Page 2 of 3

Posted: 22. Apr 2009 19:01
by mellpoiss
Kuna ülevoolud laiaks venitatud, siis mina oma arguses originaalidega küll seda silindrit käima panna ei julgeks.
Aga julge hundi rind pidigi kuuliauke täis olema. :D

Posted: 22. Apr 2009 20:49
by t6niz
Kui sa mulle oleks sponsorluse mõttes nõus selle uue kolvi ostma, siis ma panen kohe kindlasti uue kolviga:D

Posted: 22. Apr 2009 22:11
by izh350
:roll:

Posted: 23. Apr 2009 00:13
by hautz
izh350 wrote:Ma vist ka ei julgeks tavalise võrri/Zidi malmist kolvirõngaga seda ühendatud ülevooludega silindrit kasutada.
Kui nüüd just on hirmus tahtmine proovida tavalise kolvirõngaga, siis võiks rõnga välimised teravad ääred 45-kraadise nurga alla lihvida.Nii umbes 0,3-0,4 mm sügavuselt/kõrguselt.
Muidugi kulub selliselt viilitud rõngas väga kiiresti ja ega ta ka kõige paremat kompressiooni ka ei taga.
Ja väga pöörde ei tasuks ka sellise kolvi/rõngaga mootorit lasta, ainult "poole gaasiga" proovimiseks.

PS.Kus kohta sul selliselt viilitud silindriga jääb kovirõnga tihvt?
Võrri kolvil pole tifte :wink:

Posted: 23. Apr 2009 08:28
by izh350
:roll:

Posted: 23. Apr 2009 10:00
by t6niz
Täpselt.

Eile õhtul sai selgeks, et ilma korraliku kolvita ma seda tööle ei pane, sest see rikuks silindri lihtsalt ära.

Ja iz350, vastus su küsimusele oleks see, et ega ma eriti kindel ei ole, kust tift jooksma hakkab, sest pole veel kolbi kätte saanud.

Posted: 23. Apr 2009 11:51
by hautz
izh350 wrote:
hautz wrote:Võrri kolvil pole tifte :wink:
Noormees võiks ennast ikka enne asjadega kurssi viia, kui nii kindlat väidet loopima hakkab.

Nimelt ON osadel üherõngalistel võrrikolvidel juba tehasest tihvtid olemas.Tõsiselt viilitud silindriga võrridel(nagu t6nis-el)peavad tihvtid kolvis KINDLALT olema, sest ilma nendeta ei ela selline mootor käivitades poolt minutitki.
Vb OSADEL ,aga originaalis pole vähemalt D6-D8 küll näinud.
Smuti pole selliseid rõngaid poes näinud ,millel on rõnga luku koht astmega ,kuigi olid sellised kunagi mul olemas.

Samuti ei hakka kindlalt võrri kohta ennast harima ,kui ma katsun sellistest asjadest eemale hoida :lol: Mopiga sõidan ka praegu suht viimases hädas ,sest vaja praktikal käia.Aga enne ei saa mingi normaalse kaherattalisega sõita ,kui 21aastaselt teen tsikli load.Soodan suvel autoload kätte saada.

Sellisel mootoril peab olema terasest rõngas(d) vähemalt.

Posted: 23. Apr 2009 11:57
by t6niz
Peale läheb selline kolb http://www.pvlsverige.se/vrm/kolvar/est.JPG


Iz350 mõtleb kindlasti http://nagi.ee/photos/photo_sizes.php?i ... m_id=71637 selliseid kolbe.
Neid kasutati D4 mootoritel.

Posted: 23. Apr 2009 12:58
by izh350
:roll:

Posted: 23. Apr 2009 15:24
by t6niz
iz, ehk kommenteerid seda, kuidas mõjutab see, et rõngatift jääb tagaseina kolbi?
see tagaseinas olev kanal on läbi kolvis oleva akna jaoks.

Posted: 23. Apr 2009 16:08
by izh350
:roll:

Posted: 23. Apr 2009 20:49
by virgor
Kuulge, rõnga tift peab igaljuhul olema kanalite vahel. Seda saab ju sinna panna.See asi on ammu ära katsetatud ja palju rõngaid ja hülsse ära lõhutud.

