Krossi IZ Planeta Sport K-16
Krossi IZ Planeta Sport K-16
Olgugi et kuskil oli ka viide automotos olnud teemale, mötlesin et teen siiski siia samuti eraldi teema.
Pihta hakkas see köik juba aastal 1999.
Söiduk on tegelt mo isa oma, kuid kuna ta ise enam ei söida juba päris pikka aega, siis kasutan seda nüüd mina.
Pilte sellest, milline ta alguses välja nägi, mul hetkel pole. Need on kodo fotoalbumis (paberkandjal). Isa söitis Endurot oma löbuks. Krossirajad teda ei huvitanud, erinevalt mo söidustiilist. Tsiklil olid vedrud ja amordid IZ originaalid mis olid pehmed ja madalad just endurotamiseks. Ka tagarehvimuster oli enduro mustriga. Kuna isal jäid söidud tihti pimeda pääle, siis sai lambid ette ja taha pandud. Samuti aretas ta sinna kontaktivaba süüte .
Kui tsikkel mo kätte lubati, söitsin ka temaga esialgu maal niisama, sissesöitu. Seda seepärast, et isa viimane söit löppes siis, kui teadmata vea töttu kolb silindris tükkideks sulas. (Teadmata viga oli see, et keegi ühisgaraazist oli karbal midagi "saboteerinud" ning segu liialt lahjaks teinud). Seega ennem ,kui ma söitma sain, tuli mootor korda teha. Önneks oli isa suutnud muretseda tutikad kolvi koos silindriga, ennem kui tsikli kuuri kattealla jättis.
Seega esimene digiajastu pilt on selline:
Pihta hakkas see köik juba aastal 1999.
Söiduk on tegelt mo isa oma, kuid kuna ta ise enam ei söida juba päris pikka aega, siis kasutan seda nüüd mina.
Pilte sellest, milline ta alguses välja nägi, mul hetkel pole. Need on kodo fotoalbumis (paberkandjal). Isa söitis Endurot oma löbuks. Krossirajad teda ei huvitanud, erinevalt mo söidustiilist. Tsiklil olid vedrud ja amordid IZ originaalid mis olid pehmed ja madalad just endurotamiseks. Ka tagarehvimuster oli enduro mustriga. Kuna isal jäid söidud tihti pimeda pääle, siis sai lambid ette ja taha pandud. Samuti aretas ta sinna kontaktivaba süüte .
Kui tsikkel mo kätte lubati, söitsin ka temaga esialgu maal niisama, sissesöitu. Seda seepärast, et isa viimane söit löppes siis, kui teadmata vea töttu kolb silindris tükkideks sulas. (Teadmata viga oli see, et keegi ühisgaraazist oli karbal midagi "saboteerinud" ning segu liialt lahjaks teinud). Seega ennem ,kui ma söitma sain, tuli mootor korda teha. Önneks oli isa suutnud muretseda tutikad kolvi koos silindriga, ennem kui tsikli kuuri kattealla jättis.
Seega esimene digiajastu pilt on selline:
Last edited by overspeed on 04. May 2014 03:06, edited 1 time in total.
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Endurosöitudeks sai talle ka jalg külge aretatud, kuna keset uudismaad "kohvipausi" jaoks polnud teda kuhugi najale panna.
Piltidel on taha juba pandud 500 CZ vedrud ja amordid, kuna mulle madal variant ei sobinud.
Elu läks edasi, tulid muud tegemised: söjavägi, ülikool, pere, jne. ning vaba aega polnud enam palju. Unus see tsikkel ka minul kuuri katte alla aastateks kuni ükspäev (2009 aastal) naabrimees tuli mo juurde ning ütles: "Lähme söidame ühe Pühapäeva krossi". Miks ka mitte, tsikkel ju täitsa olemas. Saigi mindud, kuid see Planeta pole varem hüpetega krossi-rajal niimoodi käinud. Ja nii ilmnes palju asju mida tuli tsiklil ümber vöi juurde teha...
Piltidel on taha juba pandud 500 CZ vedrud ja amordid, kuna mulle madal variant ei sobinud.
Elu läks edasi, tulid muud tegemised: söjavägi, ülikool, pere, jne. ning vaba aega polnud enam palju. Unus see tsikkel ka minul kuuri katte alla aastateks kuni ükspäev (2009 aastal) naabrimees tuli mo juurde ning ütles: "Lähme söidame ühe Pühapäeva krossi". Miks ka mitte, tsikkel ju täitsa olemas. Saigi mindud, kuid see Planeta pole varem hüpetega krossi-rajal niimoodi käinud. Ja nii ilmnes palju asju mida tuli tsiklil ümber vöi juurde teha...
Last edited by overspeed on 04. May 2014 04:04, edited 1 time in total.
