Page 1 of 1

Kütus vanale võrrile

Posted: 07. Jul 2010 18:39
by Sapi-Vana
Küsin spetsialistidelt, et mis õli ja kui palju peaks bensiinile lisama, et D-5 mootor rahul oleks ja hästi edasi läheks?

Segasin prooviks kahetaktilise õli bensiinisse (see saekütuse õli), selle kohta aga üks vana võrrivend ütles, et see õli on mõeldud kiirelt käivatele mootoritele, võrri oma seda aga ei ole ja seega ei ole kõige etem variant.

Ütles, et autool koos bensiiniga on vene võrridele üle prahi.

Ongi nii või? Ja kui, siis kui palju seda autooli peaks bensiini lisama? Miski vahekord või nii...

võrr

Posted: 07. Jul 2010 18:43
by tundmatu987
Loll jutt, igasugune kahetaktilise õli läheb paremini kui see autool.

Posted: 07. Jul 2010 18:48
by Marko512
samas ega see autool ka mitte midagi halba ei tee.kiunagi kui omal ainult võrr oli siis muud õli ei kasutanudgi .....
10L 200ml
5L 100ml
4L 80ml
3L 60ml
2L 40ml
1L 20ml
0.5L 10ml

selline vahekord peaks sobima ka.

võrr

Posted: 07. Jul 2010 19:00
by tundmatu987
Lääne õlid tossavad vähem.

Posted: 07. Jul 2010 19:52
by raits1997
Õli on õli ja ega tegelikult olen ise sõitnud juba 1,5 aastat puhta 95 bensiiniga ja ei juhtu midagi

Posted: 07. Jul 2010 22:24
by minimx38
raits1997 wrote:Õli on õli ja ega tegelikult olen ise sõitnud juba 1,5 aastat puhta 95 bensiiniga ja ei juhtu midagi
MIda asja poolteist aastat sõidad võrriga ja ilma õlita-mösasja :lol:
Soni aind :lol:

Ma kasutan enda sportvõrrile mingit 2t krossari õli mis on igas õli poes, auto poes müüa. Kõige parem on täissünt õli see on vähe kallim kui tavaline, aga võrr ei lähe sellega nii kiiresti kuumaks ja töötab paremini : ) . Aa ja ma segan 1:30 aga tavavõrrile oleks 1:40 normaalne :wink:

Posted: 08. Jul 2010 14:51
by IZH
Ka mulle ütles üks võrrimees seda, et need sae õlid on mõeldud rohkem kiiremate pöörete jaoks ja, et tema soovitab avtooli. Ise, muideks kasutab ta ka oma võrrimootoris avtooli.Kuid see ongi imelik, et ma olen juba oma 6a sõitnud oma võrriga, millel on sae õliga tehtud segu sees ja mingeid ülekuumenemist vms. pole kunagi juhtunud.

Posted: 08. Jul 2010 17:11
by roosakummik
Marko512 wrote:samas ega see autool ka mitte midagi halba ei tee.kiunagi kui omal ainult võrr oli siis muud õli ei kasutanudgi .....
10L 200ml
5L 100ml
4L 80ml
3L 60ml
2L 40ml
1L 20ml
0.5L 10ml

selline vahekord peaks sobima ka.
Ma paneks õli veits rohkem

10L 400ml
5L 200ml
4L 100ml
3L 80ml
2L 60ml
1L 40ml
0.5L 20ml

Midagi nii

Posted: 08. Jul 2010 18:46
by raits1997
Mida madalam on kütuse oktaanarv, seda "kangem" ta on. "Kangus" väljendub siinjuures põlemise kiirusena. Veel kord: mida madalam on kütuse oktaanarv, seda kiiremini see põleb. Probleem, mis kõrgema oktaanarvuga kütuse puhul ette tuleb on see, et kütus ei põle antud surveastmega süsteemi puhul ära ning jätkab põlemist ka töötakti möödudes ning võib põhjustada ülekuumenemist. Siiski - Eestis liigub tuhandeid madala surveastmega masinaid probleemivabalt 95 või 98-ga. sonin ma sul jee

Posted: 08. Jul 2010 19:59
by urmet48
Nn. 2T sae õli kasutanud viimane dekaad juba. Siiani probleemivabalt. Väidetavalt pidi see sae õli paremini süsteemi laagreid määrima, kui mingi suvaline õliollus.

Re: Kütus vanale võrrile

Posted: 10. Jul 2015 00:01
by rainer
... aga millises suhtarvus oleks tänapäevase " õhukese" 95 bensiiniga ja teisalt vastuoksa edasiarenenud õlidega? 1:30 ?

Re: Kütus vanale võrrile

Posted: 10. Jul 2015 19:20
by Nobody
rainer wrote:... aga millises suhtarvus oleks tänapäevase " õhukese" 95 bensiiniga ja teisalt vastuoksa edasiarenenud õlidega? 1:30 ?
Mina ostan 2T mineraalõli (Addinol, Mobil, Carlube sarjad pakuvad) ja sõidan endiselt 1:25ga. Kas seda vaja on, ma ei tea. Küünal on kohvipruun, masinad paugupillid ja kokku jooksnud pole neist ükski. Planeta 3 on 20k km maha sõitnud sellise seguga ja endiselt mootor vändapill.

See siis minu isiklik kogemus. Kindlasti leiad ka siit foorumist inimesi, kes kiidavad 1:30 ja 1:50 segusi. Ise olen sünteetilist 2T õli proovinud ning siis tõesti ei tahtnud 1:25 juures hästi käia, kippus tatistama ja kuidagi "jõle õliselt" töötama.