Page 1 of 1

Jalgratta dünamo tuledele?

Posted: 26. Aug 2010 19:57
by Sapi-Vana
Tervist kamraadid!

Mure selline, et tuleks ikkagi põrrile silm ette särama saada. Kuna mu projekt ja isiklikud oskused välistavad magneeto pealt aretamist, siis mõtlesin dünamo peale. Olen neid dünamoid netist uurinud nii- ja naasuguseid, kõik nad tükivad andma välja umbes 5-6 volti pinget, ei rohkem.

Kas nende dünamotega on nii, et kui nad kiiremini keerlevad, siis annavad enam voolu?

Kas on kusagil olnud kasutusel dünamo, mis annaks enam kui 6V pinget?

Kas kahe dünamo pingete ühendamisel jääb pinge samaks ja lihtsalt kerkib (olematu) amperaas või kerkib ka voltaa¸?

Kas plastikkorpusega dünamo on üldse mõtekas tööloom?

Põhimõtteliselt Power-LED lampe kasutades saaks täiesti kobeda tulemuse... ainult et volte võiks enam olla. Patareidega süsteemi peale mõtlesin ka, aga ega see ennast pikas perspektiivis ikkagi ei õigusta.

tuled

Posted: 26. Aug 2010 22:04
by suslik83
...dünamo asemele soovitaksin igaljuhul patareidelt toituva asjanduse ehitada!
odav ja palju sa ikka päris pimedas uhad?

Posted: 26. Aug 2010 23:20
by IZH
Naised saunas rääkisid, et dünamo pidi võrri küljes üsna pea laiali lendama, aga ei tea kas see on ka tõsi, kuna pole ise proovinud.

Posted: 26. Aug 2010 23:33
by delta-501
Proovisin kunagi võrriaegade alguses, lendas laiali jah :D

Posted: 27. Aug 2010 06:55
by roosakummik
Mul küll dünamo võrri peal kestis, kuid jah tuli oli nagu seasilm.

Posted: 27. Aug 2010 11:04
by om
Kui nüüd hästi järgi mõelda, siis kõik vanemaotsa võrrid mis toodetud enne d6 mootori tulekut (Gauja, Riga-5, v-901, v-902, Mv-044, MP-045, 16-vm jne) olid tehasest tulede toiteks tavalise jalgrattadünamoga.

Posted: 27. Aug 2010 11:09
by masuut
Sõber laseb küll dünamoga ringi, kilomeetreid sadu läbitud ja laiali pole midagi lennanud ja näitab siiski miskitki, sõbral tavaliselt need kojutulekud võrriga jäävadki 1-2 ajale

Posted: 01. Sep 2010 15:42
by gen
Omal on ka mõte kasutada Ratta dünamot(õnnestus muretseda olematu rahaeest peotäie uus.)
Dünamo annab välja 6V ja 3W.Jalgratta tulesse käib pirn 6Vja2,4W võimsamat pirni ei suuda dünamo ära toita.Kuidas öösel näha on pole õnnestunud veel katsetada.(parima tulemuse jalgratta tules andis 12V ja 5W halogeen pirn,masinal oli 12V elektrisüsteem.Tee oli täitsa nähtav)
LED pirni proovisin ka tulemus oli LE vastav(mopeedil peab ees tuli põlema,seda ta tegi)nähtavus oli suhteliselt kesine.Tuletan meelde et tegu oli pirniga võib olla mõni mitme LEDiga lamp annab parema tulemuse.

Kuidas Dünamo vastu peab??Tavaline rattur sõidab keskmisel 15km/h siis peab dünamo kindlasti vastu.30km/h peab ehk ka vastu,kuid suuremal kiirusel kahtlen.Eks katsetused näitavad.

