Page 1 of 5

Renegade projekt võrr

Posted: 29. Nov 2009 17:45
by Renegade
Terekest! Sai kevadel ehitatud võrr Delta raamile, aga nüüd plaanis asi ehitada krossika stiilis ja mootor ära teha.
Varsti fotod.

Posted: 29. Nov 2009 18:41
by Renegade

Posted: 29. Nov 2009 19:09
by koppel
Ei näe küll pilte , uploadi kuhugi pildid

Posted: 29. Nov 2009 22:21
by Renegade
nonii http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/sets/894347 varsti veel pilte ja parema kvaliteediga.

Posted: 05. Dec 2009 16:54
by Renegade
nonii pilte on nüüd rohkem. olen kriitikaks valmis :twisted:

Posted: 05. Dec 2009 17:01
by koppel
Tundub kena , loodame ,et raam peab vastu ja mootor veab hästi !

Posted: 05. Dec 2009 19:52
by karlerik110
Miks ei peaks Delta raam vastu pidama, see on ju palju tugevam kui sääru originaalraam.

Posted: 06. Dec 2009 17:03
by Renegade
Nii täna proovisin riga 13 esiratast ja vaatasin et masin on veits ilusam http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/62104785
Selline tagaratas sobiks ka paremini alla rehvile tuleb uus muster lõigata http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/62104789
Mõtlesin et paak võiks ka olla veits kõrgemal sellepärast panen ka selle toru. http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/62066087
Tagakiik tahab kohendamist s.t et tagakiik tuleb ümber pöörata.Tagumised amordid tuleb välja vahetada kuna need Delta originaalid on paras saast.Vahepeal tekkis mõte ,et kõrgendaks tagumist otsa ja paneks mono amordi.Varsti saan ühe rimaka Riga 13-e sealt saan moto ja riga 13 raam jääb minu Riga 13 raamile varuosa doonoriks.Peab varsti ka mõtlema kus saab reso sumpsi koonused teha, keevitada saan koolis TIG-iga.Peab veel kuskilt Reed Valve ka sebima ja parema karpa ka.Vahepeal mõtlesin ,et masin tuleb enduro stiilis. Hea ka mööda teid kulgeda tuled viled küljes.

Posted: 06. Dec 2009 19:12
by karlerik110
See Riga-13 esiratas teeb minumeelest asja ülirõvedaks :(
Plus vaata esihargi nurka, esihark ei saa normaalselt toimida.
Niimoodi, et sul on Delta raam originaalvälimusega ja sääru mootor vahel, näeb kõige parem su aretis kõige parem välja.

Posted: 06. Dec 2009 21:21
by Renegade
ilmselt tuleb Delta originaal ratas tagasi ette.Leidsin netist Venekeelsed instruktsioonid kuidas forsseerida D-seeria mootorit.Panen ka saidid siia ülesse http://eto-vi-mogete.narod.ru/forsiruem-D.html tuunimis õpetus

http://www.tuningmoped.narod.ru/files.htm failid

http://www.dyr4ik.ru/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0 elektronsüüde

http://www.dyr4ik.ru/forum/viewtopic.php?t=704 seletab tööpõhimõtet

Posted: 07. Dec 2009 18:21
by Renegade
Nii mis te arvate kui teen sellise tagakiige?Saab kõrgust reguleerida ja puha. Vabandan kasutaja IZH 350 ees kuna kasutan tema projekti tagakiige pilti.
siin siis link http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/62153603

Ah jaa leidsin veel MAW mootori karburaatori ja uurisin et seda on ka edukalt poogitud D-seeria motodele.Las targemad inimesed räägivad selle karpa head ja vead.Mul peaks selle karpa ja võrrimootori vaheflantsi joonis olema.Kui kellelgi on selle karpa joonised siis võib need ka siia postitada.

Posted: 12. Dec 2009 12:46
by Renegade
Nüüd see kolmapäev läheb raami keevitamiseks.Teen sellele MAW-i karpale ka vahetüki valmis ja modin tagakiike ,et oleks veits kõrgem tagaosa.Vahepeal tuli mõte ise ehitada tagakiik valmis karprauast. Ja siis peale raami keevitamist tuleb veel pilte.

Posted: 12. Dec 2009 21:14
by Renegade
nonii panin oma MAW-i Karpa pildid ülesse.
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/sets/899899

Posted: 12. Dec 2009 23:15
by Renegade
Nii tegin reso joonised ära kasutades exchaust calculatorit.Kuidas ma saaks teha pinnalaotust?Mõtlesin vahepeal Solid Edge joonestamis programmi aga see ei anna erilist tulemust vist.Mõistus on hetkel otsas...

