Page 1 of 1

Planeta 5 aeglane

Posted: 07. Jul 2010 22:45
by semipro
Mure selline ,et Planeta 5 ei sõida eriti üle 95 km/h.Kuigi jõudlust madalamatel pääretel puudu nagu pole. 65-85 läheb sisse nagu nalja 4-nda käiguga ,aga edasi nagu enam ei jõuaks .Hammasratas mootori pool on 20 hambaga ,kuigi soolokas peaks juba 19 hambasega 120 km/h välja jooksma. Karbussi(K62i) ,kraani ja õhufiltri(uus svamm ja õli) olen igati ära puhastanud ,et sellest vist kõrgete pöörete jõuetus ei tulene. Rõngad ka korras ja õli ka liigapalju sisse ei sega. Süüde peaks ka korras olema , sest vänta andes mõnikord tagasi annab ja käivitub alati esimesest matsust. Tühikäigul tiksub rahulikult väljasuremata: põmm , vaikus , vaikus ,põmm jne. Ainuke asi milles ise kahtlen on segukruvi ,aga see on ka käsiraamatu põhjal ära timmitud. Oskab keegi aidata? Tänan!!

Posted: 08. Jul 2010 05:39
by Nobody
Omast kogemusest saaksin öelda, et 20 koormab veidike mootorit. Endal planeta 3 ees 18 hammast ja parematel päevadel 120-130 ilma kaaslase ja matkavarustuseta. Kuid suurema ülekandega ei jõua mootor vedada.

tere

Posted: 08. Jul 2010 10:19
by siim123
Endal läks iz-49 21-hambalisega omal ajal täpselt 100km/h. Seega on sul planeta 5 rikkis. Arvan, et sidur libiseb sul mingil määral, muud varianti eriti nagu pole, kui antud teemasse süveneda.

Posted: 08. Jul 2010 14:19
by roosakummik
See svamm vaheta ka tamiilikiudude vastu ka välja, mul endal ka oli sama probleem, svmm on liiga tihe ja ta ei jaksa endale õhku peale imeda ja poob mootori kinni.

Posted: 08. Jul 2010 15:38
by semipro
ma mõtlesingi svammi all tamiilkiude

Re: tere

Posted: 08. Jul 2010 15:40
by semipro
siim123 wrote:Endal läks iz-49 21-hambalisega omal ajal täpselt 100km/h. Seega on sul planeta 5 rikkis. Arvan, et sidur libiseb sul mingil määral, muud varianti eriti nagu pole, kui antud teemasse süveneda.
eino ,mis tarkus see veel on? Siduri libisedes peaks pöörded ka lakke vedama suurtel käikudel.

Posted: 08. Jul 2010 15:43
by semipro
Nobody wrote:Omast kogemusest saaksin öelda, et 20 koormab veidike mootorit. Endal planeta 3 ees 18 hammast ja parematel päevadel 120-130 ilma kaaslase ja matkavarustuseta. Kuid suurema ülekandega ei jõua mootor vedada.
Aga viimase käiguga 65-st 85-ni kiirendab nagu loom ja siis järsku jõud kadunud.

Posted: 08. Jul 2010 17:07
by roosakummik
Kui väljalase ka tahmane ja sitane, siis ka kaob jõud ära, põlemiskambri aken tahmane- proovi tõsta nõela kõrgemale karburaatoris. Neid probleeme võib olla päris mitu mis võivad põhjustada hakka igaüht eeemaldama ja siis saad teada.

Mul on sama jama

Posted: 09. Jul 2010 00:42
by Osar
Madalatel jõudu on,mingi ajani on minekut ja siis hakkab pooma.Ei aita nõela tõstmine,ega karbussi regullimine. Arvan,et väljalaseks on asi,sest sõela tagant välja võttes oli kohe erksam.Äkki leekar sitta täis

Posted: 09. Jul 2010 10:05
by extinction
Siis käi summuti üle ja kontrolli ka bensiini pealevoolu. Umbes kraani või madala ujuki tasemega võib samuti koormuse peal nälga jääda ning veel sedasi et pärast on auk kolvis.

