V-501m - tuuning
V-501m - tuuning
Tervitus, järeltuleva põlve nõudmisel sai soetatud jalakäikudega Delta. Täna hommikul ei soostunud enam kohalt ära minema. Asja lähemal uurimisel selgus, et oli irdunud siduri nn. pealmine surveplaat. Samuti on alumiselt surveplaadilt(viis hammast alles) ja ülejäänud kolmelt sisehammastega metallkettalt(vahekettad?) eraldunud hambaid. Veel ketaste küljes olevad hambad on kaunis teravaks kulunud. Minu küsimused:
1. Kas lillsiduri ja selle teise(korvsidur?) sisehammastega kettad on ristkasutatavad?
2. Mis põhjustab pealmise surveplaadi irdumise?
3. On ülalmainitud jubinaid kusagilt uuena saada?
Toimivana tunduvaid mittestandardseid lahendusi võtame ka meeleldi vastu.
1. Kas lillsiduri ja selle teise(korvsidur?) sisehammastega kettad on ristkasutatavad?
2. Mis põhjustab pealmise surveplaadi irdumise?
3. On ülalmainitud jubinaid kusagilt uuena saada?
Toimivana tunduvaid mittestandardseid lahendusi võtame ka meeleldi vastu.
Last edited by Noviits on 21. Feb 2016 14:17, edited 7 times in total.
Re: V-501m lillsidur
Surveplaadi irdumist võivad põhjustada näiteks plaadi väljaveninud augud, logisevad pulgad, puuduvad stopperseibid, vale surveplaat( kui mälu ei peta, siis üks keerati ühtpidi ja teine teistpidi peale). Alumiste spets.stopperseibide puudumisel võib kasutada ka traadiga stoperdamist, mis samuti peab väga hästi vastu.
Lillsidur sobib kasutada küll, osta.ee pakutakse uustoodangu oma, komplekti hinnaks äkki 15 euri.
Lillsiduri vahekettad võivad olla küll tiba väiksemad.
Lillsidur sobib kasutada küll, osta.ee pakutakse uustoodangu oma, komplekti hinnaks äkki 15 euri.
Lillsiduri vahekettad võivad olla küll tiba väiksemad.
Re: V-501m lillsidur
Nii, surveplaadi alla käivatest stopperseibidest oli üks küljes, ülejäänud juppidena karteris. Kas tavalise tõkkeseibiga asendada saab? Kas traadiga stoperdada pealt või alt? Karterist leitud tükkide hulgast leidus seibitaolise eseme tükke. Vända otsa käiva hülsi ees peaks olema seib, mida seal ei olnud. Teab keegi selle seibi mõõte?
Selle hoova, mis on sidurikaane küljes ja surveplaadi vahel on pronksist puks. Tundub, et selle saba käib surveplaadi keskel olevast avast läbi ja teiselt poolt traadist tõkkeseibiga kinni. Või saan valesti aru, netist leitud piltidel survekaane keskel auku ei ole.
Pilt oleks rohkem kui tuhat sõna, aga see mees, kes selle lisamisega hakkama saaks, tutvub hetkel silmalaugude sisepoolelt pakutava meelelahutusega...
Selle hoova, mis on sidurikaane küljes ja surveplaadi vahel on pronksist puks. Tundub, et selle saba käib surveplaadi keskel olevast avast läbi ja teiselt poolt traadist tõkkeseibiga kinni. Või saan valesti aru, netist leitud piltidel survekaane keskel auku ei ole.
Pilt oleks rohkem kui tuhat sõna, aga see mees, kes selle lisamisega hakkama saaks, tutvub hetkel silmalaugude sisepoolelt pakutava meelelahutusega...
Re: V-501m lillsidur
Kaane küljes on hoob ja pronkspuks, puksi ülesandeks on suruda sidurit vajutades, siis siduriplaadi keskel olevale taldrikule, et sidur lahutaks. Traadiga stoperdada tuleb ikka plaadi alt. Vaata ka seda videot - https://www.youtube.com/watch?v=Try9BmqOEE8 on küll š 62 mootori kohta, aga mingi ettekujutuse annab ikka või https://www.youtube.com/watch?v=gFr43GMZ6G4.
