Asbest: K - 175. 1963

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 137
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ »

Aitäh fotode eest, nendest on üsna palju abi. :wink:
Tundub,et masin on olnud mere roheline algselt vaadates raami värvi?
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Kusjuure ma ei saagi aru, kas ta on mereroheline või meresinine. Igal pool on mõlemat värvi. Küljekarpidel on ka mõlemat. Tundub nagu oleks üle värvitud. Aga ma täpselt ei teagi. Ahjaa - keegi oskab öelda, kuidas sidurit lahti saada? Võtsin kettad korvist välja, aga see mutter, mis seal korvi keskel on ei tule lahti. Seda on päris võimatu keerata ka, kuna kõik käib ringi - nii sidurikorv, kui see sisemine osa, kus vedrud sees on.
Pilt ka -
Image
Image
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

See mutter on vasaku keermega. Kinnihoidmiseks saab sidurikettast teha abinõu, kui on üleliigset ketast.
Oman mõnda roostes mootorratast.
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 137
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ »

Kirjutasin ennem vale asja, raam peaks olema ja ka mootorratas ise olema olnud 99% tõenäosusega mere sinine, mitte mere roheline. Kirjutasin kogemata vale asja kuigi mõtlesin õigele :lol: :lol: .
Seda rohelist värvi on sinna hiljem värvitud peale.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Ma eelmise omaniku käest ei uurinud kah, mis värvi ta oleks pidanud olema. Kui keegi simmerite mõõte teab, siis oleks tänulik nende eest.
Igatahes siduripoolne karteripool sai täna lahti võetud -
Image
Hammakas - millegipärast on ketihammakal sam arv nuute, mis jawa ketihammakatelgi. 6 nuuti. Iseasi, kas hammakas sobib. Nimelt tuli mõtesse suurem suurem hammakas külge panna. Nuutide järgi sobib. Ainuke asi, kas ta sinna istub korralikult.
Image
Siduri osadega tuli ka väike mõte. Nimelt jawal on ka taoline sidurikett. No mitte kõikidel jawadel, aga ühel kindlasti.
Igatahes väga palju sarnasusi on kavrovetsi mootoriosadel jawa osadega.
Aga kas keegi oskab öelda, mis on K175A ja K175B vahe? A.Palu raamatust leidsin sellise mudeli, aga pole kirjas mis erinevused neil on - keegi teab?
Sidurikorvi mutter oli jah vasaku keermega. Tänud teints!
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Miks sa tahad jamada võõraste osadega, kui Voshodi mootor on praktiliselt sama asi ja selle osad sobivad, lisaks ühilduvad veel Minski sidurikettad...

Laagrid ja simmerid saad Moduatorist, võtad kasvõi vanad kaasa (peaks mõõdud peal olema kirjas) või mõõdad ise ära.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Ei no seda ma tean, et voshodi ja kavrovetsi mootorid on pmst identsed, aga seda küll mitte, et minski sidur on sama. Oh sa saadanas, kurat ma ei teadnudki, et põltsus selline pood on :D.
extinction
Tavakasutaja
Posts: 473
Joined: 29. Jul 2009 00:00
Location: Jõgevamaa

Unread post by extinction »

Päris põltsus sees ei olegi, natuke linnast välja tahvlitehase ja ülevaatuspunkti ligidal, õigemini viimase kõrval. :)
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Kas magnetrootori küljest võtmiseks on tõmmitsat vaja? Ilma ei taha eriti tulla, ei jugle eriti lõhkuda ka seal.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Nii - magnetrootor oli siis ikkagi kiiluga kinni. Tõmmitsat polnud vaja. Nüüd pean veidi teisi teemasi selle masina kohta lugema. Kuna karteripooled ei taha vända küljest ära tulla. Kuskilt ma isegi mäletan, et vist pidi kuumaks ajama.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Kurat võtaks! :D
Polnud vaja midagi kuumaks ajada - üks saadana kruvi oli jõle heas kohas peidus. Võtsin siis käigukasti võllidelt stopperid küljest ja pistsin kruvika karteripoolte vahele. Hakkasin kangutama ja käis "prõks". Siis tuli väike mõttepaus, et mis nüüd siis on. Seejärel kangutasin mõtlematult edasi ja käis teine "prõks". Ja siis oli asi selge -
Image
Image
Image
Kurat küll - oleks enne puhtaks pesnud, siis poleks vast seda jama olnud. Aga mis seal ikka. Nüüd vähemalt tean, et enne kui lahti hakkan kangutama, otsin kõik kruvid üles. Kontrollin veel 2x üle ka igaks juhuks.
Aga noh- juhtub :D.
Peale selle oli veel käiguvahetus võlli vedru läbi.
Image
Nüüd selline küsimus, kas peab uue(d) karteripoole(d) otsima kusagilt või saab selle kuidagi veel päästa.
Mattu
Tavakasutaja
Posts: 336
Joined: 19. Mar 2008 01:00
Location: Tallinn.
Contact:

Unread post by Mattu »

Kurat võtaks on päris lahjalt öeldud. Pildi järgi on raske midagi põhjapanevalt hinnata aga põhimõtteliselt, saab päästa kui on tegijat meest lähikonnas. Sellel: http://i169.photobucket.com/albums/u212 ... G_0343.jpg oli konkreetselt kirve vmt suure asjaga karterit kunagi lahutatud. Kohati võis lausa kokkukruvitud karteri vahelt sisse vaadata - peale keevitamisi ja lihvimisi seda probleemi enam ei esine. Ma rõhutan aga veelkord, et selle jaoks peab üldiselt tegija keevitaja olema ja tegija sobitaja ka (parem on kui mõlemad on konkreetse jutu mehed - need suudavad asju korda saata, muidu kõvatajate asemel). Kui neid mõlemaid (või ka ühte) pole, siis tuleb kuulutus panna ja järgmine katseobjekt hankida. Millegipärast on jäänud mulje, et need mootorid või nende jäänused ei maksa eriti palju, seepärast on jällegi kaheldav, kas keegi viitsib kuulutusele vastata. Eks proovima peab. Kas sa õppisid ka midagi sellest kangutamisest? [/img]
Sõidan nagu suudan.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Midagi kindlasti õppisin. Seda ka et, kui lahti ei tule, siis peab kontrollima, et kusagil mingit kurvi, tihvti või stopperit eees pole. Jõuga ei tasu kangutada. Lõhud hoopis ära. Korra käis mõte läbi, et laseks Alu keevitusega kinni, aga nüüd vaatasin, et kui tükk lihtsalt oma kohale korralikult kinni panna, siis pole häda midagi. Just see, kui tükki pole, siis hakkab see tihendit lõhkuma. Aga kui tükk nuud tagasi panna, siis peaks karteripoolte kinnikruvimisel see tüki ilusti oma kohale lükkama. Sest see on ainult vahetükk, seal vinti sees pole - paljas kanal ainult. Kui nüüd kruviga kinni keerata, siis epaks tihend või hermeetik selle ära tihendama ilma probleemideta. Õnneks ei saanud väntvõlli poolne kambri äär viga. Oleks see viga saanud, siis oleks vist tõesti pidanud teist mootorit otsima. Aga hea et niigi läks. No eks neid mootoreid ole praegu mõnekümne euro eest ikka saada. Aga midagi peab välja mõtlema. Kas nüüd tõesti teine karteripool otsida, või siis keevitaja juurde viia. Aga sellepärast pooleli küll ei jäta. See on kusjuures isegi väike tagasilöök. Praegu pole veel sellest midagi hullemat juhtunud, aga kurat seda teab :D. Vigadest ju õpitakse. Ma olen esimest korda ka sellise suurema mootori kallal. Muidu eelnevaid kogemusi napib - sellest see väike setback tuligi.
Ah mis siin ikka - pikk jutt s**t jutt :D.
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 137
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ »

Minu arust annab seda kohta ka vedelmetalliga ära lappida,kui sul on see väljamurtud kild alles. Tegelikult võiks mõni vanem olija siin anda nõu kuidas, mootori poolte diftid välja võtta nii,et ei pea kruvikeeraja või,kes teab millega hakkama mootori pooli kangutama?
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Väljamurtud kild on alles. Võimalik, et viin selle kuhugi spetside juurde, kui aega leian. Kuradi vaheaeg sai ka läbi ja nüüd hui nädala sees aega on, kui koolis pean olema. See kuradi "kruvikeeraja karteripoolte" nipp oli mul kusagilt külge jäänud. Aga noh eks enda viga ka.
urmet48
Tavakasutaja
Posts: 343
Joined: 28. Jul 2009 00:00
Location: Dagö
Contact:

Unread post by urmet48 »

