Page 4 of 5

Posted: 06. Jan 2010 23:21
by karlerik110
Pildipeal on tõesti isepuurivad plekikruvid, aga väikse augu ( vist 2 mm puuriga) lasin ikka ette, kuna muidu ei näe kuhu kruvi keerata ju :roll:

Rehvi tegin ise ja tegu rolleri 13" rehviga.

Posted: 06. Jan 2010 23:24
by tofetome
Tänan suurepärase mõtte eest, kuid tekkis jällegi paar küsimust. Kas oled ise sellega jäärada proovida saanud? On see mootorile suur koormus, või veab nagu lepase reega? Hakkasin muretsema oma mootoripärast, sest selle töökindluses pole 100% kindel ja pole kindel kas suudab seda vedada, kui teha liigselt pikad naelad ehk piigid mis jääselähevad ja sealt raskelt ära tulevad? Või pole asi nii?

M

Posted: 07. Jan 2010 00:50
by karlerik110
Jäärada pole veel proovida saanud, kuna sai ka väike mootoriremont rollerile tehtud. Usun et nädala lõpus saab ikka korra jääl ära käidud. Kahtlen, et need kruvid nii kõvasti jäässe kinni jäävad, et miskid näitajad muutuksid. Liiga pikad kruvid võivad kõveraks minna. Mõtlesin just et Sul vist oleks kasulikum pigem lühemad kruvid panna, et saad mujal ka peale jää sõita. ( päris puhas asfalt pole vist kasulik, aga kruusatee jms peaks ära kannatama)

See ka veel, et kruvipead pead millegiga ära katma, muidu hõõrub õhukummi puruks.

Posted: 07. Jan 2010 01:06
by tofetome
Tänud, kas selle projektri ette võtan on iseasi. On vanasõna rege rauta suvel, vankrit ehita talvel vms :lol: . Ühesõnaga suured tänud selle mõtte eest. Kruvipeadele mõtlesin panna õhukese kummilohvi vahele.

M

Posted: 07. Jan 2010 10:48
by WaZ
Tervist.

Esimesel lehel oli sul pilt, kus sa küsisid selle väikse "jublaka" kohta. See on siis fiksaator mis hoiab sul käiguhoova sees, et siis käik välja ei tuleks.
Vaatan, et see fiksaator on väga korralik ja sooviks väga selle mõõtmeid, et mis on selle diameeter ja kui pikk on ta ta täies mõõdus ja kui pikk on ta sinna maani kus tal hakkab minema kumeraks terava otsani ?

Tänan.

Posted: 07. Jan 2010 11:56
by tofetome
Sa oled sama raskuse ees mis mina. Kahjuks suutsin ma selle kaotada. Kui keegi teine siin foorumis ütleks selle mõõtneid, siis oleksin minagi huviline.

M

Posted: 07. Jan 2010 12:34
by extinction
Pikkade häda on see, et lähevad kõveraks kui õige jämeduse või tugevusega pole. Mina olen eksperimendid tegemata jätnud, kuna eelmine talv olin "paigimees" ja enne uue talve tulekut sai endurost loobutud.
Enda ja Karl Eriku mootorit ei maksa sul võrrelda, võimsusevahe on khmm mitmekordne. :D

Posted: 08. Jan 2010 18:45
by WaZ
Küsisin Tondi motopoest, et seal on see käigufiksaator olemas ja maksab ta 25.- ! Kuid kas seda vedru ka sul vaja, sellekohta ma ei küsinud, kuna endal olemas, aga põmst, peaks seal ka see siis olemas olema !

Posted: 08. Jan 2010 18:53
by tofetome
Suured tänud, loodan, et neil ka siis vedru on. Kas ostsid ise selle ära juba?

M

Posted: 08. Jan 2010 18:56
by WaZ
Ei, kuid homme on plaanis minna ja osta sealt veel nipet-näpet ;)
Võin siis ka üle küsida, kas seal on seda vedru, kui sa just ennem ei jõua sealt läbikäija !?

Posted: 08. Jan 2010 18:57
by tofetome
Enne esmaspäeva ma pealinna ei satu. Kui küsiksid, kas vedru neil on, oleks hea.

