Iž-56 1958

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
MargusM
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 08. Nov 2011 01:00
Location: Harjumaa/ Pärnumaa
Contact:

Iž-56 1958

Unread post by MargusM »

Väike info siis minu puhkuse ja nädalavahetuse nokitsemistest. Foorumi kaudu võeti minuga ühendust ja tunti huvi ühe vahetuskauba vastu Voshod 3M vs. Iž56. Pikalt mõeldud vahetus tehtud. Iz-i saabumisest minu õuele mõni klõps: Image Image
Siis sai juurde toodud veel selline rapitud kuid dokumentidega asjandus: Image millega tulid kaasa sellise vahvad "samodelkinid" Image Image ja nende jaoks ka mikrovõti olemas. Nüüdseks üle eesti palju puuduvaid detaile juurde hangitud ja sügiseks on Iž sellises koosluses: Image Image Praeguseks haljastele detailidele ajutine krunt peale lastud, et meie niiske talv liiga ei teeks.
Olemas ka kaks ajastukohast mootorit, millest peaks ühe komplekti kokku saama. Paar pilti ka summutidest ja nende sirgestamisest. Algselt sellised: Image siis sai tehtud nii: Image Image siis sirgeks-puhtaks ja kokku tagasi.
Nüüd asi niikaugel, et on ta ilusti arvel ja registreeritd minu nimele. Puudu veel palju pisemaid detaile, aga küll need puuduvad osad kunagi tee minu juurde jõuavad.
Võimaluste piires püüan komplekteerida Iž-56st võimalikult ajastu truu sõiduki ja sellega tekkinud mõned küsimused-
1.kas mootori karterid olid algselt hõbedaseks värvitud?
2.kas on õiged karburaatori katted? Olen leidnud piltidelt 2-te erinevat tüüpi katteid- ühed lühemate ribidega (nagu minu jaol) ja teised pikemate ribidega.
3.kui mitme triibuga peaksid olema rataste katteplekid? Piltidel näha esimesel rattal 2 triipu (kate ei kata trumlit täisulatuses, servast umbes 1cm puudu. Tagumisel 3 triipu ja katab trumli täielikult (ei ole piltidel näha).
Sadala- isandpaugu leht on olnud palju abiks, kuid kõigele sealt kahjuks vastuseid ei leia.
Küsimused-vastused oodatud. Esialgu kõik, eks edaspidi tuleb pilte küsimusi kindlasti juurde.

Margus
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Iž-56 1958

Unread post by Myrka »

Kahjuks ühelegi küsimusele vastata, kuna pole ise nendele veel päris õiget vastust ise ka leidnud.
Jõudu ja jaksu ehitamisel, oled õigest otsast alustanud - kõigepealt ratas kokku, kõik detailid külge ja siis visuaalne pool.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Re: Iž-56 1958

Unread post by Prii »

MargusM wrote: 3.kui mitme triibuga peaksid olema rataste katteplekid? Piltidel näha esimesel rattal 2 triipu (kate ei kata trumlit täisulatuses, servast umbes 1cm puudu. Tagumisel 3 triipu ja katab trumli täielikult (ei ole piltidel näha).
Nii palju, kui mina kokku puutunud olen, siis peaks olema selline kilp, mis katab velje täielikult. Kahe triibuga kilbile läheb minuteada ka väiksema diameetriga rumm.

Igatahes tubli töö!
erw1nike
Tavakasutaja
Posts: 95
Joined: 28. Oct 2010 00:00
Location: Viljandi/Pärnu
Contact:

Re: Iž-56 1958

Unread post by erw1nike »

Pikkisilmi ootasin ,et kunas ratta tegemistest juttu täpsemalt teed : )

Rõõm näha,et mu Iz 56 sattus õigetesse kätesse,väga tubli tööga oled juba hetkelgi hakkama saanud,mis siin muud ikka öelda,jõudu jaksu edasiseks ja vaat ,et lõpuni asja viid :wink:
rainer
Tavakasutaja
Posts: 65
Joined: 11. Jul 2013 13:51

Re: Iž-56 1958

Unread post by rainer »

Jaaa - 56 on ilus ratas! Eriti tore on just see päris vana - suure tulega , tsentrifugaaleelsüütenurgaseaduriga ja nende haruldaste pisikeste karbilukuaugukestega.

