tofetome Stella V-501 M, must-oran¸
Piduritulelüliti
Seal kus sa piduritrossi ühendad võllile seal allpool on see must karp
-
- Tavakasutaja
- Posts: 27
- Joined: 05. Jul 2009 00:00
- Location: Ida-Virumaa
- Contact:
Sai siis, mootor kokku pandud. Kuna see oli mul esimene kolvivahetus elujooksul!, siis ilmnesid ka mõningad vead. Panin kolvi valepidi sisse ja taguminie ratas käis edasipidi ilusti, kuid tagurpidi ei käinud. Kutsusin teadja sõbra kohale ja peale natukest uurimist selgus, et olin kolvi valetpidi sisse pannud . Viga oli selles, et rõngaste stopprid jäid kanalitesse kinni. Kolb õigetpidi ja jupid külge ning tööle . Õhufiltri uus, lühem toru kuulus ka mootori tuuningu hulka, sai pandud sinan 32-ne 90kraadine äravoolutoru, seda natuke modifitseeritud ja karpale otsa, teineots on filtris sees ja EPO-ga kinni. "Tsikkel" läheb ka nii tööle, et kui ta seisab pukil, siis tagarattast tõmmates läheb käima. Panin ka Jawa 350 tagatule raamile kinni, homme või millagi tahan selle põlema saada, ja esitule ka mingilmääral konstaablile sobivaks teha. Istmenahk on endiselt õmbluses ning selle loodan ka lähipäeval külge panna. Hetkel kõik, millalgi kirjutan veel .
Ahjaa: Kas keegi saaks teha oma Stella tagapiduritulelülitist pilti, nimelt seda kuidas need juhtmed seal klemmidele kinnituvad jne. Sellega oleks KIIRE
M.
Ahjaa: Kas keegi saaks teha oma Stella tagapiduritulelülitist pilti, nimelt seda kuidas need juhtmed seal klemmidele kinnituvad jne. Sellega oleks KIIRE
M.
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Olukord siis selline, et tulesid ega signaali tööle ei saanud . Isu proovisõtiu teha oli niisuur, et panin peale rattalambid ja kiivri pähe ning alustasin. Esimesed kilomeetrid olid väga meelierutavad Tiirutada sai vähemalt oma 10 km, kuni nägin teepeal vana klassivenda. Jäin seisma ja rääkisime, mina oma Stella najal ja tem oma rollerinajal, juttu ja järsku vaatame, et mul jookseb kogu käigukast õlist tühjkas . Hilisemal vaatlusel selgus, et põhjaalt on ära otsustanud minna see kaldus polt, kuhu see käigustopper käib. Nüüd proovin selle uue panna, ja loodan, et proovisõit võib alata.
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Hoian siis teid ikka kursis. Hommikul ärgates sai suhteliselt kiiresti garaa¸i mindud ja hakatud kadunud poldile asendust otsima. Kõik augud kinnipandud, sättisin veel sidurit, sest eile tundus et tsipa libiseb. Üleüldse peaks pikema siduritrossi ostma, sest ikkagi jääb sellest lahutamisest puudu, kuid see väike viga. Kui sain viimaks ka õli sisse ja kiivri pähe hakkas sõit . Sain ikka tiirutatud ja teiste rollerimeestega oldud, kui äkki oli vaja kuskile minna ja rutskat andes andis tross järgi . Lähemal vaatlusel selgus et pisike jublakas trossi otsas (see mis tõstab siibrit) otsustas ära tulla. Õnneks ma ei olnud kodust kaugel, läksin koju umbes 1 tund ja asi oli korras. Tagasi rollerimeeste juurde minnes ütles üks et vaata vms, ja minu vaatamisel selgus et jalatoed on maas , nad olid koos selle pulgaga sealt maha tulnud, jälle koju, kuigi ma jätsin need sinnapaika sai sõit alata. Sõit jätkus tänu Stella mõnusale esiosale, kus pole paaki ja saab jalgu toetada. Järgmisse peatuspaika jõudes oli veel kõik korras, kuid sealt sõitu alates lõin korra vänta ja vänt enam üles tagasi ei tulnud . Vedruga vms oli midagi juhtunud, JÄLLLE koju, võtsin väna küljest, sest joostes läheb ka paari meetrga tööle. Sõites jälle natuke tundus, et 2 käik läks välja, lõin omastarust sisse tagasi, kuid ei jäänud. Vaatasin tagarattasse ja selgus, et kett oli maas:(, JÄLLE jalgsi umbes 1.5 km koju (jala). Nüüd aitas, tegin küll kõik korda, kuid võtsin seljakotiga enamvähem vajalikud tööristad kaasa. Nagu nõiaväel enam õnneks midagi ei juhtunud Ptüi-ptüi-ptüi. Peale seda sain ikka korralikult sõita, tõmbasin ühejutuiga 10 km ja ei juhtunud midagi. Nüüd oleks vaja jalatoed teha ja uus siduritross panna ning oleks vägahea jälle. Varsti kirjutan uuesti.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 130
- Joined: 02. Aug 2009 00:00
- Location: Harjumaa
- Contact:
stella
Ma tean mida sa tunned, minu esimesed proovisõidud deltaga olid suht sarnased.Enamus kordi sain ma õnneks kohapeal esmaabi anda, aga paar korda pidin ka koju lükkama.Eks proovisõidud olegi selleks, et vigu leida.