Posted: 23. Apr 2009 21:04
by t6niz
See tift ei saa vähemalt minu silkul küll minna kanalite vahelt, sest kolvil on see tehtud taga seina külge ja mul on tagaseinas lisakanal.

Ma usun, et see, mida kodanik iz350 rääkis (faasist) on üsna õige jutt.

Posted: 23. Apr 2009 21:56
by virgor
See faas ei aita,ma ju räägin,et see asi on kõik läbi katsetatud.Tifti saad ju uue panna sinna kuhu tahad.

Posted: 23. Apr 2009 21:58
by t6niz
Kuidas ma sul tehase poolt pandud tifti muudan?

Posted: 23. Apr 2009 22:16
by mellpoiss
Viilisin vana maha ja panin uue sobivasse kohta.

Posted: 23. Apr 2009 23:22
by izh350
:roll:

Posted: 24. Apr 2009 09:46
by t6niz
Okei, see selleks.
Minu vagu on 8 mm lai, kui kedagi huvitab. Aga eks see näha ole, kui kolb käes, kuidas tift paigutada.

Posted: 24. Apr 2009 21:33
by virgor
Tubli,et võtad nõu kuulda,ei ole ju eriti hea kui keerata uus silinder mingi lolluse pärast peesse.

Posted: 20. Jul 2009 09:26
by t6niz
Nii, üle pika aja oleks nüüd aeg teha kerge update.
Nii, vahepeal on juhtunud sellised asjad, kätte olen saanud kolvi.
ikkagi korraliku, rõngatifti jms.
resokas on kokku punktitud, aga ei istu veel 100% raamile.
Läbi juhuse on mul nüüd taga ketaspidur.
Ette tuleb see veidikene hiljem.

Posted: 20. Jul 2009 12:22
by t6niz
http://nagi.ee/photos/t6niz/11674339/ esimesed pildid kolvist.
Ma olen pettunud, et ta on kahe rõngaga, ma lootsin ühe rõngaga kolbi.
Aga eks türil arvati, et kahe rõngaga on minu silku jaoks parem, kui ühega :)

Posted: 20. Jul 2009 12:24
by karlerik110
Sa ikka ise ütlesid kolvi tegijale et tahad ühe rõngaga kolbi? Ma tellisin endale L-rõngaga kolvi ja sain ka selle.

Posted: 20. Jul 2009 12:25
by t6niz
Jep, jutt jäi küll nii.

Posted: 20. Jul 2009 12:25
by karlerik110
Krt, ma ei saa aru, mis viga on, koguaeg tuleb praega 2-3 posti järjest :roll:

Posted: 20. Jul 2009 12:30
by tanels
karlerik110 wrote:***, ma ei saa aru, mis viga on, koguaeg tuleb praega 2-3 posti järjest :roll:
Firefox?

Posted: 22. Mar 2010 14:17
by t6niz
nii, kerge update.
Võrr asub Eesti Maaülikooli tehnikaklubi ruumides ja selles nädalas algas uuesti ehitustöö peale. Lihtsalt sai selgeks, et kodus ei saa kõike nii ära teha nagu vaja.
Kerge nimekiri töödest mis käiku lähevad-
1.uued vändapõsed.
2.Uus keps, arvatavasti hiinaka keps, sest muu jaoks raha pole.
3. uued veljed.
4.Ketaspiduri ring.
5. Alumiiniumist tagakiige koos monoamordi kinnitusega, raha puudumisel jäävad originaalid.
6.Uus süüde.
7.Uued hammasrattad ülekande suhte muutmiseks.

nädala lõpuks saab ehk pilte juba näha ;)

***** VEITS PROMOTÖÖD-
24.märts on EMÜ-s lahtiste uste päev, tulege kohale ja näete seda võrri ka elusast peast.

Posted: 23. Apr 2010 09:03
by t6niz
veidikene uuendusi
http://static3.nagi.ee/i/p/591/19/14779 ... 73_l.jpg/1

http://nagi.ee/photos/photo_sizes.php?i ... _id=134791


Klapipesa ning kinnituskõrv on valmis, nüüd jääb vaid üle väntvõll tasakaalustada mis arvatavasti toimub kusagil järgmisel nädalal.

