Iž Jupiter 1966 Kund

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by Kund »

Tervitus.

Oli ilus suvine tööpäev. Kuupäevaks 08.08.12. Sai töö juures sõbraga vesteldud. Teemaks oli tema eelmine päev ostetud kuuepoolene Aprili. Seda juttu kuulis pealt vanem kaastöötaja, kes tuli rääkima oma mootorratta aegadest. Viimaseks oli olnud Jupiter 3 korviga. Aga olevat korvi maha võtnud, et siis hea metsas seenel käia. Kiitsin väärt masina puhul ja rääkis edasi. Viimane sõit olevat olnud 7-8 aastat tagasi, kui sai metsas joobes peaga kummuli käidud ja seejärel garaaži sõidetud ja sinna masin oligi jäänud. Asi oli minu jaoks huvitavaks läinud. Ütles, et tema enam sellega ei tegele, et kui meil noortel poistel huvi ja tahtmist on siis viigu me masin minema, kas viime meie või vargad. Neli Iži mootorit olla sealt juba ära varastatud. Väärt mõte. Sai kokku lepitud, et lõunalt tulles võtab garaaži võtme kaasa ja läheme vaatame asja üle.

Nii. Lõuna möödas ja saime kokku. Läksin siis asja uurima. Garaaži uks avanes ning garaažis oligi mainitud isend. Hilisema uurimise käigus selgus, et masinaks on hoopis Jupiter. Korv oli ka nelja oma aga korviraam kahe oma.

Uks kinni ja uuesti töö juurde. Tööpäev läbi. Võtsin sõbra ja läksin garaaži tühjaks vedama. Sai kõik masinaga seotud kraam oma garaaži veetud.
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82vy2RVV9DrardQ9hGz-eC6vjtxvITBnDfe1-Du8S4VXq2Q6uaUVdwK3eDnbfnPkYrxuGkf3LzOaDG06oclNuAvoAJtU9VB_8tSRQNUoB95eAbaAESkkkGXG-g.jpg
Pildike raamist, mis sai ka sealt leitud
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82uR97cqCkCuIua1bh4VwkaKgwZn5eTd0r63mnhx6S6JUDLBU0QiSlVInIDtaKTrPRxt1ljS69FgywoB-YHEjHtHAJtU9VB8OhncrDKcHOi_YRjxs1F4mqeySA.jpg
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82s0uuo3SP3lTo0Is49GE-UX0JVYE3fpn2LENw30wz3_pyTr2YrOHDd0VhzK3cKTZLBw3DG6Y6ZnRFHRy-do6bDBAJtU9VBkKJFLSzT9b3lbug7Nt_8SGJkpfQ.jpg
Korv koos raamiga ning taustal näha teise masina korvi ja puhastatud raami.
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82upHWD83ZH1AsoFzWutTXCZXPf2d7XGpn8AwCxDsFtkAwyO_wYgJZsm2znD0EbqDZvdfVmSspRZuQAgKCckhISeAJtU9VANUPJC7E01jS8DoVlz0c2Tbje1uQ.jpg
Nii. Kontaktid puhtaks ja ühes silindris pole ikka sädet. :D Sai vahetatud erinevaid asju aga mida ei ole, seda ei ole. Testriga sai millalgi üle käidud ja selgus, et vasaku silindri kontakti vahed pole ikka puhtad. Sõbralt saadud aku sai ka tühjaks. Viisin järgmine päev töö juurde laadima.

Täpselt kaks nädalat hiljem. Oli jällegi kolmapäevane päev ja sai garaaži juurde mindud. Aku peale visatud ja käima aetud masin. Sõitis. Põrutasin kuivati juurde, kus oli omanik. Tegi ka prooviringi ja ütles, et sõidab enamjaolt ühe silindriga. Seepärast sõites tahtiski vahepeal seljast maha visata, teine silinder hakkas tööle. :D

Ilmselgelt aku ei olnud suurt miskit ja laadimist ka polnud. Reedel, kuupäevaks 24. august sai ülemusega Tartu mindud asutuse autot teenindusest tooma. Auto käes, tiirutasin veel linna vahel ja ostsin aku masinale. Tagasi töö juurde jõudnud sai kuskil tund hiljem masina kallale asutud. Eelmine päev olin temaga töö juurde sõitnud. Aku sai peale pandud ja masin käima pandud. Selguski tõsiasi, et masin ei lae. Oli ka tagavara releeregulaator olemas aga ei viitsinud vahetama hakata. Võtsime küljes oleva lahti ja kontaktide vahed olid kõvasti oksüdeerunud. Puhastasime ära ja saime ka laadimise korda. Järgmiseks oli sidur. Sai teda peale keeratud ja toimima. Esialgu küll ainult jalgsiduri aga seejärel pärast väikest murti lisamist siduritrossi kõri ette, sai ka käsisiduri. Kuna selleks ajaks oli tööpäev läbi, sai koju ära mindud.

Järgmisel päeval ehk 25. augustil oli Pisisaares MC Riski Grupp Saunamöll ja Motopidu 2012. Kuna masin oli sõidukorras siis sai sinna masinaga mindud. Ja mõnest võistlusest osa võetud.

Kiirendus
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82uYOWZ-ivfr3zgF6EBRA0hFMUTb4TcHID6ue09V1xhn_R21xZyY93kHCg0-_vFBnWBbXsVvkXDaOXsvUenAzlJHAJtU9VCE2mD0tMVqTk1lLI1TTxqMTyHETA.jpg
Ei tea kas sai ikka kohalt minema?
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82teT-Xhd6Q6yecYO0j9LNgA-GD4t6VUaaMWF1gtLlAg9EmiFkdmLBLVt77mB4TL7b6sXqW1KhvMt-Hc8ueteBOEAJtU9VCWnoUT8piSn0WCTDl_b6ZO-TBxLQ.jpg
Väike sättimine sõidu ajal
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82vVVwT7-VC_Idqg3txD8U73ZYB6vgy9JEySz4CAgqaO2LgMxa0uFnSTi7pDzuPokwH3eC4k-0xHTN0-By3zsd-eAJtU9VCxAoQysMUN7ng3Q3dH9uU7yC7EIw.jpg
Mis seal nüüd häda? :D
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82uZF538biOPzCdQWIAJ-6KN5DKCykxDER4VBa4eeHXUa-O6kpqn3ktGokRsNbyRZahwfNO1z1qjia0oYAnZKla8AJtU9VCsqoKMaNBl8FaWHYfE5rw6EMEhIw.jpg
Kiirus suur, tõmbas kuhta saba lehvima
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82v0UsiJwuiU9bIW8o1Ii40nGVcuOp4cYsosdH4dVYpwPyP1OE_XrDJSF09DldWmOidHdXuAk0yBuoT5czUpgGKRAJtU9VBcr4gZ5vMcUE_YLcH-pLCOaBW8ww.jpg
Ja lõpuks üle finišijoone
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82sG9pXIXmFkkrfil8i6EbHGoPy_5QQoi13JkP031rWiFQVBmlV_8O5KJj_FIxa7ZVbNuk4P63320lJi1KsBIXeNAJtU9VBFWmwFs0tn5wh-9Ir9-wIZ5ZY1fw.jpg
Õnnelikult stardi poole tagasi
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82v08O5vSigcLiGoVbcFI8e7CI0J26ag-esq7aRybCBqxva1lQJ4FPa5Xut52jjbUkB9Sd-uTCfQQaifS9W_m3c7AJtU9VDSeX4pEyEUEjAPwyDaQB_jC52D6A.jpg
Kartuli otsimise mängu ootel. Pealtvaatajatel polnud vist kõige parem seal suitsus olla
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82tll2YXCJetFs3qW3kb1v1O5jYXKFhUMUf430XEAZChwcxDw_Ddiv8_0Jsh2KEjr6SS2B1mf1OUuqXrh8MiHIgkAJtU9VDw9YoPBUJFrzzazLT-_sNlwNj72A.jpg
Segu sai vist veidi õlirohke
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82sQR0DHWWDTzBBHcvwOHWgp93Ov3fL-HSwXMDM3-PjlyNVFIRIzfzBmn4X2cJmachb6c_Do-FMGkZo739aUWFnKAJtU9VCQwhbdsZH_2Z-xVn0J3r5MF7Jb0w.jpg
Hetke seisuga ootab siis ümbervormistamist. Kuna dokumentide järgi olev omanik on surnud. Siis tuleb seltuskiri kirjutada. Mõtlesin, et kaasan siia ka tema abikaasa oma, et siis asi kindlam aga pole tema juurde veel jõudnud. Elab kuskil Peipsi kaldal.
Last edited by Kund on 27. Jul 2016 20:40, edited 2 times in total.
jupiter22
Tavakasutaja
Posts: 10
Joined: 07. Aug 2008 00:00
Location: Jõgevamaa
Contact:

jupiter

Unread post by jupiter22 »

