Jawa 350/638 käigukasti remont

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
rayn
Posts: 7
Joined: 04. Dec 2013 11:10

Jawa 350/638 käigukasti remont

Unread post by rayn »

Tere!
Mootor toimetab hästi aga probleem on kolmandas käigus (viskab üle ja vahest välja ka) 4 käik ka töötab korraklikult.
Tahaks mootori laiali võtta aga küsiks foorumist ka, äkki keegi oskab tarka informatsiooni jagada, mis võimalikud asjad tuleks ära vahetada. Olemas on nõellaagrid ja pikema võlli laager ise arvan, et kolmanda käigu hammasratta hambuvad nukid kulunud, et siis mõned hammasrattad ka ära vahetada.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 724
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 350/638 käigukasti remont

Unread post by roosakummik »

Selle mootori lahtivõtmisega on soovitatav, siis juba kõik ära vahetada ja üle kontrollida. (Kepsud, väntvõlli keskmised laagrid, käigukasti laagrid, käigukasti kahvlid, simmerid)

Ega see lahtivõtt imeteadus pole. Tarvis tõmmitsaid- kainet mõistust ja inimest kes oskab juhendada.(kui puutud kokku esimest korda selle mootoriga)

Haamer ja meisel hoia eemale.
rayn
Posts: 7
Joined: 04. Dec 2013 11:10

Re: Jawa 350/638 käigukasti remont

Unread post by rayn »

Eks ta loogiline ole, et kui teha siis teha ikka korralikult.
Ise arvan, et tuleb üle vaadata käigukahvlid ja kolmanda käigu hammakad (teistele hammakatele ka tähelepanu pöörata).Ja üldisele kulumile ka pilk peale.
Olen kuulnud ka seda, et 1 nõellaagrile tuleks sisse panna 5 sendine (kroonide aegne) arvatavasti mingisuguste loksude vähendamiseks.
Mootor veel lahti võetud ei ole, teen eeltööd :)
fomoco
Tavakasutaja
Posts: 749
Joined: 04. Oct 2011 00:00
Location: Virumaa
Contact:

Re: Jawa 350/638 käigukasti remont

Unread post by fomoco »

Selle viiesendise vajadus tuleks ikka kindlaks teha, ning mõttekam oleks eelistada reguleerseibe.
Jawa käigukast tuleks kokku sobitada ilma väntvõllita, et loksud oleks sobivad jne.
Niisama vahele ladudes võib asja hoopiski hullemaks teha.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jawa 350/638 käigukasti remont

Unread post by Maccaroni »

rayn wrote: Olen kuulnud ka seda, et 1 nõellaagrile tuleks sisse panna 5 sendine (kroonide aegne) arvatavasti mingisuguste loksude vähendamiseks.
Võllide pikilõtkud kipuvad tehasevariandis kuni 1mm kanti, mis on liig-mis-liig. Tuleb üle mõõta.
kuni 0,2-0,3 mm oleks optimaalne pikilõtk. Suurema puhul hakkab asi mängima ja kahvleid hävitama.
Normaalse olukorra saavutamiseks ketiratta võllile terasest reguleerseib paremasse otsa laagri vahele. Baltic Bolt pakub seibe 0,5 sammuga. Kui selle mõõduga hakkama ei saa, on lihtsam lasta treialil teha, kui taga otsida.
Pikk võll tuleks vasakule lõppu tõmmata ja laagrisse laagriliimiga kinni liimida, kuna võll on laagri suhtes lohvka ja kipub laagris ringi käima hakkama. Võllil on laagrijälg näha, kui nii on. Kui liimida ei taha, siis teine variant on reguleerseib, samuti paremasse otsa laagri vahele.
5 sendine kannatab mõnele kollektsionäärile maha ärida, see oli juba krooniaja lõpus nõutud kraam :)
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 724
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 350/638 käigukasti remont

Unread post by roosakummik »

Maccaroni wrote:
rayn wrote: Olen kuulnud ka seda, et 1 nõellaagrile tuleks sisse panna 5 sendine (kroonide aegne) arvatavasti mingisuguste loksude vähendamiseks.
Võllide pikilõtkud kipuvad tehasevariandis kuni 1mm kanti, mis on liig-mis-liig. Tuleb üle mõõta.
kuni 0,2-0,3 mm oleks optimaalne pikilõtk. Suurema puhul hakkab asi mängima ja kahvleid hävitama.
Normaalse olukorra saavutamiseks ketiratta võllile terasest reguleerseib paremasse otsa laagri vahele. Baltic Bolt pakub seibe 0,5 sammuga. Kui selle mõõduga hakkama ei saa, on lihtsam lasta treialil teha, kui taga otsida.
Pikk võll tuleks vasakule lõppu tõmmata ja laagrisse laagriliimiga kinni liimida, kuna võll on laagri suhtes lohvka ja kipub laagris ringi käima hakkama. Võllil on laagrijälg näha, kui nii on. Kui liimida ei taha, siis teine variant on reguleerseib, samuti paremasse otsa laagri vahele.
5 sendine kannatab mõnele kollektsionäärile maha ärida, see oli juba krooniaja lõpus nõutud kraam :)
Äkki oleks võimalik teooria kõrvale ka pildimaterjali. (Nagu on olemas Iz Planeta puhul)

Kas minimaalseks pikilõtkuks tuleb reguleerida peavõll või väikevõll. Kas mõlemat tuleb reguleerida? Kas ühte võlli ühele poole ja teist võlli teisele poole?
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jawa 350/638 käigukasti remont