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Palju parema effekti annaks siduri viimine väntvõlli otsalt käigukasti vedava võlli otsa et inertsjõudusid vähendada. See suur hammakas pöörleb sul kordades aeglasemalt kui väntvõll ja seega kasutegur (üli)väike. Sidur kaalub tegelikult piisavalt palju ja ei ole tavaliselt tasakaalus. Seega lisaks inertsjõududele tekib tänu vända otsas paiknevale mittetasakaalustatud sidurile kena vibratsioon kõrgetel pööretel. Hooratta kui sellise aset sellel mootoril täidabki väntvõll ise, mille otsa kinnituvad veel ka süütemängu magnet ja sidur.tofetome wrote:Just sain kätte kergendatud hooratta. Külamees tegi 25-ga ära . Kui ketta kogupind on 9 mm siis see freesitud osa on 3mm.
Omaaegsed ¨-62, V-50 jms kardi- ja krossimootorid olid kõrgelt forsseeritud ja paljudel, kui mitte enamusel kasutati sellist sidurit.
Edu.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
GSX-R 1146
Kirjutan siis vahepeal.
Asjalood nii, et masin käivitub külmalt ühe kahe vändaga. Sõidan hetkel rattalampidega, kuna ei ole saanud aega uurida kommutaatori juurest neid juhtmeid ja värki. Sissesõiduga on nüüd nii enamvähe, sealt kiirusepoolest midagi välja ei pigista, aga see ei ole ka eesmärk. Rolleriga kõrvuti sain 40+- 2 km/h sisse . Minujaoks ongi ta rohkem kulgemis pill. Eesmärgid, saada kogu elekter tööle, õli tilkumine peatada, plastikud korda, ja ära värvida. Värvilahendus on veel lahtine, aga üks lahendus domineerib teistest enam. Siinkohal võite pakkuda oma värvilahendusi . Loodan peagi kirjutada ja pilte lisada.
M.
Asjalood nii, et masin käivitub külmalt ühe kahe vändaga. Sõidan hetkel rattalampidega, kuna ei ole saanud aega uurida kommutaatori juurest neid juhtmeid ja värki. Sissesõiduga on nüüd nii enamvähe, sealt kiirusepoolest midagi välja ei pigista, aga see ei ole ka eesmärk. Rolleriga kõrvuti sain 40+- 2 km/h sisse . Minujaoks ongi ta rohkem kulgemis pill. Eesmärgid, saada kogu elekter tööle, õli tilkumine peatada, plastikud korda, ja ära värvida. Värvilahendus on veel lahtine, aga üks lahendus domineerib teistest enam. Siinkohal võite pakkuda oma värvilahendusi . Loodan peagi kirjutada ja pilte lisada.
M.
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Nii, nüüd oli tahtmine, saada tuled ja viled tööle. Ühe kunagi saadud joonise järgi panin juhtmes paika, aga ennnäe midagi ei funka. Mis võib viga olla? Kust saaks ja kas üldse saab midagi mõõta? On kellegil sellega seoses kogemusi? Plaan oleks lõpuudelõpuks saada ette halogeenlamp, kuid kas mopeedi magneeto kannatab seda võimsust? Sain hulka küsimusi, tore oleks kui aitaksite. Tänud ette!