Re: V-501m lillsidur
Ühes eelmises postituses esitasin seisukoha et pronkspuksi saba käib plaadist läbi. Tegelikkuses on pronkspuks eelmise mehe poolt surveplaadi keskel oleva seenekujulise vidina, mida ma hea meelega survelaagriks kutsuks, külge kinni joodetud. Kusjuures mitte keskele. Või kas on teoreetiliselt võimalik, et see on mingil hetkel nii kuumaks läinud, et on ise kinni jootunud?
Tõime poest korvsiduri komplekti ja võtsime sealt vahekettad lillsidurisse. Uues komplektis ei olnud ka stopperseibe, need pidi eraldi juurde soetama. Kaubandusvõrgus täitsa olemas ja tuntud e-seibidena.
Võtsin uue surveplaadi küljest seenekese ära ja asendasin vana komplekti kokkujoodetud/jootunud seenekese ja puksiga. Sidur töötab, aga mitte hõisates, mingi kidin ja vigin käib ja korralikult ei lahuta. Kui trossi kõri pikemaks reguleerida, ei taha enam vändast käima minna - libiseb. Küsimused:
1. Kas on kellelgi vastu tulnud kokku joodetud puks ja seeneke?
2. Kas ja kui, siis kui kaua vanad sidurikettad uued vahekettad "teineteisega harjuma peavad"?
tomile tänud kaasa elamast.
Tõime poest korvsiduri komplekti ja võtsime sealt vahekettad lillsidurisse. Uues komplektis ei olnud ka stopperseibe, need pidi eraldi juurde soetama. Kaubandusvõrgus täitsa olemas ja tuntud e-seibidena.
Võtsin uue surveplaadi küljest seenekese ära ja asendasin vana komplekti kokkujoodetud/jootunud seenekese ja puksiga. Sidur töötab, aga mitte hõisates, mingi kidin ja vigin käib ja korralikult ei lahuta. Kui trossi kõri pikemaks reguleerida, ei taha enam vändast käima minna - libiseb. Küsimused:
1. Kas on kellelgi vastu tulnud kokku joodetud puks ja seeneke?
2. Kas ja kui, siis kui kaua vanad sidurikettad uued vahekettad "teineteisega harjuma peavad"?
tomile tänud kaasa elamast.
Re: V-501m lillsidur
Nad ei tohi olla koos. Kirjelduse põhjal on nad kuuma saanud ja omavahel väga suure surve all olnud.
Siduri koostamisel jälgi, et mutter, mille keerad vända otsa külge peab olema väntvõlli otsaga tasa või allpool, vastasel korral sidur ei taha lahutada hästi. Häält võib teha ka sidurikorv, mis käib vastu suurt hammakat, seda saab regullida terasseibi abil, mis läheb kõige esimesena, kui sidurit külge paned vända otsa. Et sidur hästi lahutaks, võiks vaadata, kas jääb vahe sisse pulkadega plaadi ja korvi vahel. Üldiselt nad mingit sissesõitu ei vaja, uustoodangu puhul esineb kettaid, mis on tiba kõverad, kui tasapinna peale panna peaks näha olema.
Siduri koostamisel jälgi, et mutter, mille keerad vända otsa külge peab olema väntvõlli otsaga tasa või allpool, vastasel korral sidur ei taha lahutada hästi. Häält võib teha ka sidurikorv, mis käib vastu suurt hammakat, seda saab regullida terasseibi abil, mis läheb kõige esimesena, kui sidurit külge paned vända otsa. Et sidur hästi lahutaks, võiks vaadata, kas jääb vahe sisse pulkadega plaadi ja korvi vahel. Üldiselt nad mingit sissesõitu ei vaja, uustoodangu puhul esineb kettaid, mis on tiba kõverad, kui tasapinna peale panna peaks näha olema.
Last edited by tom on 10. Feb 2016 12:06, edited 1 time in total.
Re: V-501m lillsidur
Jaah, oligi juba uue surveplaadi augu 10 milliseks treinud. Andsin puksi ja seene kooslusele gaasilambiga kuuma. Seen hakkas kergelt õhetama juba, aga lahti ei andnud. Rellakaga tagant vaikselt käiasin maha. Puksi ja seene liitepind oleks justkui keevis olnud. Ei ole minu silmad sihukest enne näind. Kui suur kunst pronksi ja raua kokkujootmine on?
Re: V-501m lillsidur
äkki leidub mingi pilt?