Posted: 12. Dec 2009 23:54
by diskett
pinnalaotusi saab ju ise ka vabalt välja joonistada. võtad väiksema ja suurema koonuse otsa diameetrid ning arvutad ringi ümbermõõdu sellest välja. siis tõmbad vastused sirgjoontena paberile ja valmis.

Posted: 16. Dec 2009 22:08
by Renegade
Nii pinnalaotus on tehtud ja papist makett valmis.Järgmine küsimus:Kas kloostrimetsa motopoes on müügil K60 karpa flantsi võrrimootorile.

Posted: 20. Dec 2009 13:17
by Renegade
Nonii Flantsi joonis on arvutisse scannitud kellel vaja ES.Vene foorumitest avastasin et GAZ-53 tagapiduri silindri hülss sobib võrrile vaja ainult veits treida teda.Targemad võiksid rääkida kuidas oleks hea pressida võrri silindrist vana hülss välja. Ise mõtlesin nii et teha rakis kus hüdropress surub välja vana hülsi.Enne pressimist kuumutada alumiiniumist korpust.Peab otsima veel kanalite kaarti millejärgi saaks uuele hülsile teha ülevoolu,väljalaske kanalid.Siin võiksid targad kes on võrri võidusõidus osalenud ja mootorit forsseerinud oma mõtted avaldada.
Sealt see mõte tuli. http://www.dyr4ik.ru/images_uploaded/skorohod.jpg

ja veel: http://www.dyr4ik.ru/forum/viewtopic.php?t=644

Posted: 23. Dec 2009 19:11
by Renegade
Nii mõne päeva pärast peaks olema postkontoris uus süda mu säärule.
Kas kellelgi pole K60(B) karpa kronsteini jooniseid mõõtmeid.Oleks vaja teada raadiuseid, aukude vahesid,ja üldpikkust-laiust.Siis ma joonestaks flantsi valmis.Hetkel MAW i flantsi joonis tehtud.

Posted: 23. Dec 2009 19:27
by extinction
Mul oli tehase vahetükk K-60 karpale olemas, aga ei leia üles seda kuskilt.

Hülsiga on nii, et GAZ-53 tagumise piduri töösilinder küll sobib, aga enne tuleb vana hülss välja treida ja siis pidurisiindrist uus hülss treida, sellele aknad teha ja see sisse pressida. Materiali kvaliteet ei pidavat hea olema, usun et see töö ei tasu end ära, vähemalt mitte väga kauaks.

Posted: 23. Dec 2009 19:42
by Renegade
Kuskilt olen kuulnud et BA3-i(termostaadi)flants pidi ka sobima.Mul on see karpa(vrakk) olemas kõveraks pingutatud,sealt küll ei saa tõetruusid mõõte.(avad nihkes).Mul lehtmetalli(4mm paksune) on ,koolist saaks torujuppisid endal sellise paksusega pole,ja peale selle piisavalt vaba aega ja igasugused keevitusvõimalused koolis.(MMA-käsikaar e elektrood,TIG-sulamatu elektroodiga inertgaasikeskkonnas,MIG/MAG-poolautomaat,Gaasilõikurid+keevitus)

Posted: 23. Dec 2009 22:44
by Renegade
Nonii avastasin et paberile joonestatud reso pinnalaotus pole õige.Oleks vaja programmi selle jaoks.Soovitage programmi.olge nii kenad ja HÄID PÜHI.

Posted: 23. Dec 2009 22:58
by extinction
Plate'n'sheet või ConeLayout programmiga saad koonuste pinnalaotused teha. Silindrilise osa pinnalaotus on elementaarne matemaatika (ringi diameetrist ümbermõõdu tuletamine ning selle ja vastava osa pikkuse ristkülikuna paberile kandmine). Kõverad osad joonista paberile, mõõda sealt andmed ja kanna need programmi, saad nurga all otstega koonuseid ja silindrilisi osi.

Posted: 23. Dec 2009 23:32
by Renegade
:oops: põhikoolist midagi nõrgalt mäletan.kesk-eri lõpetasin suvel.Aga eks ma proovin neid progesid.

Posted: 25. Dec 2009 22:40
by Renegade
Mootor ka varsti käes aga veel Väike saladus kelle käest.Siis kui käes mootori eks-omanik võib ka sõna võtta.

