Kuivati: Iz Planeta 5
Kuivati: Iz Planeta 5
Suvel sain omale garaasi ja seoses sellega tekkis võimalus soetada suurema kubatuuriga masin, kui 50cm3.
Esimene masin, mis ette sattus oli selline:
Pildid tulid natukene halva nurga alt.
Kas keegi oskab selle masina mudeli õelda? Minule õeldi, et tegu on Iz jupiter 5-ga, kuid ma kahtlen selles millegi pärast.
Hetkel masin kahjuks ei tõõta, kuna elektrisüsüsteem on väga sassis ja väidetavalt oli laadimisrelee ja/või üks teie elektrisüsteemi jupp läbi.
Sisselaske avast piilusin kolbi ka. Kriime ei olnud, seega on lootus, et kohe mootorit laiali kiskuma ei pea, kui just laagrid üles ei ütle või mõni muu jupp katki ei lähe.
Peal on kontaktsüüde, harjased olid piisavalt pikad. Kontaktid ka väga kulunud pole.
Kuid tagumine rehv paneb siiski küsima, et mis selle masinaga küll tehtud on
Aga suur tänu ette ära sellele, kes suudab tuvastada masina mudeli või vähemalt mootori mudeli. Siis saan alustada elektriskeemi otsinguid.
Esimene masin, mis ette sattus oli selline:
Pildid tulid natukene halva nurga alt.
Kas keegi oskab selle masina mudeli õelda? Minule õeldi, et tegu on Iz jupiter 5-ga, kuid ma kahtlen selles millegi pärast.
Hetkel masin kahjuks ei tõõta, kuna elektrisüsüsteem on väga sassis ja väidetavalt oli laadimisrelee ja/või üks teie elektrisüsteemi jupp läbi.
Sisselaske avast piilusin kolbi ka. Kriime ei olnud, seega on lootus, et kohe mootorit laiali kiskuma ei pea, kui just laagrid üles ei ütle või mõni muu jupp katki ei lähe.
Peal on kontaktsüüde, harjased olid piisavalt pikad. Kontaktid ka väga kulunud pole.
Kuid tagumine rehv paneb siiski küsima, et mis selle masinaga küll tehtud on
Aga suur tänu ette ära sellele, kes suudab tuvastada masina mudeli või vähemalt mootori mudeli. Siis saan alustada elektriskeemi otsinguid.
Last edited by Kuivati on 12. Sep 2010 15:01, edited 1 time in total.
Planeta 5 rape, 110% on seda ratast peenestatud. Käima saad ka panna ilma nende releede ja muude juppideta. Lihtsalt aku pealt ja ilma laadimiseta. Näiteks on tagaratas valesti alla pandud. Tagumine distantspuks käib teistpidi. Kuid see selleks, paras toorik ratta ehituseks.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
http://acat.autodealer.ru/index.php?mark=4_4 - kui venekeelt oskad, siis peaksid siit elektriskeemi saama. Jupiteril ja Planetal saab kõige paremini vahet teha sellejärgi, et Jupiteril on 2 silindrit ja Planetal 1.
Muidu edu masinaga .
Muidu edu masinaga .
Re: Kuivati: Iz(mudel tuvastamata)
Ilmselgelt on näha,Kuivati wrote: Kuid tagumine rehv paneb siiski küsima, et mis selle masinaga küll tehtud on
et sellega on tohutult asfaldi peal sõidetud,
krossirehv pole selleks mõeldud.
->Iz Jupiter 3<->Jawa 638/350/1991<->CZ 514/380/1986<-
Re: Kuivati: Iz(mudel tuvastamata)
Vahpeal sain natuke masinaga tegeleda, kuid edasiminekut ei olnud.
Kõigepealt proovisin generaatorist voolu saada, aga see ei õnnestunud. Proovisin kõik klemmid üle, kuid voolu ei tulnud ühestki. Harjased on ilusti omal kohal. Mida ma sellest järeldama peaksin? Kas generaator on rikkis? Või ei peagi sealt generaatori klemmidelt voolu saama?