Pele

Posted: 09. Jul 2010 10:17
by Osar
Pealevool sai kontrollitud,ujukitase ei mõju. Ainus asi on kontrollida leekarit või sumpsi. Või karbuss välja vahetada. Kardan,e viimases ongi asi.Poob kogu aeg,kui millimeeter õhuklappi keerata peale,siis sureb üldse välja. Muidugi võib asi ka leekaris olla,sest eelmine omanik sõitis diisliõliga ja tal oli sumpa otsa topitud kummivoolikujupp,ma ei tea,miks- Ei andnud korraga heitgaasi välja,vast ummistas ära. Iseenesest tühikkäik on megahea,madalatel jõudu on. Aga vahel imeb ka karpa tühjaks. Peaks proovima karbussis düüsi vahetada,äkki see jebib. Prooviks vana K62 düüsi 260 cc,praegu mul karbussiks K-68-D,mille düüsiks 250 cc

Posted: 09. Jul 2010 10:20
by Osar
Pealevool sai kontrollitud,ujukitase ei mõju. Ainus asi on kontrollida leekarit või sumpsi. Või karbuss välja vahetada. Kardan,e viimases ongi asi.Poob kogu aeg,kui millimeeter õhuklappi keerata peale,siis sureb üldse välja. Muidugi võib asi ka leekaris olla,sest eelmine omanik sõitis diisliõliga ja tal oli sumpa otsa topitud kummivoolikujupp,ma ei tea,miks- Ei andnud korraga heitgaasi välja,vast ummistas ära. Iseenesest tühikkäik on megahea,madalatel jõudu on. Aga vahel imeb ka karpa tühjaks. Peaks proovima karbussis düüsi vahetada,äkki see jebib. Prooviks vana K62 düüsi 260 cc,praegu mul karbussiks K-68-D,mille düüsiks 250 cc

Re: tere

Posted: 09. Jul 2010 12:09
by siim123
semipro wrote:
siim123 wrote:Endal läks iz-49 21-hambalisega omal ajal täpselt 100km/h. Seega on sul planeta 5 rikkis. Arvan, et sidur libiseb sul mingil määral, muud varianti eriti nagu pole, kui antud teemasse süveneda.
eino ,mis tarkus see veel on? Siduri libisedes peaks pöörded ka lakke vedama suurtel käikudel.
Planeta 5 sidur on kuidagi kahtlane, mis kord toimib ja siis jälle mitte. Omalajalgi sai Kloostrimetsast kõik uus sisse ostetud ja ei toimi. 100 km sai sõita ja jälle hakka näppima..või tõepoolest oli minu planeta defektiga. Kui väljalase, karpa korras, süüde ka, siis ainuke viga sidur. Koda käib pärast 85 km/h tühjalt ringi ja ega kogenematu seda kõrvaga ära ei kuule tead.
Samas 85-ga on täiesti normaalne sellise ettearvamatu ebatöökindla ning mitte just kõige mugavama vibreeriva masinaga kulgeda.
Miks see aasta rohutirtsude häält pole kuulda?

Posted: 09. Jul 2010 12:48
by Tushaar
extinction wrote:Siis käi summuti üle ja kontrolli ka bensiini pealevoolu. Umbes kraani või madala ujuki tasemega võib samuti koormuse peal nälga jääda ning veel sedasi et pärast on auk kolvis.
Tuli kohe üks küsimus. Mul oma 634 ei lähe ka üle 90- 100 . Sidur peaks vist nagu korras olema, mõtlesin et kolvirõngad. Aga kui ükspäev silkupea maha võtsin siis kolvidel oli keskel auk sees mõlemal :D mis see tähendab? :D

