kriminaalid - kiire Mini mopsi projekt.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 36
- Joined: 11. Nov 2007 01:00
- Contact:
Võtsin selle eelmise video maha, kuna käis väga halvasti seal. Nüüd sain prooviks 18x15 lõõriga Keihini. Pöördesse veidi käib, aga 50cc silindril pole eriti jõudu. Teise käiguga eriti vedada ei jõudnud. See teravus on 70cc silindril ikka teine. Esimese käiguga sain ca 50km/h sisse, teisega läks 65km/h. Veidi liialt vähe. Videos on sees 92 düüs, tahab veel gramm väiksemat, seal tagasisõidul on näha, kuidas tahab ära kooleda ja siis uuesti ellu ärkab.
Tänase seisuga pole saanud veel 70cc silindrit, kuid otsingud jätkuvad. Pakkuge mulle adekvaatsemat sidurit ka, mida käigukasti võlli otsa aretada. Täiskuu vänt tahab ka ju sisse panemist.
Täna sain 88 düüsi sisse. Oli veidi parem küll.
HD resoga video on siin: http://www.youtube.com/watch?v=YzftfWJ21GM
Peatsete uuendusteni.
EDIT: leidsin veel pilte sellest 15krpm mootorist.
Siin ka dünograafik olemas:
Tänase seisuga pole saanud veel 70cc silindrit, kuid otsingud jätkuvad. Pakkuge mulle adekvaatsemat sidurit ka, mida käigukasti võlli otsa aretada. Täiskuu vänt tahab ka ju sisse panemist.
Täna sain 88 düüsi sisse. Oli veidi parem küll.
HD resoga video on siin: http://www.youtube.com/watch?v=YzftfWJ21GM
Peatsete uuendusteni.
EDIT: leidsin veel pilte sellest 15krpm mootorist.
Siin ka dünograafik olemas:
-
- Tavakasutaja
- Posts: 36
- Joined: 11. Nov 2007 01:00
- Contact:
Uuendame vahepeal teemat ka.
Päris suur projekt on hetkel käsil. Siduri teise võlli otsa viimine. Leidsin endale miskise hiina atmi poolautomaat siduri, mida mõtlesin proovida enda mopsi peal. Originaalis asub atmil sidur väntvõlli otsas ja haakub ca 1000rpm pealt. Minul on ta nüüd teise võlli otsas, kus on pöörded 4,75x madalamad, mis tähendab seda, et sidur peaks järgi võtma alles siis, kui väntvõllil on ca 5000 pööret. Kohalt võtt peaks oluliselt paremaks minema. Süsteem toimib täpselt sama moodi, nagu rolleritel.
Kuna kõige valutum oli teha uus pikem käigukasti võll, siis seda sai ka tehtud. Võll sai tehtud veidi kõvemast sulamist, mille kroomi sisaldus on tavalise vene terase omast suurem. Loodetavasti ta kestab niimoodi. Karastada seda hetkel ei plaani, kuna võib nii pisikese võlli kõveraks tõmmata. Võllile on vaja lihtsalt hammakad peale keevitada ning valmis ta ongi. Proovisin ka esimest korda freesida nuute, kõik õnnestus.
Teisel pildil ülemisel poolel on näha, et see on välja treitud mopsi suurest hammakast. Väga tihke tükk teine, treitera ja frees väga hästi peale ei taha hakata. Aga hakkama ma sellega sain. Nüüd on tarvis sinna hammakasse veel neli auku puurida, et sidur sinna kinnitada, aga koduste vahenditega sinna tavaline puur peale ei hakka. Koolis proovisin veel suurema koobalti sisaldusega puuri, aga ei midagi. Hetkel pole aimu, kuidas sinna auke sisse saada. Esmaspäeval lähen ühte töökotta, asja nägemata ütles sealne tegelane, et aukude sisse saamine pole probleem - eks näeme.
Siin näha, kui palju see võll mootorist välja ulatub. See kollane plöga on epo liim, igaks juhuks toppisin peale keevitust, kes teab mis mikropraod võivad olla:
Sidur ise laialilaotatult, mõned vedrud pildi pealt puudu. Siin näha, et siduri enda sisse panin veel laagri, et mõnusalt võllil ta pöörleks:
Istub see kompott mootorisse ideaalselt. Jala käiguvahetusvõll jookseb täpselt korvist mööda:
Ja miks seda jama kõike vaja on? Selleks ei täiskuu väntvõll oma koha leiaks mootoris:
Ahjaa, lasin endale teha ka uue tagumise hammaka, 35 hambaga. Ise joonistasin Solidworksis kõik need ning üks sõber lasi plasmalõikuris need välja. Teised kaks sai ühele teisele sõbrale tehtud. Suur on 58 hambaga, väike 15:
Ning lisaks veel teoreetiliselt arvutatud kiirused sõltuvalt pöörete arvust:
Varsti on loota veel uuendusi. Kommentaarid ja soovitused oodatud!