Või jääb äkki vänta andes vool liiga nõrgaks ning seda pole tunda? Ma kontrollisin voolu olemasolu kahte moodi. Algul panin iga klemmi otsast juhtme vastu mootorit, kuid sädet ei tekkinud ühelgil korral. Pärast panin sõrme iga klemmi vastu, kuid ka siis voolu ei tulnud.
Siis ma otsisin netist elektriskeemi. Kaks posti üleval pool antud lingilt ma elektriskeemi ei leidnud. Seal olid teised joonised.
Leidsin ka motokuurist mõned skeemid, kuid need on väga kehva kvaliteediga ja mul on neist raske aru saada.
Sellel skeemil pole legendi all:
http://static3.nagi.ee/i/p/660/25/16506307168ca2_l.jpg
See skeem on tänu piltidele arusaadavam, kuid mitmes kohas on need sakilised jooned, mille tähendust ma ei mõista. Ja mõnes kohas ei ole aru saada, mis kuhu läheb.
http://static3.nagi.ee/i/p/660/25/16506309176542_l.jpg
Ka sellel skeemil on raske aru saada, kuhu mingi juhe läheb.
http://static3.nagi.ee/i/p/660/25/16506309176542_l.jpg
Kas kellegil on äkki paremat skeemi anda?
Samas ma mõtlsein ka sellele, et mul on tõenäoliselt kaks järgnevat elektrisüsteemi kuuluvat juppi rikkis:
Kas kellegil on anda nende juppide skeeme? Võiksin ise ka otsida, kuid ma ei tea nende nimetusi.
Poodi pole vist mõtet neid juppe ostma minna, kuna need maksavad ilmselt palju. Odavam ja harivam oleks ise teha.
Korra ma mõtlesin ka seda, et võiks aku pealt masina tõõle panna. Kahjuks tuleks see liiga tülikas. Lisaks maksab aku üsna palju.
Sellepärast ma otsustasin, et ei hakka sinna akut peale panema.
Aga netist jäi mulle meelde niipalju, et aku peab seal elektrisüsteemis vahel olema, kuna muidu tekib ülepinge põõrete tõusmisel ja pirnid põlevad läbi. Kas see vastab tõele? Kui jah, siis mis muudatusi tuleb elektrisüsteemis teha, et ülepinget vältida?
Kui tuleb teha juhtmete ümberühendamisi ja vahetükke paigaldada, siis on jälle vajalik skeem. Oma peaga ma ei suuda seal midagi välja mõelda.
Kõigepealt proovisin generaatorist voolu saada, aga see ei õnnestunud. Proovisin kõik klemmid üle, kuid voolu ei tulnud ühestki. Harjased on ilusti omal kohal. Mida ma sellest järeldama peaksin? Kas generaator on rikkis? Või ei peagi sealt generaatori klemmidelt voolu saama?
Või jääb äkki vänta andes vool liiga nõrgaks ning seda pole tunda? Ma kontrollisin voolu olemasolu kahte moodi. Algul panin iga klemmi otsast juhtme vastu mootorit, kuid sädet ei tekkinud ühelgil korral. Pärast panin sõrme iga klemmi vastu, kuid ka siis voolu ei tulnud.
Siis ma otsisin netist elektriskeemi. Kaks posti üleval pool antud lingilt ma elektriskeemi ei leidnud. Seal olid teised joonised.
Leidsin ka motokuurist mõned skeemid, kuid need on väga kehva kvaliteediga ja mul on neist raske aru saada.
Sellel skeemil pole legendi all:
http://static3.nagi.ee/i/p/660/25/16506307168ca2_l.jpg
See skeem on tänu piltidele arusaadavam, kuid mitmes kohas on need sakilised jooned, mille tähendust ma ei mõista. Ja mõnes kohas ei ole aru saada, mis kuhu läheb.
http://static3.nagi.ee/i/p/660/25/16506309176542_l.jpg
Ka sellel skeemil on raske aru saada, kuhu mingi juhe läheb.
http://static3.nagi.ee/i/p/660/25/16506309176542_l.jpg
Kas kellegil on äkki paremat skeemi anda?