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Köigepealt sai küljest ära krutitud köik liigne, mis oli sinna möeldud enduro söiduks, krossirajal neid lisasid vaja pole (lambid, jalg).
Vahetasin tagaratta osal köik laagrid (velje rummul ja hammasratta rummul).
Siis sain aru, et Enduro mustriga tagarehv krossirajal ikka pole öige, 180 kraadistel tagasipööretel jääb libedaks. Hakkasin otsima 18 '' krossirehvi. Tuli välja, et see suht väheliikuv, kuna läänekrossikatel on velg taga 19''.
Peal oli vene kett. See oli liialt ära veninud ning kippus ennem tagahammasratast maha hüppama. Seda ka seepärast, et keti suunamise rullikud olid pea olematud. Pingutasin Pühapäeval ketti maksimumini ning sain vähemasti löpuni söita päeva. Seega tuli osta tänapäeva krossikakett. Vene päritolu keti rullikuid (6mm völlile) ei oskand ma kuskilt otsida, eriti veel saarelt. Seega sai needki tänapäeva omad ostetud.
Rullikutega oli aga see jama, et originaalid käisid 6 mm telje peale, uued rullikud olid aga 8 mm telje omad (ma tellisin küll 6 mm omad ja paki pealgi oli kirjas et 6 mm omad aga ma ei tea küll kust kohast need välismaalased seda möötu vötavad).
Pole hullu. Rullikute tarbeks treisin vastavad völlid: keskosa 8 mm rullikule ning otsad M6. Rullikute laagrite vahel distantspuksi polnud seega lihtsalt 8mm auku poldi jaoks ma puurida ei saanud.
Vanadest rullikutest on vaid jäänused:
Tagahammasratta ketisuunajat sai ka tugevamaks keevitatud, kippus ketipeksu pääle köveraks minema. Rullikud taga paikas:
Kuna tagakiige uute amortide töttu allapoole läks, tekkis selline mure, et kett hakkas vedamisel vasta kiiget käima tugevasti, samuti mootori enda vasta ka:
Tean mis lääne tsiklitel sääl käib, kuid iz-ile pole ju sellist müüa, mida vöta ja kruvi külge. Seega hakkasin ise aretama. Kodunt vana transportöörlindi laba teeks ehk töö ära:
Vahetasin tagaratta osal köik laagrid (velje rummul ja hammasratta rummul).
Siis sain aru, et Enduro mustriga tagarehv krossirajal ikka pole öige, 180 kraadistel tagasipööretel jääb libedaks. Hakkasin otsima 18 '' krossirehvi. Tuli välja, et see suht väheliikuv, kuna läänekrossikatel on velg taga 19''.
Peal oli vene kett. See oli liialt ära veninud ning kippus ennem tagahammasratast maha hüppama. Seda ka seepärast, et keti suunamise rullikud olid pea olematud. Pingutasin Pühapäeval ketti maksimumini ning sain vähemasti löpuni söita päeva. Seega tuli osta tänapäeva krossikakett. Vene päritolu keti rullikuid (6mm völlile) ei oskand ma kuskilt otsida, eriti veel saarelt. Seega sai needki tänapäeva omad ostetud.
Rullikutega oli aga see jama, et originaalid käisid 6 mm telje peale, uued rullikud olid aga 8 mm telje omad (ma tellisin küll 6 mm omad ja paki pealgi oli kirjas et 6 mm omad aga ma ei tea küll kust kohast need välismaalased seda möötu vötavad).
Pole hullu. Rullikute tarbeks treisin vastavad völlid: keskosa 8 mm rullikule ning otsad M6. Rullikute laagrite vahel distantspuksi polnud seega lihtsalt 8mm auku poldi jaoks ma puurida ei saanud.
Vanadest rullikutest on vaid jäänused:
Tagahammasratta ketisuunajat sai ka tugevamaks keevitatud, kippus ketipeksu pääle köveraks minema. Rullikud taga paikas:
Kuna tagakiige uute amortide töttu allapoole läks, tekkis selline mure, et kett hakkas vedamisel vasta kiiget käima tugevasti, samuti mootori enda vasta ka:
Tean mis lääne tsiklitel sääl käib, kuid iz-ile pole ju sellist müüa, mida vöta ja kruvi külge. Seega hakkasin ise aretama. Kodunt vana transportöörlindi laba teeks ehk töö ära:
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Ainuke koht kuhu julgesin ja sain augu kiiges puurida ning keermestada oli tugevduskolmnurga sisse, nii üles kui alla:
Löikasin lindist öige möödu, ajasin kuumapuhuriga soojaks ning painutasin tagakahvli järgi ära:
Pealtpoolt sai kruvi plastiku sisse ära uputatud, et kett selleni ei jöuaks:
Kasutasin ka silikooni kinnituseks, kuna kahest kruvist aint ei piisa:
Sellel pildil on näha ka mootoripoolne ketisuunaja, kuhu käib ka kaks rullikut:
Löikasin lindist öige möödu, ajasin kuumapuhuriga soojaks ning painutasin tagakahvli järgi ära:
Pealtpoolt sai kruvi plastiku sisse ära uputatud, et kett selleni ei jöuaks:
Kasutasin ka silikooni kinnituseks, kuna kahest kruvist aint ei piisa:
Sellel pildil on näha ka mootoripoolne ketisuunaja, kuhu käib ka kaks rullikut:
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Pilt ka omatehtud suretuslülitist. Keskkooli ajal, kui selle külge aretasin, vöis Saaremaal öigest suretusnupu leidmisest vaid und näha. Mandril olid need aga motopoodides tol ajal mo jaoks hirmkallid. Seega leiutasin ise:
Uus kett ja rullikud küljes, läksin testisöidule ... krossirajale.