1958'l on minu teada kõige pikem karbussi kõritoru ja seega ka selles osas kõige pikema joonega katted (üliharuldased leida), 1959'st tulid veidi lühema esiosaga, kuid veel ilusad ja endiselt suht. pika ribiga katted ning planeta omadega läks asi juba kirvetööks, sh ribid lühemad ka.

Summutid nendel superheadel " baflektoomia" piltidel on teisest seeriast alates ( 1959'... ) omad juba - 1958'l on sumpsid veidi saledamad ja lühemad, mille võrra tuletorud on pikemad. Vt nt ka siit http://www.hot.ee/s/sadalamc/ - " IZ pildid" , " Mudelite erinevused"

Rummu kattekettad peaks 1958'l olema 2-triibulised , samuti ka tagumise sadula sang peaks olema veidi julgema kaarega kui pildil oleval versioonll

Mootori värvimine hõbedaseks tehases on minu jaoks samuti lahtine küsimus. Võis täitsa olla, mingi hästi õhuke nitro-email, sest ega mõnest kratsimata jäänud ja varjulisemast kohast on mootorid seda nägu küll nagu oleks hõbedaga üle tuisatud
MargusM
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 08. Nov 2011 01:00
Location: Harjumaa/ Pärnumaa
Contact:

Re: Iž-56 1958

Unread post by MargusM »

Suured tänud sulle rainer selgitamise eest. Päris mitmele küsimusele sain natuke valgust juurde. Tõenäoliselt 100% lähedast originaali ma saavutada ei suuda (loe: ei ole piisavalt paksu rahakotti pere kõrvalt võtta), seda juba sellegipärast, et dokumentides on tal värvuseks määratud must värv (ei ole kuulnud, et IŹ tehasest sellise tooniga 56 oleks tulnud) ja ei tea kas hakkan värvimuutust MNT-s ette võtma. Karbussi pikema toru võiks leida inva autode pealt. Sumpsidega on nagu on, seda päris õiget pole oma silmaga veel näinud, aga ausalt öeldes on minujaoks hetkel küljesolevad natuke rohkem meelt mööda.
MargusM
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 08. Nov 2011 01:00
Location: Harjumaa/ Pärnumaa
Contact:

Re: Iž-56 1958

Unread post by MargusM »

Teemale lisa mis siis vahepeal toimunud on- ega suurt ei ole näppe õliseks teinud :( . Siiski olen mõningad jubinad juurde leidnud: suure esitule klaasi mis puudu oli, uued nõukaaegses davottis olevas laitmatus korras leegitorud, korraliku kroomiga heeblid, spidomeetritross mis kahjuks osutus valeks- mõeldud uuemale versioonile millel tigu esirattas (tross lühem). Tõin ka juurde ühe mootori millest paraku peale käigukasti midagi muud kasutatavat ei leidnud. Selle juurde toodud mootoriga veel selline lugu, et lisaks 56 mootorile anti kaasa üks pannoonia mootor ja IZ350/49 mootor, ei oska neil ise vahet teha kumb ta on, siduri poolsel kaanel on küll kirjas 350 aga muud moodi kindlaks teha ei mõista. Samas varsti puhkus tulemas ja ehk saab natuke aega ka IZ-iga tegeleda.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iž-56 1958

Unread post by Nobody »

Ise otsisin 350 vs 49 erinevusi, jäi ka silma, et see küljekaan koos 350 kirjaga ongi vist üks väheseid erinevusi. Muus osas midagi suuremat pole erinevust näinud. Muidugi garaazis mõlemad ka lauaall kõrvuti.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
rainer
Tavakasutaja
Posts: 65
Joined: 11. Jul 2013 13:51