Päris suur projekt on hetkel käsil. Siduri teise võlli otsa viimine. Leidsin endale miskise hiina atmi poolautomaat siduri, mida mõtlesin proovida enda mopsi peal. Originaalis asub atmil sidur väntvõlli otsas ja haakub ca 1000rpm pealt. Minul on ta nüüd teise võlli otsas, kus on pöörded 4,75x madalamad, mis tähendab seda, et sidur peaks järgi võtma alles siis, kui väntvõllil on ca 5000 pööret. Kohalt võtt peaks oluliselt paremaks minema. Süsteem toimib täpselt sama moodi, nagu rolleritel.
Kuna kõige valutum oli teha uus pikem käigukasti võll, siis seda sai ka tehtud. Võll sai tehtud veidi kõvemast sulamist, mille kroomi sisaldus on tavalise vene terase omast suurem. Loodetavasti ta kestab niimoodi. Karastada seda hetkel ei plaani, kuna võib nii pisikese võlli kõveraks tõmmata. Võllile on vaja lihtsalt hammakad peale keevitada ning valmis ta ongi. Proovisin ka esimest korda freesida nuute, kõik õnnestus.
Teisel pildil ülemisel poolel on näha, et see on välja treitud mopsi suurest hammakast. Väga tihke tükk teine, treitera ja frees väga hästi peale ei taha hakata. Aga hakkama ma sellega sain. Nüüd on tarvis sinna hammakasse veel neli auku puurida, et sidur sinna kinnitada, aga koduste vahenditega sinna tavaline puur peale ei hakka. Koolis proovisin veel suurema koobalti sisaldusega puuri, aga ei midagi. Hetkel pole aimu, kuidas sinna auke sisse saada. Esmaspäeval lähen ühte töökotta, asja nägemata ütles sealne tegelane, et aukude sisse saamine pole probleem - eks näeme.
Siin näha, kui palju see võll mootorist välja ulatub. See kollane plöga on epo liim, igaks juhuks toppisin peale keevitust, kes teab mis mikropraod võivad olla:
Sidur ise laialilaotatult, mõned vedrud pildi pealt puudu. Siin näha, et siduri enda sisse panin veel laagri, et mõnusalt võllil ta pöörleks:
Istub see kompott mootorisse ideaalselt. Jala käiguvahetusvõll jookseb täpselt korvist mööda:
Ja miks seda jama kõike vaja on? Selleks ei täiskuu väntvõll oma koha leiaks mootoris:
Ahjaa, lasin endale teha ka uue tagumise hammaka, 35 hambaga. Ise joonistasin Solidworksis kõik need ning üks sõber lasi plasmalõikuris need välja. Teised kaks sai ühele teisele sõbrale tehtud. Suur on 58 hambaga, väike 15:
Ning lisaks veel teoreetiliselt arvutatud kiirused sõltuvalt pöörete arvust:
Varsti on loota veel uuendusi. Kommentaarid ja soovitused oodatud!
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
-
- Tavakasutaja
- Posts: 36
- Joined: 11. Nov 2007 01:00
- Contact:
minimo wrote:Üht probleemi näen, kuna on automaatsidur, kuidas hakkab välja nägema käivitamine? Käima lüüakse ju läbi käigukasti ja käima lükata ka ei saa.
Minu arust on automaatsiduri taga suur hammakas mis on väntvõlliga ühentatud ja teiseltpoolt käimalöömis poolkuu/hammakaga ühentatud...
Muidu huvitav projekt ja jõudu ehitamisel
-
- Tavakasutaja
- Posts: 36
- Joined: 11. Nov 2007 01:00
- Contact:
Ma ei tea, kuidas käimapaneku veel lahendan. Näeb kõigepealt, kas ja kuidas sidur tööle hakkab. Eile andsin oma hammaka töötlusse, neli auku läheb maksma ca 30€.
Sae süütega normaalselt toimima pole asja saanud. Samamoodi hakkab paukuma ja viskab parempoolse vända simmeri otsast ära. Ilmselt võib ka süüde veidi vale olla. Aga ma ilmselt ka tean, milles on viga. Kuna saagidel, trimmeritel on magneeto vasakul pool, ning mu mopsil on see paremal pool, siis peab magneeto tagurpidi peale panema. Ning tagurpidi peab ka panema sädemelugeja. Mul on viimane valet pidi veel. Samas mu sõbral võrri peal toimib täpselt identne süüde väga hästi. Mul vajab veel proovimist.