Samas ma mõtlsein ka sellele, et mul on tõenäoliselt kaks järgnevat elektrisüsteemi kuuluvat juppi rikkis:
Kas kellegil on anda nende juppide skeeme? Võiksin ise ka otsida, kuid ma ei tea nende nimetusi.
Poodi pole vist mõtet neid juppe ostma minna, kuna need maksavad ilmselt palju. Odavam ja harivam oleks ise teha.
Korra ma mõtlesin ka seda, et võiks aku pealt masina tõõle panna. Kahjuks tuleks see liiga tülikas. Lisaks maksab aku üsna palju.
Sellepärast ma otsustasin, et ei hakka sinna akut peale panema.
Aga netist jäi mulle meelde niipalju, et aku peab seal elektrisüsteemis vahel olema, kuna muidu tekib ülepinge põõrete tõusmisel ja pirnid põlevad läbi. Kas see vastab tõele? Kui jah, siis mis muudatusi tuleb elektrisüsteemis teha, et ülepinget vältida?
Kui tuleb teha juhtmete ümberühendamisi ja vahetükke paigaldada, siis on jälle vajalik skeem. Oma peaga ma ei suuda seal midagi välja mõelda.
Re: Kuivati: Iz(mudel tuvastamata)
Oi jeerum, päeva üllataja! Tegu on vahelduvvoolu generaatoriga ning sealt voolu väljameelitamiseks ilma akuta jääd vänta tampima kuni põlveliigeste sodiks minemiseni. Soovitan alustada kenasti näiteks 76' aasta Arseni Palu "Mootorrattad" õpiku lugemist lk'lt 68 elektriseadmed. Seal on täpselt ära kirjutatud mismoodi generaator laeb ja mismoodi pinge olemasolu kontrollitakse.Kuivati wrote:Pärast panin sõrme iga klemmi vastu, kuid ka siis voolu ei tulnud.
Odavam ja harivam oleks ise teha.
Korra ma mõtlesin ka seda, et võiks aku pealt masina tõõle panna. Kahjuks tuleks see liiga tülikas. Lisaks maksab aku üsna palju.
Sellepärast ma otsustasin, et ei hakka sinna akut peale panema.
Oma peaga ma ei suuda seal midagi välja mõelda.
Kui lugeda ei viitsi ja raha maksta töö eest soovi pole, siis alati aitab osta.ee oksjon ja 1.- alghind
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Öeldakse, et visadus viib sihini.... kuid soe soovitus, ei ole mõtet hakata masinat kohe pilbasteks kiskuma ja igat pisividinat väljavahetama, arvates, et see on rikkis.
Esimene suur hall karp on laadimisrelee, sealsees on 6 dioodi, et teha generaatorist tulev vahelduvvool alalisvooluks ning relee osa, vältimaks ülepinge tekkimist.
Antud süsteemi tõttu ei tohi 12V süsteemi töötamise ajal akut lahti ühendada. Tõenäoliselt põleb generaator maha üsna kiirelt sest pinge hakkab kasvama (mida relee enam ei reguleeri)
Sinu iz läheb ka siis käima akuga, kui see relee on läbi põlenud. Üsna tavaline nende riketel, et mõni takisti on riknenud (poes maksam 0.05-3 krooni) vahetamine on lihtne. Uus relee maksab 700+.- Kuid ennem on vaja ratas tööle saada, ehk polegi läbi.
Järgmine asi aku! Varta happeaku saad ca 200.- Kui ratta jaoks pole isegi sellist raha, siis mida sa tahad seal üldse ehitada, 1-päeva põllurallikat?
Teine relee peaks olema suunatule relee, neid leidub laatadelt lademetes. Võid ka motopoest uue osta. ca 100.- tk.
Tahan lihtsalt öelda seda, et ära ole järgmine "Sain uue ratta, midagi oli vist läbi, raha pole, lammutasin lahti, midagi teha ei oska/viitsi" ning kunagi hiljem on kuulutus: "Müüa ratas, juppideks, mõni osa kadunud"
Tee tasa ja targu, leia kõigepealt aku ja mine küsi sõbralt, tõmba motokuur.ee lehelt või laenuta raamatukogust mootorrattajuhi õpik.
