Honda transalpi(600cc) nukkvõllid?

Uuemate rataste remont, rikked, hooldus
viiskuus
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 31. Mar 2010 00:00

Honda transalpi(600cc) nukkvõllid?

Unread post by viiskuus »

Tere!
Aitan oma tuttaval nimetatud ratta mootorit kokku panna ja kohtasin sellist probleemi....nimelt on esimese ja tagumise silindri nukkvõllid erinevad.
St. ühel avab nukk sisselaske klapi(slk) järsult ja väljalaske klapi(vlk) sujuvalt aga teisel slk sujuvalt ja vlk järsult. Kas selline asi on v-twin-i puhul normaalne? Ma loodan, et on...saaks mootori kokku panna.
Masin oli vist 88 aasta toodang.
Ette tänades.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Pole veel suutnud enda Alpi sisse vaadata aga kas manualis pole midagi selle kohta?
Äkki lihtsalt võrdled natukene valesti neid nukkasi? Ehk äkki ikkagi teise nuka väljalase on ikkagi sisselase?
viiskuus
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 31. Mar 2010 00:00

Unread post by viiskuus »

Tafka wrote:Pole veel suutnud enda Alpi sisse vaadata aga kas manualis pole midagi selle kohta?
Äkki lihtsalt võrdled natukene valesti neid nukkasi? Ehk äkki ikkagi teise nuka väljalase on ikkagi sisselase?
Sellel mootoril 3 klappi peas, 2 väiksemat on sisselase ja 1 suurem väljalase..... sellega ma tõenäoliselt eksinud ei ole. Enda manuaalis on öeldud ainult seda, et esimene ja tagumine nukkvõll ei tohi vahetusse minna.
Märgid on nukkadel peal ja see on selge, milline nukk on esimene ja milline tagumine. Olen proovinud ka nukkasid ümber tõsta aga klappide liikumise erinevused jäid alles.
Prii
Tavakasutaja
Posts: 345
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii »

Ei ole küll XL-ga kokku puutunud otseselt, kuid igaks juhuks küsin, et kas nukkvõllid pöörlevad ikka samapidi? Kui pöörlevad eripidi, siis ju võiks kõik õige olla. Varuosade kataloog annab igatahes erinevad koodid nukkvõllidele.

Random näide, et rataste R4 mootoritel on tavaline, kui keskmiste ja välimiste silindrite karburaatorites on erineva suurusega peadüüsid, nõelad ja nõelakaevud.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Teema äkki selles et ühe nuka hammakas jääb vasakule ja teise oma paremale. Kui nukad panna üksteise kõrvale nii, et ühel pool on hammaka otsad ja teisel pool tühjad otsad, siis sellise nurga alt vaadates käib üks üht, teine teistpidi ringi ja tekib väike petekas.
viiskuus
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 31. Mar 2010 00:00

Unread post by viiskuus »

Nukvõlli ketirattad asuvad erinevatel külgedel ja käivad väntvõlliga samapidi ringi, ükskõik kustpoolt vaadata.
Kui juba r4 karpades erinevused on, siis ehk v-twinnidel peavadki silindrid erinevates reziimides popsuma...aga ma ei saa aru miks :?
Kuna see ratas ostetigi juppidena siis oli kahtlus, et müüja andis kaasa valed nukad. Märgid pidid olema , F või paksem rant nukkvõlli hammasratta kõrval (esimene nukkvõll) ja R või ilma randita koht nuka hammaka kõrval(tagumine nukkvõll).
Mul olid F tähega ja randiga võll ning tänu sellele sai tellitud hirmsa raha eest uus tagumine nukkvõllll. Uus võll on juba paar nädalat käes aga esialgne probleem on alles. Kusjuures uus võll näeb välja samasugune nagu F tähega , ainult seal kus oli F on nüüd muud tähed ja kuskilt servapealt(täpselt ei mäleta) leidsin pisikese R3 märgi. No mida teha? :?
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

No karpa düüsid on Alpil ka erinevad....118 ees ja 120 taga või miskit seal kandis.
Ehk siis ikkagi on õige see nukkade värk.
Pane mootor kokku ja esialgu aja mootorit käsitis natukene ringi ja vaata et klapid pähe ei jookse jne ja siis tööle. Kui töötab siis mure murtud.
viiskuus
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 31. Mar 2010 00:00

Unread post by viiskuus »

Aga kui ei tööta, siis hulga aega ära raisatud.:cry:
No mis mul muud üle jääb, kui asi ära proovida.
User avatar
Tafka
Admin
Posts: 422
Joined: 16. Nov 2003 01:00
Location: Tallinn > Nõmme

Unread post by Tafka »

Võid proovida ka biker.ee foorumist abi otsida kui juba teinud pole seda.
Ja no mis see mootori kokku panemine ja laiali võtmine ikka kaua aega võtab....tööle saad proovida ju ka siis kui ta pole raamis.
Ja nukkade vahetuseks pole järgminekord täielikult vaja mootorit lahti kiskuda ju.
viiskuus
Tavakasutaja
Posts: 13
Joined: 31. Mar 2010 00:00

Unread post by viiskuus »

Sain masina eile käima :D , täna proovisin vaikselt hoovis esimese käiguga sõita ja tundub, et kõik on normis.
Nüüd mul nii mõnedki kogemused juures.
Post Reply