Re: V-501m lillsidur
Eip, aga võin kirjeldada - surveplaadis oleva seenekese pind oli keskelt pronksine, mujalt kuumasaandsinine. Ma siin teiste N.Liidus toodetud meestega arutasin. Kajama jäi arvamus, et küll ta ekspluatatsiooni käigus kuuma on saanud ja pinnad ju iseenesest peegelsiledad - väidetavalt suisa imevad teineteise külge. Või kes seda teab...
Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat
Tak, siduri pool on timmis. Nüüd lahkame karbussi. On vähe sihuke tunne, et segu on natuke rikas. Olen segu kruvi kruttinud nii, et käsi villis, tolku pole. Kui tühipöörded hästi madalaks keerata ja segukruvi täitsa kinni keerata, siis sureb välja. Vähegi kui pöörded rohkem on, ei avalda segukruvi kruttimine mingit mõju.
Punnvõrri segukruvist kogemus olemas, kas mopi oma peaks suures plaanis sama moodi toimima?
Punnvõrri segukruvist kogemus olemas, kas mopi oma peaks suures plaanis sama moodi toimima?
Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat
Ujuki tase 16mm +/- 1mm, segukruvi 1,5 tiiru välja - veel natuke siia sinna keerata, et mootori hääl terav oleks, seejärel tühikäik paika (segu regullimise ajaks võid tühikäigu pöörded kõrgemaks keerata, siis tabab kõrv paremini segukruvi õiget asendit). Düüs on originaalis 62, kasutatakse ka 65, 70 düüse.
Ja mõni karburaatori korpus on juba algusest peale praak, töötlemisvigadega, kuid see on juba omaette teema.
Ja mõni karburaatori korpus on juba algusest peale praak, töötlemisvigadega, kuid see on juba omaette teema.
Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat
Kuidas ujuki taset mõõta?
Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat
http://www.mopedist.ru/forum/thread414-1.html - viiendas postituses on pilt.
Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat
Ega tagaratta laagrite ja simmerite mõõte ei tea?
Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat
201 , paned kinnised ja simmeri mõõt pole enam nii oluline .
Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat
Jõudsin iseseisvalt samale järeldusele, tänud sellest hoolimata.
Kiitsin paar postitust tagasi, et sidur on timmis. Oligi. Eile õhtul lükkasin sõitva masina kuuri alla, täna lõunaaeg nõudsid allameetrimehed suure venna mopi sõitu. Egas midagi, ratas kuuri alt välja, vändast käima, veidi kohapeal soojendamist, sidur alla, käik sisse ja sidur üles. Kohalt ära ei läind. Reisija oskas oma väikse käe ka sobivasti väljasuretus lülitile asetada... Proovisin vändast uuesti käima lüüa - ei midagi, sidur libiseb. Nooh, kaan maha ja üllatus missugune. Uustoodangu korvsiduri plastikust ketaste nukid maas, karteripõhi paksult peenikest puru täis. Selleks ajaks kui omanik koolist saabus, oli lillsidur juba tagasi pandud...
Kiitsin paar postitust tagasi, et sidur on timmis. Oligi. Eile õhtul lükkasin sõitva masina kuuri alla, täna lõunaaeg nõudsid allameetrimehed suure venna mopi sõitu. Egas midagi, ratas kuuri alt välja, vändast käima, veidi kohapeal soojendamist, sidur alla, käik sisse ja sidur üles. Kohalt ära ei läind. Reisija oskas oma väikse käe ka sobivasti väljasuretus lülitile asetada... Proovisin vändast uuesti käima lüüa - ei midagi, sidur libiseb. Nooh, kaan maha ja üllatus missugune. Uustoodangu korvsiduri plastikust ketaste nukid maas, karteripõhi paksult peenikest puru täis. Selleks ajaks kui omanik koolist saabus, oli lillsidur juba tagasi pandud...
Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat
Tagaratta ketirattapoolne kinnitusmutter puudub, kaubandusvõrgust sobivat ei leidnud. Teab keegi kadunukese parameetreid?
Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat
kümme /üks on võlli/telje mutter , kui seda mõtled .
Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat
Ei, pean silmas ketirattapoolset mutrit, varuosaloetelus kettülekande joonis nr 21, detail nr 5 "gaika spetsialnaja".
Kas väntvõlli simmerlingid, mõõduga 17*40*7, kui ma ei eksi, saab ilma mootorit pooleks võtmata vahetatud?
