Prii: Planeta Sport K16 hübriid
Prii: Planeta Sport K16 hübriid
Tere,
Kuna viimasel ajal vist pidevalt inimesed garaa¸is, siis mõtlesin, et teeks foorumi elavdamiseks ka enda teema.
Ratas sai muretsetud paar aastat tagasi. Minu kätte jõudes oli koosnes ratas Minski krossiversiooni veermikust, millele oli PS mootor vahele istutatud. Tegelikult mootori pärast saigi ratas ostetud. Esialgu oli ratas ikka väga romu.
Kohe sai hakatud ka ratast ehitama. Kuna sõber parasjagu ehitas oma Yamaha XT600 ümber ning annetas suure osa oma juppe mulle, siis esialgu tuli välja midagi sellist:
Pildid on tehtud 2008/2009 aasta talvel. Erinevate osade loetelu:
- PS mootor (tavalise mootorikinnitusega, mitte kummipuksidel) tänavasõidu silindripea ja Mikuni karburaatoriga. Süütesüsteem on kontaktivaba ning pärineb Voshod-2m pealt.
- K16 raam, tagahark, komplektne tagaratas koos pidurisüsteemiga.
- Krossi Minski esihark koos prillidega.
- Tundmatu esiratas (äkki CZ 250), pidurisüsteem puudub kahjuks.
- 8X aasta Yamaha XT komplektne paak, iste, esiporilaud, väike tagaplast
- CZ esiporilaud tagumiseks porilauaks aretatud.
- 8X aasta DR750 ümbertehtud õhupuhasti.
- Esituli Jawalt (mis nüüdseks asendunud Planeta omaga) ning tagatuli mingilt tundmatult tootjalt (XT-lt)
- Izh P5 või P4 tagumised amordid.
Pildil küljes veel ümber tehtud Minski (vist?) resonaator, mis hetkel asendatud tänavasõidu variandi originaalsummutiga.
Hetkeseis:
- Hetkel on mootor pulkadeks. Põlvast sai ostetud esimese remondi kolb koos rõngaste, sõrme, sõrmelaagri ja stopperitega. Nädalavahetusel peaks silindri puurimisest kätte saama. Väntvõlli või kepsu kahjuks uut ei leidnud ning esialgu olen sunnitud panema kõige korralikuma, mis ma oma varudest leidsin. Kui keegi kusagil märkab, võib teada anda. Lisaks veel uued laagrid ja simmerid.
- Kuna teedel sõites peavad tuled pidevalt põlema, siis elektrisüsteem on ehitatud ilma lülititeta. Nagu käima paned, nii tuled põlevad. Kaug- ja pidurituli puuduvad.
Edasised plaanid:
- Tagumised amordid on plaanis asendada, kuna hoolimata sentimeetristest vahepuksidest on vedrud ikka väga pehmed selle ratta kohta. Ei tea veel hetkel mille vastu. Alguses mõtlesin CZ omade peale, see on suhteliselt levinud asendus, kuid kui Eestist head pakkumist ei leia, siis peab arvatavasti Saksa Ebayst midagi head otsima.
- Esirattale pidurisüsteem hankida.
- Uus ketijooks koos hammasratastega.
- Originaalsummuti asemele uuesti resonaator hankida või ehitada.
- Piduritulele lüliti.
Sõidumugavuse kohalt võib öelda, et asend on püstine ja suhteliselt mugav. Piltidelt võib tunduda, et lenks on madal, aga reaalselt on mõnus. Iste on suht kõrgel, seega lühijalgsetele väga ei sobi.
Lugejal võib tekkida küsimus, et mis on ratta eesmärk. Vastan, et eesmärki ei olegi. Algselt oli plaanis metsa ja kruusarattaks, kuid kuna lääne analoogid on kordades kasutajasõbralikumad, siis olen sellest mõttest loobunud. Kindlasti hakkab see ratas ka erinevaid sõpru sõitma õpetama. Kui kellelgi on häid ideid ja mõtteid, siis palun julgelt neid jagada.
Kuna viimasel ajal vist pidevalt inimesed garaa¸is, siis mõtlesin, et teeks foorumi elavdamiseks ka enda teema.
Ratas sai muretsetud paar aastat tagasi. Minu kätte jõudes oli koosnes ratas Minski krossiversiooni veermikust, millele oli PS mootor vahele istutatud. Tegelikult mootori pärast saigi ratas ostetud. Esialgu oli ratas ikka väga romu.