Posted: 27. Dec 2009 21:40
by Renegade
Leidsin mingist venelaste ¸urnaalist jooniseid kuidas ise teha võrrisid ja sealt leidsin ühe reso joonise.(Mul arvutis igasugust kirjandust kes tahab ES) Moto oli tal D-5 aga vahet pole kas D5 või D8. kõik on enamvähem sama v.a karter ja magneeto.Selline joonis mis te arvate.
http://fotoalbum.ee/photos/Renegades/62935513

Posted: 27. Dec 2009 22:02
by delta-501
Keskmiselt forsseeritud mootorile:
Image

Endale teen ka sellise :P

Posted: 29. Dec 2009 22:52
by Renegade
Nii Eile lõin ühe vana D8E vända laiali(oli loksuga). Mõõtsin selle vahetapi ka ära mis hoiab vända põskesid koos.See on täpselt 15mm.Nii et võib vabalt Piaggio Ciao kepsu peale istutada(Kuskilt olen lugenud ,et see on 16mm ja tuleb treida).Avastasin veel ,et see kanal kus segu jookseb on 10,4-10,7mm(vahemikus).Huvitav mis juhtub kui lasta see ava 12mm peale(treipingis puurida) ja hõõritseda.Ja segu koonust tunduvalt ümaraks teha.Peab minifreesi ja (Lõhutud kruustangide) jaoks raha koguma.

PS:Ärge kruustange pressina kasutage,ma hakkasin eile teist ronti vänta poolitama kruustangidega ja "Targem annab järele" kurask on veel malmist, peab kooli kaasa võtma ja keevitada(proovima). :twisted:

Posted: 29. Dec 2009 23:11
by extinction
Kindlasti tasub segukanal üle puurida ja väljalaske kestust saab ka päris palju pikendada.

Posted: 29. Dec 2009 23:19
by antuand
Renegade wrote:Mootor ka varsti käes aga veel Väike saladus kelle käest.Siis kui käes mootori eks-omanik võib ka sõna võtta.
Noojah :D eks see mina vast olen :D

Posted: 29. Dec 2009 23:21
by Renegade
Kasutaja: extinction ,vaatasin teie fotoalbumist ,et teil on mingisugune pressilaadne asi.Kas see on isetehtud või poekaup.Vahepeal käis peast mõte läbi ,et teeks ka omale väikese pressi.

Kas vanadest arvuti korpuse plekkidest oleks mõtekas reso teha? Värv relakaga maha nühkida ja kokku keevitada.Peaks olema paraja paksusega ka veel.

Posted: 29. Dec 2009 23:42
by extinction
See pressilaadne asi pole minu oma, täitsa isetehtud.

tere

Posted: 30. Dec 2009 13:09
by virgor
Renegade wrote:Nii Eile lõin ühe vana D8E vända laiali(oli loksuga). Mõõtsin selle vahetapi ka ära mis hoiab vända põskesid koos.See on täpselt 15mm.Nii et võib vabalt Piaggio Ciao kepsu peale istutada(Kuskilt olen lugenud ,et see on 16mm ja tuleb treida).Avastasin veel ,et see kanal kus segu jookseb on 10,4-10,7mm(vahemikus).Huvitav mis juhtub kui lasta see ava 12mm peale(treipingis puurida) ja hõõritseda.Ja segu koonust tunduvalt ümaraks teha.Peab minifreesi ja (Lõhutud kruustangide) jaoks raha koguma.

PS:Ärge kruustange pressina kasutage,ma hakkasin eile teist ronti vänta poolitama kruustangidega ja "Targem annab järele" kurask on veel malmist, peab kooli kaasa võtma ja keevitada(proovima). :twisted:
Vända lahti pressimiseks aja ikka võll kuumaks (isegi fööniga aitab) siis jäävad isegi kruustangid terveks.Toorest jõudu seal küll vaja ei ole.

Posted: 30. Dec 2009 20:56
by Renegade
Õigus jah Ava ju läheb kuumutades suureks.Ja kui jahtub väheneb.Kuidas see mulle ennem pähe ei tulnud. :?: Täna lasin bensupaagi haljaks ja painutasin reso ühe koonuse ära.Rohkem ei viitsinud kuna töökojas on külm.Rohkem pilte siis kui moto käes.

Posted: 31. Dec 2009 18:29
by Renegade
Tekkis üks huvitav küsimus.Kui ma puurin segukanali suuremaks(palju ka ei saa ,sein on õhuke)umbes 13mm peale, seal all lõpus on malmilaadsest materjalist puks mis on habras.Mitu tuttavat on mootori nii ära lõhkunud ,et see puks on purunenud puurimise tagajärjel.Aga mis siis saaks kui treiks puidust punni sinna auku kus väntvõlli ots käib.Alguses prooviks nii forsseerida,pärast tuleb reed valve koos mingi rolleri,ATV,"krossika" karpaga.Peab veel mingi parema süüte konstrueerima ,et saaks tulesid ka kasutada.Nüüd tuleb seisuharki ka konstrueerima hakata ,vana käib vastu ketti ja ei meeldi mulle.

