Majandusime võrri karpa ümber

Kõrvalised, kuid HUVITAVAD ja olulised teemad
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Majandusime võrri karpa ümber

Unread post by Sapi-Vana »

See teema on nüüd eelkõige analüütiliselt mõtlevale huumorisoolikat omavale inimesele.

...nii...

Võrri originaalkarburaator uuest peast ilma õhufiltrita maksab Lätis meie rahas tsirka 230 krooni. See on siis 9 latti Eesti rahasse ümber pekstuna. Selle hinna eest müüb seda asja mitu edasimüüjat. Samas ei ole tootjafirmat enam olemas, ongi säilinud üksikud laojääkide edasimüüjad. Kes ka juba kiruvad, et asi otsas nagu vaikselt.

Eestis on võimalik seesama originaalkarbuss tuttuuena ja koos filtriga saada 150 krooni eest. Kusjuures karpa tuleb sel juhul ju Eestisse tuua...

Nalja tipp on muidugi see, et ise sain omale hiljuti uue täiskomplektse karburaatori koos filtri ja gaasitrossiga pudeli koduveini eest.

Mida saab siis öelda moraaliks - majandusloogikat ei ole olemas ja segastel aegadel on pudel alkoholi siiani kõige kõvem valuuta.
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1560
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr »

Ma nüüd ei kujuta ette täpselt palju sa koduveini oled joonud aga kuna sa konkreetseid kohti ei maini kus neid võrri "karpasi" nii odavalt müüakse siis on tegu vist tõesti huumori teemaga.
Ja mida sa siin öelda tahad?
Karburaatorid on Eestis odavamad kui Lätis?
Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?
Sapi-Vana
Tavakasutaja
Posts: 368
Joined: 07. Jul 2010 00:00
Location: Tõrva, Helme
Contact:

Unread post by Sapi-Vana »

No koduveini on läinud sisse muidugi omajagu :)

Aga asja point ongi selles, et kui järgida majandusloogikat, siis iga asi peab minema kallimaks, mida kaugemal seda müüakse ja mida enam on vahendajaid.

Aga mis puudutab võrri karbussi odavust, siis ma ei teagi, mis hinnaga neid asju kusagil Tallinna kandis müüakse, aga meil siin Liivimaal on asjad nii, et Valkas Läti Maxima lähedal on lausa selline pood, kus üks osakond on veneaegsete tsiklijuppide päralt ja seal on võrri karburaator müügis 9,midagi lati eest. Sama hinnaga saab selle asja kätte ka Valka teisest poest, mis on tegelikult miski teenindus ja mis asub peatänavat pidi edasi kärutada Eesti piirist alates üheteistkümnes parempööre alla. 9 latti tahetakse selle asja eest ka Riias (kohta kahjuks ei suuda tuvastada, sest mäletan hästi majade ja puude positsiooni, mitte aadressi... tänavate nimesildid tunduvad Liivimaal haruldased asjad olevat niikuinii). 150 krooni maksab tutikas võrri karbuss Rõngu turul üle nädalavahetuse Habeme käest. Anna tellimus sisse ja saad kätte.

Kui sa ütled, et 230 eeku karburaatori eest on odav, siis ma järeldan, et Eesti soost liigkasuvõtja tahab Tallinnas selle eest saada miski 400 krooni. Kui nii, siis ei ole mingitki majandusimet... Velkam to Liivimaa, brothers!
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2219
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Mina lugesin eelviimasest postist välja:
Eestis on võimalik seesama originaalkarbuss tuttuuena ja koos filtriga saada 150 krooni eest. Kusjuures karpa tuleb sel juhul ju Eestisse tuua...
Kuldne tõde on see, et odavalt müüb see, kes lahti tahab saada. Kui tõesti üks "habemik" turul müüb oma kraami, ei tähenda, et selline see hind ka tegelikult peab olema. Sama asi on ka muude motopoodide ja liigkasuvõtjatega, müüvad, järelikult keegi ostab. Tuleb "süüdistada" noorte motohuvi, et hinnad on nii nagu nad on ja poed heategevust ei tee.

Loomulikult ei räägi me viisakast juurdehindlusest. Kui näiteks Eesti 1. Vabariigi ajal kehtis seadus: "Tehas 10%, hulgimüüja 10% ja jaekauplus 10%" Seega maksimaalne kasum toote kohta oli 30%. Hiljuti ostsin maaletoojalt freese 50% allahindlusega. Ehk siis ta oli kenasti pool otsa keevitanud, et meie turul "normaalne" hind oleks. Inimesed ostavad ja lasevad hinna sinnamaale. Konkurents seda alla ka ei tõmba :?

Baltikumis kipub ettevõtjate rõhk olema korraga kõik ja aidaa, mitte pikalt, natuke ja meeldivalt. Leidub kõiki äärmusi, kuid küllap rasked ajad liugulaskjaid koolitab.

Liigitan selle teema, kui elust ja olust pajatamisse, mida reede õhtul lugeda õllekõrvale ja heietada..
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
Post Reply