Cz 125 type 511 Siim105

Kasutajate uued ja vanad võistlusrattad.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Cz 125 type 511 Siim105

Unread post by Siim105 »

Tervitused. Sai teiste teemadega hammas verele aetud ning selles tulemusel pidin ka tegema oma ratta kohta teema.
Ühel ilusal päeval paaraasta tagasi kui Delta hakkas üle viskama ja tahtsin rohkemat sai otsima hakkatud Cz'i. Silma jäi mitu pakkumist 125-250'i. Peaaegu oleks 250 omanikuks saanud aga üks jõudis ette. Siis tuli hea pakkumine Rakvere külje alt. Pikka mõtlemist ei olnud ja kohe järgi mindud ning ära ostetud. Eelnevalt omanikuga rääkides, et masinal on tutikas väntvõll (hind oli markeriga lausa peal 2800.-), tutikas tagumine kärn, tutikas esimene ja tagumine hammakas(tagumisel hind peal 380.- kui õieti mäletan), uued laagrid, uued mootori sisesed poldid mis olid kuuskant otsaga.

Välimuselt ees ja taga korralik kärn, mitte originaal esiamordid, lenks, tagumised amordid, esimene velg. Hetkel peale 516 silinder kuid olemas korralik 511 silinder. Värv paljudest ohtadest maas, istme nahal väike täke sees. Tagumist porilapat ''tuunitud'' eelmise omaniku poolt ülespoole.

Peale ostu sai ühete vajaminevat mootori sisest hammakat otsima hakkatud mis oli katki ja selletõttu oli võtnud eelmine omanik mootori lahti. Sai pandud juba igalepoole tutikad simmerid, laagrid,tihendid ning vajaminev hammakas(tänud CEZETIMEES). Siduriga oli ka väike kamm sest esimest korda cz omanik ja ei teadnud kuidas peaks toimima. Selle toimimise käigus sai ära lõhutud siduri pulka tõukav mehhanism mille sai cezetimehe'lt. Mootor ilusti kokku pandud ja süüde peale pandud, sai proovitud sädet, kuid midagi. Sai uuritud ja selgus, et motoplat süüte süsteem läbi. Mõningatega infot vahetatud ja sai selgeks, et kõige odavam sae süüde peale aretada, mõeldud tehtud. Kõik oli hea kui sain paar tõsisemat proovi ringi ning süüde puruks. Selletõttu et sai süsteem natuke halvasti tehtud ja mähis lendas magnetisse, omadvitsad peksavad. Muud üle ei jäänud ning sai hakkatud uut sae süüte süsteemi otsima. Palju ei läinud ning sain teise süsteemi mis isegi oli parem. Korralikud kinnitused ja asjad sai tehtud ja lõppudeöõpuks magnet koos tsikliga treiali juurde viidud ja sai näidatud kui sügavale magnet treida, et mähisega oleks kohakuti (sai ka eelneval korral niimodi tehtud).

Peale seda ainult kalland ja talland. Kuid plaanid enamvähem niimodi korda teha nagu siin teised teevad, kuid see on tuleviku teema.
Tegemist tahaks esimesed amordid mis lekivad.
Esimene velg mis on saanud kuskilt räige paugu.
Originaal õhufiltri kopsik koos õhufiltriga vaja otsida.
Originaal tagumised amordid vaja otsida.
Korralik käiguvahetus kang otsida koos süsteemiga(praegusel nuudid maas ja kinni keevitatud)

Suvel nüüd plaanis tõsisemalt harjutada Linte krossi rajal (kodus kuskil 3km kaugusel) ning ehk osaleb mõningal retrokal.