Re: Iž-56 1958

Unread post by rainer »

muide, minu 1958 oli ka algselt olnud must (edit: võis siiski olla ka mustjalt, hästi tume sinine), nii et juhtus ikka ka seda karva.
Last edited by rainer on 29. Jun 2016 20:06, edited 1 time in total.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Iž-56 1958

Unread post by madeinussr »

350 ja 49 mootori vahe on veel silindri ülevoolu avade kujus, kindlasti on veel mõned pisidetailid.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
MargusM
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 08. Nov 2011 01:00
Location: Harjumaa/ Pärnumaa
Contact:

Re: Iž-56 1958

Unread post by MargusM »

Lootus lähiajal esimest korda tuli torusse saada. Sellega seoses tekkinud paar küsimust: kas leidub kaubandusest uusi trosse (sidur, gaas, toores) või tuleb uued ise valmistada? Samuti otsin uut simmerlingi generaatori alla ja esimese piduri parabani külge käivat piduri trossi reguleer kruvi. Peaks olema M7x1 keermega. Ja lõpetuseks veel puudu spidomeetri tross koos kõriga, sai kokku korjatud mõningased spidotrossid, aga kõk vale otsaga, ehk siis mõeldud neile millel spido võetud esirattast.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Iž-56 1958

Unread post by madeinussr »

Trosse ja simmereid on vabalt saada.
Alati võib ka ise valmistada.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
MargusM
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 08. Nov 2011 01:00
Location: Harjumaa/ Pärnumaa
Contact:

Re: Iž-56 1958

Unread post by MargusM »

Üks küsimus: oskab keegi öelda mis mõõtudega 6v aku küljekarppi mahub/sobib? Oleks hea pealinnast enne maale minekut ära osta (läks maal olles meelest mõõdud võtta).
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Iž-56 1958

Unread post by madeinussr »

Kui osad õige mahtuvusega aku siis mahub kindlasti ära.
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
MargusM
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 08. Nov 2011 01:00
Location: Harjumaa/ Pärnumaa
Contact:

Re: Iž-56 1958

Unread post by MargusM »

madeinussr wrote:Kui osad õige mahtuvusega aku siis mahub kindlasti ära.
10A võiks sobida?
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iž-56 1958

Unread post by Nobody »

MargusM wrote:
madeinussr wrote:Kui osad õige mahtuvusega aku siis mahub kindlasti ära.
10A võiks sobida?
Mul oli vahepeal ka 12Ah, kuid izile pole nii suurt vaja. 8Ah on piisav.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
MargusM
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 08. Nov 2011 01:00
Location: Harjumaa/ Pärnumaa
Contact:

Re: Iž-56 1958

Unread post by MargusM »

Tere,

Kuidas tegutseda piltidel oleva paagiga: peene võrk + tina, keevitus või tuleb otsida järgmine patsient? Paak ise muidu üllatavalt sirge ja heas seisus (paar väikest pahtliga parandatavat mõlki on).
Image

Image
hmm
Tavakasutaja
Posts: 1507
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere

Re: Iž-56 1958

Unread post by hmm »

mul peaks sarnane mingi izhi paak vedelma - annaksin 5€ ära :roll: ehk on lihtsam.
Aga vaata kas on ikka sama paak?
download/file.php?id=1947&mode=view
Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493
MargusM
Tavakasutaja
Posts: 84
Joined: 08. Nov 2011 01:00
Location: Harjumaa/ Pärnumaa
Contact:

Re: Iž-56 1958

Unread post by MargusM »

hmm wrote:mul peaks sarnane mingi izhi paak vedelma - annaksin 5€ ära :roll: ehk on lihtsam.
Aga vaata kas on ikka sama paak?
download/file.php?id=1947&mode=view
Tänan pakkumast aga see juba "siledaks" tehtud.
Post Reply