Üle väga pika aja siin foorumis korralik teema:D Edu masinatega ja kannatust kui mõni silinder nöökima hakkab!
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by Kund »

Tänan, edu läheb tarvis ja kannatust on juba võrride ja mopeedide ajast. : )

Hetkel on jah temaga väikesed käivitumisprobleemid. Pärast seda motoüritus pole teda käima saanud. Ürituselt ära minnes, käivitus ilusti. Sõbra juures juba läks lükates ning pärast pisikest peatus kaalumaja juures, ta enam ei käivitunud. Sai siis aparaat garaa¸i lükatud ning selleks päevaks lõpetatud.

Lahendamata käivitusprobleemides mängib ka rolli, et pole olnud aega temaga tegeleda. Kooli tõttu asun Võrus aga masin Kesk-Eestis. Kui nädalavahetusel sinnakanti satun siis juhtub harva, et garaa¸i jõuan.

Talve lähenemisega sai alustatud ka korviraami külge panekuga, et kui libedaga mõni ring teha siis on stabiilsem ja ei kuku nii kergelt masinat puru.
erw1nike
Tavakasutaja
Posts: 95
Joined: 28. Oct 2010 00:00
Location: Viljandi/Pärnu
Contact:

Unread post by erw1nike »

Kohe silm puhkab vene 2rattalisi vaadates.
Endalgi käimas üks izh jupiter 2 külgkorviga äratamine : )
Kui miski juppi puudus kimbutab ,võta ühendust,omal aastatega izhilisi garaazi eksind päris mitu ja aitaks meeleldi kui mõistus otsa saab :lol:
Last edited by erw1nike on 18. Jun 2013 23:29, edited 1 time in total.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Edu sulle Tarmo, keegi peab IZ-i lippu ka püsti hoidma! Loodan et tuleval hooajal mõne suitsutaja ikka korraks või paariks tee peale ka saad, näiteks ürituse ajaks. :wink:

-Kristjan
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by Kund »

erw1nike wrote:Kui miski juppi puudus kimbutab ,võta ühendust,omal aastatega izhilisi garaazi eksind päris mitu ja aitaks meeleldi kui mõistus otsa saab :lol:
Teeme nii. : )
extinction wrote:Edu sulle Tarmo, keegi peab IZ-i lippu ka püsti hoidma! Loodan et tuleval hooajal mõne suitsutaja ikka korraks või paariks tee peale ka saad, näiteks ürituse ajaks. Wink
Tänud sulle, Kristjan.
Peab saama masinad teele. Muud võimalust ei ole. : )
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Et sa selle kunagi valmis saaksid, suvest jäi hammas verele, tahaks veel sõita. Kui miskit vaja on, siis tead kuskohast mind leida.
Seniks edu sulle!
- Mikk
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by Kund »

Asbest wrote:Et sa selle kunagi valmis saaksid, suvest jäi hammas verele, tahaks veel sõita. Kui miskit vaja on, siis tead kuskohast mind leida.
Seniks edu sulle!
- Mikk
No kindlasti läheb miskit veel vaja. :D

Sõita tahad siis tule astu läbi ja paneme ta käima. : )
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by Kund »

Mittekäivitumisega ei jõudnud seekord kahjuks tegeleda. Seega probleem ikka eksisteerib.

See eest sai korvi raam külge monteeritud. Et kui peaks käima saama ja tuju mõned ringid teha, on talvise ilma korral stabiilsem.
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82tQXZ6hN_Sx4f1eeg-9Zc3BukdUj9Pw72NV6g24ExjJU7m1SoS8RLpQsAtnfl5AtTLsbsMx4Ga38bpp3QwWojG9AJtU9VDxvqFq8Ks_KPAPWU1D2KC2sRf8KA.jpg
Esimese hooga ei saanud külge. Tuli veidi esimese munakinnituse nurka muuta. See tekitas kahtlust, kas üldse oli selle masina küljes varem või mitte.
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82tkMo1UCEiYnOfvsGOIXaUgUC5cTEfnmmlYZ7VF_VXphS2fpgwRQWTCS6EH79Oe_scsthi2z1dp3eWvnbcalwRiAJtU9VCB99OC-kKCimUOaRBEXm7E1tfMyw.jpg
Huvitav velg. Minu jaoks igatahes.
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82vp5J7EsDQh442QCvku80nV0Jv3xgZrr1cEhjcqJxJU7hbSOSs4BLuQiLaGGzfB_3gPx4z3maPemWxFsv35BlZYAJtU9VCi5_dzMNOjgnyUlRhw3RmM1LVuxg.jpg
Sai ka vann prooviks peale tõstetud, kuigi minu teada on selle kaaslaseks Jupiter 4. Või noh minu Jupiter Neljal on selline. Eks ta vast lähebki hoopis Neljale, kuna see on korralikum. Kahele tuleb ikka Kahe oma kuskilt leida.
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82sCNZhcRrxzOwX2BXji5uOc6XzmjgH_w2rnZIYneivybNK6NzI_gcqDVljvkb_jrCJo7RDTaESI5XIgynUQv5GwAJtU9VDWrPtkqbBvyqnhHz5UFWvgPtazQg.jpg
Peaaegu komplektne
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82vvwRRGVPAnUbCITPqIqYDS_xoxM0daVSp52cnr9JAHtUGFB_zyJdiRMVPrHnjjU-f-cQONMhEFtnMMOv6be23WAJtU9VAv619Um46SPAOtozParsQgMSYQIQ.jpg
Iste on uskumatult mugav :lol:
RAAAAL6N_EG4TSviVRH2jlCw82viRGW3OqUcArIf3KoPXCUHEqdYiWyknijC0Og-V78A2bRcXsU06z1t3U3SkVvuTmP1LBlPL4X7s8XaSDqFvceTAJtU9VATflo9si7n80YQFYapyvVprjihkA.jpg
Last edited by Kund on 27. Jul 2016 20:43, edited 1 time in total.
Klein
Tavakasutaja
Posts: 26
Joined: 17. Jun 2012 00:00

Unread post by Klein »

Vähemalt on iste sees, ilme selleta on külgkorvis ülimalt ebamugav sõita :)
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by Kund »

Klein wrote:Vähemalt on iste sees, ilme selleta on külgkorvis ülimalt ebamugav sõita :)
Seda nüüd küll aga hetke seisundis pole ka sellest eriti abi. August läbi sõites lendab korv raamilt minema. :D
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by Kund »

Lood siis sellised, et masin sai tööle. Veidi eetrit ning töötas.
Piltidel näha raske töö tegija ehk siis käivitaja. Mina olin fotograafi rollis.

