Page 1 of 1

Voshodi õli /küttesegu jne.

Posted: 15. Aug 2009 00:48
by tenderdorf
Tegin selle teema kuna ei leidnud selliste asjade kohta infot.
Niisiis küsiksingi esmalt, et mis õli läheb Voshod 2 käigukasti või mida sooviate sinna panna?

Posted: 15. Aug 2009 10:15
by om
Mineraalne või poolsünteetiline 4t mootorratta mootoriõli.
Analoogsete teemade pidev tegemine iga suvalise masina margi kohta on mõtetus - kõigile siin foorumis liikuvatele märgsiduriga 2t motoritele on soovitus täpselt sama.

See, mis manualis kirjas on, selle võib täiesti lugemata jätta, sest sealsed andmed on 30aastat vanad ja vahepeal on määrdeainete tehnoloogia edasi arenenud. Igasugune keskaegsete õlitaoliste vedelike kasutamine ükskõik millises mootoris on täpselt sama idiootne kui autooliga küttesegu tegemine.

Posted: 15. Aug 2009 12:26
by tenderdorf
om wrote:Mineraalne või poolsünteetiline 4t mootorratta mootoriõli.
Kui ma sain õigest aru siis panen seda käigukasti?
Ehk keegi teab mingit konkreetset firmat?

Posted: 15. Aug 2009 14:42
by tanels
Jah, seda paned käigukasti.

Kõige tähtsam, et õli sobiks märgsidurile

Addinol.

Posted: 15. Aug 2009 18:26
by Tafka
Äkki ütled enda aadressi ka siis me saame sulle ilusti kaardi joonistada lähima poeni? :?
Lähed auto poodi või Stokkerisse või tanklasse ja otsid letilt sellist õli pudelit kus oleks 4T ja mootorratta pilt näiteks peal või kiri motorcycle ja 4T.....
Addinol, Valvoline....enamus teevad 4T tsikli õlisi....

Posted: 17. Aug 2009 00:16
by tenderdorf
Tafka wrote:Äkki ütled enda aadressi ka siis me saame sulle ilusti kaardi joonistada lähima poeni? :?
Reaalses maailmas ma sellist irooniat ei taluks, ja ehk ütleksid ise oma aadressi, et ma saaksin ukse taha tulla ja :twisted: ...
:lol:
Tegelikult natukene solvav, sry aga igaüks pole ehk asjadega kursis nagu teie.
Aga sellegi poolest, suured tänud aitamast. Sain targemaks, ja kui keegi minu-sugune peaks sama küsimuse esitama, siis oskan talle vastata.

Posted: 17. Jan 2011 23:28
by kondekas
Tõstataks korra vana teema üles ja küsiks sellist asja et miks peab olema just mineraalne või poolsünt 4t mootoriõli, kas ei või näiteks kasutada kastis mingit lääne õli näiteks adinol või valvoline mis on mõeldud käigukastidesse ?

Posted: 18. Jan 2011 00:17
by Nobody
Addinol on õli tootja, samamoodi nagu Castrol, Valvoline jne.

Nad kõik toodavad mineraalseid, poolsünteetilisi ja sünteetilisi õlisi. Mineraalset või poolsünti tuleb kasutada selleks, sest see on mõeldud vanematele mootoritele, kus lõtkud on suuremad. Ning mineraalne ja poolsünteetiline suudab sellisel puhul tekitada sobilikuma õlikile määrimiseks metalli pindadele. Uutes kaasaegsetes mootorites aga sünteetiline või poolsünteetiline.

Kõik autoolid, ziguliõlid, TAD-d on mineraalsed õlid, samamoodi toodavad veel mõned "LÄÄNE" tootjad mineraalseid õlisi, enamus on aga jäänud tootma veel poolsünteetilist või sünteetilist õli.

Addinolil ja Valvolinil on mineraalsed 4T mootoriõlid täiesti olemas.

Posted: 18. Jan 2011 00:27
by MAZ
Kas sellest on abi aga....
Ma tean ka selli,kes oma Izhi käigukasti pani Tap-17i ehk siis tagasilla õli,mis sobib ka autode manuaal käigukastidesse(räägime vene autodest) aga ma ei tea,kas see oli tal just parim mõte, idee peaks see olema,et mida paksem õli seda paremini aitab kulumist vältida. Küll on oht,et kui mõni väntvõlli ASK tihend otsa annab siis hakkab seda tagasilla õli põlemiskambrisse minema ja see on juba paha nähtus.

Posted: 18. Jan 2011 00:43
by kondekas
Jah sellest ma sain aru ja tean et millised omadused üldiselt on, kuid ma ei saanud sellest aru et miks peab kasutama 4 taktilist mootoriõli, mitte käigukasti oma ?

Posted: 18. Jan 2011 01:10
by -mustadpapud
mdea , otsingut kasutades leidsin kunagi et need õlid sobivad aint sellepärast et need märgsidurile mõeldud , ja sinna lõid sisse ka viskoosus tegurid vms .
Keegi targem lasku seletada seda vms :D

mure

Posted: 18. Jan 2011 08:11
by suslik83
...pane sinna siis käigukastile mõeldud õli, kui sellel märge sobivusest märjale sidurile.
probleem on ju tegelikult ainult siduri toimimises - paned mõistlikku märjale sidurile sobivat õli, ei tohiks sul sidur libisema hakata. suvalise õli korral võib sidur hakata libisema suurel koormusel. mõningate õlide puhul ei lakkab sidur toimimast.

endal kogemus addinol (auto) mootoriõliga ecosynth 10w40 - sidur libiseb suurtel koormustel. olen seda olude sunnil ja oma laiskusest pidanud valama peale nii iz7.107 rattale kui ka LS650P rattale ning mootoreid avades on pilt olnud ikka ühesugune - kuluvad kettad OK ning terasest kettad (põletus)jälgedega. samas pärist ilma õlita pole ka mõtet sõita!

vanemale rattale soovitaks siiski panna mineraalne ( hind on sobivam võrreldes ps või täis synth õliga), kuid märgsidurile mõeldud õli...stokkerist (lähim koht minule) olen ostnud kõige odavamat valvoline õli http://www.stokker.ee/maardeained-ja-au ... p:1058068/

Posted: 18. Jan 2011 17:02
by margus014
Mina ütleks et vala sinna käigukasti just sellist märgsiduriga sobivad õli, mida rahakott poest osta kannatab. Vahet pole on see just spets käigukasti öli vöi tavaline 4T mootorratta öli, sobivad mölemad.