Kas väntvõlli simmerlingid, mõõduga 17*40*7, kui ma ei eksi, saab ilma mootorit pooleks võtmata vahetatud?
Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat
Nii, vända simmerid saab ilma mootorit pooleks võtmata vahetatud, magneeto eemaldamiseks soovitan 8,5 mm puuri ja 10mm pulgad käepärast hoida...
Loodetud tulemust ei andnud, ehk mootor on madalatel pööretel endiselt jõuetu, esimese käiguga jaksab väänama hakata alles kui spidoka osuti läheneb kümnele. Rõngad panime uued, kolvi ja silindri tegin õrnalt õliga kokku ja lasin kolvi sisse vajuda. Kuskil keskel oleks nagu olnud vähe libedam koht, aga suures plaanis tundus tihe olevat. Karpa tihendid tegin paraniidist uued, sisselaskesse ka samast materjalist. Düüs 62. Segukruvi, nagu aru saan reguleerib ainult tühipöörete lugu? Bensiinisegu - 5l bentsu+100ml 2T õli +100ml 10w30.
Lenksu kruttisin vasakule ja paremale, rehve toksisin. Mis veel teha saab?
Loodetud tulemust ei andnud, ehk mootor on madalatel pööretel endiselt jõuetu, esimese käiguga jaksab väänama hakata alles kui spidoka osuti läheneb kümnele. Rõngad panime uued, kolvi ja silindri tegin õrnalt õliga kokku ja lasin kolvi sisse vajuda. Kuskil keskel oleks nagu olnud vähe libedam koht, aga suures plaanis tundus tihe olevat. Karpa tihendid tegin paraniidist uued, sisselaskesse ka samast materjalist. Düüs 62. Segukruvi, nagu aru saan reguleerib ainult tühipöörete lugu? Bensiinisegu - 5l bentsu+100ml 2T õli +100ml 10w30.
Lenksu kruttisin vasakule ja paremale, rehve toksisin. Mis veel teha saab?
Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat
Edasi süütehetk üle vaadata (neid kriipse ei saa alati usaldada), leegitoru pigi täis, õhufilter must, uued rõngad võivad ka ajutist jõuetust põhjustada, segusiiber ei avane täielikult. Järgmine ehk raskem level - kui on uustoodangu silinder - võib probleeme esineda, käigukasti võllid käivad raskelt, on esinenud juhuseid, kus väikese ketiratta kinnitumutriga poob võlli kinni jne.jne. Või lihtsalt üleliia kulunud silinder.
Jõuetuse vastu aitab ülihästi (kui sõrm on 12mm) järgmine rohi - minu isiklik lemmik honda dio kolb pluss 39 peale puuritud silinder.
Jõuetuse vastu aitab ülihästi (kui sõrm on 12mm) järgmine rohi - minu isiklik lemmik honda dio kolb pluss 39 peale puuritud silinder.
Re: V-501m lillsidur, laiendame teemat
Süüde sai üle vaadatud, kõige parem ikka tehase märgis, ca 2mm enne ÜSS-i. Leegitoru puhas, proovisin ilma õhufiltrita sõita - veel jõuetum. Segusiiber avaneb täielikult. Karterikaaned on mustaks värvitud, väidetavalt tehasevärv, silinder samamoodi. Sellest võiks järeldada, et originaalsilinder. Võllide pool tundub ok olevat.
On olemas uus kolb tähisega Z. Mida tähis näitab? Mis silindri puurimine tänapäeval maksab?
On olemas uus kolb tähisega Z. Mida tähis näitab? Mis silindri puurimine tänapäeval maksab?
Re: V-501m jõuetu madaltel pööretel
Must värv ikka omaloomig, aga see ei takista käimist. Orig silindril on tehasemärgistused peal. Ülekanne ikka 37 hammast ja 15 hammast (ketirattad)? Ega juhuslikult pole v50 silinder peale pandud, tollel kanalid ei ühti õieti V50M ja V501-ga. Kui need korras, siis jääb ikka silindri ja kolvi probleem, kas kohapeal läheb ilusti pöördesse ?