Sae süütega normaalselt toimima pole asja saanud. Samamoodi hakkab paukuma ja viskab parempoolse vända simmeri otsast ära. Ilmselt võib ka süüde veidi vale olla. Aga ma ilmselt ka tean, milles on viga. Kuna saagidel, trimmeritel on magneeto vasakul pool, ning mu mopsil on see paremal pool, siis peab magneeto tagurpidi peale panema. Ning tagurpidi peab ka panema sädemelugeja. Mul on viimane valet pidi veel. Samas mu sõbral võrri peal toimib täpselt identne süüde väga hästi. Mul vajab veel proovimist.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Osadel süütemoodulitel on ka elektroonika sees, mis algul (käivitamisel) hoiab süüdet hilisena, et ei tekiks tagasilööki ja mõni metsamees endal kätt jakust välja ei tõmbaks
Minu omal oli ka, opereerisin suure haamriga lahti ja vaatasin mis seal sees on!
Aga ma usun et vanema generatsiooni saagidel seda süsteemi polnud.
Ehk sul ikka õnnestub! Edu!
Minu omal oli ka, opereerisin suure haamriga lahti ja vaatasin mis seal sees on!
Aga ma usun et vanema generatsiooni saagidel seda süsteemi polnud.
Ehk sul ikka õnnestub! Edu!
-
- Tavakasutaja
- Posts: 36
- Joined: 11. Nov 2007 01:00
- Contact:
Pole viimane nädal garages eriti viibinud. Küll olen veits vajalikku nodi juurde hankinud. Hammasratta sain ka aukudega tagasi. Siduriga on sellised lood, et oleks ta mul mootoris õiget pidi, siis saaks kicki süsteemi kasutada ja kõik vist toimiks. Ma loodan, et minul ta siiski töötama hakkab ja umbes 5000rpm peal ennast haagib. Käppadel ei tohiks vahet olla, missugust pidi nad pöörlevad, tsentrifugaaljõud mõjub ikka, mis nad laiali surub.
Need neli auku läksid maksma 30€.
Sõrme laagergi sai veidi käredam valitud, õigemini sae poest, kus müüja ütles, et 12500rpm-ni toimib väga hästi. Võllile sai ka hammakad peale keevitatud. Eesmised pakendis laagrid on tagaratta omad. Tuleb väike muudatus ka seal, seoses piduri osaga.
Käimapaneku lahendan nööriga. Samas poes käisime taga laos tuhnimas, lõpuks leidsime sobilikud jupid. Tegu on muruniidukile mõeldud asjadega. Seda süsteemi on väga lihtne mopsile peale panna.
Need neli auku läksid maksma 30€.
Sõrme laagergi sai veidi käredam valitud, õigemini sae poest, kus müüja ütles, et 12500rpm-ni toimib väga hästi. Võllile sai ka hammakad peale keevitatud. Eesmised pakendis laagrid on tagaratta omad. Tuleb väike muudatus ka seal, seoses piduri osaga.
Käimapaneku lahendan nööriga. Samas poes käisime taga laos tuhnimas, lõpuks leidsime sobilikud jupid. Tegu on muruniidukile mõeldud asjadega. Seda süsteemi on väga lihtne mopsile peale panna.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 36
- Joined: 11. Nov 2007 01:00
- Contact:
Pole väga pikka aega teemasse midagi postitanud.
Täna sain ka mina oma mopsile rohelise kapsaussi värvi registreerimismärgi ja dokumendid. Originaal mootor sai aiste vahele tõstetud ja arvele võtmisega polnud probleeme, kuigi mul oli juba esihark ja ratas vahetatud vähe modernsema vastu.
Vahepeal on siis uued veljed, rehvid, pidurid, hark, tagakiige ostetud. Tagakiige on tarvis vaja alla aretada. Ajaa, mõlemad pidurid on ketaspidurid. Pilte paraku sellest kompotist pole hetkel panna.
See automaatsidur on mul mootorist juba välja visatud. Ei anna seda sinna panna. Sai siis mingine piti manuaalsidur endale hangitud. Siis tegin endale uue sidurikorvi nende ketaste mõõtmetega. Sai kõik uus käigukasti võll veel tehtud, mis selle siduriga sobiks, kuid pärast tuli ikka välja, et korvi läbimõõt on tiba liialt suur ja see sinna mootorisse ei mahu. Õnneks sõbra ZIDi mootorisse istub sisuliselt 1:1. Nüüd jälle uue otsinguil.