Mõningad pildid minupoolt ja eelmise omaniku.
Eelmine omanik lahkab mootorit.
Image
Image
Esimese süüte asukoha valimine.
Image
Praegune seisukord suvest.
Image
Last edited by Siim105 on 04. Aug 2011 00:09, edited 3 times in total.
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Unread post by Siim105 »

Ehk keegi öskab öelda mis lenksu ja amortidega tegemist?
Image
Image
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Unread post by Siim105 »

Täna sai siis peale pikka talve masin pöörde lastud ja äblikud sumbutajast välja aetud.
Paar pilti ka siis.
(üks mu mk1'st peale jäänud, jetta mk1 ei õnnestunud pildile saada sest asub teises kohas)
Image
Image
Image
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Unread post by Siim105 »

Vahepeal tegin uue mähise kinnituse terasplekist, vana väristas katki.
Asi on niikaugele jõudnud, et mõned päevad järjest käinud Linte krossi rajal sõitmas ning häirima hakkasid amordid. Esimene lekib ja tagumised mingid tundmatud mis ka lekivad. Tahan jutuga sinna jõuda, et palju maksavad esimese amordi simmerid ning keegi võiks pakkuda 516 tagumisi amorte.
CEZETIMEES
Tavakasutaja
Posts: 91
Joined: 24. Mar 2008 01:00

cz

Unread post by CEZETIMEES »

Sellele raamile sobivad köige paremini originaal amordid,öhk-öli amort ilma vedruta,516 amort jääb liiga pikaks.Sul tunduvad raami küljes nende originaalamortide kinnitused alles olevat,teistest natuke all pool.Need mis sul praegu taga on tavalised IZ planeta amordid.Neid öigeid amorte ikka liigub.Paari hind umbes 50 eur.Esiamort on osaliselt käsitöö,aga tundub ,et 35 mm toru ja ilmselt läheb vanema CZ simmer.Nendes vanemates amortides käib tegelikult 3 simmerit,kui sa ise pole lahti vötnud.
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Unread post by Siim105 »

Opaaa, 50.- siis on küll natuke jama, eks tuleb kohalikud vanaraua/vanakola ostjad läbi käia, kui ei saa siis otsida korralikud iz'i omad ning raha hakkata rohkem korjama originaalide jaoks.
Tundub küll, et vähe teine esiamort ees, olen vaadanud teiste pilte ja pole näinud 125'sel sellist.
Väike pilt ka üleeilsest.
Image
Emotsioon
Image
Image
Last edited by Siim105 on 09. Aug 2011 21:17, edited 2 times in total.
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Unread post by Siim105 »

Vahepeal igasuguseid mõtteid peast läbi käinud aga Räpinas Isad ja Pojad krossil ära käisin siis pani kross ilusti mõtted tagasi omale kohale :roll: .
Täna siis toon vanaraua kokku ostjalt 1:1'le(anna vanad läbi amordid talle ja tema annab korralikud vastu : ) ) korralikud samasugused tagumised amordid nii kauaks kui originaalid suudan osta.
Summutit ehk resokat sai ka sätitud vahepeal sest halva kinnituse tõttu oli vastu raami väristanud korralikult ja ühte kohta paraja lohu teinud ning lohus oli nii õhuke plekk mis ei kannata keevitamist. Puhastasin alus pinna ilusti ära ja jootsin tina korralikult peale ja siis tõmbasin plastiliini sugust keemilist metalli peale, et ikka peaks korralikult. Kahju kohe sumpast selle, et põhimõtteliselt täiesti mõlgi ja kahjustuste vaba oli.
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Unread post by Siim105 »

Hiljuti juhtus vähe kurja, sellesuhtes et 6 käiguga ja hea hooga kraan kinni ei ole tore sõita.
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

Segu läks lahjaks ja mootor jooksis kinni?

Üldiselt ei ole kõrge forsseeringuga kahetaktise mootoriga üldse soovitatav pikalt gaas peal sõita. Sellisel juhul ei jahuta kütusesegu enam kolvi krooni nii nagu peaks ja kolb paisub silindrisse kinni.

Sõitma peaks ikka gaas peale ja maha, peale ja maha, nii nagu krossirajal ikka.
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Unread post by Siim105 »

anti_biootikum wrote:Segu läks lahjaks ja mootor jooksis kinni?

Üldiselt ei ole kõrge forsseeringuga kahetaktise mootoriga üldse soovitatav pikalt gaas peal sõita. Sellisel juhul ei jahuta kütusesegu enam kolvi krooni nii nagu peaks ja kolb paisub silindrisse kinni.