Image

Image
Last edited by Kund on 27. Jul 2016 20:21, edited 2 times in total.
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by Kund »

Et siis lisaks piltidele on ka tegelikult mõni videolõik olemas, käima saamisest ja käimisest. Nautige või tehke, mis ise tahate. Mul savi. :D

http://www.youtube.com/watch?v=8FANbb_TFEA

http://www.youtube.com/watch?v=ErhPAFZW7a0

http://www.youtube.com/watch?v=KfV4lTmHC30
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Kondekas läbi suure tõenäosusega. Sellest ilmselt ka püttide erinev töötamine. Kaameramees vist juba märkas :roll:
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by Kund »

Nobody wrote:Kondekas läbi suure tõenäosusega. Sellest ilmselt ka püttide erinev töötamine. Kaameramees vist juba märkas :roll:
Tõsi. See sai juba võtetel selgeks, et kondekal on paremat teha kui seda, mida ta peaks tegema. :D
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by Kund »

Nonii. Viimasest postitusest on rohkem kui aasta möödas. See aga ei tähenda, et miskit toimunud ei ole. Suurt pole midagi olnud aga midagi siiski.Täpsemalt masinast. Pole Jupiter 2 nagu lolli peaga arvasin. Vahepeal targemaks saanud. Lihtsalt Jupiter on. See, et kolme mootor peal on, see oli teada. Infoks veel niipalju, et mootor osteti 1978. aastal 350 rubla eest. :D

Jõgevatreffil sai käidud, paraadil. Eelnevalt sai ikka kõvasti tegeletud masina korrastamisega. Säde kadunud ja muu taoline. Enam täpselt ei mäletagi. Sai käru peal kohale viidud. Paraadi sõitis läbi. Turtsus ja plärtsus väheke aga lõpuni sõitis ära. Kui linn masinatest tühi, sai ka oma aparaat uuesti kärule aetud. Sai veel veidikeseks Jõgevale jäädud ning ilma nauditud. Ühel hetkel tänava ääres autos olles, jäi kõrval tuttav seisma, kes ütles, et otsivad käruga autot, kuna üks ratas lõpetas töötamise ning oleks vaja ka ära vedada. Egas midagi. Läksime otsisime üles ja parkisime kärru. Sai ratta omanik ja ta masin ära viidud ning ise koju mindud ning oma masin jahedasse garaaži pargitud, väsitavast päevast puhkama.

Pildike tõestamaks, et masin oli Jõgeval kohal :D Pildi autoriks keegi fotograaf. Pilt leitud internetist.
01039137618d5ac.jpg
10. märts 2014 oli päev, mil sai Iž Arki viidud. Vaadati üle, andsin kõik paberid, mis mul olid ning kirjutasin seletuskirja ja asi läks töösse.

20. märts 2014 oli päev, mil Arkist tuli kõne, et paberid sobivad ja võib registreerima tulla.

21. märts 2014 oli päev, mil sai masin registrisse kantud. Kindlustus sai ka tehtud.

Pärast arvele saamist oli masina korrastamine ülevaatuseks. Tuled kõik põlema. Tagatulele tuli uus mass vedada. Pidurikonn sai vahetatut uue vastu. Signaal sai ka töötava vastu välja vahetatud. Uus õhupuhasti läks külge. Karburaator sai korrastatud. Sädet sai kõvasti otsitud. Vasakul silindril säde nõrk aga paremal võimas. Kõik asjad sai ümber tõstetud ja korduvalt. Kõik, peale kontaktide. Uued kontaktid ja alasid külge ning säde mõlemal silindril ühtlaselt mõnus. Sidur ei lahutanud hästi enam. Siduritrossi kõri oli lingi pinguti sisse läinud. Selgus, et tross istub teist pidi palju paremini.

Masin korras ning sõitma. Vale. Polnud korras. Mõned ringid sai tehtud ja sidur libiseb. Vedrude pingutamine aga abi ei miskit. Sai uued kettad Põlvast toodud. Masinal õli välja. Loputust kaks korda ja küljekaas maha. Sidur laiali ning uued kettad sisse. Välja tuli 7 paari ning ostetud sai ainult 6 ketast. Masinatega kaasa saadud varanduste läbikammimine, normaalse ketta leidmiseks. Leitud ning kokku pannes ei saanud reguleerkruvile vastumutrit külge keerata, kuna polnud kuhugi keerata. Oli äärega tasa. Targad raamatud välja ning 1 paar kettaid vähemaks ning asi sai toimima. Sidur korras, õli sisse. Vale. Tagaratas alt ära ning tagumise hammasratta kontroll. Selgus, et mõni hammas on kuidagi lühikeseks jäänud ning ketil oli kuus järjestikust rulli kadunud. Hammasratta otsimine ja tervete rullidega keti leotamine.

3. mai oli päev, mille eesmärgiks masinale ülevaatus saada. Töölt jõudsin hommikul kell neli. Kuus oli äratus. Korra kordusele ja teisel korral kinni. Silmad lahti. Kell 07:40. Maast lahti ja garaaži. Algas tagumisest otsas. Keti peale panek, selline huvitavam väljakutse aga tehtud sai. Ratas koos. Õli sissevalamise aeg. Väga hea. Edusammud. Masina käivitus. Õnnestus. Tulede/vilede kontroll. Ebaõnnestus. Pidurituli puudu. Veidikene liigutamist. Õnnestus. Suund ülevaatusele. Tulemus. Läbitud.

Laupäev oli selline tore päev, et masin pidas päeva vastu. 100 kilomeetrit sai läbitud ning töötab edasigi.

Pühapäeval sai Tagadil käidud. Hangitud endale nahkmantel. Masin ju vanake ning riietus peab olema ajastule vastav.

Väike õhtul tehtud foto
PgAAAImWFi72RVkTAUHcWpXBpvQNn1YcIDL2WelzCb0hX6OJrCxSs-MvR6VX8me_EKzE0LIRLrrJDlFAs88rQYrgTt4Am1T1UDSnbZLId17m5ggKmzD6I7BVnNHf.jpg
Hetkel veel teha esimese hammaka vahetus suurema vastu.
Last edited by Kund on 27. Jul 2016 20:45, edited 3 times in total.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by roosakummik »

Ilus pill- kas kunagi ka üle värvid või sõidad temaga vanalt ja audentselt edasi.
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by Kund »

roosakummik wrote:Ilus pill- kas kunagi ka üle värvid või sõidad temaga vanalt ja audentselt edasi.
See aasta liigun sellisena nagu on. Järgmiseks aastaks on küll mõttes värvikuuri uuendada.
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by Kund »

Tervitus.

Reedel sai masinale toodud väheke sobilikum külgkorv. Tahab tegemist aga küll tehtud saab.
10328059_293061114202911_1442893743_o.jpg
Raam ka
10328016_293061120869577_841473917_o.jpg
Plaanid olid reede õhtuks suured aga nagu ikka, ei tulnud neist plaanidest ka seekord miskit välja.

Laupäeval üheksa paiku garaaži ja esimestesse amortidesse õli sisse. Süütelukk kinni. Tuli ette ning kell mingi ime läbi veidi 11 läbi. Viisin auto maja ette ning mootorratta järgi. Nii kui amordid liikusid, hakkas õli välja jooksma. Mis seal ikka, las jookseb. Aega pole, vaja ju Pärnu jõuda. Jäi ka esimene hammasratas jälle vahetamata. Kodus riietus selga ning Pärnu poole ajama. Ligikaudu 115 kilomeetrit minna. Startisin umbes 11:45 ja Pärnus viadukti juures olin 13:30. Vaikselt seitsmekümnega tiksusin. Spidomeetri järgi. Viadukti juures lasin esiamortidest veidike õli välja ehk seda, mis sinna veel jäänud oli. Lugesin kuskilt, et masin ei tohi Rüütli tänaval lekkida, rikub linna ära või miskit sellist. Sai natuke vähemaks lastud ja sõitsin linna sisse. Lukoilis sõbraga kohtumine ja edasi paraadi poole. Paraadirivistusse jõudsin poole kolme paiku. Võtsin paraadirivistuses koha sisse ja läksin teiste masinaid kaema.