M

Posted: 08. Jan 2010 18:58
by WaZ
Okei, jätan meelde, eks annan sulle siis teada, kui olen ära käinud !

Posted: 08. Jan 2010 20:19
by Siim105
Ma vaatasin seda kruvi teemat, ning tuli meelde et eelmine aasta sai pandud deltale ratta kett ümbes velje ja rehvi .. Lasin rehvi tühjaks ja panin niipalju rattaketti ümber et hiljem pumbates tõmbaks pindule .. Kuskil 4 tükki(mida rohkem seda uhkem ja arvatavasti parem :D) panin neid, ning kannatas sõita vabalt jääl, isegi asfaldil ning mujal.

Edu masinaga.

Posted: 09. Jan 2010 02:21
by tofetome
Konsulteerisin ka veel inimestega sel ala ja kuna vist uut välisrehvi ei paista, siis jään kettide peale. Rattaketti umbkaudu kolme tiiru jaoks jätkub.

Posted: 12. Jan 2010 22:21
by tofetome
Nonii. Rattakettide ja naelrehvide tegemisest ma ei mõtlegi. Rohkem mõtlen ikka suvel sõitmisele. Nüüd sain siis lisamotivatsiooni ratas üle värvida ja suvel kaljajärgi käima hakata. Esmaspäeval külastasin ülepikaaja ka uuesti Tondi motopoodi ja tõin sealt kaasa: vändalaagrid, käigufiksaatori, taguratta selle poldi, sõrmelaagri(nõellaager), mootoripoolte tihendi. Ükskord ostsin Kloostrimetsast uue sõrmepuksi, aga see oli liiga väike kepsu silma jaoks. Nüüd ostsin nõellaagri, mõtlesin, et pean seda auku suurendama, aga ennäe see sobis sinna. Järelikult oli seal enne mingi teine puks, mitte mopi originaal. Ühesõnaga selleostu üle olin väge õnnelik. Loodan üüed vändalaagrid ka millalgi peale panna, siis kui mootor laiali läheb. Täna tegin siis katseid 19mm karpat ka peale panna. Selleks pidin käigukasti alumiiniumi süütevärgi poolt kõvasti maha võtma, ära ta selle minutehtud kollektoriga mahtus, aga kollektor läks katki :oops: . Puhtalt minuviga, millalgi tuleb uus katse. Kuid paarkorda sain proovida, aga küünal läks märjaks, niiet ma ei teagi kas plaanin seda kasutama hakata. See eeldab väiksemaid düüse ja muud värki. Siis võtsin korra silku maha ja asetasin uue nõellaagri paika. Kõik kokku tagasi ja masin tööle. Tegin ka väikese video. Jah mis mulle tänase päeva juures kõigerohkem meeldib: enne oli nii, et kui tahtsin mootorit tööle panna, siis pidid jooksma, sest külmaga miskipärast vändast ei lähe. Kui aga joostes ka ei lähe, kraan kinni või midagi :lol: siis jooksed ennast higiseks ja on oht haigeks jääda. Nüüd ma mõtlesin sellele lahenduse. Ma panin pulga otsa 12mm padrunvõtme ja selle pulga omakorda trelli otsa ja ainult kerin magnetijuurest ja hoopis hõlpsamalt saab tööle, eriti arvestades seda, et slikiga on lumepeal raske lükata :D . Ühesõnaga mootor töötab, kuid käigufiksaatorit pole sisse pannud, oma koha leiab see siis kui vahetusse lähevad vändalaagrid ja mõned tihendid. Tegin väikse video ka pööretest. Suuremad, vanemad, targemad vennad võiks äkki nende pöörete kohta tugevat kriitikat jagada. Mulle ise tundub, et natuke poob või midagi, et tal on raske. Kuidas teile pöörded meeldivad? Seniks ciao.

M

http://www.youtube.com/watch?v=Cd3jYyuJZw4

Posted: 13. Jan 2010 08:56
by extinction
Karbuss reguleeringust väljas.

Posted: 13. Jan 2010 15:27
by tofetome
Nonii, kas ta saab siis palju peale? Või mida reguleerida tuleks?

