Page 1 of 2

murutraktor

Posted: 12. Jul 2009 20:59
by MartynE
kuna seda teemat ei saa/tahtnud mopeedide ega tsiklite alla panna,siis teen siia,kui sai valesti,siis vabandan :?

Et sain siis Murray murutraktori,selline vanem suht..4 aastat või rohkem (mootor on ees ja heeder kõhu all) mootor on 96 kuubikut ja 11 hobust. aga jama selline,et ei lähe käima :cry: vana omaniku käes nagu läks,aga ise käima enam ei saa.. säde nagu on,aga ei tea,kas ei saa bensu kätte vms.. äkki oskab keegi aidata,on kokku puutunud sellise aparaadiga ja teab.. mootor pole briggs and stationi oma,vaid muu..deckeri vms oma.. ei tea ise ka 100% täpselt. äkki oskab keegi midagi sellise asja kohta rääkida ja infot anda,kust saaks rohkem infot vms.

Posted: 12. Jul 2009 21:07
by vorrimen
kas nii oled proovinud kui õhuklapp on kinni

Posted: 12. Jul 2009 21:27
by MartynE
vorrimen wrote:kas nii oled proovinud kui õhuklapp on kinni

jah olen proovinud.. aga kas keegi teab,kas starter peab ajama seda hooratast ühtlaselt ringi w? mul ajab ainult umbes 3/4 ringi ja siis jääb korraks seisma ja uuesti.. küünal ei lähe ka märjaks ega midagi...säde on,aga mitte just kõige vihasem..

Posted: 12. Jul 2009 22:07
by t6niz
Akut oled proovinud vahetada? :lol:

Posted: 12. Jul 2009 22:45
by MartynE
t6niz wrote:Akut oled proovinud vahetada? :lol:
jaaa:D

Posted: 12. Jul 2009 22:57
by antuand
proovi lükates ..äkki läheb :lol:

Posted: 12. Jul 2009 23:23
by t6niz
lükates ei lähe, sest tal on rihmajam.

Posted: 12. Jul 2009 23:26
by suzuki
AGA proovi nii et pane üks lurakas bentsu küünla august sisse ja vaata kas teeb häält ja aku piaks ikka vihane olema mingit 3/4 pöördest ära tule siin rääkima :lol: piab ikka hooga vedama :roll: :!:

Posted: 13. Jul 2009 00:24
by MartynE
tähendab starter vead ikka kuskil 3-4 pööret, tõmbab hinge ja siis jälle sama palju.. karpa oli õli täis 8O.. sai siis puhtaks tehtud...ikka ei funka ..säde on olemas ja süüde peaks ka paigas olema aga käima ei lähe .. 4 taktiline.. seal ju mingi klapimäng ka .. kas see ei või paigast ära olla ? Selliene tunne nagu bena ei jõuaks karpast mootorisse... settepotti jõuab aga kas sealt ka edasi seda ei tea .. Kuidas seda kontrollida?

Posted: 13. Jul 2009 00:37
by t6niz
aga vaheta karpa tihendid ära ja tee karpa puhtaks ka, sest paratamatult tekib ajaga igast pahna sinna.

Posted: 13. Jul 2009 00:52
by suzuki
aga kust se õli ikka sinna sai? :roll: kuidagi upakil ei olnud kui tõid?? kaldus, külili 8O krt ei oska ette kujutada seda klappide värki seal sees pole kokku puutunud :? :idea: kas paagis on ikka korralik jook? :roll: kuna eelmisel omanikul ta käis? :roll: kas topka piale ei teinud häält? :?: kui ei? siis on süütaga mingi kala :!:

Posted: 13. Jul 2009 01:14
by MartynE
Seda ma ei tea kust see õli sinna karpasse sai. Mina teda külili pole kallutanud ja eelmise omaniku kohta ei oska öelda ..Masin töötas umbes kuu aega tagasi ( ise nägin) Karpa sai igati puhtsaks puhutud/loputatud. Kogu see teekond õhufiltrist kambrini sai puhtsaks tehtud. tulemust ei mingit..isegi ei luba.. säde on norm.. aga äkki kompressiooni ajal kaob ära ?
seda ei tea. kas seda ei saa kuidagi kontrollida, et kas ta segi ikka sisse pihustab ? Äkki kompressioon liiga nõrk ? ( ise ei usu, sest käsitsi on suht raske ringi ajada)

Posted: 13. Jul 2009 01:28
by suzuki
kas teist küünalt pole panna? võib ka küünal jobutada aga pane küünla vahet väiksemaks ja ma ei kuulnud kas KAS SAA PROOVISID BENTSU OTSE KÜÜNLA AUGUST SISSE PANNA :| ja siis proovida kui säde korras siis piaks kohe lubama!! :wink:

Posted: 13. Jul 2009 01:43
by MartynE
jepsik.. bena sai sisse pritsitud jh ... midagi eriti ei juhtunud.. korraks lõi ainult mootori nagu tagasi ( tagurpidi käima )Kas mootor saab tagurpidi käima minna ? Ja säde võib jh nõrk olla -- ühe küünlaga proovisin veel , kuid sama ( samas ega see küünal ka teab mis tutikas polnud, kuid säde oli (Y)) Hooratta peal olevate magnetite ja süütepooli vahe pidi olema 0,3 mm. see sai nii aetud( ennem oli suts üle 1 mm) kuid ma ei tea kas see on õige ?

Posted: 13. Jul 2009 03:02
by zanner
Lae aku korralikult täis mootor peab tegema korralikke ringe ,et ikka käima läheks mitte 3/4 ja kui teeb seda sama ka siis võib jamada selline asi nagu dekompressiooni klapp

Posted: 13. Jul 2009 09:53
by MartynE
Akus pole asi. Ma olen neid vahetanud ja laadinud ja proovinud küll ja küll ( nii põka omadega, kui auto omadega) Tulemus ikka sama , veab 3 kuni 4 põõret ringi, tõmbab hinge korraks ja siis uuesti 3 kuni 4 ringi. Starteris on ka mingi viga ilmselt aga käima peaks ta ikka minema, sest sellest peaks piisama, kui mootor on korras. Voolu olen pannud otse starteri peale. Tõmbab mootorit ringi, kuid mitte kõssugi. Isegi kui bena silkusse pritsida.

Posted: 13. Jul 2009 09:56
by suzuki
aga proovi jah lae aku täis ja siis proovi :wink: starteriga asi piab ikka korralikuld vedama(kui aku on liiga nõrk võib jah tagasi lüüa) tavaliselt starteriga ei lähe teispidi käima!
kas sädeme koht on ikka kuskil 3mm enne surnud seisu? :roll:

...

Posted: 13. Jul 2009 09:58
by xander4
antud masin on olnud mingil hetkel vales asendis ning õli on põlemiskambris ... seetõttu ei jõua ka starter vedada ...
aitab see kui masin lihtsalt seisab mõned päevad ja õli imbub selle ajaga sinna kus ta olema peab või võta küünal maha ja anna siis starterit mõned korrad nii umbes 5 sek. järjest ja siis küünal peale tagasi ... seejärel proovi uuesti ... kui ei aita siis korda protseduuri ... sõltub palju õli seal on aga paarist kolmest korrast peaks aitama ...

Posted: 13. Jul 2009 10:00
by suzuki
zanner wrote:Lae aku korralikult täis mootor peab tegema korralikke ringe ,et ikka käima läheks mitte 3/4 ja kui teeb seda sama ka siis võib jamada selline asi nagu dekompressiooni klapp
kle kas sellel on ültse seda dekompressiooni klappi :?

Re: ...

Posted: 13. Jul 2009 10:07
by suzuki
xander4 wrote:antud masin on olnud mingil hetkel vales asendis ning õli on põlemiskambris ... seetõttu ei jõua ka starter vedada ...
aitab see kui masin lihtsalt seisab mõned päevad ja õli imbub selle ajaga sinna kus ta olema peab või võta küünal maha ja anna siis starterit mõned korrad nii umbes 5 sek. järjest ja siis küünal peale tagasi ... seejärel proovi uuesti ... kui ei aita siis korda protseduuri ... sõltub palju õli seal on aga paarist kolmest korrast peaks aitama ...
ma pakusin seda varjanti et kas on kuidagi uppakil olnud tavalisel murukal kui tõstad nii et esimene pool jääb alla siis vajub õli silindrisse :roll: ja vaata et karteris oleks õli piisavalt vastasel juhul lased mootori kotti!

Posted: 13. Jul 2009 10:25
by MartynE
see õli võib küll mootoris olla.Mina pole masinat külili lasknud. ilmselt jh, kui juba karpas õli oli ( settepott ujus õlist 8O ) siis ilmselt on silkus ka. Kuid kas ainult kambri tuulutamine aitab. Mis tähendab,et 3 mm surnud asendis?