Tõestuseks, et olin kohal
IMG_4963.jpg
10289797_285205408312633_3962604815219971265_n.jpg
Selle kohta ei oska miskit nagu öelda
IMG_4965.jpg
Paraadsõit algamas, istusin ka mina oma masina selga ja käivitasin ta. Ajas suitsu tagant välja ning nagu näha, ei olnud see tagumistele masinistidele eriti meeldiv. Pole hullu, elavad üle. Sõit läks lahti. Algul küll konarlikult, kuna kiirus oli väike ning palju pidurdamist ja sidurdamist. Aga kui Rüütli tänavalt minema sai, läks asi paremaks. Mai tänaval jälle tiksumine ning tänava lõpus asi paranes. Riia maanteel sai ikka hooga lastud, tagant ikka sinine. Järgnesin eesolevale masinale ning üks hetk väike kolin ja hoog raugeb. Gaasi keeramine ei tee miskit. Hooga Paide mnt. ja Riia mnt. ristis olevasse bussipeatusesse. Algas vea otsimine, küünlad maha ning uuritud. Mootor käib ringi. Hästi. Sädeme kontroll. Väga imelik ja vasakus väga nõrk. Sukeldusin kontaktide ellu ning mida me näeme. Vasarate kontaktid tilbendavad. Katsusin ühte ning kukkus üldse küljest ära, teinegi peaaegu küljest kukkumas.

Pildi kvaliteet pole kiita aga siiski pilt. Teravam silm näeb auku
OwAAAImWFi72RVkTAUHcWpXBpvS5UIFMXjzL-gi79ectx9bOcJ7iJQFTI_rbA07jgtOZ2ryRWCBufLnYzwJkL44OGNEAm1T1UBMVOGSGUwKVUzcvp5cUEknNfA-R.jpg
Selgus, et kaasasolevate vahenditega korda seda ei tee. Algas helistamine. Kuna pole kohalik siis ei osanudki kuhugi pöörduda. Tuttavad motomehed läbi helistada ehk teavad Pärnu kandist kedagi, kes teab kedagi, kellelt saaks vajaminevad jupid ning sõbrale, kes Pärnus oli. Tema hakkas Internetist uusi kontakte otsima. Ning 3 tundi pärast bussipeatuses seismist/jalutamist/pikutamist/mõtlemist/vaatamist, saabus sõber kontaktidega. Oli ühe endise võidusõitja käest saanud.

Vasarate vahetus
10339565_765467910150219_4641304054509463680_n.jpg
10339565_765467910150219_4641304054509463680_n.jpg (35 KiB) Viewed 26022 times
Poleks kuskilt leidnud, oli juba auto koos käruga järgi tulemas ning teine võimalus oli masin Pärnu jätta ning millalgi, koos kontaktidega, talle järele tulla. Aga seekord läks siis sedasi. Ning koju startisime seitsme paiku ning pool üheksa olime kodus. Terve tagasisõidu tee oli täis rõõmustavat vihma ja rahet. Spidomeetri järgi tuli kilometraažiks 240,7 kilomeetrit, mis on enamvähem selline nagu ta oligi.

Lõppkokkuvõttes sõit Pärnu ja tagasi oli vahepeatusteta aga vot Pärnu masinale ei meeldi või siis paraadisõit ei meeldinud. Kiiret polnud kusagile ning oli peaaegu, et toregi seal bussipeatuses 3 tundi pikutada.
Last edited by Kund on 27. Jul 2016 20:47, edited 5 times in total.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by roosakummik »

Vähe on veel selliseid aktiviste kes viitsivad nii jännata (ise kaasa arvatud). Jõudu ja kannatust ka edaspidiseks, sest sellised aparaadid nõuavad hella lähenemist. :D
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by madeinussr »

Aastake vaikust. On mingeid arenguid, tagasiminekuid või seisakuid ka rattaga?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by extinction »

Tükk aega ei ole sõitmas näinud, viimati seisis garaazis.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by Kund »

Ahoi

Ütlen kohe ära, et väga täpselt ei mäleta enam. Korduvalt vahepeal mõelnud, et kirjutan midagi aga siis kuidagi on see asi jäänud ja nüüd ongi nii palju vaja meelde tuletada. Sedagi kirjutan nädala jooksul teist korda. Esimene kord oli kaks lauset veel ja oleks valmis aga no kuskilt kellegi poolt oli ette nähtud, et ma suutsin selle jäädavalt ära kaotada. Aga pole hullu. Jälle meenutan ja tuli veel asju meelde.

Teisel jaanuaril oli viimati sõit. Vahepeal toimunud nii mõndagi. Kindlasti on miskit, mis ei meenu.

Sai juurde hangitud Ural M67.
IMG_2785.JPG
Sellega oli tegemist. Ning liikusin ära Võrru. Aega masinaga tegelemiseks on aga masin kaugel. Ural on Võrus. Seega Jupiteriga aega oli tegeleda kui kodus käisin aga enamus ajast kulus puhkamisele.

Aga antud masinaga nii palju, et 2014 sai ka treffil käidud. Paraad sõidus ainult, kuna laadimist ei olnud, ei hakanud kodust otse kohale sõitma. Läks üldiselt edukalt. Ainuke mis otsad andis oli signaali lüliti või miskit. Signaal oli peal ja karjus kogu aeg. Kogu treffile eelnes muidugi öö garaažis. Erinevate mootorite peale panekuga. Sai mootor peale siis avastasin, et ühel üks viga ja teisel mingi muu asi puudu aga peale mootor sai. Teist käiku ei lülitanud ainult väga. Üldse ei saanud teist käiku sisse. Sõidetud igatahes sai.

Aaa… Wana-Kolgas sai ka käidud. Ära minek sealt, oli viperustega. Enne asfaldile jõudmist, lõppes mootori töö. Vaatasin, et mis jama nüüd ja tuli välja, et keegi on küttekraani kinni jätnud. Tartu vahel ka väike tiiruke ning kodu poole. Tee peal hakkas streikima. Üks pütt kadus järelt ära. Korduvalt seadistasin aga koju ma jõudsin, ilma lükkamata ja kõrvalise abita.

See ka veel siia vahele, et 20 august sain ühe pooliku Jupiteri ehk ilma esiratta ja istmeta ning ei tea kui mitu aastat seisnud. Korvivanni ja veel ühe koos raamiga. Mis siis külge läheb kui sõidukorda masina saan. Seega varusid nüüd juba on aga mis nende kõigega peale hakata. Garaaži mahutamisega tekkisid juba probleemid. Kolm/neli korvi vaja kuhugi paigutada ju. Kusjuures läksin tegelikult ju ainult leegitorude silindripoolsete mutrite järgi. Vahepeal olin vanatüübi mootori saanud ja sinna oli mutreid vaja.
IMG_2928.JPG
Talvel millalgi sai eelmine mootor tagasi ja korvgi külge. Sai neiut ja ämma sõidutatud natukene. Pärast oli raskusi koju saamisega. Ei püsinud libedal teel hästi. Kaks korda sai otse kraavist kraavi sõidetud ning tükk pusimist ja jäi tee peale pidama ja sai koju sõidetud.

2015 aasta mootorrattahooaja avamisele oli ka plaan minna. Aga plaaniks ta jäigi. Reedel sai hangitud uus generaator ja releeregulaator. Garaaži jõudsin laupäeva varahommikul kella kolme paiku. Algas töö. Uus genekas külge ja relee regulaator samuti ja tegelikult kui ei eksi siis vast halgas mootori vahetusega see hoopis. Seega ei saanud pärast treffi ikka õige mootor peale. Hommikul olid edusammud. Mootor sai tööle. Ühe silindriga ja ilma laadimiseta aga töötas. Läksin proovi ringile ja ennäe imet. Hakkas ka teine silinder tööle. Garaaži juurde tagasi jõudnud ja laadimist mõõtnud, tuli tõdeda, et laadimine toimib.