Posted: 23. Apr 2010 09:20
by mellpoiss
:D :D :D
Varsti (esimesest postitusest)juba kaks aastat võrri ehitatud, millal rajale jõuab?
Kõvemad kärbsed vaatavad nädal enne sõitu kolihunniku üle ja kaks päeva enne alustavad ehitust. Siis saab parasjagu otse töökojast ühe soojaga rajale.
Kas teil isu ära ei kao, kui sõita ei saagi? :D :D :D

Posted: 23. Apr 2010 10:07
by t6niz
no kaob, vahepeal ikka päris hullusti kaob ära:D
aga no mida sa teed, kui raha ning tööriistu ei ole, et mitu päeva järjest ehitada:)
Nüüd on see võimalus olemas, kool on ka kohe kohe lõppemas ning vaba aega tuleb juurde.
Vb juba kahe nädala pärast rajal ;)

Posted: 17. Aug 2010 22:08
by t6niz
http://nagi.ee/photos/t6niz/16120927/in-set/134791/
Kerge update.

Selgunud on tõsiasi, et minul pole selle võrriga isegi võru etapile mitte mingisugust asja. Resokas on täiesti õhtal omadega ja sellise lühikese ajaga ei suuda ma mitte midagi välja võluda.
Isegi kui ma saaks mingi imeläbi ta neljapäevaks tööle, siis ei tahaks ma sellega võistlema tulla, sest nii silinder kui ka kolb on sissetöötamata, pidurid phm puuduvad, sidur on laiali ning juppideks ning vaevalt originaal sidur eriti kaua vastu peaks.
Mul on tõsiselt masendus juba, asi ei liigu kuidagi ning iga kord kui uue asja valmis saan tekib 2 probleemi kohe juurde.
Mitte mingisugust tahtmist ei ole võru etapiks isegi üritada valmis saada.
Isegi kui saaks oleks selle masinaga võidusõit mootori piinamine. Ma olen liiga kaua ehitanud selleks, et seda ühe päeva piinata.
Äkki suudan 12.sept. platsil olla, eks näha, ei hakka lubama midagi.

Posted: 17. Aug 2010 22:32
by extinction
uskumatu.

muuseas sidur peab vastu küll, ära kahtle selles nii palju, keera ainult gaasi peale ja sõida. sissesõit on poole päeva tegu ja et ei tekiks iga uue asjaga 2 probleemi, tuleb keskenduda vähem ulmele ja rohkem sellele mida sul vaja on.

Posted: 26. Aug 2010 15:58
by t6niz
Nii, 19 august kell 22.50 oli minu mootori esimene katsetamine.
Kohe alguses sai ka selgeks, et küttesegu karterisse ei jõua.
Kell kolm lõpetasin tulutult proovimise ning järgneval päeval võrru ma ei jõudnudki.

Niiet küsimus suurele ringile, miks ei jõua küttesegu karterisse, kuni klapini jõuab, aga sealt edasi mitte. Õigemini klapp on ka mingil määral seest niiske, proovinud olen kahe karpaga, jikovi ja odava mikuni koopiaga. Kahe karpa ainuke vahe on selles, et jikovil tilgub bensiin õhupuhasti otsast välja, kui käega tooreklappi teha, st, et panna käsi sinna ette, et õhk sisse ei pääseks. Niipea kui ma käe ära võtan voolab sealt üsna arvestatav kogus bensiini. Mikuni replika aga mingisuguse osa kütusest saatis ka vist klapi poole kui tooreklapp kinni oli.
Minu mõistus enam ei võta ning ootan, et keegi pakuks mingit varianti, mida ma veel proovinud ei ole .

Posted: 26. Aug 2010 18:38
by Qubik
Kui klapid lahti ei lähe, siis ilmselt pole karteris vaakumit. Oled sa kindel et sul on klapid õiget pidi?? Et vaakumi peale avanevad mootori poole? Kui palju klapid avaneda saavad? Äkki oled klapi avamise piiraja liiga madalaks teinud? Või lihtsalt pole õhutihe sul see komplekt. Silikooniga panid kokku eksju?

Posted: 26. Aug 2010 19:18
by t6niz
No klapilehti ei anna kuidagi teistpidi peale panna :D

Aga vot, seda ei oska garanteerida, kas asi on õhutihe, mootoripoolte vahel on uus tihend, peaks nagu toimima, silku alla tegin uue tihendi papist ja leotasin seda õli sees, klapi ja karteri vahel on samamoodi papist tihend, mida on õlis leotatud, ühest kohast panin igaksjuhuks hermetsi ka.
Klapi ja kollektori vahel on mõlemal pool hermets.
Karpa kinnitub kollektori otsa kummijullaga.