Re: Planeta 5 aeglane

Posted: 09. Jul 2010 13:19
by Osar
semipro wrote:Mure selline ,et Planeta 5 ei sõida eriti üle 95 km/h.Kuigi jõudlust madalamatel pääretel puudu nagu pole. 65-85 läheb sisse nagu nalja 4-nda käiguga ,aga edasi nagu enam ei jõuaks .Hammasratas mootori pool on 20 hambaga ,kuigi soolokas peaks juba 19 hambasega 120 km/h välja jooksma. Karbussi(K62i) ,kraani ja õhufiltri(uus svamm ja õli) olen igati ära puhastanud ,et sellest vist kõrgete pöörete jõuetus ei tulene. Rõngad ka korras ja õli ka liigapalju sisse ei sega. Süüde peaks ka korras olema , sest vänta andes mõnikord tagasi annab ja käivitub alati esimesest matsust. Tühikäigul tiksub rahulikult väljasuremata: põmm , vaikus , vaikus ,põmm jne. Ainuke asi milles ise kahtlen on segukruvi ,aga see on ka käsiraamatu põhjal ära timmitud. Oskab keegi aidata? Tänan!!
Kas sa karbussi oled puhastanud? Mul oli see nuss,et imes karpat tühjaks ja poos,pealevooludüüs oli sitta täis

Posted: 09. Jul 2010 13:22
by om
Teemaalgatajale - nagu ka Nobody juba ütles - kiiruse kadu võib tullla liiga kiirest ülekandest. Pane ette 19 või 18 hambane ratas ja proovi siis - täiesti reaalne, et tippkiirus tõuseb, mitte ei lange.
Ise 10+ aastat tagasi sai ka katse eksituse meetodil oma iz-bobberil optimaalseimat ülekandesuhet otsitud ja mootoripoolsed ketirattad 16, 17, 18, 19, 20 ja 21 hammast kõik läbi katsetatud.

Muida, sama asi on ka enamusel väiksemootorililistel sõiduautodel - tehasedokumentatsioonis antud sõiduki 165-190kmh tippkiirus on võimalik saavutada neljanda käiguga, viienda käiguga madalmates pööretes mootoriga ei roni spido sinnakanti mittekuidagi.

Posted: 09. Jul 2010 15:03
by semipro
Sai siis tegeletud asjaga. Väljalaske rookisin puhtaks , karpa vaatasin ka uuesti üle. Tulemuseks on Külma mootoriga suutis 110 km/h ära teha , aga natukese ajapärast länges kiirus täisgaasil jälle sinna 85-90 km/h peale.

Posted: 09. Jul 2010 15:44
by ishijupp
Kas on värskelt vahetatud kolvirõngad? Lukupilu on õige? Kui lukupilu on jäetud liiga väike, siis võib kuumenedes küll "kinni paistetada"...
Veel tasuks vaadata milline tihend on karpa ja silindri vahel- kui selline olematu, vihikulehest valmistatud, siis ehk kütab karpa kuumaks?

Posted: 09. Jul 2010 17:26
by semipro
Rõngad on sõitnud u 2000 km ja lukupilu õige. Aga karpa tihend on tehtud tordikaane papist.l

Posted: 09. Jul 2010 21:04
by Osar
om wrote:Teemaalgatajale - nagu ka Nobody juba ütles - kiiruse kadu võib tullla liiga kiirest ülekandest. Pane ette 19 või 18 hambane ratas ja proovi siis - täiesti reaalne, et tippkiirus tõuseb, mitte ei lange.
Ise 10+ aastat tagasi sai ka katse eksituse meetodil oma iz-bobberil optimaalseimat ülekandesuhet otsitud ja mootoripoolsed ketirattad 16, 17, 18, 19, 20 ja 21 hammast kõik läbi katsetatud.

Muida, sama asi on ka enamusel väiksemootorililistel sõiduautodel - tehasedokumentatsioonis antud sõiduki 165-190kmh tippkiirus on võimalik saavutada neljanda käiguga, viienda käiguga madalmates pööretes mootoriga ei roni spido sinnakanti mittekuidagi.
Kasutajal Om võib õigus olla.Mootor lihtsalt ei jõua ära vedada.Aga võin kätte südamele pannes öelda,et oma IZ Planeta 5 saavutas 130 isegi 21 tähikuga.Ja kui ta ise ütles,et sai 110 korraks kätte,siis on asi ikka muus

Posted: 20. Jul 2010 01:12
by semipro
huvitav on see ,et kui olin u 70 km järjast palava ilmaga 90km/h sõitnud, siis mingi hetk tuli järsku ka kõrgetele pööretele jõudu ja 120 polnud ka enam probleem kuni järgmise päevani ,mil uuesti eriti üle 90 ne sõita ei tahtnud.