Edasi asusin esiamorte remontima. Õli sees ei püsinud ning ilma õlita oli jama sõita. Sai vahetatud vajalikud jubinad(tahtsid väheke mõõtu lõikamist/viilimist) ning õli püsib siiani sees. Midagi sai veel tehtud aga ei mäleta enam.

Nonii. Valmis Pärnu suunduma. Kodust läbi. Korrektne riietus selga. Masinale ja minekut. Jõudsin sõita kolm kilomeetrit, kui tekkisid esimesed vead. Üks silinder ei tööta. Vaatasin lähemalt. Kontakt ei liigu. Nukast liiga kaugel. Reguleerisin lähemale ja hakkasid avanema. Sõitsin edasi ja teine silinder ei tööta. Sama asi. Liigutasin lähemale ja edasi. Maakonna piiril oli kõik. Kodust 4,3 kilomeetrit eemal. Kulunud. Tagavara õnneks kaasas. Sai teised kontaktid peale aga enam ei käivitunud. Tükk pusimist aga ei miskit. Loobusin. Naabrimees tuli järgi. Masin garaaži ja ise koju ära. Aitab.
Suvel suurt miskit ei teinud masinaga. Isegi ei tea miks. Ei viitsinud/tahtnud tegeleda. Aga sõita tahtsin. Aaaa... Viga oli ju selles, et ei saanud enam vasaku silindri süüdet paika. Ei andnud enam nii palju keerata, kui vaja oleks olnud. Ainult kui kontaktivahe suureks ajada siis sai ta õigel ajal avanema.

Tuli sügis. Isu tuli tagasi. Enam vähem sai süüde paika aga laadimist ei ole. Releeregulaatoril mähise ots lahti. Mis teha. Kinni ja külge tagasi. Kuna kevadel masin andis saba ja isu ei olnud jäi ta seisma ning ülevaatusele ei jõudnud. Võtsin selle siis nüüd ette. Kõik ilus kena. Sõidame. Ülevaatusele 10 kilomeetrit. Natuke pärast starti lakkas vasak silinder töötamast. Enam alla ei anna. Laseb ühega edasi. Nii tegingi. Jõudsin elusalt kohale. Vaadati masin üle ja ülevaatus sooritatud. Sõitsin tanklasse ja kutsusin sõbra ka kohale. Kurtsin eelnevalt juba oma muret. Sai tegeletud aga kasu ei miskit. Las olla. Sõidab koju ära ja siis vaatame. Maantee peale jõudnud, kiirendasin. Ohhoooo.... Mõlemad silindrid töötavad. Väga tore. Aga napiks jäi seda toredust. 300 meetrit hiljem andis seekord parem silinder saba. Mis seal ikka. Kuidagi ikka kodu poole minekut. Ülevaatus on vähemalt olemas ja kui peaks mingi aeg korda saama, saab rahulikult sõitma minna.

Pärast seda sain ikka vihaseks natuke. Kaua võib mingite kontaktidega jamada. Hea küll. Elektronsüüde peale. Helistasin Põlvasse ja täitsa olemas. Ütlen ilusti ära, et Jupiterile vaja ja tullakse järgi. Onu oli tulemas just järgmine päev Põlvast külla. Oli nõus ära tooma. Eelnevalt poega ära räägitud, mida vaja ning onule sai öeldud, et lähed ja ütled kellele ning saad vajaliku kauba.

Jõudis siis onu kohale. Sain oma kauba kätte ja oh imet. Planeta oma. Ahh… mis seal ikka. Jääb see nädalavahetus asi katki. Esmaspäeval pärast tööd läksin ise Põlvasse. Jutustasin väheke ja vahetasin õige asja vastu ära. Nädalavahetusel oli jälle garaaži ring. Sai külge poogitud ning süüdet paika aetud. Väga esimese hooga aru saanudki. Natuke pusimist ja midagi juba lubas. Väheke veel ja sain käima. Ikka sätitud ja natuke palju. Aga lõpuks sai ikka heaks ära. Kogu see aeg töötas ainult parempoolne silinder. Vasak tegi mõne paugu vahelduseks. Mõtlesin, et ehk midagi väga mäda, kuna kontaksüüte ajal ka vasak midagi väga ei teinud viimasel ajal. Vahepeal töötas ilusti. Tõstsin küünlajuhtmed ringi ja ennäe. Vasak töötab aga parem mitte. Läks süütepooli vahetuseks. Sai vahetatud ja masin käima. Töötab ilusti. Prooviringile ja 15 meetrit ning kõik, enam ei tööta. Elektronsüüde häires. Proovisin mõned korrad veel ja siis oli asi selge. Aitab jamast. Tuleb hankida kahe väljundiga süütepool. Otsisin igat erinevat moodi ja erinevatest kohtadest (isegi erinevatest riikidest). Väga ei midagi. Easthighways oli aga lootsin, et saan kuskilt odavamalt. Vene oma oleks arvatavasti saanudki aga asi vajus ära kuidagi. Ilmad läksin koledamaks.

21 detsember. Puhkuse esimene päev. No nüüd aitab. Aasta tuleb lõpetada sõitva masinaga. 0245 tellisin Easthighwayst süütepooli. 23 hommikul tuli sõnum, et on jõudnud pakiautomaati. Kihutasin linna ja võtsin välja ning vaatasin kohe sisse. Ilus läikiv.
702998_10205547545993458_1180123600_n.jpg
Edasi suundusin garaaži. Vanad süütepoolid maha ja uus asemele. Ikka läikis. Kollased piibujuhtmed ka. Sädeme kontroll. Väga ilus. Mõlemad ühesugused. Kokku ära ja prooviring. Täitsa sõidab. Hea küll. Kodust läbi ja sõiduriided selga. Pikemale ringile minek. Aga vot enam ei sõida. Veidi maad ja sureb välja. Küttesüsteemi viga kahtlustan. Las ta olla. Garaaži juures kollased juhtmed musta isoleeriga üle tehtud. Antud koosluse juurde ei sobi midagi nii ergast.

31 öösel poole ühe/ühe ajal sõitsin korra garaažide juurest enne koju minekut läbi. Kõrvalgaraažis käis tegevus. Astusin ligi ning vestsin juttu. Kuna sai masinale lähedal oldud siis ei pidanud vastu ja pidin aasta viimasel päeval ikka ühe ringi tegema. Kiiver pähe ja tuld. Külm oli ning tee peale ei jätnud. Väga tore.

1. Jaanuar. Uus aasta. No ikka ei suutnud. Ikka pidin aasta esimesel päeval väikse ringi tegema. Olin juba loobunud kuna väsimus oli aga siiski ajasin end kodust välja. Õhtune kellaaeg 2200 paiku. Ei jätnud. Sõitsime ilusti väikse ringikese.

2. Jaanuar. Nüüd siis uue aasta sõit valges. Käisin linnas. Maanteesõit oli jahedavõitu siiski. Vähe riideid seljas, mis muud ja kiirus liiga suur aga isu oli kiiruse järele. Ammu polnud veidikenegi pikemat otsa teinud. Linnas oli soojem. Esimesel ristmikul pidin seisma jääma ning suri välja. Vändalöögist käima ja minekut aga pipardas väheke. Lükkasin hoogu juurde. Parklas olnutel vast lõbus vaatepilt. Tuli linna vahel tiiru tehes välja, et vasakule kallutamine ei meeldi. Hakkab turtsuma. Tagasiteel maanteel külmusid silmamunad ära. Tulin siis üks silm kinni. Iga natukese aja tagant vahetasin silma. Enne kodukülla jõudmist sõitis ikka päris mitu autot mööda ja ütlesin endale, et ei enam. Gaas põhja ja eneselegi üllatuseks hakkasid teised jalgu jääma. Varem sai seda kogeda tagantuule ja väikse langusega. Mööduma ei hakanud kuna kohe olin kohal. Masin garaaži ära ja koju sooja.