Kohe sai hakatud ka ratast ehitama. Kuna sõber parasjagu ehitas oma Yamaha XT600 ümber ning annetas suure osa oma juppe mulle, siis esialgu tuli välja midagi sellist:
Pildid on tehtud 2008/2009 aasta talvel. Erinevate osade loetelu:
- PS mootor (tavalise mootorikinnitusega, mitte kummipuksidel) tänavasõidu silindripea ja Mikuni karburaatoriga. Süütesüsteem on kontaktivaba ning pärineb Voshod-2m pealt.
- K16 raam, tagahark, komplektne tagaratas koos pidurisüsteemiga.
- Krossi Minski esihark koos prillidega.
- Tundmatu esiratas (äkki CZ 250), pidurisüsteem puudub kahjuks.
- 8X aasta Yamaha XT komplektne paak, iste, esiporilaud, väike tagaplast
- CZ esiporilaud tagumiseks porilauaks aretatud.
- 8X aasta DR750 ümbertehtud õhupuhasti.
- Esituli Jawalt (mis nüüdseks asendunud Planeta omaga) ning tagatuli mingilt tundmatult tootjalt (XT-lt)
- Izh P5 või P4 tagumised amordid.
Pildil küljes veel ümber tehtud Minski (vist?) resonaator, mis hetkel asendatud tänavasõidu variandi originaalsummutiga.
Hetkeseis:
- Hetkel on mootor pulkadeks. Põlvast sai ostetud esimese remondi kolb koos rõngaste, sõrme, sõrmelaagri ja stopperitega. Nädalavahetusel peaks silindri puurimisest kätte saama. Väntvõlli või kepsu kahjuks uut ei leidnud ning esialgu olen sunnitud panema kõige korralikuma, mis ma oma varudest leidsin. Kui keegi kusagil märkab, võib teada anda. Lisaks veel uued laagrid ja simmerid.
- Kuna teedel sõites peavad tuled pidevalt põlema, siis elektrisüsteem on ehitatud ilma lülititeta. Nagu käima paned, nii tuled põlevad. Kaug- ja pidurituli puuduvad.
Edasised plaanid:
- Tagumised amordid on plaanis asendada, kuna hoolimata sentimeetristest vahepuksidest on vedrud ikka väga pehmed selle ratta kohta. Ei tea veel hetkel mille vastu. Alguses mõtlesin CZ omade peale, see on suhteliselt levinud asendus, kuid kui Eestist head pakkumist ei leia, siis peab arvatavasti Saksa Ebayst midagi head otsima.
- Esirattale pidurisüsteem hankida.
- Uus ketijooks koos hammasratastega.
- Originaalsummuti asemele uuesti resonaator hankida või ehitada.
- Piduritulele lüliti.
Sõidumugavuse kohalt võib öelda, et asend on püstine ja suhteliselt mugav. Piltidelt võib tunduda, et lenks on madal, aga reaalselt on mõnus. Iste on suht kõrgel, seega lühijalgsetele väga ei sobi.
Lugejal võib tekkida küsimus, et mis on ratta eesmärk. Vastan, et eesmärki ei olegi. Algselt oli plaanis metsa ja kruusarattaks, kuid kuna lääne analoogid on kordades kasutajasõbralikumad, siis olen sellest mõttest loobunud. Kindlasti hakkab see ratas ka erinevaid sõpru sõitma õpetama. Kui kellelgi on häid ideid ja mõtteid, siis palun julgelt neid jagada.
Reedel sai muretsetud uued väntvõlli laagrid. Tegemist Jaapani tootega. Juuresoleval pildid on kõrvuti vana ja uus laager ning uuel laagril on eemaldatav sisemine saale, mitte välimine, nagu vene 2505-l. Mootorisse sisse küll veel ei proovinud, aga 0,1 mm täpsusega nihikuga mõõtes olid nii välis- kui ka sisediameeter identsed.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Ikka metallseparaatoriga. Kuna mootori pöörlemiskiirus väga suur ei ole, siis sai võetud nn tavalise lõtkuga, mitte suurendatud lõtkuga laagrid. Kaks laagrit maksid täpselt 654,5 krooni, nii et suhteliselt kallis võrreldes sellega, et vene 2505-e tükihind on kusagil kuni 150 krooni. Alguses mõtlesin, et ostan vene laagrid, kuid selgus, et neid on ainult plastseparaatoriga varianti. Ma ei teagi, mis jama see on, aga kahest kohast uurisin ja mõlemas kohas olid ainult plastseparaatoritega variandid 2505-st.madeinussr wrote:Mis hinnaklassis need laagrid on? Ega nad ometi plastseparaatoritega pole?