Re: V-501m jõuetu madaltel pööretel
Ülekanded õiged. Kohapeal läheb pöördesse ja sõidupeal on ka jõud täitsa olemas. Hoopeale saamine keeruline. Siduriremondi järgsel testsõidul vajus esiratas pehmes kohas auku, mootor pöördes ja edasi ei läinud. Pelgasin juba siduririket, aga täpsemal vaatlusel avastasin, et tagaratas kaabib kohapeal. Ma kaalun täisvarustuses ca 90 kilo. Jõudu peab olema. Asfaldil tõuseb minu all kiirusemõõdiku osuti viiekümne ääre alla.
Kas v50 silindri tunneb väljast ära? Kus orig silindri tehasemärgid?
Kas v50 silindri tunneb väljast ära? Kus orig silindri tehasemärgid?
Re: V-501m jõuetu madaltel pööretel
Kirjelduse järgi, siis nagu jõudu peaks olema, tuleb äkki esimese käiguga lihtsalt maksimumi võtta või. V50- l kandilisem silinder ja pea, internetis peaks pilte leiduma. Märgistus peaks lähimal vaatlusel silma jääma keskel püstise ribi peal, ees või taga - ei mäleta kohe. Samas pole ta originaalina kunagi eriti võimekas olnud pehmemal pinnasel teise käiguga sõitma, välja arvatud mõned erandid. Tahab äkki esimesega pöördeid ja kiiremat käiguvahetust, et kui tiba toppama jääd vahetusega, ei jõua teise käiguga madalate pööretega enam edasi liikuda.
Re: V-501m jõuetu madaltel pööretel
Jõud tekib esimese käiguga siis, kui kiirusemõõdiku osuti läheneb kümnele. Niikaua peab jalaga kaasa lükkama, muidu kooleb ära. Küünal peale sõitu helepruun.
Kas on võimalik, et segu on madalatel pööretel lahja?
Kui nii, siis kas suurema düüsiga saab parandada?
Kes müüb orig. düüse?
Millise tänapäevase masina düüsid on kasutatavad k60B karpas?
Kas on võimalik, et segu on madalatel pööretel lahja?
Kui nii, siis kas suurema düüsiga saab parandada?
Kes müüb orig. düüse?
Millise tänapäevase masina düüsid on kasutatavad k60B karpas?
Re: V-501m jõuetu madaltel pööretel, otsime düüse
Sain 70 düüsi ja lasin 62 ära mõõta, tegelik mõõt 60. Seitsmekümnese düüsiga läks tiba paremaks, aga õige ikka polnud. Võtsin igaks petteks silindri maha, plaaniga vahetada kolb. Selgus, et seesolev on juba nr 1 ja uus on orig. mõõdus. Seesoleval olid gaasid ilmselgelt küljepealt mööda tuisanud.
Ei jäänd muud üle kui poest uus silinder tuua. Nüüd käib vilgas sissesõitmine, alumises otsas on jõudu juba nii palju, et mina saan pehme tee peal siduriga kohapealt minema. Lõppkiirus on langend ja uimsevõitu on ka, aga see vist sissesõiduga paraneb?
Nii kaugel, nii hästi...
Ei jäänd muud üle kui poest uus silinder tuua. Nüüd käib vilgas sissesõitmine, alumises otsas on jõudu juba nii palju, et mina saan pehme tee peal siduriga kohapealt minema. Lõppkiirus on langend ja uimsevõitu on ka, aga see vist sissesõiduga paraneb?
Nii kaugel, nii hästi...
Re: V-501m - silinder vahetatud, sõidame sisse
Praeguseks võib õelda, et mootori poolest on masin korras. Kuna üks hõredaks sõidetud silinder on üle, võiks tom suunata osavte puurijate juurde, kasvõi privas. Ning vihjata koha, kust tema 39mm Honda Dio kolbe soetab. Samuti otsin 13 hambaga eesmist ketiratast.
Re: V-501m - silinder vahetatud, sõidame sisse
13 hambalise asemel võib hoopis tagumise hammasratta suurema panna ,paar hammast lisaks peaks juba mõjuma (võrri oma 41 hammast, võibolla liiga suurgi, aukude poolest saab poltidega ilusti kinni panna, kiirus väheneb). Katsetamise värk, mis ühele sobib ei pruugi teisele sobida.
Näiteks orig.mootoriga, minimopeedil, mulle 14 hambaga ei meeldinud, oli kuidagi uimane. On räägitud ka variandist 14/40, aga seal oli mootorit parendatud. Enda arvamuse kohaselt on mõtet puurida ikka vana originaaltoodangu silindrit. Kolvid olen ostnud cn-parts. com, hinnad kusagil 15-20 eurot - loomulikult on ka tunduvalt kallimaid.