Uus kett ja rullikud küljes, läksin testisöidule ... krossirajale.
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Et mootori poolt ebameeldivaid üllatusi vältida, vöi vähemalt teha midagi et neid ei juhtuks, ostsin mootorile iriidiumotsaga süüteküünla. Kuumusastme vötsin raamatu järgi 6, kuid kas möni Planeta Spordiga tihedamini söitev isik oskab öelda, mis kuumusastmega küünal oleks parem, äkisti 8 ?
Ketiosaga ei läinud päris plaanipäraselt. Tagahammasratta pealt ta enam maha ei jooksnud, kuid tulid hoopis teised probleemid. Käiguga pidurdades rebis kett mootoripoolsed rullikud keevitusest lahti raami küljest:
Ketiosaga ei läinud päris plaanipäraselt. Tagahammasratta pealt ta enam maha ei jooksnud, kuid tulid hoopis teised probleemid. Käiguga pidurdades rebis kett mootoripoolsed rullikud keevitusest lahti raami küljest:
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Kui söita konarlikul rajal käib tagakahvel megakiirelt üles-alla. Seni kuni mootor ratast veab, on kett pingul ning probleeme pole: Kui aga lasta gaas maha ning kett läeb lödvaks ülal mootori poole liikudes, suudab tagakahvel talle jönksu sisse visata kahe ketilüli vahele, juhtus see hüppelt maandudes ilma gaasi andmata:
See keti löntk jöuab aga sirgeks minemata esihammasratta ja mootori küljekaane vahele välja.
Kuna kett on siis sinna jöudes ühe rulliku vörra hambumises liiast, jääb see väljajäetud rullik püsti ja ei mahu hammasratta ning generaatoriruumi vaheseina vahelt läbi. Alumiiniumi oli ta kerge vigastama. Kätte ketti sealt saada oli päris raske. Kaane vigastused pole küll suured, kuid kui kellelgi peaks sellist küljekaant üle olema, oleksin huvitatud:
Eks ma pidin siis jälle maha istuma tsikli juurde ja edasi nuputama, kuidas oma ketiprobleemile lahendust saada. Pidin möne läänekrossika pealt ka spikerdamas käima ideede jaoks. Kuna ise pikemalt tööl ootas IZ mind kodo.
See keti löntk jöuab aga sirgeks minemata esihammasratta ja mootori küljekaane vahele välja.
Kuna kett on siis sinna jöudes ühe rulliku vörra hambumises liiast, jääb see väljajäetud rullik püsti ja ei mahu hammasratta ning generaatoriruumi vaheseina vahelt läbi. Alumiiniumi oli ta kerge vigastama. Kätte ketti sealt saada oli päris raske. Kaane vigastused pole küll suured, kuid kui kellelgi peaks sellist küljekaant üle olema, oleksin huvitatud:
Eks ma pidin siis jälle maha istuma tsikli juurde ja edasi nuputama, kuidas oma ketiprobleemile lahendust saada. Pidin möne läänekrossika pealt ka spikerdamas käima ideede jaoks. Kuna ise pikemalt tööl ootas IZ mind kodo.
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Enduro rehvide asemele saadud kasutatud krossirehvid:
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Aega läks kuid miskit jöudsin ikka teha. Tagumise ketisuunaja tegin ringi, ostsin mingi Yamaha krossika plastiku ja tegin alumiiniumist korpuse ümber. Kuna mul alumiiniumkeevitust pole, pidin pooled kokku poltima distantspuksid vahel (need plastikust).
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Esihammaka ette nuputasin rulliku keti-leevenduseks.
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Ketipoolt tehtud vigastused küljekaanele paikasin alumiiniumplekiga. Löikasin ja painutasin teist veidi ning liimisin siis pleki silikoonliimiga kaane külge.
Mootoriesine ketilainetepüüdja jäi siis rulliku näol välja selline nagu pildil. Oma töö tegi ta testisöidul kenasti.