Posted: 13. Jul 2009 10:57
by canyondrift
MartynE wrote:see õli võib küll mootoris olla.Mina pole masinat külili lasknud. ilmselt jh, kui juba karpas õli oli ( settepott ujus õlist 8O ) siis ilmselt on silkus ka. Kuid kas ainult kambri tuulutamine aitab. Mis tähendab,et 3 mm surnud asendis?
Kaasfoorumlane viitas sädeme tekkimisele enne ülemist surnud seisu. Nii palju kui mina mäletan on süüde siis õige kui 3mm enne Ü.S.S'i ja seda võrril, mis on 2t mootoriga.
Tegemist on ikka 4t mootoriga.

Posted: 13. Jul 2009 11:00
by MartynE
ja kuidas ma seda kontrollida saan ?

Posted: 13. Jul 2009 12:19
by antuand
teegi siis nimodi et küünal maha ja käivita siis paar korda , see peaks ta õlist ikka puhtaks tegema ;)

Posted: 13. Jul 2009 12:42
by suzuki
tavaliselt on nendel see sädeme värk enamvähem nagu 2t :roll: krt selle ketramise peale oleks pidanud see õli kaduma kus kurat! :? enam ei oska midagi pakkuda võibolla on lihtsam mootor lahti kakkuda ja järgi uurida? :roll:

...

Posted: 13. Jul 2009 16:25
by xander4
kui küünalt käivitamise hetkel maha ei võta ja kolvil rõngad korras siis see õli ise ei kao sealt niipea kuhugi ... korras mootoril võib tagasi imbumine aega võtta mõnest nädalapäevast kuni nädala paarini ... olen ise sellise jama läbi teinud ja pöördusin tol korral murutraktoreid ja muid analoogseid asjandusi hooldava firma poole ... endalegi tundus algul , et asi totaalselt peetis ja kuidagi ei tahtnud uskuda , et lahendus võib nii lihtne olla ... mootorit hakka näppima alles siis kui starter veab korralikult ringi ja ikka käima ei lähe ...

...

Posted: 13. Jul 2009 16:27
by xander4
MartynE wrote:see õli võib küll mootoris olla.Mina pole masinat külili lasknud. ilmselt jh, kui juba karpas õli oli ( settepott ujus õlist 8O ) siis ilmselt on silkus ka. Kuid kas ainult kambri tuulutamine aitab. Mis tähendab,et 3 mm surnud asendis?

muide mina ei lasknud ka külili vaid rihma vahetamiseks tõstsin esiotsa üles ...

Posted: 13. Jul 2009 19:25
by rallitaja
See, mis pidi teda pikali võib panna ja millist otsa tõsta tohib, sõltub ikka silindri asendist.

Mul oli tavalisel muruniidukil õli silindris, kuna keegi professor tõstis tagumise otsa üles, et puhastada. Silindrisse käis süstlaga küünlaava kaudu 150 ml bensiini, suvaline kuumaks aetud küünal peale ja nööri. Lubas. Kordasin protsessi 4-5 korda, iga kord uue soojaks aetud küünlaga ja jäi käima. Suitses tükk aega, lasin mootori soojaks, panin õige küünla tagasi ja viisin õlitaseme uuesti normi. Ja asi käib praegugi.

Aku lae täis, anna auto pealt "täkku" või asenda vana aku uuega, et tagada piisav käivitusvool. Starteri puhastamine (Jeep-i oma oli no sellist jama täis, et pendiks enam ei liikunud) võib aidata. Kui starter ka ilma süüteküünlata mootorit vedada ei jõua, võta see lahti ja kontrolli üle harjad, kõiksugu starterisisesed juhtmed. Korras starter ja laetud aku peaksid jõudma mootorit ka ekstreemsemates tingimustes ringi ajada.

Süüteküünla sädevahe aja ka paika, võid vana küünla ka uuega asendada.

Posted: 14. Jul 2009 11:00
by MartynE
Kui pikad need harjad seal starteris olema peavad ?
ma Võtsin starteri lahti ja üks harjadest, mis oli + ühendatud oli lahti .. tinutasin kinni , puhastasin kõik tahma seest ära( mida polnud vähe )Aga ikka suht sama mis ennem ( 2-3 ringi tõmbab ja siis tõmbab hinge) Harjad olid ka kuidagi nirud mingi 8 mm pikad umbes, kas seda on vähe ja kas see võib probleem ?