Näiteks orig.mootoriga, minimopeedil, mulle 14 hambaga ei meeldinud, oli kuidagi uimane. On räägitud ka variandist 14/40, aga seal oli mootorit parendatud. Enda arvamuse kohaselt on mõtet puurida ikka vana originaaltoodangu silindrit. Kolvid olen ostnud cn-parts. com, hinnad kusagil 15-20 eurot - loomulikult on ka tunduvalt kallimaid.
Last edited by tom on 17. Feb 2016 08:54, edited 1 time in total.
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: V-501m - silinder vahetatud, sõidame sisse
Puurida saab Teletorni motopoe kaudu.
Ketihammaka saad sealt ka 13 hambaga, pakutakse ka delta hammakaid, need võrri omast veidi väiksemad.
CN-parts.com on suht ok koht, kaubale saab õismäele ise järele minna.
Kuna neid Dio kolbe on mitut sorti siis äkki saaks eelkõnelejalt ka lingi?
Ketihammaka saad sealt ka 13 hambaga, pakutakse ka delta hammakaid, need võrri omast veidi väiksemad.
CN-parts.com on suht ok koht, kaubale saab õismäele ise järele minna.
Kuna neid Dio kolbe on mitut sorti siis äkki saaks eelkõnelejalt ka lingi?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: V-501m - silinder vahetatud, sõidame sisse
Võrri tagumine hammasratas meil täitsa olemas, aga selle auguvahe teine - kinnitus poltidega rummu külge ilma leevenduspuksideta,nagu võrril?
Noorel motohuvilisel ei ole veel lähima paari aasta jooksul liiklusjärelvalve all olevatele teedele asja. Seoses sellega ei ole meil hetkel tippkiirus nii oluline. Seda enam, et eilse mootorsõiduki registreerimise käigus märgiti registreerimistunnistuse märkuste lahtrisse kiirusepiiranguks 40 km/h.
Küll aga oleks hea, kui madalatel kiirustel oleks ratas natuke ergem. Samas on minul tekkinud arusaam, et käiguvõlli teise käigu hambad ei ole võlli küljes ülearu tugevalt kinni...
Noorel motohuvilisel ei ole veel lähima paari aasta jooksul liiklusjärelvalve all olevatele teedele asja. Seoses sellega ei ole meil hetkel tippkiirus nii oluline. Seda enam, et eilse mootorsõiduki registreerimise käigus märgiti registreerimistunnistuse märkuste lahtrisse kiirusepiiranguks 40 km/h.
Küll aga oleks hea, kui madalatel kiirustel oleks ratas natuke ergem. Samas on minul tekkinud arusaam, et käiguvõlli teise käigu hambad ei ole võlli küljes ülearu tugevalt kinni...
Re: V-501m - silinder vahetatud, sõidame sisse
väga paljudele mopeedindust puudutavatele küsimustele saad vastuse eelpool viidatud moped .ru lehelt . seal on eraldi teema dio kolvi kohta . samuti leiad seal õigepea tee sm Grigori Wagneri youtuubi kanalile , kus materjali ülirohkelt . mehike muidugi arvab end olevat keiserlik-kuninglik issandajumala esindaja Saraatovis , mida peab globaalseks mopedismi pealinnaks , kuid palju asju siiski toimivad. kuna tegemist vägaedeva ja eneseeksponeerimisest huvitatud indiviidiga , siis klipid pikad ja põhjalikud .
silindreid olen hooninud Tõukuris , kuid niisuure diameetri hüppe peaks eelnevalt treipingis tegema, kui seda ise teed pääsed odavamalt .
venkud tellivad dio kolbe ise , otse hiinast . elu on näidanud , et odavaimat ei ole otstarbekas installida , harilikult tuleb kogu protseduur kordamisele ja maksad topelt .
ise olen samuti kolviabi saanud stenolingist .
mis puudutab käigukasti hammaste kalduvust irduda koormuse all , siis selline mentaliteet on harilik pea kõigi mootoridetailide puhul . kui panna jõulisem ülekane , siis ei pea siduriga niipalju rapsima ja üritus võib mõne päeva kauem kesta .