Tagasuunaja külgepandult:
Pildil tundub kett küll lödva, kuid pingumale teda rohkem panna ei tohi, sest reguleerisin ta tagakiige sellises asendis, kus kett on köige enam pingul. Nii kiige allasendis tundubki ta megalödva.
Krossirajal, kus tookord testsöidul käisin, suuri küppeid ei olnud, kuid see-eest lainelisi sirgeid väga palju. Ketiga probleeme enam ei esinenud. Tundub et sain selle vea likvideeritud. Avastasin aga midagi uut jälle, mis vaja ringi teha:
1) Piduripedaal tuleb viia ikka päkast allapoole
2) pinnas tollel rajal oli kivine ja köva. Peale kukkumist vasemale küljele oli mul söit söidetud tolleks päevaks (önneks juba päeva löpupoole), sest käiguvahetushoob vöttis omale huvitavama kuju ning käike enam vahetada ei saanud. Metall aga sellel nii köva, et kohapeal sirgeks teha polnud vöimalik. Seega ei ole normaalne, et peale ühte tühist külili kukkumist väiksel kiirusel peab söidu katkestama, kuna hoob köver. Pean käiguvahetushoova kas vahetama vöi ümber ehitama. Sellist on vaja, nagu teistel krossikatel, kus ots on liigendiga ning peale kukkumist vedru selle tagasi lükkab. Samas tuleb selle probleemi lahendus leida ka piduripedaalile.
Mootoriesine ketilainetepüüdja jäi siis rulliku näol välja selline nagu pildil. Oma töö tegi ta testisöidul kenasti.
Tagasuunaja külgepandult:
Pildil tundub kett küll lödva, kuid pingumale teda rohkem panna ei tohi, sest reguleerisin ta tagakiige sellises asendis, kus kett on köige enam pingul. Nii kiige allasendis tundubki ta megalödva.
Krossirajal, kus tookord testsöidul käisin, suuri küppeid ei olnud, kuid see-eest lainelisi sirgeid väga palju. Ketiga probleeme enam ei esinenud. Tundub et sain selle vea likvideeritud. Avastasin aga midagi uut jälle, mis vaja ringi teha:
1) Piduripedaal tuleb viia ikka päkast allapoole
2) pinnas tollel rajal oli kivine ja köva. Peale kukkumist vasemale küljele oli mul söit söidetud tolleks päevaks (önneks juba päeva löpupoole), sest käiguvahetushoob vöttis omale huvitavama kuju ning käike enam vahetada ei saanud. Metall aga sellel nii köva, et kohapeal sirgeks teha polnud vöimalik. Seega ei ole normaalne, et peale ühte tühist külili kukkumist väiksel kiirusel peab söidu katkestama, kuna hoob köver. Pean käiguvahetushoova kas vahetama vöi ümber ehitama. Sellist on vaja, nagu teistel krossikatel, kus ots on liigendiga ning peale kukkumist vedru selle tagasi lükkab. Samas tuleb selle probleemi lahendus leida ka piduripedaalile.
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Pisike söidupäev klubiliikmetega aastal 2009, nüüdseks on see rada kaks korda pikemaks, huvitavamaks ja keerulisemaks ehitatud:
http://www.youtube.com/watch?v=Ev0hKUlrYBU
http://www.youtube.com/watch?v=Ev0hKUlrYBU
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Esialgu proovisin ikka ümberehitust (nii see on tänaseni). Vedru ma sinna panema ei hakand, pole lihtsalt sellist. Keeran ta tugevalt kinni, et paigal püsiks. Kui külje maha kukun, siis liigub hoova ots ära ning ei vääna vart köveraks. Püstiajades pean käsitsi uuesti otsa tagasi keerama.
Pildil olev polt ei jää, tuli ümara peaga, hoob sai ka värvkatte hiljem:
Kord läksin tegema pojaga üht söitu pöllul ning peale söiduvahelist pausi, avastasin, kui olin tsikli käima pannud, et silindri kaane vahelt lööb suitsu välja aeg-ajalt. Vibraga on mutrid natukse lahti läinud kuid samas mootor töötab ju kenasti.
Pingutasin mutrid ära ning avastasin ka, et süüteküünal on samuti lahti vibreerinud. Imestama pani, kui vähenöudlik on Planeta mootor, sest olin ju nii söitnud mönda aega. Mäletan oma CZ aegadest, et see oli palju kapriisem. Iga väike viga ja mootor törkus.
Pildil olev polt ei jää, tuli ümara peaga, hoob sai ka värvkatte hiljem:
Kord läksin tegema pojaga üht söitu pöllul ning peale söiduvahelist pausi, avastasin, kui olin tsikli käima pannud, et silindri kaane vahelt lööb suitsu välja aeg-ajalt. Vibraga on mutrid natukse lahti läinud kuid samas mootor töötab ju kenasti.