Esimene suur hall karp on laadimisrelee, sealsees on 6 dioodi, et teha generaatorist tulev vahelduvvool alalisvooluks ning relee osa, vältimaks ülepinge tekkimist.
Antud süsteemi tõttu ei tohi 12V süsteemi töötamise ajal akut lahti ühendada. Tõenäoliselt põleb generaator maha üsna kiirelt sest pinge hakkab kasvama (mida relee enam ei reguleeri)
Sinu iz läheb ka siis käima akuga, kui see relee on läbi põlenud. Üsna tavaline nende riketel, et mõni takisti on riknenud (poes maksam 0.05-3 krooni) vahetamine on lihtne. Uus relee maksab 700+.- Kuid ennem on vaja ratas tööle saada, ehk polegi läbi.
Järgmine asi aku! Varta happeaku saad ca 200.- Kui ratta jaoks pole isegi sellist raha, siis mida sa tahad seal üldse ehitada, 1-päeva põllurallikat?
Teine relee peaks olema suunatule relee, neid leidub laatadelt lademetes. Võid ka motopoest uue osta. ca 100.- tk.
Tahan lihtsalt öelda seda, et ära ole järgmine "Sain uue ratta, midagi oli vist läbi, raha pole, lammutasin lahti, midagi teha ei oska/viitsi" ning kunagi hiljem on kuulutus: "Müüa ratas, juppideks, mõni osa kadunud"
Tee tasa ja targu, leia kõigepealt aku ja mine küsi sõbralt, tõmba motokuur.ee lehelt või laenuta raamatukogust mootorrattajuhi õpik.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Oeh.. Ja ma mõtlesin mitu tundi, et mis viga võiks olla.
Lisaks sellele ma õpin hetkel elektriajamid ja jõuelektroonika erialal
Tekib tunne, et olen vale valiku teinud. Aga tegelt pole hullu. Alles esimene kursus. Kuigist mingisugused algteadmised elektri alal võiksid ikka olemas olla.
Reedel loen raamatut ja vaatan, mida siis edasi teha.
Ja nüüd on mulle selge, et voolusüsteem tuleb korda teha nii, nagu ta originaalis on. Akut peab saama kindlasti generaatorilt laadida, kuna muidu võib ootamatult teele jääda.
Loodetavasti on kellegil nende kahe jupi skeemid anda, mis minu eelmises postituses piltidel on.
Olen valmis neid ka ostma, kui hinnad normaalsed on.
Lisaks sellele ma õpin hetkel elektriajamid ja jõuelektroonika erialal
Tekib tunne, et olen vale valiku teinud. Aga tegelt pole hullu. Alles esimene kursus. Kuigist mingisugused algteadmised elektri alal võiksid ikka olemas olla.
Reedel loen raamatut ja vaatan, mida siis edasi teha.
Ja nüüd on mulle selge, et voolusüsteem tuleb korda teha nii, nagu ta originaalis on. Akut peab saama kindlasti generaatorilt laadida, kuna muidu võib ootamatult teele jääda.
Loodetavasti on kellegil nende kahe jupi skeemid anda, mis minu eelmises postituses piltidel on.
Olen valmis neid ka ostma, kui hinnad normaalsed on.
Selge. Ma lammutasin elektrisüsteemi selle eesmärgiga lahti, et see nullist üles ehitada ja võimalikud rikkega jupid lihtsalt uutega asendada.
Aga nüüd asjalikku informatsiooni saanuna mõtlesin ma ümber.
Mul selle aku jaoks jätkub veel raha. Ma lihtsalt mõtlesin alguses, et mis ma tast sinna ikka panen, et ehk saab ilma selleta ka. Aga kuna ei saa, siis tuleb ka see ära osta.
Ja nüüd on mul soov vaid tavalise arusaadava elektriskeemi järele. Siis ma saan juhtmed ära ühendada ja proovima hakata, kas ja kus on rikkis juppe.
