Ettepanekuid elektrisüsteemi osas

Mootorrataste mehaanika, elektroonika, hooldus
User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Ettepanekuid elektrisüsteemi osas

Unread post by kondekas »

Tervist, küsimus siis selles et tahaks oma voshodi elektrisüsteemi muuta 6v pealt 12v peale.Põhjus siis selles et tahaks saada tuled korralikumaks ja masinat töökindlamaks. Kas keegi oskab öelda et milline süüde on uuematel voshodidel( 3, 3m ) endal on voshod 2 mis algselt oli kontaktsüütega, kuid paigaldasin sinna mopeedi kontaktivaba süüte, tänu millele on masin tuduvalt töökindlam. Või oskab keegi välja pakkuda mingit paremat süsteemi mis sinna sobiks või annaks kohandada ? :wink:
Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 137
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ »

Pigem osta korralik 6v Osrami pirn ja puhasta klemmid ja ära ja vaata,et latern massi saaks. Ma väga ei usu,et see 12V pirn koos süütesüsteemiga oluliselt paremini valgustaks. Need vene mootorrattad pole mõeldud kottpimedas kihutamiseks. Kui tahad tõesti head valgustust siis pigem teha akuga süsteem voshodile nagu venemaal paljud teevad. Analoogne süsteem on ka idabloki ratastest Pannonial olemas juba tehasest.
Midagi väga rasket selle valgustussüsteemi ringitegemises pole vaja teha.
Ning enne kui unustan,et saavutada head valgus vihku peab olema ka vastav laterna klaas :wink:
User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas »

Jah ega käis peast läbi ka see akuga variant, sest tegelikult on mul sees uued pirnid ja noh enam vähem aga kui suunakad ka külge panna siis jääb tiba lahjaks. Aga millist süsteemi siis venelased kasutavad?
Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.
User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 222
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints »

Alates mingisugusest aastast, mida mina ei tea, on Voshodil ja Minskil 12V generaatorid ja kontaktivaba süüde peal. Ümbertegemine piirdub kõigest vajalike detailide vahetamisega.
Oman mõnda roostes mootorratast.
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 137
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ »

See süsteem näeb ise nii välja,et ühes küljekarbis on aku ja ,et seda oleks võimalik vahelduvvoolupealt laadida on alaldi vahel. Aku enda pealt käivad tuled ja viled aga süüteosa on puhtalt ainult vahelduvoolu pealt.
Ma üritan otsida miski skeemi aga see võib aega võtta.

Analoogne süsteem oli ka Minsk M1M 1955-1957. Pannonial on süütesüsteem ja valgustus eraldi sektsioonideks jagatud ehk käima saab panna ilma akuta,samas tulede jaoks on akut vaja.
Suundade koha pealt ei jääks selline süsteem midagi lahjaks, sest palju sa suundasid vilgutad ma kahtlen,et pidevalt 24 tundi jutti.

Minul on Voshod 3M koos selle 12V süütega aga esituli ei näita suurt paremini kui seda 6V voshodi valgustussüsteemil, visuaalne vahe on vähe märgatav. Vahetamise mugavuselt väga lihtne vaid süütemängu ja juhtmete ringitõstmise vaev aga effektiivsus küll küsitav :roll:
User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas »

Aga kui voolutugevuses märagtavaid erinevusi pole, siis miks üldse uuem süsteem voshodile peale pandi ? usun et mingisugune põhjus pidi ju selleks olema. Mitu watti muidu see 12v generaator toodab?
Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.
mk
Tavakasutaja
Posts: 70
Joined: 22. May 2006 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by mk »

Mina olen paaril korral edukalt kasutanud sellist võtet, et viinud massi eraldi juhtmega tuledeni. Efekt on olnud märgatav.
User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas »

aga esitulel ju tuleb mass juba eraldi juhtmena tulekorpuse küljes olevast needist.
Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.
User avatar
suslik83
Tavakasutaja
Posts: 98
Joined: 20. Dec 2007 01:00
Location: Paide
Contact:

elekter

Unread post by suslik83 »

...juhtmega korpusest tulev mass on ikkagi kaugel akust ja seega võib olla on palju takistavaid tegureid massi "levimisel" akust tuleni.
mõnel rattal on tuli vahest ka nii hästi isoleeritud raamist, et mass vahel katkeb - tule korpus seisab ausõnaga vaid kinnitustes!
...eks need genekad ja el. süsteem ikka parendatakse selle mõttega , et nõudmised on rattale suurenenud - lisanduvad tarbijad, suurenevad võimsused tarbijatel ning kindlasti on ka töökindlus üks argumentidest.