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
-
- Tavakasutaja
- Posts: 130
- Joined: 02. Aug 2009 00:00
- Location: Harjumaa
- Contact:
stella
Leidsin selle:
Sai, siis uuritud magneeto kaane all asuvat rägastikku. Kommutaatori poole pealt oli üks juhe lahti - mis osutus lahtiseks ka alt. See sai kinni pandud, ja üks juhe oli üleliiaseal, millele ma ei leidnud klemmi. Sai see ühendatud ja koheselt testitud, kas tööle läheb ja midagi elektriasjadest tööle hakkas. Tööle hakkas tagatuli . Kohe mootor kinni ja ühendatud sai ka pidurituli. Nüüd saavad tagasõitjad aru kui ma pidurdad . Nüüd jäävad veel esilatern ja signaal üle vaadata. Siinkohal küsimus, et kas võib esilaterna toidet võtta tagalaterna toitest? Vahepeal said ka "gondlid" uuenduskuuri. Ees on palju asju, kuid esimesena vist paak maha ja keevitusse, sest garaa¸ haiseb bensiini järgi juba . Üks salaplaan on veel, kuid sellest siis kui see reaalseks saab. Loodan millalgi pilti ka näidata.
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Kirjutan siis vahepeal. Mõtlesin, et tuuniks siis ka düüside abil. Ostsin 80-ne ja 75-se düüsi. 80-ga ei töödanud üldse - sai palju peale, 75-ga enamvähem sama lugu, ja bena röövis ka oodatust PALJU rohkem. Nüüd ma mõtlen kas panna esialgne 62 tagasi või lasta 70-sega edasi, millega sai vahepeal mitu paaki tühjaks sõidetud. See selleks. Nüüd on ka lõpule jõudmas paagi lekke kõrvaldamine. Lõpuks sain elektrivärgiga niikaugele,et töötavad pidurituled, esituli ja tagagabariit. Vahepeal oli esitulega probleeme, kuid sain uue tule ja nüüd on korras . Uue tule sain mingilt JAWA isendilt, mis on nagu mopeed, kuid umbes sellise mootoriga nagu on Jawa Stella, täpset marki ei tea. Tule soetasin 6 krooniga ehk ühe juustusaia eest koolipuhvetis. Tule korpus tuleb minumoodi modifitseeria, kuid see hiljem. On veel mõtteid enne värvimist, kuid neid ei tahaks rääkida enne kui midagi reaalselt juhtuma hakkab. Millalgi proovin karburaatorile 62 ehk siis originaaldüüsi, mis peaks ka tegema minu düüside valikust väikseima bensiinikulu. Ma unustan koguaeg , kuid proovin millalgi pilte panna. Varsti räägin edasi
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Vahepeal siis muutunud niipalju, et mootor uuesti lahti. Põhjus oli selles, et viimanekord viimased meetrid sõites, hakkas sees midagi kolisema, arvatavasti sidur. Kui kaane maha võtsin, siis nägin, et sidur polnud lahti jooksnud, küll aga korv natuke logises. Kas see peabki nii olema või on see ikkagi vale? . Samuti ajas närvi mustaks käikude iseenesest sisseminek mopeedi kallutamisel - ehk puudub sünkronisaator(see mis käike sees hoiab, ei tea kas on õige nimetus). Proovisin seda jullat ise uut teha. Võtsin kaheksase keermeslati, ajasin relaka lihvkettaga otsa koonuseks, lõikasin umbes 1 cm pikkuse jupi, pistsin avasse, vedru järgi ja suurem polt otsa. Selgus, aga et vedru oli nõrk vms, igatahes see koonus kiilus sinna auku kinni ja ei lasknud käikudel sisse ega välja lülituda. See oli ka peamine eesmärk mootorilahtivõtmisel, et saada seda jullat kätte. Siis sain aga infot kudas on üks kõrvaltänava poiss oma kunagise Stella niimoodi pöördesse saanud, et ohohohohoo. Tekkiski minul sama idee. Selle jaoks ostsin doonori ära juba. Lisaks läks vahetusse ka väntvõll, sest kepsulaager oli omadega õhtal ja andis liigselt loksuma, mis tekitas vastiku hääle kõrvadele. Mis juhutma hakkab, sellest juba järgmistes postitustes. Siin ka üks video vanast kepsulaagrist: http://www.youtube.com/watch?v=G0SAxe1T7wY
Las pildid räägivad enda eest:
Mis võib olla sellise asja põhjustajaks?