Pingutasin mutrid ära ning avastasin ka, et süüteküünal on samuti lahti vibreerinud. Imestama pani, kui vähenöudlik on Planeta mootor, sest olin ju nii söitnud mönda aega. Mäletan oma CZ aegadest, et see oli palju kapriisem. Iga väike viga ja mootor törkus.
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Löpuks jöudsin siis piduripedaali kallale. Kujutage ette olukorda, et vötate juba väga järsku kurvi vasakule, esirattaga pidurdada hoogu vähemaks on juba hilja kuid tagarattaga saaks veel veidi küll, kuid too pedaal asub jalast körgemal ning selle vajutuseks on vaja jalg raualt tösta ... ei ole hästi teostatav, seega ümberehitus vöis alata:
Algul oli siis nii:
Löikasin varrastliigutava öla pedaalist lahti. Käiasin ka puhtaks, et hea keevitada oleks:
Leidsin siis söidusaabastega tsikli selga ronides pedaalile öige koha ning fikseerisin selle (pildil on vaid toestatud, punktide keevituse ajaks fikseerisin pitskruviga):
Algul oli siis nii:
Löikasin varrastliigutava öla pedaalist lahti. Käiasin ka puhtaks, et hea keevitada oleks:
Leidsin siis söidusaabastega tsikli selga ronides pedaalile öige koha ning fikseerisin selle (pildil on vaid toestatud, punktide keevituse ajaks fikseerisin pitskruviga):
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Punktid paikas, eemaldasin hoova tsikli küljest ja keevitasin öla kinni:
Löpptulemusega olen igati rahul (mitte vaid visuaalselt vaid proovisöit kinnitas seda)
Rääkides nüüd keevitamises, siis vanad teadjad mehed saunas rääkisid, et vanakooli masinaid tuleb keevitada ikka vanakooli aparaatidega, muidu ei tulevat öige ja korralik asi välja
Keevitustöödel kasutan Nöukogude ajal valmistatud trafodega elektrikeevitust:
Löpptulemusega olen igati rahul (mitte vaid visuaalselt vaid proovisöit kinnitas seda)
Rääkides nüüd keevitamises, siis vanad teadjad mehed saunas rääkisid, et vanakooli masinaid tuleb keevitada ikka vanakooli aparaatidega, muidu ei tulevat öige ja korralik asi välja
Keevitustöödel kasutan Nöukogude ajal valmistatud trafodega elektrikeevitust:
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Vaatasin, et on aeg teha uus poripüüdja tagaratta ja mootoriruumi vahele. Originaalplastik oli juba liiga lühikeseks kulunud ning kunagi ammu isa pandud presendist veepüüdja öhupuhasti kaitseks oli väga hapraks repetanud:
Isa on öhupuhasti korpuse ka natukse ümber teinud omal ajal, nimelt tegi katuse peale, et vesi otse lehtrisse sisse ei kukuks vaid peaks ikka laburünditaolise teekonna läbima ennem kui öhupuhasti filtrini jöuab. Endurotades tuli tal palju kordi ette teid mis olid väga- väga vesised.
Kena topeltseinaga ja tugevdusribidega pakkekarbi papist poripüüdja löigatud ja paigas
Sabloon tehtud vöis öige asja valmis löigata, jällegi aitab hädast välja materjaliga transportöörlint:
Isa on öhupuhasti korpuse ka natukse ümber teinud omal ajal, nimelt tegi katuse peale, et vesi otse lehtrisse sisse ei kukuks vaid peaks ikka laburünditaolise teekonna läbima ennem kui öhupuhasti filtrini jöuab. Endurotades tuli tal palju kordi ette teid mis olid väga- väga vesised.
Kena topeltseinaga ja tugevdusribidega pakkekarbi papist poripüüdja löigatud ja paigas
Sabloon tehtud vöis öige asja valmis löigata, jällegi aitab hädast välja materjaliga transportöörlint:
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Plaanisin Saaremaal Jaanikrossist osa vötta (2012), olgugi, et ainuke retrotsikliga (Retro-klassi pole, söitsin koos paugupillidega Hobby klassis).
(Mandrile Retro-klassi vöistlustele ei suuda aega leida minema. Eelmine aasta (2013) oli Retroklassi hooaja viimane söit küll Saaremaal ja ma olin ka töölt kodus kenasti, kuid 2 päeva ennem vöistlusi suutsin selja niivörd hullult kodutöödel ära vigastada, et käisin nädal aega kargu-najal ringi)
Numbrialused oli vaja siis teha löpuks:
Kuskil sinna tagaratta kohale tuli need siis aretada.