M

Posted: 13. Jan 2010 15:55
by extinction
Pane 19mm karpa, sellega on natukene rohkem lootust asi korralikult käima saada. Sul ju moditud pill.
Esialgu saad traadikiududega düüside läbilaskevõimet vähendada. Kui on näiteks 100-ne düüs ja sa sinna 2 0,1mm paksust kiudu sisse paned, saad umbes 80 düüsi jne. Niiviisi saad teada, mida sul vaja läheb ja siis näiteks Camexist saad uue düüsi osta.
Muidugi nõela, segu- või õhukruvi ja tühikäigudüüsi (kui on) timmimised ja asjad ka vaja läbida.
Toorest võibolla esmakäivitusel ei maksagi näppida, see teeb mõnikord väga ruttu küünla märjaks.

Posted: 13. Jan 2010 15:56
by tofetome
Eks ma proovin 19mm karpat panna siis. Hetkel asi lihtsalt kollektori taga.

Posted: 13. Jan 2010 19:24
by tofetome
Sai jälle paar tunnikest võrrikallal nokitsetud. Kuna ma nüüd lasen teda tööle trellist, mis on väga mugav, kulusid magnetipoldipea sakid maha. Oh seda õnnetust. Abiks tuli aga keevitus ja asi töötas uuesti. Sain umbes sellise 60 meetrise hooraja endale. Kiirendus oli nägunaeruletoov, arvestades seda, et slikk tagarehv käis veel tühja. Seega, on masin hetkel minuarust parimas olukorras. Veel tahaks lisada sinna tehasemõõtmetejärgi sportresoka ja vaadata siis tulemust. 19mm karpa pealepanek on kahtlane esialgu. Vb on veel mõtteid sellega. Aga seniks kuulmise ja nägemiseni.

M

Posted: 26. Jan 2010 23:55
by tofetome
Tere siis ülepikaaja jälle. Vahepeal olin garaa¸ist eemal. Täna üks endine klassivend tahtis sõitma minna, aga kumbki ei saanud masinaid tööle. Minul oli jamaks see, et küünlakeere oli jälle kulunud ja süüde enneolematult paigast nihkunud. Ühesõnaga, nüüd võtan siis kauaoodatud asja ette. Hakkan siis seda eesootavaks suveks ettevalmistama. Värv+mootori ergutus+ muud. Täna võtsin siis juba mootori raamilt maha ja viisin sooja keldri, kus saab tööd alustada, sest -20 garaa¸is on tõesti paljaste kätega külm :lol: . Võtsin mootori lahti ja avastasin, et kolvirõngad ei ole samapikad kui need olid sinna pannes :x . Kolvipea oli ka väikseid täkkeid täis, seega kolvirõngad on purunenud. Aga need on hetkel väiksemad probleemid, sest nüüd tahaks teha uue resoka+ käigud pidama saada+ siduri kohapeal lahutama. Selle kõige tarbeks olen ma natuke rahakotti kergendanud ja soetanud uusi asju: uued vändalaagrid (käigukasti omad tahan ka uued panna), tagaratta võlli juures ühe kinniti(pildipealt saate aru), käigufiksaatori, lilletoos-siduri. Suured tänud kasutajale extinction, kes müüs mulle siduri, mis on minuarust korralik. Ühesõnaga nüüd algab suur ehitamse periood. Aega loodan võtta igasugse kooli ja koolituste ning spordi vahepealt. Pilte tegin niipalju, et neid kõiki siia üleslaadida ei viitsi. Panen lingi, viimased pildid on peamiselt 3. lehel, muid võib ka uurida :D http://fotoalbum.ee/photos/tofetome/set ... e=3&seek=1 . Seniks kõrgeid pöördeid.

M

Posted: 09. Feb 2010 00:11
by tofetome
Nonii, saab ka ülepikaaja kirjutada. Aega pole vahepeal üldse olnud, seoses kooli ja muude tegevustega. Ostsin siis vahepeal uued mootoripooled, kuna eelmistel läks üks raisk, sest õgvendasin korpust 19 mm karpa jaoks ja see õgvendus jäi koledaks. Täna pesin siis mootoripooli ja panin peale vändalaagrid ja kõik simmerid. Lähipäevadel on tahtmine saada ka käigukasti laagrid ja siis edasi vaadata. Seniks päikest 8 ) .