Sõitma peaks ikka gaas peale ja maha, peale ja maha, nii nagu krossirajal ikka.
Täpselt, segu läks lahjaks. Seda gaas maha ja peale olen kuulnud. Enne cz ostu ja peale ostu sai kõvasti igasugu asju uuritud. Eriti hirmustaski see pikem sõit.
Tavaliselt kui pikemat sõitu teen siis tuleb üks ots enamvähem 4km. Sellejooksul pidevalt lasen gaasi maha ja peale, sõidan korra madalama käiguga jne.
Uuel kuul läheb silinder Jaanuse kätte tegemisse. Ehk saab vähe rajal sõitagi kui kuiva ilma on. Ning tulevikus isegi tahaks mõnel retro krossi üritusel kas osaleda juhul kui amordid saan korda :D.
vootele
Tavakasutaja
Posts: 208
Joined: 29. Jul 2005 00:00

Unread post by vootele »

anti_biootikum wrote:Segu läks lahjaks ja mootor jooksis kinni?

Üldiselt ei ole kõrge forsseeringuga kahetaktise mootoriga üldse soovitatav pikalt gaas peal sõita. Sellisel juhul ei jahuta kütusesegu enam kolvi krooni nii nagu peaks ja kolb paisub silindrisse kinni.

Sõitma peaks ikka gaas peale ja maha, peale ja maha, nii nagu krossirajal ikka.
:D mis siis rinkamehed peaks tegema, tagasirge läheneb, kas peaks gaasi peale-maha-peale-maha keerama?
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Mootor heas seades on, siis kannatab ta selle ära, aga kergelt lahja segu või muu anomaalia korral on küll paari kilomeetriga kepsulaager õhtal või kolb kinni.
Siin üks 125 baik pidi ka minema kevadel tartusse hooaega avama, aga juhtus nii, et ei jõudnudki kodust eriti kaugele, keps läbi ja kaputt. Ma veel suve lõpus vahetasin seda kepsu tööjuures. Siis pandi mootor soovituse kohaselt uute simmeritega kokku ja rõngad jäid kohe kinni. Aeti sõitma küll aga segud keerasin ikkagi ise rikkamaks, natuke palju sai küll aga äkki ongi parem, vähemalt kui peaks pikalt täispöördel sõitma siis mahl jahutab maha ja määrimine on ka kindel. :mrgreen: Kuu aega on masin käinud, ootame kõik huviga millal jälle laiali läheb. :lol:
anti_biootikum
Tavakasutaja
Posts: 55
Joined: 06. Jun 2007 00:00

Unread post by anti_biootikum »

vootele wrote::D mis siis rinkamehed peaks tegema, tagasirge läheneb, kas peaks gaasi peale-maha-peale-maha keerama?
Arvad, et rinkamehed sõidavad/sõitsid modifitseerimata kolbiga? Ma tahaks näha kuidas originaal CZ kolb selle tagasirge täispööretel (125 sel kuni 16000 rpm) vastu peab.

Aga, et liiga teemaväliseks ei läheks, siis kas mootor juba koos? Mis kandi mees oled? Mul on tseti vedrudega tagaamortidega päris hea ajalugu ja kui Tallinna mees oled, siis retrosarja nimel olen nõus tagaamortide kordasättimisel nõu ja jõuga abiks olema. Toorikuid võid Jaanuse käest uurida, äkki ta leiab midagi.
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Unread post by Siim105 »

Mootor veel koos pole sest rahadega tekkisid kehvad lood ja jäi puurimata silinder ja uus kolb sisse panematta. Silinder kuskil külapeal sest isa unustas, loodetavasti saan varsti kätte. Ma siit lõunaeesti poolt ikka, Räpinast. Aga panen kõrva taha pakkumise amordi teema kohta. Kuskil nädal tagasi sai Heimariga testitud minu vana motoplat süütepooli, mis osutus ikka katkiseks. Ta pidi läbilõike tegema sellest mingi aeg. Paar päev tagasi andsin selle mähistega möllu ka talle testimiseks kas korras. Kui korras siis pistan müüki ja saadud raha eest lasen silku ära teha ja uue kolbi sebida.
Täna võtsin esi kahvli alt. Nimelt plaanis simmekad ära vahetada. Ehk keegi oskab öelda kust saaks esimestesse amortidesse uusi simmekaid inimliku hinnaga? Ja ehk kellegil mõnda joonist esiamortide ehitusest?