Plaanisin teha alumiiniumist. Nagu ikka, šabloonpapp ja löikama:
Vasemale oli lihtne, seal ei sega miskit:
Paremale painutasin pleki ümber sumbuti:
(Mandrile Retro-klassi vöistlustele ei suuda aega leida minema. Eelmine aasta (2013) oli Retroklassi hooaja viimane söit küll Saaremaal ja ma olin ka töölt kodus kenasti, kuid 2 päeva ennem vöistlusi suutsin selja niivörd hullult kodutöödel ära vigastada, et käisin nädal aega kargu-najal ringi)
Numbrialused oli vaja siis teha löpuks:
Kuskil sinna tagaratta kohale tuli need siis aretada.
Plaanisin teha alumiiniumist. Nagu ikka, šabloonpapp ja löikama:
Vasemale oli lihtne, seal ei sega miskit:
Paremale painutasin pleki ümber sumbuti:
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Šabloonide järgi märkisin plekile ning tikksae ja plekikääridega löikasin välja:
Et pleki serv teravalt löikav ei jääks, valtsisin need ära:
Peale esimese valtsimist avastasin, et olin plekid sassi ajanud ja painutasin parempoolsel serva väljapoole. Effekt jääb samaks, lihtsalt imelikum peale vaadata. Aga kes see seda nii täpselt ikka imetleb.
Plekid valmis:
Et pleki serv teravalt löikav ei jääks, valtsisin need ära:
Peale esimese valtsimist avastasin, et olin plekid sassi ajanud ja painutasin parempoolsel serva väljapoole. Effekt jääb samaks, lihtsalt imelikum peale vaadata. Aga kes see seda nii täpselt ikka imetleb.
Plekid valmis:
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Plekid küljes:
Siis avastasin, trosse määrides, et siduri oma on peaaegu pooleks juba. Demonteerisin selle ja jootsin uue.
Siis avastasin, trosse määrides, et siduri oma on peaaegu pooleks juba. Demonteerisin selle ja jootsin uue.
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Esimese numbrihoidja tegin vineerist ja lasin kiletatud numbri klambripüstoliga plaadi külge, kiirkinnitus plastkröpsud hoiavad neljast kohast plaati amortide küljes:
Tagumised numbrid nn "teibituuning":
Tagumised numbrid nn "teibituuning":
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Eks ta natukse imelik oli olla retromasinaga tänapäeva masinate vahel, "Pühapäevasöitja", nagu ma olen.
Söit oli super, arvestades veel sellega, et polnud 1,5 a. tsikli seljas istunud ja see oli esimene vöistlus üldse, kus käinud olin krossikaga.
"Hunt lambakarjas" -- silmatorkamise poolest, aga söidu kohapealt -- ei olnudki viimane
Omapäraselt muigamapanev oli see, et kui mölemad söidud olid tehtud, siis tuttavad ja niisama vöörad, kes boksialas mööda läksid, küsisid esimese asjana kohe: "Kas tsikkel pidas vastu?"
Rööm oli kogeda, et pidas vastu kenasti. Isegi peale suuremat avariid, kus ühel hüppel mulle selga söideti ning uperkuut mölemal päris korralik oli. Väänasin sarved esirattaga uuesti paralleeli ning kihutasin edasi.
00:55
http://www.youtube.com/watch?v=B9JCpvWUEPk
Möni pilt teisest söidukist ka, mis haagisel oli:
Tollest söidust öppisin ka masinalt midagi uut.
Oskab keegi öelda, kuidas lahendada krossikal väga pikkade käikude probleem ?
Kus kohast oleks vöimalik saada taha suurem hammasratas?
Ja kas see tundub loogilisena, et jahutusega tekib probleeme, kui gaas pidevalt pöhjas, koormus suur ning kiirus väike (s.t. aeg-ajalt oli tunda pöörete pealejäämist, nagu iseeneslik bensiini süttimine)?
(Tundus öieti, et ülekuumenemine oli pöhjustatud lahjast kütusesegust, mida olin proovinud pidevalt rikkamaks keerata. Tegeliku vea avastasin hiljem, kuid sellest kuskil edasistes postitustes)
Söit oli super, arvestades veel sellega, et polnud 1,5 a. tsikli seljas istunud ja see oli esimene vöistlus üldse, kus käinud olin krossikaga.
"Hunt lambakarjas" -- silmatorkamise poolest, aga söidu kohapealt -- ei olnudki viimane
Omapäraselt muigamapanev oli see, et kui mölemad söidud olid tehtud, siis tuttavad ja niisama vöörad, kes boksialas mööda läksid, küsisid esimese asjana kohe: "Kas tsikkel pidas vastu?"
Rööm oli kogeda, et pidas vastu kenasti. Isegi peale suuremat avariid, kus ühel hüppel mulle selga söideti ning uperkuut mölemal päris korralik oli. Väänasin sarved esirattaga uuesti paralleeli ning kihutasin edasi.
