Teine 638(639)

Liikmete rattad ja tegemised.
Lugemiseks registreeru kasutajaks.
Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Re: Teine 638(639)

Unread post by hmm » 11. Apr 2018 14:13

Ilmad on ilusad jah... ning K58 saab parajas koguses sõidutunde nautida nii kaua, kui jawa nurgas seisab.
Vahepeal sai tal akut laetud... Aga egas midagi.. ootame paaki edasti siis. :roll:


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 11. Apr 2018 14:40

hmm wrote:
11. Apr 2018 14:13
Ilmad on ilusad jah... ning K58 saab parajas koguses sõidutunde nautida nii kaua, kui jawa nurgas seisab.
Vahepeal sai tal akut laetud... Aga egas midagi.. ootame paaki edasti siis. :roll:
Sain ikka täna keemia lõpuks kätte ja viin täna meistrile ära. Paak iseenesest krundi all ja teise kraani jaoks keere ka külge keevitatud. Paha lugu ainult see, et korgikrae asendi muutmine ära jäi - nimelt ütles meister, et paagi terasplekk nii õhuke, et krae tagasikeevitamine võtaks kogu paagipealse lokkima. :(
Näis, kaua tal möksimise-värvimisega läheb.



v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 17. Apr 2018 19:08

Paak käes, väljast värvitud, seest möksitud, kahe keermega. Saaks selle nüüd veel Viljandist Tartusse ksf Hmm kätte, kelle käte all eelmisel sügisel kõik pisivead korda said...



v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 24. Apr 2018 12:25

Uus paak peal:
Jawauuepaagiga.jpg



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 24. Apr 2018 13:22

Uus paak peale asetatud :wink: Panin ka aku laadima, on teine seisnud mitu kuud.
Uued küünlad ka peal (BR7HS), et välistada nende jamasid.
Eelnevalt oli peal B8HS küünlad, kuid üks sai füüsiliselt viga (piipu minev metallist küünlaühendus murdus keraamika juurest...), kui küünlapiip oli liiga pikk ning paak toetus piibule. Piip ei andnud järgi aga küünla metallist osa küll.
Sai siis sõidetud natuke aega vanade uute PAL super N8 küünaldega, mis peaksid olema siis JAWA originaalid ja selle järgi: http://www.jawaczownersclub.co.uk/technical_advice8.htm õiged küünlad normaalsele väilstemperatuurile. Seal toodud vastetele sai ka need BR7HS küünlad hangitud Tartu motohoovist.
Seda mootorit ei ole nii tugevalt forseeritud, et peaks aste külmemad panema. Jah keset suve, kui kraadid sinna 25 kanti lähevad, võiks B8HS küünla peale ehk mõelda.
Lisaks saan katsetada ka iridium küünlaid, sest oma vanale K58-le sai ka need hangitud - denso IWF20, mille NGK vaste on B6HS (need jäävad natuke kuumaks suvel JAWALE)
http://www.sparkplug-crossreference.com ... O_PN/IWF20
Jawal võiks olla pigem IWF22 küünlad.
Kui palju nüüd see iridium vs tavaline küünal asja paremaks/halvemaks teeb vot täpselt ei tea, kui sõitnud pole. Igatahes K58 ona ülipisikese võimsuse juures oli iridiumiga sõitmisel masinas natuke rohkem rammu - sellest siis hiljem minu teemas.

Aga lähiajal keskendun siis küttesegu õigsusele, käigukasti tööle (uus siduritross) ning kütusekraanide pidavusele...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 24. Apr 2018 20:43

Tänane pilt:
Jawauus1.jpg



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 24. Apr 2018 22:59

Jah sain natuke sõidetud.
Kõigepealt sai siis punapeale tankuriga kütust toodud 8 )
20180424_K58_Jawale_kytust_toomas.jpg
Mis siis tehtud:
1. kaks kraani paagile pandud.
20180424_172438.jpg
2. Väike sissesõit ja kontroll
Kütus paaki suhtega 1:30/35 kanti... 10L. Masin töötas enam vähem, kuigi vajaks ehk karburaatori sättimist. Pütid töötavad erinevalt ja sõidust tulles kinnitavad ka küünlad seda. Seda probleemi karpa sättimisega ei lahenda vaid peab silindritest/karterist puudujääki otsima. Küünaldes viga ei ole, sest need on uued ja ka eelnevad on sarnast nägu näidanud. Veel võib veaks olla süütesüsteemis, kuid natuke kahtlen, juhtmed uued, VAPE peal... samas võin ju proovida ümbertõsta küünlajuhtmeid (ta annab korraga mõlemale pütile sädet) :roll: kui viga üle ei koli silindrite vahel, siis süütes probleeme pole.
Vasak silinder - parem silinder
20180424_Jawa_Kyyblad.jpg
Natuke teeb mõtlikuks plögane esiosa, mis kaldub "vaesema seguga" silindri poole.
Parem silinder - vasak silinder
20180424_Jawa_silindresine.jpg
Kipun vist mingi hetk need silindrid korraks maha võtma ja inspekteerida silindrialuseid... Hetkel tegin sealse elu puhtaks, sõidan natuke ja eks siis ole näha mis paistma hakkab

Mis on hea - käigud lülituvad suhteliselt sujuvalt, ei ragista seal midagi. Masin sõidab minu "raskuse" juures erksalt. Samas ei ole ka kohe millegagi võrrelda.