Unread post by Maccaroni »

roosakummik wrote:
Maccaroni wrote:
rayn wrote: Olen kuulnud ka seda, et 1 nõellaagrile tuleks sisse panna 5 sendine (kroonide aegne) arvatavasti mingisuguste loksude vähendamiseks.
Võllide pikilõtkud kipuvad tehasevariandis kuni 1mm kanti, mis on liig-mis-liig. Tuleb üle mõõta.
kuni 0,2-0,3 mm oleks optimaalne pikilõtk. Suurema puhul hakkab asi mängima ja kahvleid hävitama.
Normaalse olukorra saavutamiseks ketiratta võllile terasest reguleerseib paremasse otsa laagri vahele. Baltic Bolt pakub seibe 0,5 sammuga. Kui selle mõõduga hakkama ei saa, on lihtsam lasta treialil teha, kui taga otsida.
Pikk võll tuleks vasakule lõppu tõmmata ja laagrisse laagriliimiga kinni liimida, kuna võll on laagri suhtes lohvka ja kipub laagris ringi käima hakkama. Võllil on laagrijälg näha, kui nii on. Kui liimida ei taha, siis teine variant on reguleerseib, samuti paremasse otsa laagri vahele.
5 sendine kannatab mõnele kollektsionäärile maha ärida, see oli juba krooniaja lõpus nõutud kraam :)
Äkki oleks võimalik teooria kõrvale ka pildimaterjali. (Nagu on olemas Iz Planeta puhul)

Kas minimaalseks pikilõtkuks tuleb reguleerida peavõll või väikevõll. Kas mõlemat tuleb reguleerida? Kas ühte võlli ühele poole ja teist võlli teisele poole?
see on praktiline kogemus. pildimaterjali... kahjuks pole aga põhimõte on selline:

1. loks puudutab mõlemat võlli - nii kaheosalist peavõlli, kui ühes tükis vahevõlli.
2. mõõtmine, sid. kaan ja sidurikorv on muidugi maas, siis annab mõlemal võllil otstest kinni võtta ja edasi tagasi neid loksutada. mõõta saab indikaatorkellaga, mingi jäik latt abiks, millele kella toetad ja loksutad võlli edasi tagasi. kell näitab piisavalt hästi loksu ära, kümnendikutäpsus on piisav.
3. lõtku järgi saab otsustada, kui paksu reg.seibi ühele v teisele vaja on, et lõtk jääks nii 0,2 mm.
4. mõlemad võllid on pärast reguleerimist ja kokkupanekut nn vasakule välja tõmmatud. seega seibid lähevad vahele kõik paremasse otsa.
5. niisiis. kolmas ehk lühike võll, millel paremas otsas on ketihammaka nuudid ja mille sisse karteris istub nn peavõll (pikk võll mille vasakus otsas on sidur)... sellel lühikesel võllil pannakse seib võlli enda hammaka ja parema karteripoole laagri vahele enne kui ta paremast karterist läbi pressid.
6. Peavõll e. see mille teises otsas nuutidel istub sidurikorv. selle võlli võiks kokkupanemisel vasakule lõpuni tõmmata ning laagriliimiga vasaku karteripoole kuullaagrisse kinni liimida. mõte on selles, et võll ei hakkaks laagris sees libisema (seda nad kipuvad tegema) ja teiseks kaob ära loks ka sidurikorvile. seibiga saavutatav nn 0,2 mm lubatud loks jääb seega peavõlli ja nn kolmanda võlli vahele.
7. ühes tükis alumine, nn vahevõll, mis paremas otsas istub nõellaagris ja vasakus otsas kruvib spidioka tigu - sellele tuleb panna seib samuti paremasse karteripoolde. see seib jääb võllihammaka ja nõellaagri vahele.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 724
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 350/638 käigukasti remont

Unread post by roosakummik »

Tänud sain enam vähem aru v.a viimane punkt. Ennem läheb võll ja võlli paremasse otsa läheb seib. Või võib selle seibi ka nõellaagri korvi vahele ka panna. Sinna poolde kus asub splint.
User avatar
Maccaroni
Tavakasutaja
Posts: 68
Joined: 15. Oct 2012 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Jawa 350/638 käigukasti remont

Unread post by Maccaroni »

roosakummik wrote:Tänud sain enam vähem aru v.a viimane punkt. Ennem läheb võll ja võlli paremasse otsa läheb seib. Või võib selle seibi ka nõellaagri korvi vahele ka panna. Sinna poolde kus asub splint.

nüüd ei saa ma ise päris täpselt aru.
jutt vist vahevõllist, mis 638-l mõlemas otsas nõellaagris? mõlemad laagrid on splindiga väljastpoolt stoperdatud. korv (siduri) istub teise - peavõlli vasakus otsas.

panen pildi 634 mootorist, kast on pmst sama.
http://fotoalbum.ee/photos/Maccaroni/101263681
kokkupannes enne kahe karteripoole kokkutõmbamist koostatakse nii vänt kui käimakast vasakule poolele kõik kokku. seib läheb pildil alumisele võllile vabasse otsa, mis kokkutõmbamisel istub parema poole nõellaagrisse.

kui teisest seibist rääkida, siis selle pilti mul pole, aga enne kokkupanekut pressitakse lühike võll, parema karteri seestpoolt ju läbi laagri ja reguleerseib jääb selle võlli hammaka ja laagri vahele karteri siisepoole.
Suzuki RGV250 Gamma, Jawa 634, Vespa ET-4 125.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 724
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Jawa 350/638 käigukasti remont

Unread post by roosakummik »

Aga põhimõtteliselt võib selle seibi ju kinni hoidva splindi ja nõellaagri pesa vahele panna. Sellega kaob ka ju loks ära. Muidugi liiga tuugalt ei saa panna, kuna, siis hakkab nõellaagri pesa võll sööma.
Post Reply