Posted: 20. Jul 2010 15:57
by Prii
semipro wrote:huvitav on see ,et kui olin u 70 km järjast palava ilmaga 90km/h sõitnud, siis mingi hetk tuli järsku ka kõrgetele pööretele jõudu ja 120 polnud ka enam probleem kuni järgmise päevani ,mil uuesti eriti üle 90 ne sõita ei tahtnud.
Vale küünal äkki? Kui pikalt 90ga sõidad, mis siis küünla värv ütleb? Samas võib tegu olla ka mingi elektrikalaga, et soojenedes kusagil mingi isolatsioon ja/või juhe paisub ja lühis katkeb.

Posted: 20. Jul 2010 16:45
by semipro
Küünal on helepruun

Posted: 21. Jul 2010 18:00
by Osar
Nüüd mul endal jama tsikliga. Muuda süüdet,kuidas tahad,ikka tuim. Karpa regull mõjub minimaalselt,põhimõtteliselt mõjub aint käivitusele. Äkki võtab lisaõhku kusklilt. Proovin leekari ära puhastada ja kontakte vahetada. Mootor kapremondist tulnud,peaks nagu käima ilusti. Madalatel jõudu on ja puha,vajutad gaasi põhja,siis mingi hetk hakkab pooma ja paukuma. Väntvõllillõtk on minimaalne,see ei mõjuta.

Posted: 22. Jul 2010 08:59
by uko
P-5 peaks ka 21 se hammakaga hakkama saama,asi pole selles .On olnud igasugu veidraid asju.Proovi vahetada süütepool.Kui külmalt töötab ja kuumalt mitte on olnud vahel viga selles.Ja pane süüde varasemaks,tagasi peab lööma ,muidu jääb suurtel pööretel hiliseks.

Posted: 22. Jul 2010 10:57
by ishijupp
Osar wrote:Mootor kapremondist tulnud
??? Palju peale kapremonti sissesõitu tehtud? Tee enne piinama asumist sissesõit ära ja alles siis hakka erksust ja jõudu otsima...

Posted: 22. Jul 2010 11:51
by paukjapostivahe
semipro wrote:huvitav on see ,et kui olin u 70 km järjast palava ilmaga 90km/h sõitnud, siis mingi hetk tuli järsku ka kõrgetele pööretele jõudu ja 120 polnud ka enam probleem kuni järgmise päevani ,mil uuesti eriti üle 90 ne sõita ei tahtnud.
Kui P5t poest veel osta sai,ssis nendest 80 prossa ei jooksnud ule saja ja ulejäänud max sadakümme.
P5 väljalase on üldse naerukoht,läheb sada aastat või 70 km,et see kuumeneb niipalju,et hakkab midagi läb i laskma suurtel pööretel.Eriline voolupiiraja,on see alujunn,mis on silindri ja leekari vahel.Peale väljalaskeakent jahutab,seeväljuva segu maha,töötades piltlikult nagu kitsenev lehter,aga õige 2T sumpa on hoopis vastupidi´-laienev.
Niiet,selle originaalleekariga saad üle sota sõita siis,kui selle enne sõitu leeklambiga soojaks lased.NB!Lahtise tulega töötades jälgida tuleohutusnõudeid!

Posted: 27. Jul 2010 17:33
by semipro
Ma loodan ,et leidsin nüüd enda vea üles ,miks planeta uimerdab. Nimelt kui ma silindri maha kiskusin leidsin ma ,et ülemisel kolvirõngal on 1cm pikkune tükk küljest murdunud ja kadunud teab kuhu. Õnneks kolb ja silinder on kraapsudeta. Teine asi on see ,et kas kellegil on sümboolse summa eest müüa p5 vändapoolset jalatuge juhi oma?

Posted: 27. Jul 2010 19:58
by ishijupp
:evil: :evil: :evil: 28 postitusega teema püsti ajada selle asemel, et mootoris ELEMENTAARSED veakohad üle vaadata?! 15 minutit oleks kulunud kontrolliks, selle asemel tekitasid ühe mammutlibateema ja raiskasid kõigi aega siin!