silindreid olen hooninud Tõukuris , kuid niisuure diameetri hüppe peaks eelnevalt treipingis tegema, kui seda ise teed pääsed odavamalt .
venkud tellivad dio kolbe ise , otse hiinast . elu on näidanud , et odavaimat ei ole otstarbekas installida , harilikult tuleb kogu protseduur kordamisele ja maksad topelt .
ise olen samuti kolviabi saanud stenolingist .
mis puudutab käigukasti hammaste kalduvust irduda koormuse all , siis selline mentaliteet on harilik pea kõigi mootoridetailide puhul . kui panna jõulisem ülekane , siis ei pea siduriga niipalju rapsima ja üritus võib mõne päeva kauem kesta .
Re: V-501m - generaatori võimekus
Kiirused kasvavad, esitule võimekus 15w/15w pirniga hakkab jalgu jääma. Kusagil interminetis tuli vastu sama sokliga pirn 35w/21w võimsusega. Kui see sisse keerata, mis genekas ütleb?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: V-501m - generaatori võimekus
Mopeedi voolumähiste väljundvõimsus on 45W. Proovi järele ja saad teada.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: V-501m - generaatori võimekus
Maha ei põle?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: V-501m - generaatori võimekus
Ei usu, vanasti sõitsime pidevalt 12V ja 30-40W esitule pirnidega, hõõgusid ainult.
Kui arvestada, et tagatuli tarbib ~6W pidurituli ~15W ja esituli 15W, kaugtule märgutuli 2W siis põhimõtteliselt saad ka signaali lasta ilma,et tuled päris ära kustuks.
30-40W puhul ei jätku enam teistele tarbijatele.
Ja nii uskumatu kui see ka pole siis generaatori koormatus mängib rolli ka mootori jõudluses, mida suurem koormus seda vähem jääb mootoril rammu edasiliikumiseks.
Korralik reflektor ja puhas klaas annavad kindlasti ka korralikku effekti.
Ise küll LED-i mees pole aga kindlasti soovitaks mõned targemad LED-i kasutada tuledes.
Kui arvestada, et tagatuli tarbib ~6W pidurituli ~15W ja esituli 15W, kaugtule märgutuli 2W siis põhimõtteliselt saad ka signaali lasta ilma,et tuled päris ära kustuks.
30-40W puhul ei jätku enam teistele tarbijatele.
Ja nii uskumatu kui see ka pole siis generaatori koormatus mängib rolli ka mootori jõudluses, mida suurem koormus seda vähem jääb mootoril rammu edasiliikumiseks.
Korralik reflektor ja puhas klaas annavad kindlasti ka korralikku effekti.
Ise küll LED-i mees pole aga kindlasti soovitaks mõned targemad LED-i kasutada tuledes.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: V-501m - generaatori võimekus
Kasutatud on näiteks 6voldist 25w ja ka 35w jawa pirni (modifitseerida tuleb kinnitust), ei ütleks, et voolust puudu tuli.
Re: V-501m - seitsmes päev
Nüüd on nii, et omanik sõitis eile pika ringi ja katki ei läinud midagi, reguleerida ka pole midagi tarvis.
Mis ma nüüd teen?
Mis ma nüüd teen?
- madeinussr
- Moderaator
- Posts: 1555
- Joined: 13. Jan 2006 01:00
- Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga
Re: V-501m - seitsmes päev
Noviits wrote:Nüüd on nii, et omanik sõitis eile pika ringi ja katki ei läinud midagi, reguleerida ka pole midagi tarvis.
Mis ma nüüd teen?
Nüüd tuleb selline juurde osta mida remontida saaks.
Tuunitud varumootor on kindlasti ka vajalik.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Re: V-501m - tuuning
Nii, tuuning! Kas teeme teooriat? Eemaldaks kõigepealt tehase praagi. Esimesena vaatleks silindri sisse- ja väljalaske avasid. Hülsi ja silindri avad ei ole kohakuti ehk hülsi ava alumine äär on silindri ava alumisest äärest kõrgemal. Kas võib tuima näoga hülsi avade alumised ääred näiteks otsfreesiga madalamaks nuiata või peab seal midagi muud ka - näiteks kolbi - jälgima?madeinussr wrote:
Nüüd tuleb selline juurde osta mida remontida saaks.
Tuunitud varumootor on kindlasti ka vajalik.