[/img]

valgustus

Posted: 01. Sep 2010 22:14
by suslik83
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=589647
ehitasime ühe sellise kokku ja ütlen et valgustab ja täidab eesmärgi ideaalselt.
arve kokku - vast maksimaalselt 100 euri :D! ahjaa lambi kasutusvaldkond on öine ekstreemne orienteerumine ning kriteeriumiks suurus ja akude kestvus ning valguse tugevus!
valgusti korpus k-l-s 30x40x30 mm - lamp/pirn ise d-20mm
aku k-l-s 100x50x50 mm
põlemisaeg täisvõimsusel 2,5h 1100 lumenit

usun et sellise raha eest ei hakka keegi seda lahendust võrrile valgustiks ostma ent kui lampi kasutada ka muudel eesmärkidel ja hind oleks kuni 1000 eeku siis nii mõnigi ostaks nende parameetritega valgusti taskulambiks-rattalambiks või lihtsalt valgustiks.
on ju ka magic shine variant!

Posted: 05. Sep 2010 20:11
by gen
Neti avarusest sai leitud ka 12v6w dünamo ,hinda küsivad 300$ kui samas pakutav 6v3w dünamo saab 55$
http://www.peterwhitecycles.com/dymotec.asp


Sai veid katsetatud dünamot elektri trelliga, dünamo andis 2600p/min tühjalt 8,5v pinge, pirniga jäi 6v juurde.
Kuigi dünamo annab välja vahelduv pinget,pani ta edukalt põlema taskulambistvõetud 9LEDi(lihtsalt plaadile joodetud).Põles eredamalt kui hõõgpirn.
Katsed jätkuvad.

Posted: 17. Sep 2010 00:29
by gen
Katse võib pidada lõpetatuks.
Dünamo ei alistunud.

Järgmiseks sai dünamo pöördesse ajamiseks kasutatud suruõhku(võllile sai kinnitatud arvuti jahutus ventilaatori tiivik)Arvan et pöörete arv jõudus 10000p/min.Jalgratta tuli oli võimeline teed näitama ,testeri näit jõudis 8,8Voldini ja nii 5 minutit järjepanu. Kahjuks lõhkus sõber ühe tiiviku laba, tulemus oli võlli 3mm paindumine ja kohutav vibratsioon.

Siis õnnestus mul laenata akufrees mis annab välja kuni 35000p/min.
3minutit maksimum pööretel dünamo korpus soojenes ja aku sai tühjaks(testri näit oli 9V ja tuli ilus ere)Näpuvahel keerutades keerles võll tihkelt.
Peale laadimist katse jätkus,korpus kuumenes nii et vähesed metall osad joonistusid korpusele.Mingi hetk hakkas võll kergemalt pöörlema ja võõras heli tuli juurde,pinge langes 6v.Selline seis jätkus ,korpus temperatuur ka ei tõusnud ja nii 5min,siis sai katse lõpetatud.
Lahti võttes selgus et alumine võlli puks oli sulanud ning oli tekkinud sinna lõtk.Muid vigu ei leidnud.Dünamo on siiani töö võimeline.Max annab välja 9volti.

Kokku võtteks võib öelda dünamo kannatab ka 50km tunnikiirust küll.
Ainus probleem on selles kuidas saada püsiv ühendus rehvi ja dünamo vahel.


Oskab keegi öeelda Hiina Võrri mootoril max pöörded?

Re: Jalgratta dünamo tuledele?

Posted: 21. Feb 2015 21:53
by rainer
Täiendan isklikest kogemustest teemasse. Ostsin enda D5´ga võrrile tule sisse UK ebay-st huvitava pirni koos pingepiirajaga , mis reaalses elus end ära õigustab.

Märksõnad:

Nicelite NL412 (sile taskulambipirn), NL432 (keermega taskulambipirn); XGEN regulator ( mina ostsin NL412 ja XGEN5) .

Dünamo veab nii hästi pirni käima, et juba võrri enda kõrval lükates valgustab. Ainus vaev oli teha optiliselt täpne adapter BA15 soklile (soovisin selle paigutada originaaltule sisse - nö "reversible mod" stiilis) . 3W dünamo veab täiesti probleemivabalt esitulele lisaks kaasa ka tagatulekest, mille sees on 12V 1.5W pisike hõõgniidiga pirn. Loodetavasti tehakse varsti ka hõõgniidi spektrile sarnasema , soojema valgusega samasugune pirn, siis annaks tootele hindeks 5+ ...