Rohkem pole hetkeseisuga sõitmas käinud. Kuid tekkis jälle mõte masinaga Võrru liikuda. Sügisel jäi masina mittetöötamise tõttu ära. Eks üritan ikka midagi teha temaga. Käima korralikult saab siis korv külge ja võib täitsa selle reisi ette võtta.
User avatar
izjupiter5
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 02. Dec 2006 01:00
Location: põlvamaa
Contact:

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by izjupiter5 »

Kahju ,et sa põlvast süütekomplekti ostsid,kui seal viimati käisin oli soveki kontakti vaba süütekomplekti hind üle 100.- euro,narvast oleks antud komplekti palju soodsama hinna eest saanud Ise soetasin täpselt sama süütekomplekti narvakate käest(jawavaruosad.com) 45.- euro eest,sai paigaldatud IZ JUPITER 4 külge,kahe väljavõttega süüte pooli ostsin põlvast ,sest narvas ei olnud kohe pakkudaja oli isu jupiter tööle saada, olen selle soveki süütega rahul,mootor käivitub alati vändast esimese löögiga,ainus anomaalia mis mind paigutamise järgselt kimbutas oli stop lüliti (punane lüliti paremal juhtraua peal) hetkel on ilmnenud uus viga,kuid see juba mehhanilisel poolel,nimelt parem silinder ei toimeta kenasti,kuid kui kevad kätte jõuab siis tuleb ka tollele veale rohi leida.
jõudu ja jaksu edaspidiseks!!
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by Kund »

Sellega oli see värk, et ütles 60 ja tahtsin kohe saada. Kuna onu oli järgmine või sama päev tulemas siis saigi sealt hangitud. Aga kui vahetama läksin siis ütles jah, et jupiteri oma on 100. Siis mõtlesin Narva peale, et annan sinna tagasi ja tellin Narvast aga ta väga nagu ei tahtnud tagasi osta, kuigi pakend oli avamata. No ja siis lõpuks oli mul siiber ja vahetas ilma juurdemaksmiseta ära ja nii ta jäigi.

Ma tänan ning jõudu ja jaksu sullegi!
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by Kund »

Hei hei!

Asi nii, et neiule meeldib mootorrattal kaasreisija olla aga kas ka ise sõita meeldib, ei tea. Pole kunagi sõitnud. Kui meeldib, hakkab lube tegema, kui mitte, sõidab kaasreisijana. Minul kahjuks kaasaegseid masinaid pole ning kõige lähemal sõitmisele Jupiter. Päevaks oli siis 09.07 ehk laupäev, kui neiul kell 2200 tööpäev lõppenud, läksime garaaži, eelnevalt toast aku kaasa võetud. Aku masina peale ja mitte miskit. Tühjus. Laadida vaja. Endal jällegi pole. Sai laadija järele mindud ja see venis pikaks. Sinna ja tagasisõit läks kokku kuskil 20 minutit aga kohapeal tuli ju ikka asju ka arutada ning proovida laadijalaenaja masinat. Lihtsalt sai sõiduasendit proovitud. Võiks endale ju ka miskit kaasaegsemat hankida. Prooviringile ei hakanud minema, kuna südaöö oli möödas ja ei tahtnud ümbruskonna rahvast äratada. Jutud räägitud ka teistel teemadel ning kell juba kahte näitamas, sai koju liigutud ja aku laadima pandud ja tundus, et jääbki seekord proovimata, kuna puhkus lõppeb ja tuleb Võrru liikuda, et esmaspäeval tööl olla. Ise ikka proovin ära.

10.07 pühapäev. Viimasel päeval tegevust nii palju, et ei jõua kõike tehagi. Olin kaks pool nädalat kodus ja viimasel päeval võtan kõik toimetused alles ette. Neiu lõpetas jälle 2200 ning mina polnudki veel ära läinud. Läksime garaaži. Aku peale ja käivitamine. Isegi käivitus. Läksin siis mootorit soojaks ajama, et parem sõita oleks. Ei sõitnud üldse kohe, väga palju tahtis lükkamist. Loobusin ehk siis jaks sai otsa. Garaažinaaber oli ka kohal, temalt saigi akulaadijat laenatud. Hakkas siis tema käivitama. Masin käivitus ja istus peale. Suri välja. Käivitas uuesti ning kui käis istus peale ja suri uuesti välja. Korra sai veel nii ning siis enam ei istunud. Masin käima ja lenks otseks. Suri välja. Käivitamisel oli esiratas paremale välja pööratud. Käivitas uuesti nii ning jälle lenks otseks ja masin suri välja. Lähemal uurimisel selgus, et esitulest tulevad juhtmed jooksevad külgkorvi esimese reguleervarda kinnituse alt ning vast mingi juhtmeke ka kannatada saanud. Sai paak maha tõstetud ja juhtmete ümber isoleerteip ära keritud ning selle alt leitud üks juhtmeke, mis oli jätkatud lihtsalt otsi omavahel kokku keerates. Puhastasime ära ja jootsime kokku. Isoleerisime ning paigaldasin juhtmed õigest kohast ja paak peale. Käivitus ja töötab. Prooviring ja toimis. Tuli nüüd neiu etteaste. Kiiver pähe ja veidike õpetussõnu ja juba läks. Jõudis viimaste garaažide juurde ning ümberpööramise asemel suretas välja. Keerasime otsa ringi ja minekut. Garaaži ees jäi seisma. Saatsin tee peale sõitma ja ütlesin, et tulen autoga valgust näitama ja juhendama. Esituli ju lahja. Kaugele ta ei jõudnudki. 50 meetrit. Lõin masina käima ja tuld. Sõitis kurvini ja natuke ka pärast kurvi, eest tuli valgus. Jäi teeäärde seisma ja mina jätsin auto seisma. Läksin kärmelt neiu juurde ja panin kiivri endale pähe. Igaks juhuks. Täitsa tavaline auto, millel pooled tuled ei töötanud. Masin käima ja neiu sadulasse. Sõitis garaažide juurde. Sai küsitud, kas tahab veel. Tahtis. Läksime uuesti. Sai nüüd kaugemale sõidetud. Nii mõned kilomeetrit ikka. Tee peal pritsisin kogemata teda ja samas tema pritsis ka mind, no tegelikult autot. Tagasi garaažide juurde jõudnud, suretas masina välja. Läksin uurima, kuidas on. Täitsa mõnus. Tahtsin ka prooviringile minna. Kiiver pähe ja masinale. Neiu läks autoga minu garaaži juurde ja mina panin maantee suunas. Enne kui laiali läksime, liikus meie suunas sõiduk, kuna oli pime, ei näinud täpsemalt. Sõitsin vastu ja ennäe imet, politseibuss. Reaktsioon nende poolt null. Läksid küla vahele. Mina läksin maanteele. Sai veidi sõidetud ja ots ringi. Jõuan tagasi ja küla otsast väljub politseibuss. Jäid maantee äärde seisma ja minu sõit neid ei huvitanud. Masin garaaži ja koju ära, hommikul vaja Võrru jõuda.

https://youtu.be/KcfIXtSwMaQ

15.07 lõpetasin tööpäeva varem, et saaks linnast läbi käia Iž’ga. Tahtsin külgjala alla saada, et vaatame sinna sobivad jubinad, mingi puksi vast ja poldi ning mutri. Sain Võrust liikuma kell 1500. Jõuan küll. Tartust võtsin tuttava peale ja jõudis sõber helistada. Saaremaal on ja auto on katki ning koju tahab. Läkski külgjala paigaldamine tuksi. Mis siis ikka, eks järgmine kord.