00:55
http://www.youtube.com/watch?v=B9JCpvWUEPk
Möni pilt teisest söidukist ka, mis haagisel oli:
Tollest söidust öppisin ka masinalt midagi uut.
Oskab keegi öelda, kuidas lahendada krossikal väga pikkade käikude probleem ?
Kus kohast oleks vöimalik saada taha suurem hammasratas?
Ja kas see tundub loogilisena, et jahutusega tekib probleeme, kui gaas pidevalt pöhjas, koormus suur ning kiirus väike (s.t. aeg-ajalt oli tunda pöörete pealejäämist, nagu iseeneslik bensiini süttimine)?
(Tundus öieti, et ülekuumenemine oli pöhjustatud lahjast kütusesegust, mida olin proovinud pidevalt rikkamaks keerata. Tegeliku vea avastasin hiljem, kuid sellest kuskil edasistes postitustes)
Last edited by overspeed on 04. May 2014 10:03, edited 1 time in total.
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Sain teada, et Planeta krossikatele olevat olnud lühemate käikudega käigukast. Kuna aga isa selle ammu-ammu "ribadeks" oli lasknud, siis oli ta sinna tänavaversiooni sisse pannud.
Kus kohast ma nüüd selle krossikäigukasti saaksin, ei oska kuskilt otsidagi ???
Kus kohast ma nüüd selle krossikäigukasti saaksin, ei oska kuskilt otsidagi ???
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Jamasin karbaga ning aretasin ette väikseima hammasratta (14) mis sinna mahtus. Poeg sai vahepeal uuema masina ning enamus aega läks sellele. Aasta oli möödas ning Jaanikross 2013 sai taas osa vöetud:
Last edited by overspeed on 04. May 2014 06:27, edited 1 time in total.
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Kahjuks ennem toda söitu treeningul andsid CZ amordid otsad, ajasid ölid välja. Seega tolle söidu tegin originaal IZ vedrude ja amortidega, mis aga hüppamisteks absoluutselt ei sobinud, peksid pöhja meeletult. Tuli CZ omad korda teha.
Kloostrimetsalt sain uued tihendid. Lahtivött oli inforohke, kuna polnud neid ega sedatüüpi amorte varem lammutanud:
Kloostrimetsalt sain uued tihendid. Lahtivött oli inforohke, kuna polnud neid ega sedatüüpi amorte varem lammutanud:
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Joonise ja manuali amordist sain muidugit ka hiljem
http://www.czmadness.net/techdata/513-514/513P76.jpg
http://www.czmadness.net/techdata/513-514/513-514.html
Kui amort on väljaulatunud asendis, siis hülsi pinnal on kolvi kohas tösised kraapsud/pinnakahjustused, arvatavasti varre väänamisest sellises asendis kus kolb tahaks varre otsas pöörata end hülsi sees. Lihvisin need, niipalju kui sain ära. Kuid kolb sääl kohas liikus ikkagit halvasti. Otsustasin siis teha jöuölga väändumiseks 11 mm lühemaks ja ühtlasi ei ulatu kolb enam sinna kahjustatud osani.
Ehk treisin juurde 11 mm stop-puksi kaane ja kolvi vahele:
Pikem on originaal ja parempoolne see mis lisaks läheb.
Need puksid, mida originaalis amordil ettenähtud ei ole, on mul ka selleks, et tuua tsikli körgust allapoole, sest muidu ei ulatuks jalad maha.
http://www.czmadness.net/techdata/513-514/513P76.jpg
http://www.czmadness.net/techdata/513-514/513-514.html
Kui amort on väljaulatunud asendis, siis hülsi pinnal on kolvi kohas tösised kraapsud/pinnakahjustused, arvatavasti varre väänamisest sellises asendis kus kolb tahaks varre otsas pöörata end hülsi sees. Lihvisin need, niipalju kui sain ära. Kuid kolb sääl kohas liikus ikkagit halvasti. Otsustasin siis teha jöuölga väändumiseks 11 mm lühemaks ja ühtlasi ei ulatu kolb enam sinna kahjustatud osani.
Ehk treisin juurde 11 mm stop-puksi kaane ja kolvi vahele:
Pikem on originaal ja parempoolne see mis lisaks läheb.
Need puksid, mida originaalis amordil ettenähtud ei ole, on mul ka selleks, et tuua tsikli körgust allapoole, sest muidu ei ulatuks jalad maha.
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Kuna spetsiaalset amordiöli mul vötta polnud, panin sisse Castrol Hyspin AWH - M 15 mille tehnilised näitajad sarnased amordiölile, lihtsalt maksimum paksusega.
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Jäin mötlema, et kui lääne masinatel vedrustuse nii pöhja lööb ...