3. kõhualt käis korraks jõnks (igasugused lollid mõtted, mis algasid simmerist...) läbi, kui sidurikaane alt tilkus õli... kontrollimisel selgus, et tegu oli seismajäänud kütuse seguga, kus oli bensiin aurustunud. Nimetl jookselb käigukasti pealt vedelik ära just siduri veohammaka kaudu. Ning jääb sinna ka seisma ja mustust koguma.
Nüüd kõik puhastatud ja loodan, et bensiinikraanid peavad, et sealt enam midagi ei tilguks.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 20. Jun 2018 08:34

Ei raatsind jagamata jätta:
Jawauus.jpg
Jawauus2.jpg



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 20. Jun 2018 11:56

Just.
Kui täna õhtul on ilus ilm, siis võtan parema kaamera kaasa ja sõidan päikest otsima ning ilusamaid pilte tegema.

Mis siis vahepeal juhtunud on.
1. Sai selle masinaga korraks ka Pangodi-Vissi teel Kammeri asulas 90 kraadises kurvis "vaesemehe asfladil" teelt välja sõidetud esiosaga risti teekraavi. Sattusin siis ~50 km/h risttee keskel olevale kiviklibule, hark risti, loha ja välja ta läks... Õnneks suuri purustusi ei tulnud ja ise jäin terveks ning ka varustuses pole märkimisväärseid kahjustusi. Enda terveks jäämisel mängis rolli korralik varustus mis oli seljas - mitte kodus. Algne plaan oli, et lähen lühikestes pükstes ja tossudes, sest ilm oli ju palav, kuid midagi peksis kuklasse.... Masina vigastused olid sellised, et mõningase nokitsemisega ja külameeste abiga sai rattaga Tartu tagasi sõidetud~20km 70-90km/h kiirusel .
Vead olid:
- Esiamordi torud paindusid kõveraks - painutati Motoman OÜ-s sirgeks 30€ toru. 60€ kokku - töö hea ja ei pidanud amorte juppideks kitkuma.
- Esiratas, kas siis oli juba kõver või läks sellest löögist natuke kõveraks - sirgendamisel tuli värvi alt välja pragu. See paistis vana vigastus olevat, sest oli ka teisi vanu märke näha, et seal on midag toimetatud. Pragu keevitati kinni ja nõks valu ka peale 30€ eest. Seejärel velg koos esitulega puhastusse ja värvimisse. Värv ei olnud veljel valge vaid nõks hallikas valge. Pritsiga puhtaks ja värv selga 45€ kokku. Lisaks veel uus lohv ja tasakaalustamine 28€ eest Motohoovis.
- esimene porikas muljutud - saan korralikuma, praegu vana all ja toksisin selle sirgemaks.
- vasak esimene suunatule klaas mõrane - seda otsin veel
- lenksu piiraja paindus läbi - toksisin sirgemaks. Põhjus miks läbi paindus oli selles, et traaversite oma vahelist kaugust on pikendatud ja alumise traaversi piiraja nukid puutuvad õrnalt raamil oleva keelega. Kuna keel on nurgaga allapoole, siis traaversi nukkide ja keele ülemise ühenduskeevise vahel on +3-4mm lisa. Seega muutub ka painutamise jõuõlg keele kahjuks (traaversi nukit toetuvad õrnal keele alumise otsa juures). Kuna ma traaverseid lahti ei võtnud, siis ei tea veel miks on puksidega neid pikendatud ja kas raami sees oleva torul on piisav keere ülemise fikseerimise mutrile või on taotluslikult soovitud, et keskmine mutter oleks toru liite juures. Igatahes tavalistes tingimustes on asi ok aga kriitilistes olukordades paindub keeramisel esikahvel liiga läbi ja läheb liiga risti raamiga.
- tule korpusel kriimustused - tuli pahteldatud ja värvitud punaseks. 25€. Lisaks vahetatud märgutule 3,3V LEDid 12V mahedama valgustusega ledide vastu - sest juhtmepuntra lahti harutamisel murdusid mõned LEDide jalad nii, et tagasi ei saanud joota.
- vasak peegel muljutud - eks püüab prandada
- Veljele rehv peale, uus siselohv ja tasakaalustamine 28€
Seega rahalised kahjud jäid nõks alla 200€. Suurem jama oli selles, et aega kulus ~1 kuu ilusat sõiduilma.