Posted: 27. Aug 2010 18:38
by t6niz
Esimest korda lükkasin võrri ja esimesed hääled tulid elaja seest välja, aga elajas jonnib minuga ning töötab ainult siis kui ma teda lükkan, iseseisvalt puki peal ei tööta.
Säde on õige ja kütust ka peale tuleb. Vahetasin silindrialuse tihendi ära lootuses, et ehk asi paraneb. Eks see õhtul näha ole kui uuesti proovima hakkan.

Posted: 27. Aug 2010 21:39
by t6niz
Nii, silindrialune tihend vahetatud ja lõpuks lubas juba iga tõukega, töötas siis kui kõrval jooksin :D
Nagu väikelaps, ise kõndida ei oska, kui keegi kinni ei hoia.
aga lõpuks sain niikaugele, et 10 meetrit sain sõita ja siis jõud rauges.
eks homme tuleb jälle karpat ja süüdet näppida ja vaadata, kas õnnestub või mitte.

Posted: 05. Sep 2010 20:52
by t6niz
Ja ta töötab..


Täna, pool tundi enne tartusse tulekut sain masina tööle.
Töötab, aga kehvasti, madalatel pööretel kakub täis ennast ja kõrgetel hakkab lörisema. Arvatavasti tuleb väiksem düüs sisse panna.
Sõita ei jõudnud, töötas puki peal.
Vähemalt kõik töötab.
Vb järgmisel nv saab esimese video juba.

Posted: 11. Sep 2010 19:38
by t6niz
Nii, esimene video siis http://www.youtube.com/watch?v=mwAWGORo5-I

Nagu näha ei käi korralikult pöördesse, sest sidur on ikka tõsine sitt (hetkel peal originaal) ja karpa tahab ka regullimist, väga ei julgenud gaasi täiesti põhja anda ja pöördeid lõpuni viia. Video lõpupoole läheb segu paigast ära jällegi.
Igastahes, tööle läheb, töötab ja siis sureb välja.
Hetkel ilma resota muidugi järgmise nädala lõpuks ehk saab reso ka külge kruvitud.
Arvatavasti ei käi korralikult pöördesse sest resokas on puudu.
Igastahes, nägite ära, et masin teeb hääli.
Loodetavasti saab Hukkaja kevadel uues kuues lõpuks rajale tuua :)

Posted: 11. Sep 2010 22:13
by MopiTauri
Miks sul rattas seal taga niimoodi hüppab?

Posted: 11. Sep 2010 22:18
by t6niz
Arvatavasti sellepärast, et ta on kõver:D

Posted: 12. Sep 2010 06:38
by mellpoiss
t6niz wrote: Nagu näha ei käi korralikult pöördesse, sest sidur on ikka tõsine sitt ..........
Mis seos nendel on?

Posted: 12. Sep 2010 10:34
by t6niz
ilma sidurit lahutamata töötas enamvähem normaalselt, kuigi ega ta siis ka pöördesse ei läinud, siiis kui siduri lahutasin hakkas välja surema.

Posted: 12. Sep 2010 21:31
by karlerik110
t6niz wrote:ilma sidurit lahutamata töötas enamvähem normaalselt, kuigi ega ta siis ka pöördesse ei läinud, siiis kui siduri lahutasin hakkas välja surema.
:lol: :lol: :lol:

Sorry OT tekitamise pärast.

Posted: 12. Sep 2010 21:47
by t6niz
Naerge kui tahate, aga tõsiselt nii juhtus:D

Posted: 12. Sep 2010 21:58
by IcePilot
No kuidas ta loogiliselt saab peale siduri lahutamist välja surra:D Ega ta vastu blokki ju ei käi sul?:D Ise arvan, et välja ei hakanud ta sul kindlasti mitte siduri lahutamisest surema, vaid timmist väljas mootori pärast.. kui sa ei oleks sidurit vajutanud oleks ta nagunii välja surnud.. või proovisid nii mitu korda? :D Aga muidu edu sulle projektiga! 8 )