Posted: 31. Dec 2009 22:09
by Renegade
Leidsin rolleriklubist odava reed valve-i.Kas need klapi lehed on omavahel vahetatavad ,et panen carbon lehed?Plaan teha selline klapipesa nagu see oli Vootele võrril.
http://www.hot.ee/saaseracing/reedvalve.htm

Posted: 31. Dec 2009 22:21
by extinction
Need lehed on enamusel vahetatavad. Poes müüa nii valmislehti (rolleri või selle mootori margi/mudeli põhjal) kui ka materiali, millest ise sobivad lehed välja saad lõigata. Lisaks on lehti eri materialidest, eri paksuse/jäikusega jne. Originaalseades paljudel, 50cc masinatel teraslehed.

Posted: 02. Jan 2010 18:17
by Renegade
Hetkel tuli mõte ,et kevadepoole teeb selle reed-valve-i mõtte teoks.Täna vaatasin ühte vana sääru silindripead ja avastasin ,et küünal asub täpselt põlemiskambri tsentris. Mõte järgmine Koolis trein/(kui ei lasta mul treida)lasen treida kuuskant toorikust vahejupi kus on keere M14X1,25.Keeran selle küünla "pesasse" ja teine ots läheb treipingi padrunisse. Siis treib sealt Ca 1mm maha.Silindri jaoks tuleb mul konstrueerida vastav rakis ,et saaks silindri hülsi pealt ka ca 1mm maha treida.Ja ongi suurem surveaste käes.Jaanuari algul peaks olema stipipäev ,siis lasen isal Soomest tuua minifreesi komplekti ja ostan uued kruustangid :twisted: .

Tahtsin küsida veel :mida teha ,et see habras puks ei puruneks?Mis siis saaks kui treiks puidust punni sinna avasse kus see puks on (see koht kus tuleb väntvõlli ots välja ja kinnitub väike hammakas)? Puurin segukanali 13 mm puuriga läbi :?:

Posted: 02. Jan 2010 18:39
by extinction
12 on ära proovitud, aga oled sa kindel et 13mm sul karteri siseküljelt väntvõlliruumist välja ei tule? Täpselt kanali koha pealt on sein õhem tehtud.

Posted: 02. Jan 2010 19:02
by Renegade
Venelaste foorumist vaatasin et seal üks oli 13mm peale selle kanali teinud.Ei taha motorit ka kohe p****e keerata.Proovib siis 12 mm peale lasta.Ja siis hõõritsaga töödelda segukanalit.Leidsin oma kolikastist ühe D4-ja kolvi(üherõngalise)peab tifti ava tegema ja proovib Zid Pilot-i kolvirõngast.Kepsule ka veel õlitusavad vaja teha. PS kellelgi pole sääru mootori gaasijaotus tabelit/graafikut ?

Posted: 03. Jan 2010 23:00
by Renegade
Tahtsin küsida seda ,kui vänt lahti pressida kas oleks normaalne muretseda uus kepsulaager ,originaali asemele?Hetkel finants ei võimalda Piaggio Ciao kepsu.

Posted: 03. Jan 2010 23:25
by delta-501
Kepsulaagriks SKF NU202EC ja sõrmelaagriks SKF HK1012

Sõrmelaagrist veits infot: http://dyr4ik.ru/forum/viewtopic.php?t= ... c&start=15

Posted: 03. Jan 2010 23:46
by Renegade
Kas sa oled paigaldanud need laagrid oma säärule ja ,kui siis mis hinnavahemikus nad on? Õlitus sälgud tuleb ka teha siis kepsule.

Posted: 03. Jan 2010 23:53
by delta-501
Pole paigaldanud aga plaanis on, hinnast ei tea midagi... Õlitust pole ka veel mõelnud, seda vaatab siis kui laagrid käes on.

Odavam tuleb see värk kindlalt kui ciao keps ja niipalju kui mina aru olen saanud, pole asi niiväga kepsus vaid laagrites. Nende SKF laagrite pluss on see, et nad lähevad pmst üksühele, ülemist otsa on vaja veits puurida, aga need laagrid ei vaja ka mingit eriliselt töödeldud pinda.

Posted: 04. Jan 2010 17:57
by Renegade
Kepsus polegi probleemi vaid laagrid on suht emased (originaalid) kui motot on forsseeritud.Kui moto on originaal konditsioonis siis käib originaal laager kah.

Posted: 06. Jan 2010 21:37
by Renegade
Nonii homme saan postkontorist mootori kätte ,täna jõudis teade kohale : ) .Homme sebin veel paar terasharja ja pahtli(bensupaagil mõlgid sees).Siis hakkan mootorit tegema.Homme rohkem pilte.