Tegin endale veel laagritele võrud, just väntvõllile. Pressisin karterisse ka, jäi väga hea. Tugevduse mõttes, miks mitte. Teised neli on sõbrale.
Rohkem pole mootoriga tegelenud. Viimased kuu aega on garaasi ehitus ja täiustus kestnud. Sai sein vahelt ära võetud ja nüüd on ruumi palju. Panen mõned pildid ka, siis näete, kus mu tuuningpillid valmivad. Mini mops pole mul ainuke kaherattaline. Aga kui keegi siia teemasse satub ja tahab minu poolt mingit teenust küsida, siis näeb missuguses garaasis kõik toimub. Panen pildid lingina, kuna fotod on panoraamis tehtud ja väga suure resoga:
http://img411.imageshack.us/img411/3161/dsc0007.JPG
http://img59.imageshack.us/img59/3638/dsc0011qy.jpg
Täna sain ka mina oma mopsile rohelise kapsaussi värvi registreerimismärgi ja dokumendid. Originaal mootor sai aiste vahele tõstetud ja arvele võtmisega polnud probleeme, kuigi mul oli juba esihark ja ratas vahetatud vähe modernsema vastu.
Vahepeal on siis uued veljed, rehvid, pidurid, hark, tagakiige ostetud. Tagakiige on tarvis vaja alla aretada. Ajaa, mõlemad pidurid on ketaspidurid. Pilte paraku sellest kompotist pole hetkel panna.
See automaatsidur on mul mootorist juba välja visatud. Ei anna seda sinna panna. Sai siis mingine piti manuaalsidur endale hangitud. Siis tegin endale uue sidurikorvi nende ketaste mõõtmetega. Sai kõik uus käigukasti võll veel tehtud, mis selle siduriga sobiks, kuid pärast tuli ikka välja, et korvi läbimõõt on tiba liialt suur ja see sinna mootorisse ei mahu. Õnneks sõbra ZIDi mootorisse istub sisuliselt 1:1. Nüüd jälle uue otsinguil.
Tegin endale veel laagritele võrud, just väntvõllile. Pressisin karterisse ka, jäi väga hea. Tugevduse mõttes, miks mitte. Teised neli on sõbrale.
Rohkem pole mootoriga tegelenud. Viimased kuu aega on garaasi ehitus ja täiustus kestnud. Sai sein vahelt ära võetud ja nüüd on ruumi palju. Panen mõned pildid ka, siis näete, kus mu tuuningpillid valmivad. Mini mops pole mul ainuke kaherattaline. Aga kui keegi siia teemasse satub ja tahab minu poolt mingit teenust küsida, siis näeb missuguses garaasis kõik toimub. Panen pildid lingina, kuna fotod on panoraamis tehtud ja väga suure resoga:
http://img411.imageshack.us/img411/3161/dsc0007.JPG
http://img59.imageshack.us/img59/3638/dsc0011qy.jpg
-
- Tavakasutaja
- Posts: 36
- Joined: 11. Nov 2007 01:00
- Contact:
Hetkel siis mops näeb välja selline. Panin täna esipiduri süsteemi külge koos vaheplaadiga. Support on ujuv, nagu õigetel pillidel kohane. Siin lähipäevil proovin panna taha uue kiige koos monoamordiga ja uue ratta. Jääb vähe kvaliteetsem.
Vahepeal sai ka uus moto orgunnitud, niisama riiulile seisma. Ehk läheb hoopis see tulevikus peale, tsipa võimas ainult.
Tegelen mopsiga intensiivsemalt mõne nädala pärast. Praegu üks teine aparaat töös, mille teema ma ka varsti teen siia.
Vahepeal sai ka uus moto orgunnitud, niisama riiulile seisma. Ehk läheb hoopis see tulevikus peale, tsipa võimas ainult.
Tegelen mopsiga intensiivsemalt mõne nädala pärast. Praegu üks teine aparaat töös, mille teema ma ka varsti teen siia.
Re:
Mis olid lähteandmed kiiruste arvutamisel. Kas on teada käikude suhtearvud? Kui jah, siis kas see info oleks jagatav?kriminaalid wrote:Uuendame vahepeal teemat ka.
Ning lisaks veel teoreetiliselt arvutatud kiirused sõltuvalt pöörete arvust:
Varsti on loota veel uuendusi. Kommentaarid ja soovitused oodatud!
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M