... siis pole ime et vene omad seda matsuga teevad:
Niisama möni veel:
... siis pole ime et vene omad seda matsuga teevad:
Niisama möni veel:
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Ja eemise aasta (2013) viimane söit :
Amortidest:
Öli välja ei ajanud, toimisid, vedrud head ning hüpetel maandumist ei seganud. Mis aga häiris, amort liigub liialt kiirelt välja. Kas panna paksem öli (vaevalt, sest 15 on ju sees ja sisse liigub öige kiirusega) vöi varda väljaliikumise suunale seibe juurde. Sellega tegeleda mingi aja, kui saan.
Söidust:
Seekord jäi kvoot täitmata. Teisel söidul, kuskil poole peal, suri järsku mootor välja, suht järsult.
Proovisin rajal ka käima panna, kuid mis ei luba see ei lähe.
Boksis keerasin korra süüteküünla maha: pruun puru oli vahel, hall önneks mitte (kartes köige hullemat). Kust see aga tuli ?
Proovisin käivitada, lubas ühe pöksu ja rohkem ei midagit, kompressioon nagu on. Samas ujuta ja uputa palju tahad, küünal märjaks ei lähe. Kuna vöistlussöite rohkem polnud, jätsin asja sinnapaika, pakkisin asjad ja kodo minek.
Amortidest:
Öli välja ei ajanud, toimisid, vedrud head ning hüpetel maandumist ei seganud. Mis aga häiris, amort liigub liialt kiirelt välja. Kas panna paksem öli (vaevalt, sest 15 on ju sees ja sisse liigub öige kiirusega) vöi varda väljaliikumise suunale seibe juurde. Sellega tegeleda mingi aja, kui saan.
Söidust:
Seekord jäi kvoot täitmata. Teisel söidul, kuskil poole peal, suri järsku mootor välja, suht järsult.
Proovisin rajal ka käima panna, kuid mis ei luba see ei lähe.
Boksis keerasin korra süüteküünla maha: pruun puru oli vahel, hall önneks mitte (kartes köige hullemat). Kust see aga tuli ?
Proovisin käivitada, lubas ühe pöksu ja rohkem ei midagit, kompressioon nagu on. Samas ujuta ja uputa palju tahad, küünal märjaks ei lähe. Kuna vöistlussöite rohkem polnud, jätsin asja sinnapaika, pakkisin asjad ja kodo minek.
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Kodus uurisin, sest tahtsin ju ja plaan oli ka Retroklassi viimasele söidule minna Saaremaal, olgugi et seda önne mul polnud, aga tol hetkel ma seda ei teadnud. Seega, viga otsima:
Silindri kaanel paistis seda puru olema, millest need ? (täkked on eelmise kolvi tükkidest, mis pudruks pöles)
Kolvipealne on ühtleselt kare, hülss lihtsalt kulumisjälgedega. Kolv ühes tükis, s.t. köige hullemat kardetu önneks polnud:
Silindri kaanel paistis seda puru olema, millest need ? (täkked on eelmise kolvi tükkidest, mis pudruks pöles)
Kolvipealne on ühtleselt kare, hülss lihtsalt kulumisjälgedega. Kolv ühes tükis, s.t. köige hullemat kardetu önneks polnud:
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Tundub, et leidsin koha kust mootor lisaöhku imes. Silindrialune tihend oli eestpoolt väga-väga öbluke ja pea olematu, tagant kena paks. Samuti oli näha mootori ja hülsi vahel sodi, mis ta sealt sisse oli imenud:
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Vöistlustel ise-enesest sai käidud ilma haagiseta:
Arrogance Diminishes Wisdom !
Re: Krossi IZ Planeta Sport K-16
Silindri alla tegin uue tihendi:
Mootor töötas taas, kuid nüüd, kuna ta lisaöhku enam ei saanud, oli ta ülikerge end täis tömbama, sest olin ju küttesegu meeletult rikkaks keeranud. Samuti meenus, et öhufiltrit pole vist kunagi puhastatud
Talveks oli plaan vahetada vv-i laagrid ja simmerid, kuid seda teha ma muidugit ei jöudnud.
Amortide timmimiseks sai pump ostetud:
Masin läks kuuri ja rohkem teda tänaseni puutuda aega pole leidnud.
Mootor töötas taas, kuid nüüd, kuna ta lisaöhku enam ei saanud, oli ta ülikerge end täis tömbama, sest olin ju küttesegu meeletult rikkaks keeranud. Samuti meenus, et öhufiltrit pole vist kunagi puhastatud
Talveks oli plaan vahetada vv-i laagrid ja simmerid, kuid seda teha ma muidugit ei jöudnud.
Amortide timmimiseks sai pump ostetud:
Masin läks kuuri ja rohkem teda tänaseni puutuda aega pole leidnud.
Arrogance Diminishes Wisdom !