Re: V-501m - tuuning
Hülsi sisse-,väljalaske ja ülevoolu avasid ei ole mõistlik näppida, kui ei tea täpselt, mis see kaasa toob. Pigem eemaldada valujääke ja ebatäpsusi silindri alumiiniumosalt (sisse-,väljalase), samuti ühtlustada karteri ja silindri kanalid. Üle vaadata karburaatori kinnituspind, mis on paljudel juhtudel banaani kuju võtnud, et karbussi ja al. vahetüki ava oleks ilusasti kohakuti jne., pluss veel dio kolb ning mootor juba käibki tuntavalt paremini. Rohkemat pole väga mõtet seda mootorit piinata. Muidu tehakse küll ja õpetusi on ka internetis saadaval. Edasi soovitaks juba 110 või 125cc krossikat.
Last edited by tom on 21. Feb 2016 23:02, edited 1 time in total.
Re: V-501m - tuuning
Aga vaheklapp(reed valve) ja resonaator?
Re: V-501m - tuuning
Last edited by lipamets on 22. Feb 2016 20:15, edited 1 time in total.
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb...
Re: V-501m - tuuning
eriti Arseeni piiblile rõhku ei paneks , kui venekeel vähegi selge vaata foorumitesse, üks vähestest pädevatest tegijatest on Erik Ziele( Orik )
Daugavpilsist (vähestest , kes kirjutavad nimetatud keskkonnas) . üsna konservatiivne ja veneaegse teadmisega taat , mõned tänapäeva asjad tulevad talle üllatusena ja kindlasti ei tea ta kõiki lätlaste peensusi .
reed valve ja normaalne karpa oleks asjad küll , kusjuures nende installiga ei saa sa kõrgepöörde pilli , pigem väänet. pole ka mingit erilist tööriista parki vaja , tuttav freesija oleks asjaks . klapp tuleks siis otse karterisse , mitte silindri külge .
algatuseks saaks kasutada ka originaal väljalaset , mida on läbiaegade vägagi mitmesuguseid onud . kui ise sellise asja ette võtaks prooviks esmalt võibolla hoopis riga-13-ne sigarit .
Daugavpilsist (vähestest , kes kirjutavad nimetatud keskkonnas) . üsna konservatiivne ja veneaegse teadmisega taat , mõned tänapäeva asjad tulevad talle üllatusena ja kindlasti ei tea ta kõiki lätlaste peensusi .
reed valve ja normaalne karpa oleks asjad küll , kusjuures nende installiga ei saa sa kõrgepöörde pilli , pigem väänet. pole ka mingit erilist tööriista parki vaja , tuttav freesija oleks asjaks . klapp tuleks siis otse karterisse , mitte silindri külge .
algatuseks saaks kasutada ka originaal väljalaset , mida on läbiaegade vägagi mitmesuguseid onud . kui ise sellise asja ette võtaks prooviks esmalt võibolla hoopis riga-13-ne sigarit .
Re: V-501m - tuuning
Meil on siin ühe noore mehega selline kokkulepe, et nüüd ennem ei remondi, kui katki läheb. Aga vot kui katki läheb, vot siis...
Resonaatori tegemine praktilise poole pealt nüüd otse raketiteadusena ei tundu. Tuleb aga tõdeda, et 7 kraadise laienemisega(või mis see õige termin on) koonuse pinnalaotuse joonestamine tahab esimese hooga sõrme suhu ajada. Ega kellelgi satu olema v 501m mootorile sobiva 15 kraadise lõpuahenemisega resonaatori detailide jooniseid? forum.automoto.ee/attachment.php?aid=27095
Seltsimees Wagner vaheklapiga väga rahule ei jäänud. Kuidas teiste kogemused on?
Mis jama lingi sisestamisega on?
Resonaatori tegemine praktilise poole pealt nüüd otse raketiteadusena ei tundu. Tuleb aga tõdeda, et 7 kraadise laienemisega(või mis see õige termin on) koonuse pinnalaotuse joonestamine tahab esimese hooga sõrme suhu ajada. Ega kellelgi satu olema v 501m mootorile sobiva 15 kraadise lõpuahenemisega resonaatori detailide jooniseid? forum.automoto.ee/attachment.php?aid=27095
Seltsimees Wagner vaheklapiga väga rahule ei jäänud. Kuidas teiste kogemused on?
Mis jama lingi sisestamisega on?