16.07 olin tuttaval objektil abis. Koju jõudsin õhtul poole kümne paiku. Kiirelt garaaži ja Iž’le aku peale. Käima ning vasak pütt ei tööta. Ehk hakkab sõidu aeg tööle. Ei hakanud. Tagasi garaaži juurde. Olin olnud ettenägelik ja Võrust Urali küünlad kaasa võtnud. Vahetasin vasaku ära ja masin töötab mõlema silindriga. Läks sõiduks. Kõrval külas oli pidu. Suundusin sinna. Veidi enne kohalejõudmist, nägin vastu liikumas patrullautot, kes vilgutas tulesid. Selge. Tahavad vestelda. Gaas maha ja sidur alla ning süüde välja. Juba nad sõitsid minu poole teeäärde ja panid diskotuled välkuma. Pidin muru peale sõitma, kuna terve tee võtsid nad enda alla. Jäin juhi ukse juures seisma. Väljusid autos (Kaks nooremat meest) ja juht teretas ja tutvustas end. Vastasin samaga. Soovis juhiluba ja ulatasin selle. Vaatas juhiluba ja käis masina taga ning hakkas rääkima, et ei näinud külje pealt numbrimärki aga, et täitsa olemas on. Ütlesin, et ei saanudki ju näha, kui te mulle vastu sõitsite. Ütles, et siis kui seisma olime jäänud, ei näinud. (Teadupärast asub ju mootorrattal numbrimärk taga ja külje pealt väga ei näegi ja autol ju ka külje pealt ei näe. See selleks) Kaardilugeja etteaste. Tutvustas end ja palus puhuda. Alkoholi pole. Juht tagastas juhiloa ja ütles, et esituli kuidagi lahja. Vastasin, et 6 volti ja vene värk. Ega siin midagi paremat pole. Masina välimuse kohta ei öeldud midagi. Enne minekut veel ütlesin, et signaal ka töötab ning demonstreerisin. Streikis veidike ja siis natuke häälitses ka. Käivitasin masina ja käik sisse ning edasi. Läksid ka nemad. Sai sõidetud linna ja siis hiljem koju tagasi. Nägin sama patrullautot linna liikumas, kui ma tagasi liikusin. Tankla ees nägin sõpru, väiksed jutud ja suundusin uuesti naaberküla peole, kuna enne ju tegelikult ei jõudnudki sinna, sõitsin ainult mööda. Otse läbi pargi peole. Parkisin puu najale masina ära ja vestlesin tuttavatega. Mingi kutt küsis luba selga istuda. Las istub. Veidike seal ja siis koju minekut. Hommikul jälle vara minekut. Poolel teel tagasi tuli meelde, et garaaži ja kodu võtmed autos. Neiu lõpetas 2200 ja nägin teda töölt koju liikumas ja ütlesin, et kui tahab minna siis auto on garaaži juures. Ja oligi peol. Käisin otsisin auto üles ja sain võtmed kätte. Masin garaaži ära ja koju magama.

17.07 jõudsin kaheksa paiku koju. Veidike niiske ilm oli. Sõita ikka tahtsin. Võtsin mootorratta ja läksin linna. Ei osanud miskit teha. Läksin sõitsin väheke edasi. Olin kodust 20 kilomeetrit eemal ja masin ilmutas mittelaadiva geneka ja tühja aku tundemärke. Koju sõitsin siis ilma tuledeta maantee ääres. Vilgutajaid oli ka aga iga kord kui tuled põlema panin ei jätkunud sädeme jaoks särtsu. Jõudsin ilusti tagasi ning järgmine kord tuleb ikka laadimine ette võtta. Sõita on mõnus. Kuigi ei pidanud Iži enne tegema kui Ural valmis on aga see Ural pole kuidagi edenenud. Pole kuskilt puuduolevaid jubinaid saada. See selleks.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1552
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by madeinussr »

Mõnus lugemine.
Saan aru, et sul on rattale ka ülevaatus ja kindlustus tehtud?
MIs plaan temaga edasi on? Tehnika korras hoida ja välimus jätta selline mõnus vintage nagu ta sul praegu on?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by Kund »

madeinussr wrote:Mõnus lugemine.
Saan aru, et sul on rattale ka ülevaatus ja kindlustus tehtud?
MIs plaan temaga edasi on? Tehnika korras hoida ja välimus jätta selline mõnus vintage nagu ta sul praegu on?
Ülevaatus ja kindlustus täitsa olemas jah. Liikluses ainult vähe osalenud.
Välimus jääb hetkel küll selline. Ehk tulevikus millalgi, kui hakkab väga käest minema aga senikaua las ta olla oma vanusele vastava välimusega.



Õhtul hakkan laadimist otsima ja kui leitud, panen korvi ka külge. Hea homme treffi paraadil sõita ja varuosad kaasa võtta ning ehk soovib mõni kaasreisijaks ka tulla. Kui laadimist ka ei leia siis korv läheb ikkagi külge ja paraadile kohale käru peal. Aku pealt sõidab selle 40-50 kilti ära küll.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by Nobody »

Leidsid laadimise üles? 8 )
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 719
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by roosakummik »

Mina otsisin vahetüki ja enda 6 voldise tegin 12 voldi peale. jääb otsimine ära. :D
User avatar
Kund
Tavakasutaja
Posts: 25
Joined: 26. Aug 2012 00:00
Location: Jõgevamaa

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by Kund »

Laadimine jäi leidmata. Õigemini ei otsinudki. Garaaži jõudsin hilja ja üpriski vana olen juba(naerukoht) ning ei tahtnud uneaega väga lühikeseks jätta. Meisterdasin korvi külge. No ja munakahaarajad kadunud. Aasta alguses oli ju korv küljes. Ei saa aru, miks neid küljes pole. Ühe komplekti leidsin laualt ja teist mitte kuskil. Võtsin siis Jupiter 4 omad ja siis leidsin korvist kadunukesed. Olid pagasiruumis roostehunniku all peidus. Kaevasin välja ja sai korv külge. Sai ka reguleeritud nii palju, kui silm nägi ja nii palju, kui reguleervardad lasid. Esimene palju ei lasknud, oli kinni. Jätan hommikuks, kui lähen korvivanni esimesi kinnitusi külge panema. Käisin ka prooviringil. Polnudki väga jube. Ei tundunud, et väga kisuks.

Hommikul läksin veidi pärast üheksat käru tooma. Paar talu eemalt sai koormarihmad võetud ning ütlesin, et tulen masinaga tagasi. Vaja korvikinnitustele augud teha ja korvi esiots raami külge kinni panna. Võtsin käru ja tagasi. Laadisin masina peale. Ilgelt jama oli. Ural mahtus korviga sama käru peale ilusti ära. Jäi mõlemalt poolt kuskil 4 cm vaba ruumi kah aga Iž oli äärest ääreni. Juhi vasak jalatugi jooksis mööda käru äärt ja see raskendas asja. Aga no sai ikka peale punnitatud. Rihmadega kinni ja varustus auto peale.

Sõbra juures tagasi. Sai siis viimane vana korvikinnituse polt läbi lõigatud ja uutele märgid peale tehtud ja augud puuritud. Sai kinni lastud ja sai hea. Vann on raami küljes kinni, mida oligi vaja. Sai siis küsitud, et kas tuleb ka kaasa. Ütles, et hea küll, nagunii hakkab vihma sadama ja kodus midagi teha ei saa. Läks riideid vahetama. Tükk aega oli ära. Kell hakkas juba paljuks minema. Vaja ikkagi ju enne paraadi algust kohal olla. Läksin otsima. Pani oma jalanõudele nööri külge. Ning särki triigiti ka, mille käigus või siis lihtsalt tuli särgilt üks nööp eest ära. See õmmeldi väga kärmelt tagasi. Saime lõpuks liikuma. Tanklast läbi. Kütet vaja Ižile. Kamraad käis niikaua teisel pool teed poes. Tagasi tuli pirukatega. Panime ajama. Navi näitas saabumisajaks 1137.