Tänud õigele teele juhtimise eest!
Aga nüüd asjalikku informatsiooni saanuna mõtlesin ma ümber.
Mul selle aku jaoks jätkub veel raha. Ma lihtsalt mõtlesin alguses, et mis ma tast sinna ikka panen, et ehk saab ilma selleta ka. Aga kuna ei saa, siis tuleb ka see ära osta.
Ja nüüd on mul soov vaid tavalise arusaadava elektriskeemi järele. Siis ma saan juhtmed ära ühendada ja proovima hakata, kas ja kus on rikkis juppe.
Tänud õigele teele juhtimise eest!
Siit võid ka ühe skeemi leida. Pilt on vastikult kokku surutud, kuid midagi saab aru. Mitme skeemi abil peaksid asjad paika saama.
Vahepeal olen masinaga natukene tegelenud. Vahetasin ära tagumise rehvi, tegin esipiduri korda ja paigaldasin teise lenksu.
Mootor on korralik, käima saab tavaliselt teise vändaga. Jõudu on, midagi ei kolise.
Kahe skeemi abil sai juhtmestik kokku pandud. Laadimisrelee tõõtab, kuid midagi on siiski valesti.
Naaber mõõtis testriga pinget, ning see pidavat natuke liiga madal olema. Täpset pinge suurust ei mäleta.
Kui tuledega sõita, siis saab aku kiiresti tühjaks ja tuled kustuvad. Lisaks sellele suri masin välja ka. Kui tuled välja lülitada, siis läheb masin vänta andes jälle tõõle.
Äkki on pinge liiga madal sellepärast, et generaatoril on midagi viga?
Nüüd ma ei teagi, mida teha. Lolli peaga jätsin Tagadilt tutika laadimisrelee ostmata. Hetkel ostaks relee kohe ära. Siis saaks teada, kas viga on generaatoris või relees.
Ehk kellegil on selle mehe kontakti anda, kes tagadil uusi IZ-i juppe müüs?
Mootor on korralik, käima saab tavaliselt teise vändaga. Jõudu on, midagi ei kolise.
Kahe skeemi abil sai juhtmestik kokku pandud. Laadimisrelee tõõtab, kuid midagi on siiski valesti.
Naaber mõõtis testriga pinget, ning see pidavat natuke liiga madal olema. Täpset pinge suurust ei mäleta.
Kui tuledega sõita, siis saab aku kiiresti tühjaks ja tuled kustuvad. Lisaks sellele suri masin välja ka. Kui tuled välja lülitada, siis läheb masin vänta andes jälle tõõle.
Äkki on pinge liiga madal sellepärast, et generaatoril on midagi viga?
Nüüd ma ei teagi, mida teha. Lolli peaga jätsin Tagadilt tutika laadimisrelee ostmata. Hetkel ostaks relee kohe ära. Siis saaks teada, kas viga on generaatoris või relees.
Ehk kellegil on selle mehe kontakti anda, kes tagadil uusi IZ-i juppe müüs?
Pinge oli liiga madal sellepräast, et pingeregulaatoril oli dioodisillas paar dioodi läbi põlenud ning kaks takistit olid vale suurusega. Nüüd on voolusüsteem korras.
Porilaudadelt koorisin spreivärvi maha. All oli täiesti korralik kroom. Ei kujuta ette, miks kroom üle oli värvitud.
Ostsin ka uued kontaktid ning panin need peale. Vanad kontaktid olid ära kulunud. Süüdet veel täitsa paika ei saanud. Jamasin sellega ~2 tundi. Alati kui sain kontaktivahe paika, siis läks see kontaktide avamise hetk paigast ja kui sain avamise hetke paika, siis oli kontaktivahe vale jälle. Praegu jätsin kontaktivahe lihtsalt ~1mm suuremaks, kui see peaks olema. Kontaktiplaadi kinnituskruvid on ka kulunud. Järgmine nädal ostan uued kruvid ning viin reguleerimise lõpuni.