...samas, kui sa tahad midagi parendada, paranda esmalt oma süsteemid tehasest tulnud rattaga samale pulgale. kui see tundub vähene, alusta modifitseerimist!...riknenud elementi võid xenoni ka põlema panna ning ikkagi ei tule sealt sobivat tulemit.
elu ongi mäng!
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

kondekas wrote:aga esitulel ju tuleb mass juba eraldi juhtmena tulekorpuse küljes olevast needist.
Aga kuidas see mass sinna "neeti" saab? Eks ikka läbi hargi laagrite, loksuvate tulekorpuse poltide jne. Palju erinevaid metallpindu, mis on omaette takistid. Mõeldi eraldi massi all otse aku "-" kleemmilt juhtme vedamist tuleni.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas »

No aga kahjuks minu voshodil ei ole akut, kus ma ta sellisel juhul peaksin vedama et oleks võimalik tõhus?

Ma arvan et elektrisüsteem on põhimõtteliselt tehasega samal pulgal, samas on ka mingil määral soov kasutada 12v pirne elektrisüsteemis mida natuke lihtsam hankida kui 6v :wink:
Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.
User avatar
Nobody
Admin
Posts: 2213
Joined: 04. Oct 2003 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by Nobody »

Jäi tõesti silmamata, et tegu voshodiga. Mõne mootoripoldi alla seljuhul.
Auto võib olla, tsikkel peab olema.
User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas »

Okei eks ma proovin siis seda nippi ka teha. Aga ega keegi juhuslikult ei tea mis võiks poes maksta uus süütesüsteem 12 v ?
Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.
habemik
Tavakasutaja
Posts: 52
Joined: 02. Jan 2009 01:00
Location: Põlva / Tartu
Contact:

Unread post by habemik »

Endal sai umbes aasta tagasi samuti 12V vastu vahetatud. Siis oli Põlva motopoes voshodi 12V genekas üle 900 krooni, kommutaator 400 krooni ja süütepool oli vist 200 krooni kanti.
User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas »

Aga kuidas muidu süsteem on peale vahetust? kas on parem kui enne ?
Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.
habemik
Tavakasutaja
Posts: 52
Joined: 02. Jan 2009 01:00
Location: Põlva / Tartu
Contact:

Unread post by habemik »

Minul ei ole peale vahetust mingisugust probleemi olnud. Käivitub esimesest, teisest löögist ja sädet on alati piisavalt. Nii nagu ta alguses sai paika pandud nii on ta ka jäänud. Ei ole hetkeseisuga midagi pidanud sättima.
User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas »

Aga milline süsteem sul enne peal oli? kas sellega oli tunduvalt rohkem probleeme?
Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.
habemik
Tavakasutaja
Posts: 52
Joined: 02. Jan 2009 01:00
Location: Põlva / Tartu
Contact:

Unread post by habemik »

Peal oli kontaktidega süüde... aga kontaktidega ma teda tööle ei saanudki :)
Kuid kui uskuda vanemate spetsialistide juttu siis elektronsüüde on kontaktsüütest kõvasti parem ja ustavam.
User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas »

Jah sellessuhtes nõustun täielikult, sest mul oli enne kontaktsüüde peal, mis sai vahetatud välja elektronsüüte vastu ( 6v ) ja töökindlus on palju parem ning süüde ei lähe paigast ära pidevalt. Nüüd olen pigem selle valiku ees et kas see vahetada 12v süüte vastu või pole see väga mõtekas. :?
Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.
MAZ
Tavakasutaja
Posts: 137
Joined: 22. Oct 2006 00:00
Location: Elva
Contact:

Unread post by MAZ »

Mul on kontakt ja elektronsüütega erinevaid kogemusi.
Kui jah on tegu igapäeva sõiduks tarbitava mootorrattaga siis tõesti on parem see elektron süüde. Kontakt süüdet ei tasuks ka päris maha teha,
kuigi viimane nõuab natuke rohkem hooldamist ja kogemusi ning kannatlikkust sellega ümber käimisel. Aga olen ka seda kohanud,mõlema süütemängu puhul,kus tuleb tõdeda,et asi on lihtsalt praak toode.

Süüte paigast minemine kontakt süütega viitab sellele,et väntvõlli laagrid hakkavad ära kuluma või oma kasutus välba lõppu jõudmas.
User avatar
kondekas
Tavakasutaja
Posts: 90
Joined: 31. Mar 2007 00:00
Location: Tallinn
Contact:

Unread post by kondekas »

Nojah, iseenesest enne elektronsüüte paigaldamist sai mootorile kap-remont ka tehtud, vb oli tõesti viga väntvõlli laagrites, ei tea. Iseenesest tegin pärnigu ka kloostrimetsa motopoodi ning sain teada vastavata asjade hinnad:

Generaatori hind on 56.90eur
Kommutaatori hind on 18.50eur
Süütepooli hind on 16.70eur

Ehk on kellegil veel huvi sama asja vastu, siis teada vähemalt mis asi maksma läheb :wink:
Mida tasub omada, selle nimel tasub ka tööd teha.
Maidor
Posts: 8
Joined: 25. Jan 2011 01:00

Unread post by Maidor »

Mul peaks isegi alles veel olema elektronsüüde 12v voshodile. Tõesti on see muretum, sest kontati kulumisel muutu ka süüte asend.
Post Reply