Vasakpoolne on, see millega ma vahepeal sõitsin, viilitud kanalitega.
Parempoolne on uuem.
Üldine
Las pildid räägivad enda eest:
Mis võib olla sellise asja põhjustajaks?
Vasakpoolne on, see millega ma vahepeal sõitsin, viilitud kanalitega.
Parempoolne on uuem.
Üldine
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Sai siis ostetud viimased jupid, oma plaani elluviimiseks. Eelmises postituses on näha, et juurde on tekkinud uus silinder. Poest ostsin uue ZID-i kolvi. ZID-i seepärast, et ta on madalam, ja kolvikäik tuleb lühem siis. Ühesõnaga plaan on ristata ZID-i kolb mopeedi silindriga. Veel sai sebitud uued mootoripoldid, kuna vanad olid juba sellises seisukorras, et ei saanud kinni ega lahti. Uued on kuuskant peaga . Varsti loodan ehitama hakata ja pilte teha.
ZID-i kolvikomplekt
Uued mootoripoldid.
M
ZID-i kolvikomplekt
Uued mootoripoldid.
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Kuid mina küsiksin, et kui sõrme keskkoha ja kolvi ülemise ääre vahe on väiksem ja ma lõikan ka silindrit lühemaks, kas siis tõesti ei muutu kolvikäik lühemaks? Ma võin ka eksida. ZID-i kolvikomplekt, kus olid rõngad, kolb, ja sõrm + stopperid, maksid 315.- aga mulle tehti miskipärast 300 . Ise ka täpselt ei tea, mitu korda mootorit lahti võetud on. Igakord ei pane uusi tihendeid, kuna need on olnud heas korras, kui midagi on katki, siis teen ise uue. Nüüd ongi vaja teha uus käigikasti tihend. Surveastet loodan tagasi saada silindripea selle ääre vms madalamaks tegemisega. Kui ma lõikan silindrit madalamaks, kas ma siis kaotan ka surveastmes? Plaan on ka silindripead lihvida. Kõigest sellest hiljem.
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Kolvikäik sõltub ainult väntvõllist.tofetome wrote:Kuid mina küsiksin, et kui sõrme keskkoha ja kolvi ülemise ääre vahe on väiksem ja ma lõikan ka silindrit lühemaks, kas siis tõesti ei muutu kolvikäik lühemaks?
Mis pikkusega on keps või mis mõõtudega kolb kepsu otsas on, ei muuda mittekuidagi seda, kui palju on kolvi ass ja üss vahe ehk kolvikäik.
2t motoril pead arvestama ka sellega, et silindrit allapoole lastes või ülespoole tõstes või erieva pikkusega kolbi kasutades muutub ka mootori gaasijaotus märgatavalt, sest sisselaset avab ja sulgeb kolvi alumine äär, väljalaset ja ülevoole ülemine kolvi pind.
2t mootorile teise masina, kuigi võibolla samamõõdulist, kolbi pannes pead tihti arvestama ka sellega, et rõngaste lukukohad võivad olla valedel kohtadel ja rõnga otsad sattuda mõnda silindriaknasse.
On siis vahepeal natuke putitatud. Sai alustatud silindri madalamaks tegemisega. Ära sai lõigatud esimesed ribid, pärast selgus, et poleks vaja olnud . Sai viilitud sisse- ja väljalaske aknaid ja neid poleeritud, lisaks sai poleeri veel sisselaskekollektor. On toimunud veel igasuguseid asju, kuid hetkel ei tule meelde. Pmst kõik mis kaasneb mootori kokkupanekul. Hetkel oleks veel vaja panna külge: kapra, küünal, käiguhoob, vänt, sumpa, ketiratas, magneeto + panna asi raamile. Ühe mõtte sain juurde, kui vaatasin raami, et võiks tagumist otsa veits tõsta. Selle jaoks peaks ehitama mingisugused kõrgendused, seda hiljem. Millalgi lähipäevadel loodan mootori kokku saada ja raamile upitada. Nüüd ka paar pilti, hiljem tuleb lisa
Freesitud silinder.
