V-50 elekter

Mootor, veermik, elekter, hooldus, probleemid
1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 05. Aug 2013 06:27

V-50 elekter

Unread post by 1981Riga22 »

Et selline lugu, Laternasse jõuab ilmselgelt liiga madal pinge. Esituli on tuhm nagu seasilm.
Madalatel pööretel nagu väriseb pisut heledamalt põleda, aga töö pööretel läheb ühtlaselt tuhmiks.
Kas keegi on sellega varem kokku puutunud ja mis võiks viga olla?
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Re: V-50 elekter

Unread post by Sapi-Vana »

Voolu esmane tekitaja on ikkagi vist magnetmähis, mis? Aga siin on sedasi, et mida enam on sekundaarmähises keerde, seda ägedama voolu tekitab. Seega: vea põhjus võib olla osaliselt lühistunud mähis, kus tänu kontaktis mähisele on keerde virtuaalselt vähem kui seda välja paistab. Kui see asi nii ei ole, siis tasub teada, et vooluringide - eriti madalapingeliste - suurimad takistuspunktid tükivad olema kontaktid.

Kui probleem tekkis pirni vahetuse järel, siis tasub kahtlustada ka pirni ennast. GOSTi alusel tootmist pole juba umbes 25 aastat (juba enne NSVL lagunemist võtsid kooperatiivid teema üle) ja juba tugevalt enne seda ei kottinud see GOST mitte kedagi, sest keegi ei kontrollinud ju. Ja kui pirn on hiinakas, siis kehtib see kõik niikuinii.

Ise olen kogu selle jura lõpetanud akudel töötava 1W powerLEDiga taskulambi abil. Lambi reflektori olen liiminud originaalse lambi reflektori külge ja sealt siis lähevad juhtmed akusse, mis istub ise veekindlas rattakotis. Ja ei mingeid muresid, lambi käivitamiseks ei ole vaja ka mootori tööd.
1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Re: V-50 elekter

Unread post by 1981Riga22 »

Tänks Sapivana värskete mõtete eest!

Tegin kohe järgmised kontrollid.

1. Panin teise generaatori vana asemele. Õieti see vana nägi väga hea välja, nagu oleks eile poest toodud, aga sellest et tasu lasta ennast eksitada.
Tulemus... seda ei onudki. Mitte midagi ei muutunud paremaks ega halvemaks.
Seega viga ei ole ei generaatori mähistes ega kontaktides mis generaatorile kinnituvad.

2. Jälgisin esituld ja tagatuld. mõlema heledus võnkus mootori pööretest sõltuvalt ühesuguselt. Järelikult ei ole teema esilaterna kontaktid.

Järeldus viga on süsteemne ja ei tulene ei kontaktidest ega mähisest. Asja uurides selgus, et generaatorist läheb vool alles läbi kommutaatori esitule sisse.
Järeldus, viga on kommutaatoris.

Vaatasin kommutaatorit. Valmistatud Sept. 1981. klapib, Riga-22 on sama vana. Tüüp 251.3734.
Leidsin netist elektri skeemi: http://tuningmoped.narod.ru/tuning/bks2/index.htm
Selge pilt et viga on seal.
Neti uurimine andis veel ühe tulemuse: http://www.mopedist.ru/forum/thread1189.html
See kirjeldab täpselt samasugust sümptomit ja väidab, et põhjuseks on aja jooksul kuivanud elektrolüüt, mis oli kogunisti ära mädanenud.
Et selgemat sotti saada siis Delta elektriskeem on siin: http://www.upload.ee/image/22758/elektriskeem.png
See on väga sarnane Riga-22 omale, seega saab kasutada.

Niisiis ees ootab selle elektroonikaploki lahtiharutamine. öäh, vastik. Mul on neid plokke tegelikult veel mõned. Uut ostma ei hakka. Eks puhun sellesse vanasse elu sisse tagasi.

Mina jälgin oma Riga22 juures seda põhimõtet, et hoida teda võimalikult originaali lähedasena. Loomulikult esmane tähtsus seisneb tema sõiduvõimes ning seetõttu ongi tal ajutiselt peal V-50 mootor, mitte Š-62 mis originaalis oli. See ootab endale sidurit. Ja sõidab ainult pidupäevadel, sest Š-62 juppe ei liigu enam ammu, kuigi nad on V-50ga visuaalselt väga sarnased ei sobi neil omavahel vahetada peaaegu et mitte ühtegi juppi. Isegi ploki kruvide mõõdud on erinevad.
1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Re: V-50 elekter

Unread post by 1981Riga22 »

Leidsin veel parema lingi: http://old-bikes.ru/kommutatory/


Aga pinget reguleeriv põhimõte toimib sedapidi, et mida kõrgemaks läheb pinge seda rohkem türistor hakkab poole perioodi maha lõikama.
Kogu konks seisab selles kondensaatoris, mis on mahtuvuse kaotanud. Ning see tõttu lõigatakse pidevalt terve teine poolperiood maha ja nii ongi väga tuhm.
1981Riga22
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 05. Aug 2013 06:27

Re: V-50 elekter

Unread post by 1981Riga22 »

Võttis aega mis ta võttis aga aega ta võttis. Nüüd 4,5h hiljem on asi enamvähem korras.
kvaliteedimärgiga BKS
kvaliteedimärgiga BKS
Viga oligi selles kuivanud kondekas. Minu mõõteriist näitas 0,8uF kuigi peale oli kirjutatud 16uF.
Peale asendamist muutus tuli kohe täiesti nähtavaks.

Ühesõnaga hakkasin БКС seest seda makroflexi ära urgitsema, et sealt see kuivanud kondekas üles leida. No andis ikka urgitseda.
kvaliteedimärgiga BKS
kvaliteedimärgiga BKS
Peale mõningat tööd nägi ta välja selline:
kui kaua veel?
kui kaua veel?
Ja juhuse tahtel sattusin suurema vaevata katkise kondeka peale ja vahetasin ta ära.
kvaliteedimärgiga BKS
kvaliteedimärgiga BKS
Kogu lugu.
Attachments
enne
enne
asendatud kondekas
asendatud kondekas
Post Reply