Pildi järgi paistab asi hapu olema. Ses mõttes, et poldi pea alla jäänud osa tuli läbi karteri ju. Alu keevitus abiks seal ainult. Omalgi see kogemus 638 mootoriga. Peale keevitust sai asi korralikult kokku tagasi.
User avatar
Sisse
Tavakasutaja
Posts: 193
Joined: 06. May 2011 00:00
Location: raplamaa
Contact:

Unread post by Sisse »

Kas midagi toimunud ka on ?
8O
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Ei.
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 137
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ »

Aga mille taga siis see tegemine seisab?
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Ajapuuduse ja juppide nappuse taga. Praegu on käsil praktika viimased päevad, T ja B kat. lubade tegemine, ning ei ole praegu eriti aega selle jaoks. Kui see jama, koos kooliga nüüd kõik peaks läbi saama, siis võtan asja uuesti käsile. Praegu lihtsalt on aega liiga vähe, ja pole jubinaid ka jõudnud osta. Aga valmis saab ta kunagi kindlasti, kui ma ta juba omale võtsin ja otsustasin korda teha, siis seda ma ka teen. Käigukasti jupid pean ainult ära ostma, siis saab hakata laagreid ja muud nodi vaatama. Millalgi paar kuud tagasi sain omale ka teise paari karteripooli. Veidike erinevad minuomadest. Aga jah, praegu pole lihtsalt aega.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Õhtust. Pikalt pole midagi teinud, ega kirjutanud, aga nüüd hakkavad vist asjad jälle liikuma. Mõne aja pärast peaksin saama karteripoole keevitatud. Vahepeal on mootor täiesti laiali kistud, ostmata on veel uued laagrid, tihendid, simmerlingid. Nendega kiiret pole. Juppe olen hankinud. Teine käigukast, täiesti korralik. Käiguvahetusvõlli vedru korda tehtud ja millalgi, kui aega on, siis raam pritsimisse. Silkuga on ka teised mõtted tekkinud, aga see selleks. Aega on - mul pole kiiret kuhugi, niiet aitab selleks korraks. Eks siis, kui midagi toimunud ka on kirjutan.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Oh sa raisk. Vahepeal sai lastud tutvuste abil karteripool keevitusse viidud.
Ega kõik seda tööd teegi, Põltsamaal lasin kahte kohta viia. Algul Romex metalli, kus öeldi, et ei saa keevitada, et mingi huinjaa sulamijama vms. Progressist kuulsin sama juttu, aga ära tegid raisad. Tänu ühele tuttavale sain tehtud. Täna töötlesinsiis pinna ära ja asi tundub korralik olevat. Auk vaja üle puurida, või siis väikse ümarviiliga sobivaks tõmmata ja korras. Selle keevitamisega oli laagrisaale ka karterist välja tulnud. Ilmselt asjad läksid seal päris tuliseks :D.
Kui nüüd kuskilt mingi ajaakna peaksin leidma, siis kasutan juhust ja toon laagrid ja tihendid ära. Silindri ja kolvivärki veel ei tea, võimalik, et puuduse tõttu läheb vana sisse tagasi. See mis mulle saadeti on vast voshodi oma, sest kolviseelikus olev aken ei sobi originaalkolivga. Mingid erinevused on veel, aga eks seda näha ole, mis saab.
User avatar
Asbest
Tavakasutaja
Posts: 135
Joined: 10. Aug 2010 00:00
Location: Põltsamaa

Unread post by Asbest »

Nonii. Jälle tuleb mõnda aega vaikus. Isegi vist pikemalt. Ühesõnaga asi jääb pooleli. Uued laagrid said toodud, osad simmelringid, stoppereid ei saanud, kuna ei pidavat sobima. Aja ja rahapuuduuduse tõttu jääb asi seisma. Tüüpiline värk. Muidugi pole enam huvi ka asja vastu nii suur, kui ta kunagi oli. Aga nagu ma olen juba mitu korda öelnud, ma võtsin ta ja ma ta ka korda teen. Ma ei väsi seda kordamast :D.
Seniks teile paar pähklit puremiseks neile, kes üldse viitsivad vastata :D. Nimelt see kaherealine rulllaager, mis vedava hammaka juures on, nagu iz-idel. Kas selle saab tavalise laagriga asendada? - Laagripoes ei olnud seda olemas, samamoodi oli ka laagriga, mille välimine saale käis küljest ära. See oli ka rullikute peal. Pilte mul nendest pole, kui väga vaja, saab teha.
Seniks hüvasti.
Post Reply