Süüte reguleerimise ajal õnnestus üss-i mõõtmiseks kasutatav joonlaud silindrisse pillata. Otsustasin väljalaskeava kaudu joonlaua päästa. Eemaldasin summuti ja avastasin, et leegitoru ja silindri vahel on vale vahetükk. Silindri küljes on neli auku keermega, kuid vahetüki küljes oli kokku vaid kolm auku. Vahetüki kinnitasin kahe poldiga silindri külge ning leegitoru kinnitasin vaid ühe poldiga, kuna teist polti ei õnnestunud sinna kuidagi panna.
Väljalaske ava poolt oli kolvi ülaosast väike tükk väljas ning ülemine rõngas tundus väga kulunud. Hetkel ma seal midagi vahetama ei hakka. Komplekteerin ennem masina kokku ning siis teen kogu mootorile remondi.
On üks probleem käimalõõmisvändaga. Vänt tuleb kogu aeg küljest ära. Keeran küll ilusti kinni selle aga ikka libiseb ~7 lõõgiga võllilt maha. Kas keegi oskab sellele probleemile lahendust pakkuda?
Porilaudadelt koorisin spreivärvi maha. All oli täiesti korralik kroom. Ei kujuta ette, miks kroom üle oli värvitud.
Ostsin ka uued kontaktid ning panin need peale. Vanad kontaktid olid ära kulunud. Süüdet veel täitsa paika ei saanud. Jamasin sellega ~2 tundi. Alati kui sain kontaktivahe paika, siis läks see kontaktide avamise hetk paigast ja kui sain avamise hetke paika, siis oli kontaktivahe vale jälle. Praegu jätsin kontaktivahe lihtsalt ~1mm suuremaks, kui see peaks olema. Kontaktiplaadi kinnituskruvid on ka kulunud. Järgmine nädal ostan uued kruvid ning viin reguleerimise lõpuni.
Süüte reguleerimise ajal õnnestus üss-i mõõtmiseks kasutatav joonlaud silindrisse pillata. Otsustasin väljalaskeava kaudu joonlaua päästa. Eemaldasin summuti ja avastasin, et leegitoru ja silindri vahel on vale vahetükk. Silindri küljes on neli auku keermega, kuid vahetüki küljes oli kokku vaid kolm auku. Vahetüki kinnitasin kahe poldiga silindri külge ning leegitoru kinnitasin vaid ühe poldiga, kuna teist polti ei õnnestunud sinna kuidagi panna.
Väljalaske ava poolt oli kolvi ülaosast väike tükk väljas ning ülemine rõngas tundus väga kulunud. Hetkel ma seal midagi vahetama ei hakka. Komplekteerin ennem masina kokku ning siis teen kogu mootorile remondi.
On üks probleem käimalõõmisvändaga. Vänt tuleb kogu aeg küljest ära. Keeran küll ilusti kinni selle aga ikka libiseb ~7 lõõgiga võllilt maha. Kas keegi oskab sellele probleemile lahendust pakkuda?
Vända kinnituspoldi keere on terve ja vända oma samuti. Polt hoiab ilusti pinge all vänta. Vänt aga libiseb lihtsalt võllil maha peale natukest kasutamist. Samamoodi teeb ka käiguvahetusvõll. Kahju, et kinnitussüsteem selline pole nagu deltal.
Vahepeal sain kätte külgkorvi raami koos ratta ja kinnitustega. Täna tegin esimese proovisõidu sellega. Täitsa huvitav on korviga sõitmine. Eriti mõnus on kuskil konarlikumal maastikul ja vees sõita. Vees saab vabalt seisma jääda ilma, et jalad märjaks saaks jne.
Korvi paigaldamine
Vahepeal sain kätte külgkorvi raami koos ratta ja kinnitustega. Täna tegin esimese proovisõidu sellega. Täitsa huvitav on korviga sõitmine. Eriti mõnus on kuskil konarlikumal maastikul ja vees sõita. Vees saab vabalt seisma jääda ilma, et jalad märjaks saaks jne.
Korvi paigaldamine