Kui kellelgi on mõni tuttav, kelle kaudu võib kvaliteetlaagreid odavamalt saada, siis võib ES-i kirjutada mulle.
Et panen Venemaal toodetud plastseparaatoritega laagrid? Sel juhul ei ole ka parimast kepsulaagrist kasu. Muidugi on sul selles suhtes õigus, et kokkujooksnud väntvõllilaagritega mootorist võib oodata palju vähem purustusi, kui kokkujooksnud kepsulaagriga mootorist. Ning kulunud kepsulaager võtab üldiselt rohkem mootoril ülemist otsa maha.kalju wrote:tühja neist vända laagritest. Põhitegija on ikka kepsu alumine laager
Igatahes asja juurde. Sain silindri puurimisest-hoonimisest kätte. Kokku sellel nädalavahetusel veel panna kahjuks ei jõudnud. Kolb on esimeses remondi mõõdus.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 724
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Mina ostsin väntvõlli raamlaagrid metall separaatoritega esimesed kloostrimetsast maksid 250- 260 krooni, mis pidasid rihtimatta väntvõlliga vastu 2500 km, teised ostsin tellisin rapla traktori poest maksin 225 ja ka metall separaatoritega.
Aga sinna võib ka tavalised kuullaagrid panna, saab odavamalt hakkama ja väntvõll ei loksu ka edasi tagasi.
Aga sinna võib ka tavalised kuullaagrid panna, saab odavamalt hakkama ja väntvõll ei loksu ka edasi tagasi.
Kindlasti on see üks võimalus jah. Jaapani rattad, millel väntvõllid laagrite peal jooksevad, kasutavad kõik kuullaagreid. Teoreetiliselt peaks muidugi rull-laager kauem kestma, kuna rulli kokkupuutepind on suurem ja seega pinnaühikule mõjuv jõud väiksem.roosakummik wrote: Aga sinna võib ka tavalised kuullaagrid panna, saab odavamalt hakkama ja väntvõll ei loksu ka edasi tagasi.
Nn "edasi-tagasi loksu" kohta ütleks, et selle jaoks on ju siduripoolsel väntvõlli otsal kuullaager olemas. Kui seal vastavad pinnad kulunud on, siis on muidugi teine lugu.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
-
- Tavakasutaja
- Posts: 724
- Joined: 09. Mar 2005 01:00
- Location: Raplamaa
- Contact:
Aega läks, aga lõpuks võin teatada, et masin töötab ning esimene kerge sõit on juba tehtud. Miskipärast ei tahtnud vändast üldse käima minna ning sai kasutatud vana head auto järel tõmbamise meetodit. Sellele meetodile oli ratas sunnitud alistuma ning hakkas peagi tüüpilise PS häälega koostööd tegema.
Rattast:
Tagumised amordid leidsin ühe oma garaa¸ist ühe teise raami küljest, mis tõttu ratta tagumine ots tõusis täpselt nii palju, et minu kasvu juures ulatuvad maha ainult varbad. See-eest on vaade väga hea. Raami kliirens on ca 40 cm.
Väntvõlli sain lõpuks ühest vähesõitnud mootorist, millel oli sõrmestopper oli välja hüpanud ning silindri ning kolvi koledasti ära rikkunud.
Hetkeseis siis pildi peal kujutatuna:
Kui kellelgi juhtub olema üleliigne Jawa 638 plastmasstagusega esituli ja/või CZ-i esiratta pidurikorpust koos klotside, vedrude ning liigendiga, siis võib mulle neid/seda pakkuda.
Rattast:
Tagumised amordid leidsin ühe oma garaa¸ist ühe teise raami küljest, mis tõttu ratta tagumine ots tõusis täpselt nii palju, et minu kasvu juures ulatuvad maha ainult varbad. See-eest on vaade väga hea. Raami kliirens on ca 40 cm.
Väntvõlli sain lõpuks ühest vähesõitnud mootorist, millel oli sõrmestopper oli välja hüpanud ning silindri ning kolvi koledasti ära rikkunud.
Hetkeseis siis pildi peal kujutatuna:
Kui kellelgi juhtub olema üleliigne Jawa 638 plastmasstagusega esituli ja/või CZ-i esiratta pidurikorpust koos klotside, vedrude ning liigendiga, siis võib mulle neid/seda pakkuda.