Pilte ka, viimased kolm rida http://fotoalbum.ee/photos/tofetome/set ... e=3&seek=1

M

Posted: 09. Feb 2010 16:36
by koppel
Edu! Tahaks küsida kuidas selle käigukahvli tegid ,et väljaspool oleks

Posted: 09. Feb 2010 18:36
by tofetome
Ee, mida sa mõtled, ma ei saa hetkel hästi aru. Kas sa mõtled seda, et esimene käik lihtsamalt sisse läheks? Või mida?

M

Posted: 09. Feb 2010 19:27
by koppel
jah

Posted: 09. Feb 2010 20:53
by tofetome
No, kui mul käigukast ja kõik muu koos oli. Siis võtsin korra käiguhoova ära, asetasin simmeri peale seibi ja panin seibi ja käiguhoova vahele paraja suuruse ja tugevusega vedru. Kui ma hiljem uuesti mootori kokku laon, siis võin pilti näidata. Kui ma unustan, siis küsi seda :wink:

M

Posted: 27. Feb 2010 19:33
by tofetome
Tervist,
Vahepeal on möödunud väga pikk aeg mu viimasest postitamisest. Toimunud on siis palju, kuid pole pikalt vaja kirjutada. Asi natuke veninud, sest vahepeal oli liigakiire, et sellega tegeleda. Põhitööpäevad on olnud reedest pühapäevani. Ühesõnaga on kogu Stella molekulideks võetud ja hakatud värvimiseks ettevalmistusi tegema. Ükskord võtsin raami puhtaks, järgminekord (ehk täna) hakkasin värvi maha võtma ja lasin kõigele peale raami ja jalapidurihoova kahekordse krundikihi peale. Värvitud elemendid on nüüdseks kuivad ja ootavad pealmist värvikihti ning hiljem lakki. Värvilahendus on selge, kuid jätan selle veel avalikkusele teatamata 8 ) , hiljem näete, kui valmima hakkab. Lisaks oleks veel vaja silindri tikkpolte, sumpsi plekki ja palju-palju muud. Siis hakkab kokkuladumine. Pildimaterjaliga foorumit sisustama eriti ei hakka, vaid panen lingi siia. Seniks kõrgeid pöördeid.

http://fotoalbum.ee/photos/tofetome/set ... e=4&seek=0

Ja lisaks ühe video

http://www.youtube.com/watch?v=K0OdmHstBzk

Posted: 09. Mar 2010 23:09
by tofetome
Terekest jälle,
Vahepeal pole küll erilist juhtunud. Eemaldasin jalatoed raamilt, et see liivapritsi viia ja pärast sirged jalatoed asemele panna. Veel on ka muudel juppidel peale velgede ja raami mattmust 3 kihti peal. Otsin hetkel veljevärvi ja mattlakki. Kas keegi teaks, kus Tallinnas müüdaks suurema valikuga MOTIP autovärve kui bensiinijaamades? http://fotoalbum.ee/photos/tofetome/set ... e=5&seek=3 Seal siis mõned pildid ka.

M

Posted: 10. Mar 2010 10:59
by karlerik110
Mis mõttega Sa esihargi üle värvisid, kui see sul katki on? Enne oleks võinud selle ikka ära parandada või uue otsida.

Spreiga värvimine on moest läinud...

Posted: 10. Mar 2010 17:49
by OnkelMats
Tallinnas on Lasnamäe Maksimarketis Tööriista market. Seal on Motipi spreisid hulgaliselt.

Posted: 17. Mar 2010 18:21
by tofetome
Tervist,
Vahepeal olen kõpitsenud küll, kuid sellest ei hakka hetkel kirjutama. Tekkis vahepeal probleem, et kust saaks soovitavalt Tallinnast või selle ümbrusest musta või roostevaba plekki paksusega 0.6 mm. Et resokas meisterdada endale. Mõõdud keevitus jne on olemeas kuid plekki pole :cry: . Äkki keegi oskab soovitada kust küsida/osta.


M

Posted: 19. Mar 2010 22:58
by tofetome
Tervist,
Värvimisest siis asjad tagasi ja kohe kokku panema, panen esialgsest olukorrast pildi. Nüüd hakkan tasapisi teda kokku panema.

