduda. Kuna tikkpolti Põlvas ei müüdud, tuli see hankida mõne doonori küljest. Õnneks oli kardi omanikul veel üks mootor, millel vajalik jubin olemas. kuna mootor seisis mõnusalt laua peal, siis selle vahetamine läks suisa linnulennul. Möödus veel natuke aega ning juba oligi mootor peal, uus hall karp ühendatud, vajalikud voolikud ja vardad küljes ning tuli kõige ärevam hetk, kas mootor töötab ja kõik pikad unetud ööd mootori kallal saavad tasutud. "Küünal maha, kontrollin sädet, väga hea!! endise kassipeeretuse asemel laiub nüüd elektroodite vahel mehine draakonipeeretus. kõik tundus lootustandev."

Löön vänta...mitte midagi...uuesti...uuesti...hakkab lubama ja siis kaob jälle kõik. Selge, annan toopi...küünal maha....bensiin sisse ja johhaidiii...suurest äkšist vist tegin niigi kehvale küünla keermele liiga ja nüüdsest laiuvad alumiinium keermeniidid küünla keerme vahel. oh seda vandumist...

Nädal hiljem...asi korda aetud küünlakeerme puksiga, mille epo liimiga kinni liimisin (olen varem sarnaselt ižil teinud ja toimis). kõik uueti koos ja aeg jälle käivitada. Pärast mõningaid minuteid, sai selgeks...lähen süüte kallale...proovisin läbi kõikvõimalikud süütenurgad ning vahetasin süüteanduri, kuid tulemus sama - vändast haige jalg ja minu üle irvitav mootor. Juba tekkisid pähe alla andmise mõtted, aga tahtsin veel natuke proovida. hakkasin karbussi kruttima - küll üht, küll teist...algul ei midagi, siis hakkas lubama ja lõpuks kostus mootorist jätkusuutlik lärin. Asi töötas ja lausa lust oli kuulata. tegin mõningad proovimuudatused süüte ja karbussiga, kuid kiiresti sai selgeks, et ilma sõitu proovimata pole seal midagi teha. kuna aga kell näitas varaseid öötunde, siis otsustasin naabrite (närviliste) mitte õrritamiseks masina seisma jätta. pähe torkas uus idee...et aimu saada kas segu rikas/lahja vaatan korra küünalt, tulemuseks õiget värvi küünal väljakeeratud küünlapuksiga. Teistele teadmiseks...ärge liimige selliseid asju EPO'ga...võtab kuumusega uuesti vedela kuju.

Järgmine nädalavahetus e. täna...võtsin kätte ja mõtlesin et proovin uuesti...seekord keemilise metalliga. eks näha mis saab, kui jää siis ostab uue pea (26€). Kõik tundus toimivat (sarnaselt epoga) ja juba tekkis lootus, et saab täna sõita. lapin kõik uuesti kokku ja jopp või matt...järgmine tikkpolt kahes osas...tõmbasin kiiresti kõned peale ja mõni minut hiljem oli vajalik materjal keermelati näol olemas. Seda võiks targemad kommenteerida, kuidas antud asi sellistes tingimustes vastu peab, kas venib ära vms. Venimist siiski ohuks ei pea, kuna vaadates praegust lahtivõtmise ja sõidu suhet, siis jmh.. :roll: kõik järjekordselt koos...alustan JÄRJEKORDSELT käivitamist. Seis null, hullem kui eelmine kord, andsin vist oma 10 korda toopi ennem kui järjepidevalt toimima jäi. Lõpuks ometi...saab masinat kasutada sõitmiseks, ja kusjuures sõitis päris hästi. Edasi liigub rahuldavalt, käigukast jms. töötab...kõik nii kuis peab.

Siiski üks mure jäi veel lahendamata, järsult gaasi andes poob justkui kinni...keerasin segu nii lahjemaks/rikkamaks, kuid veast lahti ei saanud. Rikkamaks keerates pigem probleem süvenes. Süüte kallale kahjuks ei jõudnud. Kas selline probleem võib olla seotud liiga hilise süütega, või peaksin siiski viga otsima karburaatorist? olgu öeldud, et sõita oli lust...jõudu oli, kiirust ka...kuid antud probleem esines ka sõites. halb käivitumine külmast peast on ilmselt samuti selle probleemi üks tunnus.

Keemilise metalli vastupidavust ei jurgenud testida, polnud vaja ka. Siiski ei soovita antud lahendust sellise vea parandamisel. Loogilise jätkuna läheb seegi pea varsti vahetusse...seda liimimeetodit kasutasin vaid ajapuuduse ja kärsituse tõttu.

Sai paras kirjatükk, kuid loodan, et tulevikus saab ehk keegi sellest abi...ja leiab sarnasele probleemile kiirelt ja valutult lahenduse. Siinkohal on raske öelda mis põhjustas antud mootori veaprobleemi, kas süütesüsteem, kütusesüsteem või kõik kokku.

Soovin kõigile edu ja kordaminekuid...ärge andke kunagi alla!!