Re: Prii: Planeta Sport K16 hübriid
Palju aega on mööda läinud viimasest postist. Rohkem kui aasta on ta nüüd täiesti kasutamata garaažis seisnud ning kahjuks ka erinevatele teistele ratastele doonor olnud.
Mis siis muutunud on?
Kokkuvõttes mitte eriti palju, kuna korra jooksis defektse kolvi tõttu rõngas aknasse. Praktiliselt uus kolb sai asendatud uuesti uue kolviga. Lisaks uuesti silindri puurimine. Mikuni karburaator on asendunud Jikoviga.
Uuesti ajas tuhina peale ksf! madeinussr, kellega juhuslikult tuttavaks sain. Suure kauplemise peale nõustus ta oma varudest mulle ühe seibideks lõigatud resonaatori ärima, mis nüüd kokkukeevitatuna on oma koha ratta küljes leidnud. Nimekiri asendamist/uuendamist/seadistamist vajavatest detailidest on koostatud ning nädalavahetustel ikka tasakesi lüheneb.
Pilt hetkeolukorrast:
Mis siis muutunud on?
Kokkuvõttes mitte eriti palju, kuna korra jooksis defektse kolvi tõttu rõngas aknasse. Praktiliselt uus kolb sai asendatud uuesti uue kolviga. Lisaks uuesti silindri puurimine. Mikuni karburaator on asendunud Jikoviga.
Uuesti ajas tuhina peale ksf! madeinussr, kellega juhuslikult tuttavaks sain. Suure kauplemise peale nõustus ta oma varudest mulle ühe seibideks lõigatud resonaatori ärima, mis nüüd kokkukeevitatuna on oma koha ratta küljes leidnud. Nimekiri asendamist/uuendamist/seadistamist vajavatest detailidest on koostatud ning nädalavahetustel ikka tasakesi lüheneb.
Pilt hetkeolukorrast:
Re: Prii: Planeta Sport K16 hübriid
Nädalavahetusel sai üks teine tsikkel maha müüdud ning tänu sellele koristasin veidi garaaži. Vaatasin sellele rattale otsa ning tegin otsuse, et kuna ma nii kaua sellega tegeleda ei ole viitsinud, siis on nüüd just see aeg rattale uus omanik otsida.
Masin hetkel ei tööta ja mina seda tööle panna suure tõenäosusega ei viitsi.
Mõned värsked pildid:
http://img5.auto24.ee/auto24/560/081/51567081.jpg
http://img5.auto24.ee/auto24/560/124/51567124.jpg
http://img3.auto24.ee/auto24/560/131/51567131.jpg
http://img3.auto24.ee/auto24/560/136/51567136.jpg
http://img3.auto24.ee/auto24/560/262/51567262.jpg
http://img3.auto24.ee/auto24/560/160/51567160.jpg
Olems on ka piduripedaal ja generaatori poolne mootori kaas. Keti leian arvatavasti ka. Kaasa võin anda ka mingid CZ-i punased porilauad ja veel mingit mudru, kui leian. Esialgne hinnaorientiir jääb sinna 500 euro kanti.
Kel huvi, siis kontakt ES kaudu
Masin hetkel ei tööta ja mina seda tööle panna suure tõenäosusega ei viitsi.
Mõned värsked pildid:
http://img5.auto24.ee/auto24/560/081/51567081.jpg
http://img5.auto24.ee/auto24/560/124/51567124.jpg
http://img3.auto24.ee/auto24/560/131/51567131.jpg
http://img3.auto24.ee/auto24/560/136/51567136.jpg
http://img3.auto24.ee/auto24/560/262/51567262.jpg
http://img3.auto24.ee/auto24/560/160/51567160.jpg
Olems on ka piduripedaal ja generaatori poolne mootori kaas. Keti leian arvatavasti ka. Kaasa võin anda ka mingid CZ-i punased porilauad ja veel mingit mudru, kui leian. Esialgne hinnaorientiir jääb sinna 500 euro kanti.
Kel huvi, siis kontakt ES kaudu
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1553
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: Prii: Planeta Sport K16 hübriid
Ratas jõudis minu garaazi, olen avatud mootori ostusoovidele, see mul hetkel ülearune.
kontakt PS.
kontakt PS.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: Prii: Planeta Sport K16 hübriid
Madeinussr räägib õigust. Minu poolt võib teema lukku panna.