Image

M

Posted: 20. Mar 2010 00:18
by V6rrRacing
Värvi valik on küll kena! :D

Posted: 20. Mar 2010 01:55
by karlerik110
Katkise esihargi siis keevitasid ära või ei ? Kui ei, siis võta lahti ja tee esihark korda. Lihtsalt sellepärast, et võib sul endal halvasti minna nii.

Posted: 20. Mar 2010 10:01
by tofetome
Katkine esihrk läheb lähipäevadel keevitusse jah. Küsimus veel ikkagi õhus, et kes müüks Tallinnas plekki?

M

Posted: 20. Mar 2010 17:51
by tofetome
Nüüd on keevitatud esihargi osad, ning ka pidurihoob võlli külge, teise otsa keermestan ära ja siis panen kokk. Lähipäevadel hakkan kokku panema.

M

Posted: 08. Apr 2010 17:18
by stella1000
Värvitud on küll hästi.Mulle meeldib. :D

Posted: 12. Apr 2010 17:17
by tofetome
Tervist,
Vahepeal pole erti jõudnud asjaga tegeleda, kuid niiipalju, et säde on olemas ja veel oleks vaja panna elekter lõpuni ja vedelikud sisse ning resokas teha/saada. Siit suur küsimus teadjatele. Kas keegi selgitaks mulle resonaatori eri osade tööpõhimõtteid, et mida keskosa tähendab ja muuda, samuti ka esimeste ja viimaste koonuste kohta. Olen kuulnud, et tagumine osa teeb pööretega midagi, kuid sellest on vähe. Lõputorukohta tahaks ka üht-teist teada. Tänud ette!

M

Posted: 12. Apr 2010 17:46
by Qubik
Kui inglise keelt valdad siis: http://www.southernskies.net/page_info/ ... ngine.html


isegi piltide järgi saad põhiasjad selgeks.

Posted: 12. Apr 2010 18:02
by tofetome
Tänud, kui sellest ei saanud hetkel väga sotti, natuke ikka :wink: . Kas keegi ütleks lühidalt mida teeb esimene koonus, keskosa ja mis tagumine koonus koos lõputoruga.

M

Posted: 12. Apr 2010 18:29
by delta-501
Esimene koonus tekitab hõreduse ja segu imetakse paremini silindrisse. Kuna väljalaskegaasid liiguvad helikiirusega siis tekib tagumise koonuse juures lööklaine, mis surub juba väljuda jõudnud segu uuesti silindrisse. Keskosa ei tea.

Mopi reso mõõtusid netis ikka liigub, lihtsalt ära sellist tee, mis high-end mootorile mõeldud.

Ahjaa, kui juba reso teed siis soovitaks silku ka ikka üle käia, saad parema tulemuse.(kestusetga veits mängida)

Posted: 12. Apr 2010 18:32
by tofetome
Mõõdud olemas ja silkut ka tehtud natuke omamoodi;) Lihtsalt tahtsin end natuke harida resonaatori alal. Ega keegi ei tea Tallinnas või selle lähiümbruses kedagi, kes müüks plekki peale Ruukki?

M

Posted: 13. Apr 2010 17:17
by koppel
Image
Niipalju kui aru sain siis, et keskmine osa saadab mingi posiitivse lööklaine tagasi samal ajal kui uus segu imetakse mootorisse ja tegitab suurema charge kui muidu, seal vast loeb täpsed mõõtmised, et saadab täpselt õige koguse tagasi.

Posted: 13. Apr 2010 19:35
by delta-501
Lööklaine tekitab siiski tagumine koonus, keskosaga reguleeritakse reso pikkust mis on kõige tähtsam. Täpsemalt sellepärast, et Lööklaine mõjul tagasi surutav segu peab siis "tagasi" jõudma kui aken lahti on. Kui aken pole veel avanenud või on juba kinni, pole resost kasu.

Posted: 13. Apr 2010 20:41
by tofetome
Pagan, see ikka suurem seadus, et aken just siis avatud oleks. Kuid täna proovisin suva sumpaga asja natukegi pöördesse ajada. Sai palju peale, okei panin väiksema düüsi, ehk originaali nr. 62 aga ikka saab palju peale. Mis võib olla?

M