Posted: 14. Jul 2009 11:02
by MartynE
Jepsik .. uurisin masina tausta ja nii ongi , et see oli külili keeratud , et eederit alt võtta daa 8O .. niiet see ongi jama... Õli on kõik kohad täis

Posted: 14. Jul 2009 14:26
by MartynE
Kui pikad need harjad seal starteris olema peavad ?
ma Võtsin starteri lahti ja üks harjadest, mis oli + ühendatud oli lahti .. tinutasin kinni , puhastasin kõik tahma seest ära( mida polnud vähe )Aga ikka suht sama mis ennem ( 2-3 ringi tõmbab ja siis tõmbab hinge) Harjad olid ka kuidagi nirud mingi 8 mm pikad umbes, kas seda on vähe ja kas see võib probleem ?

hah

Posted: 14. Jul 2009 15:34
by urru
ma võin soodsalt ära osta..! lihtsalt varuosi vaja:D

Posted: 14. Jul 2009 15:36
by MartynE
eeei eei see pole müügiks.. mul omal vaja.. Aga keegi aidata saab siis ?

hah

Posted: 14. Jul 2009 16:00
by urru
mul oli ka kunagi selline probleem et lihtsalt suri välja ja enam ei käivitunud...võtsin silindripea maha ja kurat klapipesa oli lahti tulnud ...tagusin kinni uuesti.... kurat matsukas ja niitsin muru õnnelikult edasi:D proovi ära:D

Posted: 14. Jul 2009 16:22
by MartynE
Klapi pesa lahti ? kuidas sa selle kinni tagusid ?
ja kuidas see lahti oli ? Ma ise pole veel hakanud mootorit lammutama aga peab ilmselt ... muud asjad on suht läbi juba proovitud. Kas 8 mm harjad starteril on liiga kulunud ?

hah

Posted: 14. Jul 2009 16:37
by urru
ma ei oska öelda kas sinu mudelil on vahetatavad klapipesad ..seda sa pead ise kontrollima! minu mudel on murray 7 ,,,,,,7 hobust ja 275 cc

Posted: 14. Jul 2009 16:47
by tanels
Harjad on vist lühikesed. Kui pikad sinna üldse mahuvad? Ja kas praegu on nad tugevalt vastu rootorit?

Posted: 14. Jul 2009 17:02
by MartynE
tanels wrote:Harjad on vist lühikesed. Kui pikad sinna üldse mahuvad? Ja kas praegu on nad tugevalt vastu rootorit?
Ei oska öelda,kui pikad nad originaalis on,ja seda ei näe,kui kõvasti nad vastu rootorit on..
urru wrote:ma ei oska öelda kas sinu mudelil on vahetatavad klapipesad ..seda sa pead ise kontrollima! minu mudel on murray 7 ,,,,,,7 hobust ja 275 cc
mul on 100/96 vms.. 11 hobust ja 96 cc :roll:

Posted: 14. Jul 2009 22:09
by jyrgenpii
ma ei usu eriti, et sul on 96cc ja 11hp... see teeks 114hp liitrivõimsust, mida ühel murutraktoril kindlasti ei ole...

Posted: 14. Jul 2009 22:30
by MartynE
eino ma lihtsalt ütlesin nii nagu mul masina peal kirjas on .. karta on et isegi kui oleks 11 HP , siis praegu seda pole ... asi pole üldse võimsuses, sai selles et kuidas see junn käima saada .. ja Äkki keegi oskab aidata ..

...

Posted: 14. Jul 2009 22:39
by xander4
kas siis ka poob kinni kui küünal maas ... :?:

Posted: 14. Jul 2009 22:56
by MartynE
Siis kui küünal on maas..siis ajab starter korralikult ringi.. nii nagu peaks. Kuid kui kompress suurem , siis hakkab mökutama

...

Posted: 14. Jul 2009 23:08
by xander4
MartynE wrote:Siis kui küünal on maas..siis ajab starter korralikult ringi.. nii nagu peaks. Kuid kui kompress suurem , siis hakkab mökutama

sel juhul pole sel masinal muud viga kui õli põlemiskambris nagu juba eelpool ütlesin ... ketra aga küünal maas järjest ringi ja vahepeal proovi küünlaga ... kui ikka ei vea siis jälle küünal maha ja uuesti ... kui aku vastu ei pea siis laed vahepeal ja jälle otsast peale ... küll ta lõpuks tööle läheb ... võimalik , et üks värske küünal kuluks ka pärast marjaks ära ...

Posted: 14. Jul 2009 23:35
by MartynE
küünal on vahetatud, kedranud olen ilma küünlata piisavalt , akusid olen ka vahetanud mingi 3 tk juba( ka auto omaga olen proovinud) . Põlemiskamber on benaga loputatud. Bena on igast august sisse lastud ja isegi ei luba mitte .. Ma ei kujuta ette ka , mis võib viga olla

Posted: 14. Jul 2009 23:51
by nex
topkaga ka ei lähe ?
ei luba isegi ?