Jõudsime kohale 1134. Sai natuke suurema hooga tuldud. Tahtsin tegelikult kuskil veerand kohal olla, et saaks rahulikult võtta ja nautida ja ringi vaadata. Masin kiirelt maha. Küte sisse. Aku peale. Tööriistad korvi. Söögid ja joogid korvi. Varustus selga ja liikvele. Saime kolonni ja kohe hakkaski paraad liikuma. Nonii. Suitsesime. Taga oli ilm sinine. Ning oi oi oi. Korv jäi üle reguleerimata. Kiskus ikka mõnusalt paremale. Aga mis seal enam, nüüd juba sõidame. Ning sõidu aeg sõitsid ikka päris paljud mööda. Ning neljanda käiguga ei jõudnud minna. Tuli meelde, et millalgi ammu sai ette ju suurem hammakas paigaldatud. Nagunii ju sõitsin soolona ja suurema esihammasrattaga parem sel juhul. Lasime siis kolmandaga. Kiirust väga ei aretanud, 50 või nii. Spidomeetri järgi. Vahel ka 60.

Jõgevalt saime läbi ja oi oi oi. Tirin mootoris. Jäime tee äärde seisma. Ikka tiriseb. Tahab välja surra. Jätsin seisma. Nonii, kõik suitseb või noh, silindrid suitsevad. Mis seal ikka, jahutame siis väheke, nii ennast, kui masinat. Seal seistes avastasime, et pärast meid ei olnudki väga palju masinaid. Enne Kuremaale liikumist, helistas üks tuttav ja uuris, kas paraad on täna. Mõtles ka vaatama minna. Nüüd oligi aeg talle helistada, kuna ei teadnud, kas masin enam suudab meid edasi viia või mitte. Kui on Jõgeval siis saab järgi tulla ja Kuremaale viia, et saaks oma auto koos käruga võtta ja masina peale laadida. Täitsa Jõgeval oli, pidi laadal ringi käima ja me niikaua jahutame masinat, et võtab ühendust, kui toimetused tehtud saab. Samal ajal jäi kaks ratast meie juures seisma ja uurisid, kus paraad on. Suunasime edasi ning ütlesime, et suhteliselt alles möödusid. Ei mäletagi kaua me seal olime aga sai mõni pirukas ära söödud ning masinat käima proovitud ja ei mingeid kõrvalisi helisid.

Selga ja minekut. Vasak silinder ikka ei tahtnud madalatel pööretel järgi tulla. Kõrgetel töötas. Saame hakkama. Veidi sõitnud ja nägime tee ääres üht vanakest seismas. Reisijad olid teisel pool teepiiret ja viskasid pöidla püsti. Sirutasid jalgu või jahutasid masinat või nautisid lihtsalt vaadet, ei tea. No ikka jubedalt kiskus aga muskel kasvas. Luua poole maanteelt pöörates, peatas meid politseinik. Pani puhuma. Sai öeldud, et loodame, et käima nüüd läheb. Lasi meil minna ja läks isegi käima. Sõitsime 200 meetrit ja peatusime. Ikka ei võta vasakut järgi. Võtsime küünla maha ja täitsa ilus. Vahetasime ära. Sai eelmine päev Põlvast läbi käidud ja uusi küünlaid võetud. Vahetame siis juba parema ka ära. Oi oi. Ots punane.
13923571_10207044959467859_4318759845643895514_o.jpg
Sai ka uue. Politseinikud sõitsid ka mööda, need kes puhuma panid. Saime toimetatud ja liikvele. Ikka ei võta teist madalalt järgi. Tuli laskumine ja samal ajal helises telefon. Helisemist ei kuulnud, küll aga vibreerimist. Kuna kinda äravõtt tähendaks, et kinda tagasipanekuks peaks seisma jääma, kuna kinnasteks olid kolme sõrmega kindad ning käsi higistas ja sisu oleks kaasa tulnud. Sai proovitud vastata aga huuled ei mõjunud. Sai siis keelega üle ekraani tõmmatud ja toimis. Kiirelt keelega kõlari peale ja ütlesin, et sõidame. Saadi aru ja keelega (või oli seekord hoopis ninaga) sai kõne lõpetatud. Enam telefoni tasku ei hakanud panema, kuna väga ebamugav ja võib kukkuda, andsin kaardilugejale. Luual toimus rattavõistlus. Sõitsime valepidi raja läbi, nagu kõik teised mootorrattadki. Luual oli finiš ja Palamusel start. Musklid juba suureks kasvanud. Kaardilugeja vahepeal aitas ja keeras ise gaasi. Aga vasakuga tirisin ikka lenksu, et tee peal püsida.

Palamusel parkisime tee äärde ja läksime vaatama, mis toimub. Jalutasime lava eest läbi ja tagant siis ringiga vaatasime masinaid, mis seal olid. Sai kohtutud ka paari tuttavaga ning juttu puhutud. Ring peal ja otsustasime koju minna. Masinale ja Kuremaa poole ajama. Poleks pidanud laskma vahepeal musklitel puhata, nüüd andsid teada, et nad ei taha enam kasvada aga ütlesin, et Kuremaani kasvate ja siis on kõik. Teel sinna närisime snäkke. Motopolitseinik tegi põõsa ääres suitsu. Enne Kuremaad (enne risti, mis viib ka Jõgeva suunas) oli vist mingi hämming mootorratastel või nende juhtidel. Nii mõnigi seisis keset teed ja tee ääres. Sõitsime mööda ja puhuma pannud politseinik oli ka ristis ja muigas kui mööda sõitsime.

Jõudsime tagasi parklasse ja kaks tuttavat olid mu auto ette ennast mootorratastega ära parkinud. Olid just helistanud mulle, et uurida, kus olen ja siis olid näinud, kuidas nurga tagant välja ilmusin. Nad jäid hiljaks, kuna neil on kolmekesi rattad ühes garaažis ja kolmanda käes olid võtmed ja see sõitis hommikul Kanepisse. Mina isegi nägin teda. Tuli mulle vastu, kui käruga tulin. Ehk siis kuskil poole kümne paiku või siis juba kolmveerand kümme. Aga oli otsa ringi keeranud ja võtme toonud. Vestlesime vähe ja laadisime Iži käru peale ning asjad ka kõik ilusasti autosse. Paraadile see aasta nad ei jõudnud aga läksid niisama sõitma. Liikusime koju ära. Sai masin garaaži ära pandud ja muud toimetused ka tehtud(arutasime ka, et järgmine aasta tegeleme asjaga varem, et saame ilusti ja kiirustamata minna). Olin kodu ette jõudnud ning auto seisma jätnud, kui helistas tuttav, kes uuris, kas olen treffil. Ütlesin, et just jõudsin kodu ette aga paraadil sõitsin. Ütles, et on alas sees ning ei olnud konditsioonis, et sõita. Kui Palamusel sai masinaid vaadatud ja tema oma mitte nähtud ning teda ennast ka mitte siis käis isegi mõte peast läbi,et helistaks talle ja uuriks, mis teeb. Läks siis seekord sedasi, et ei kohtunud. Pole hullu.

Kokkuvõtteks ei näinud peale enda oma ühtegi teist originaalroostega masinat. Või olin lihtsalt pime. Vihma ka ei näinud(Seega oleks saanud kamraad kodus, midagi ikkagist korda saata). Ning huvitav, et puhuma pannud politseinik ei öelnud midagi, mittepõlevate tulede ega puudulike korvitulede kohta. Paraadi värk arvan mina.
13668699_10207044575938271_579870587202538404_o.jpg
Myrka
Tavakasutaja
Posts: 326
Joined: 13. Jun 2008 00:00
Location: Pärnu

Re: Iž Jupiter 1966 Kund

Unread post by Myrka »

Üle prahi kena näeb välja selline parajalt roostega kaunistatud ratas . Ülikõva
Post Reply