Simo
minimo
Tavakasutaja
Posts: 459
Joined: 21. Jun 2008 00:00
Contact:

Re: Vajan abi minski mootorile diagnoosi panemisel. põhjalik

Unread post by minimo »

Vot sellepärast võtangi asja rahulikult, mitte ei soovi kohe katsetama minna. Need ajad on mul möödas, kui sai pm ilma piduriteta ja vaevu töötavat mootorit katsetamas käidud. Soovitan sul võtta aega ja teha asi korralikult.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Vajan abi minski mootorile diagnoosi panemisel. põhjalik

Unread post by Nobody »

Keermelatt selleks küll ilmselt õige valik pole.

http://www.balticbolt.ee/toode.php?show ... ductID=191

Ehituspoes tavaline keermelatt on 5.8 või isegi nõrgema tugevusklassiga. See tähendab tavaline polt on 8.8 ja tugevam polt 10.9.

Numbrid tähendavad seda, et 5.8 on katkemispiir 580 MPA ning voolepiir 80% sellest.

Kuna arvan, et sinna peaks minema 10.9 poldid, siis on see ligi 2 korda nõrgem. Üldiselt soovitaks hankida ka momentvõti, see 20...50 eurone ost tasub end ruttu ära, kui piisav pingutusmoment käes pole ja kipud asju üle keerama.

Üldiselt küünlaga on see, mida nõrgemalt kinni, seda parem. Tavaliselt keeran ise näppudega lõppu vastu rõngastihendit ja pingutamine on vaid 5...10 kraadi. Mingit loomajõudu olla ei tohi/pole vajagi.

Millist puksi kasutad? Soovitaks seda hoopis kinni tiftida. Kui oled teinud suurema keermestatud ava ja lisanud puksi, siis väikse puuriga puurid väiksemas mõõdus, kui tift, ava puksi ja silindri liitepinnale ning pressid/koputad rahulikult tihvti sisse.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
sympson
Tavakasutaja
Posts: 36
Joined: 08. Apr 2009 00:00
Location: lihula, läänemaa

Re: Vajan abi minski mootorile diagnoosi panemisel. põhjalik

Unread post by sympson »

Minimo: võtan asja rahulikult, proovisõit antud hetkel oli lausa hädavajalik, et teada saada kas kõik mootori poolepealt korras ja kas mitmesajaeurone investeering on ennast ära tasunud. Kuna plaan masinaga ikkagi kiiremaid kurve ka võtta, siis piduriteta see kindlasti ei jää. Hetkel taastab originaalpidurid uute klotside, voolikute/torude, peasilindrite ja töösilindrite mansettidega. Vastavalt töökindlusele otsustab kas järgmine talv vahetab kogu pidurisüsteemi (ka kettad, töösilindrid, peasilindrid jms.) Mootor ei töötanud vaevu...kõigest käivitamine oli vaevaline...samuti tühipööretelt lõppu jooksmine, see viga saab ilmselt varsti lahenduse. Aga muus osas olen sinuga igati nõus...tuleb võtta rahulikult.

Nobody: Poltide tugevusklassidega olen kursis, antud kardile on paigaldatud kohapealt leitava võimsaima 8,8 tugevusega keermelatt. Poltide pooleksmineku põhjuseks ei pea ma liiga tugevat musclepowerit. Üritan teile kunagi siia pildi panna poltidest mille nüüd välja vahetasin - neil oli ülemise keermeosa keskpaigas (vahetult mutri all) läbimõõdult sujuvalt peenem keermeosa. Tundus täpselt nagu oleks keere maha keeratud, kuid samas ei olnud. Selle koha pealt nad prõks ja prõks pooleks läksidki. keermelatiga muutus mutrite kinnikeeramine kuidagi konkreetsemaks ja ei olnud hirmu et midagi võiks puruneda.

Momentvõtmele olen mõelnud, kuid kuna pole aimugi mis njuutonmeetritega peaks antud mootori polte/mutreid pingutama, siis ei ole seda veel soetanud. lääne mootorite kallale minnes ka minu arvates hädavajalik tööriist.

Küünalt ei pingutanud samuti looma jõuga peale, teadmised küünaldest on olemas. Kunagi dr. Neeme motorsTV's seletas asja natuke lähemalt.

Küünlapuksiks kasutasin würthis müüdavat toodet. Sisemine keerme mõõt oli M14 1,25sammuga ja välimine oli vist M15 1,25 sammuga. Tean, et sellise puksi kasutamiseks on kohe olemas eraldi KIT, kuid kuna selle hind nii 300€ siis ilmselgelt ühe küünlakeerme pärast sed ei soetanud. tiftimise idee on hea....ilmselt katsetan järgi.

Üritan teid toimuvaga kursis hoida...
User avatar
motorcyclist
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 13. May 2012 00:00

Re: Vajan abi minski mootorile diagnoosi panemisel. põhjalik

Unread post by motorcyclist »

Tore kuulda kuidas teistelgi masinad kevadeks korda saavad, isegi sain just tööle minski, mille kallal olin 2 aastat jännanud.
Ma panin oma minski silindripea kaane kinni 28 nm ja tundub et see number sobib väga hästi.
Post Reply