Sellepärast projekt väga kiireti ei liigu sest tegelen sellise raharöövliga http://foorum.vwklubi.ee/viewtopic.php?f=50&t=44878
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Unread post by Siim105 »

Üks video kui mahedalt käis paar aastat tagasi.
Video suvalistest klippidest kokku klopitud.

http://youtu.be/3Ow-KaqEj6g
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Unread post by Siim105 »

Ega midagi, täna tõmbasin siis ühe esimese amordi pulkadeks. Kätte sain 3 simmekat, kaks tükki üleval ja kolmas pori kaitsme küljes. Nimelt oleks küsimus kas eraldi müüakse sisemist tihendid koos vaseümbrisega või eraldi rõngas tihendit, ja siis amordi jala küljest oli ka selline ümmargune tihend mida vist nii kergesti ei leia suvalistest poodidest?
Mis õli tuleks osta ja kui palju ühte amorti panna? Kas kallata lihtsalt ülevalt torust sisse või alt poldi august kallata?

Võite ka lenksu kohta pakkumisi teha, üleval pool on mõningad pildid, sealt peaks aru saama milline on (heebli kinnitused on juba lenksu küljes, lenksu kinnitus koha juures on amortide lohud)
CEZETIMEES
Tavakasutaja
Posts: 91
Joined: 24. Mar 2008 01:00

511

Unread post by CEZETIMEES »

Tere,nende esiamordisimmeritega on keerulised lood,tegelikult tuleks teha ümber mingi muu tihendi peale.Lenks on sul ümber tehtud,neid toru lohkusid küll seal sees ei peaks olema .Originaalis ei käi amort üldse nii palju prillist välja.
CEZETIMEES
Tavakasutaja
Posts: 91
Joined: 24. Mar 2008 01:00

511

Unread post by CEZETIMEES »

Sul olid ju ees need niiöelda omaaegsed tuuningamordid,kas amorditoru on 35 mm.
vesipea
Tavakasutaja
Posts: 20
Joined: 17. Dec 2011 01:00
Location: Jõgevalt 4km eemal

Unread post by vesipea »

kas see on see sama masin mis on müügis soovis: http://www.soov.ee/tartumaa/Cz_125_1530 ... a=1&last=1 ?
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Unread post by Siim105 »

To CEZETIMEES . Pole mõõtnud amordi toru, aga simmerlingi pealt lugesin esimese numbri välja, see oli 35, teised numbrid olid vähe suuremad.
Põhimõtteliselt saab ju amorte allapoole liigutada, et ei jääks nii välja punnitama. Ega see midagi kahjulikku ei tee ?

To vesipea .Minu oma pole kuskilgi müügis. Tegu mingi teise masinaga.

Eks ostan need simmekad ära mis saab poe letilt kätte ja vahetan ära. Eks siis näha ole kuidas pidama jääb. Väga jube polnud see sisemine tihend koos vasekolakaga.

Pakutaval lenksul ei pea olema neid lohkusid amordi toru jaoks.
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Unread post by Siim105 »

Masin alles veel kuid kõik seisab :/
Nimelt tutvutan teile enda rahaauku :D
Image
Image
User avatar
Siim105
Tavakasutaja
Posts: 41
Joined: 16. Sep 2008 00:00
Location: Räpina
Contact:

Re: Cz 125 type 511 Siim105

Unread post by Siim105 »

Tervist
Midagi pole erilist juhtunud aga viimasel ajal aga sain teada, et mul on Andres Krestinovi silinder ning taastasin esimesed amordis ning uurisin raami seisukorda. Panin tähele, et mingi tundmatu masina tagumine osa on külge pandud(kaar tundub originaal olevat).
Ehk keegi oskab öelda mis masinale kuuluva tagumise osaga on. Originaal kronsade järgi peaks ära tundma.

Ehk saab taha panna originaal amortide asemele midagi muud, sest kiik tuunitud ja kere, et pole mõttet täis originaaliks taastada ning loomulikult on raske 511amorte leida. Hetkel on umbes 35cm amordid taga, ehk mingid läänekad oleks parajad
Image
Image
Image
Image.
Post Reply