Väljalase, kust avastasin ühe minuarust oleva piiraja, sellel pildil eemaldatud.
Arvatav piiraja. Käis väljalaskeauku.
Üldine.
M
Freesitud silinder.
Väljalase, kust avastasin ühe minuarust oleva piiraja, sellel pildil eemaldatud.
Arvatav piiraja. Käis väljalaskeauku.
Üldine.
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Ega ma ei tea kas see on piiraja või ei, arvasin, kuna olen rollerilehekülgedelt näinud, et selline asi tuleb leegitoru otsast ära võtta. Olgu ta siis selleks, et leegikas paremini istuks, aga mul ei istu ta sellega , et ta istuks pidin ma selle eemaldama. Kui ma Stella ostsin, siis sellel silindril mis peal oli ei olnud ka seda torujuppi.
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Sai siis täna mootor kokku pandud ja esimese matsuga tööle löödud . Esmamulje oli vapustav. Sättisin natuke karpat ja proovisõidule. Proovisõidul sai vist liialt "peenestatud" ja asi lõppes sellega, et kolivst väike tükk väljas ja rõngad ei olnud vabalt. Ühesõnaga sai palju kuuma vist. Nüüd on vist ainus lahendus uus kolb, kuid enne tahaks õiget selgitust miks nii juhtus. Tuleb süüdistada ennast, ja mitte kohe punnpõhjas proovisõitu teha, kui tahtmine uue seadistuse võimeid proovida.
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
Tõmme läks eelnevaga külll paremaks. Enne oli max kiirus 40 km/h. tuleb ka arvestada, et enne oli väntvõllil suurem loks sees, sed võite videost vaadata (link on ülevalpoole). Nüüd valmistan ette õiget silindrit ja panen tavalise kolvi peale, vaatan mis siis saab. Hetkel suurendan sisse- ja väljalaske auke ja poleerinn neid.
M
M
Kuda vääne nõnda tõmme. | Stella V-501M
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa
Ära sa seda silindrit nii oma suva järgi viili. PS-is täpsemalt. :)
Mina panin säärule 1:30 õli peale remonti/tuunimist, sissesõiduks polnud lihtsalt aega ja mitte kedagi polnud häda peale kulunud kepsulaagri. Samas ega sääru keps ei kannatagi ilma modimata mingit kiirust.
Mina panin säärule 1:30 õli peale remonti/tuunimist, sissesõiduks polnud lihtsalt aega ja mitte kedagi polnud häda peale kulunud kepsulaagri. Samas ega sääru keps ei kannatagi ilma modimata mingit kiirust.
Harjutamine teeb harjutajaks.
GSX-R 1146
GSX-R 1146
Vahepeal tundus siduri lahtivõtt igapeävasena . Selline asi ajas tõesti kopsu üle maksa. Korralikult ei lahuta ja sõiduajal libiseb. Käisis Tondi Motopoes ja ostsin uue sidurimuhvi. Panin kõik peale UUESTI uue õli sisse ja proovisin. Sõiduajal on tõmme parem ja on tunda, et ei liise, aga kohapel ta ei lahuta ikka korralikult, seega peab rohkem gaasi andma. Üks küsimus laiale ringile, miks ta ei lahuta kohapeal? KAS võib selleks olla selline argument, et enne kui ma selle ostsin on sinna paigaladatud mingisugune jalgratta pidurilink sidurilingiks. KAS võib olla, et selle käik on väiksem ja seepärast ei liiguta trossi piidavalt, mis omakorda ei lahtua korralikult. See selleks natuke sai eile sõita ikka. Oma tundejärgi üks kõva 20 km ikka. Sai veel käidud pilte tegemas ja üks pidu üle vaadataud .
-
- Tavakasutaja
- Posts: 473
- Joined: 29. Jul 2009 00:00
- Location: Jõgevamaa