2. kuna ratas seisis, siis sai lahti harutatud ka karburaatori sisselaske kollektor. Seal puudus tihend ja oli paigatud mingisuguse silikooni taolise asjaga. Tunne oli, et see polnud enam nii tihe. Tegin 0,4mm tihendipapist uue tihendi, mõlemalt poolt tihendimastiksiga (reinzosil) kokku ja kinni tagasi. Eks tulemus näita, kas asi ka paranes. Probleem oli selles, et küttesegu rikkus oli silindrites erinev, mis ka eelnevatelt piltdelt näha.

3. Sai pandud siis ühendatud korralikult kaks kütusekraani karburaatoriga...

4. Siduri lahutamine sai korda. Nüüd ei ragise käikude sisseminemine ja töötab ilusti, sujuvalt.

Mis veel muret valmistab:
1. Parema summuti resonaatori otstest ikka pihkub gaase, kuigi sai tihendid pandud. Eks tihendab siis lisamaterjaliga uuesti.
2. Piduritule lüliti ei tööta iga kord korralikult ja jätab piduritule aktiveerituks, kui jalapidurit vajutada. Kui seda jalapidurit toksida siis mingi hetk vabastab lülitikontaktid. Püüdsin määrida trosse ja lüliti liikuvaid osi, et mehhaniline liikumine oleks sujuvam aga eks peab veel vaeva nägema...
3. Kuna karburaator käis maas ja sai tihendatud ühendusi, siis vajab seadistamsit küttesegu. Tööle läheb iga kord esimesest löögist, kui väilstemp on 20 juures. Töötab ka nagu ühtlasemalt aga...
4. Esipiduri süsteem vajab veel paremat reguleerimist (seibidega kauguste reguleerimine) - ketta vabam liikumine klotside vahel.
5. Käigukasti 2-3 käigu hammasrataste omavaheline töö - kuidagi vigiseb töötamisel. 1 ja 4 käik on vaiksed. Käigukasti sisemusse ei ole plaani kaevuda lähikuudel.
6. Esiamordid on kuidagi pehmed e. linnakiirusel hakkab osa hüplema natuke mitte tasasel teel. Ehk siis esiamort võiks olla kangem.

Mini hetk panen siia postitusse ka pildid.

Aga masin ise on juba väga OK ja lahe. Need pisikesed vead on ehitamise kaasnähtus ning üldpilti ei morjenda.
Linnas pilku püüab ning on suhteliselt kindel sõiduriist, et ka pikemaid otsi ette võtta.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 22. Jun 2018 09:45

Üle eilne ja eilne sõit (tugeva külgtuulega ~100km ~8l kütust, eile siis vihma ja tuulega 162km) oli suures osas rahuldav. Keha hakkab ka harjuma jawa mootori vibraga... mis pole nüüd nii tugev, kui 125sel.
Masin töötab ühtlaselt, ehk siis silindrite töö on sama, küünalde värv ühesugune. Kuigi võiks natuke norida vasaku silindri läbipuhumist, mis avaldub küünla elektroodi keraamika värvi ebaühtluses... Aga küünlad on ilusad pruunikad.
Küttesegu hetkel ~1:35 kanti.

Käigukast tahab ikka lahtivõtmist, sest hingele teeb natuke valu 2-3 käigu kõva vigisemine, kui jõud taga. Gaasi maha lastes vigin kaob. Vigina heli tuleb ketihammaka poolsest osast, mitte sidurikambrist.

Midagi peab amortidega ette võtma, sest masin hüpleb 20-60km/h kiiruse juures. Eriti jama on vibra esihargis. Kui on natuke konarlikum asfalttee + ka tuul, siis peab süda päris kalk olema, et üle 90 sõita.

just praegu võrdlesin kahte pilti vt nõks üleval pool eelnevad postitused rattast samas asendis:
24.aprillil (enne ülekale käimist) vs Pärast ratta korrastamist

Märkasin, et amortide ülemiste torude läbiviik ülemisest prillist on erinev... teadjamatele - kui palju peab siis amordi torud ülemisest prillist läbi olema.
Praegu panin n.ö. murti randi juurde. Enne oli veel rohkem läbi pandud e. 2x murti ranti...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 22. Jun 2018 12:04

Arvan, et amordiprobleemi põhjuseks ongi see. Originaalis on amort ülemise prilli all kinni ja sarnaselt olid tehtud ka CNC-alu prillid aga kui kokkuladudes tekkis too keti raami/kiige vastu käimise probleem siis otsustasime Notsuga ratta madalamaks lasta ning ülemised prillid freesiti üle nii, et amort sealt läbi tuleks. Notsu pani amordid paika nn jooksu järgi. Kui seda muutsid siis ongi põhjus käes, mis ei tähenda, et ei peaks paksemat õli sisse panema.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 26. Jun 2018 13:40

Lasin esimesed amordid madalamaks. Eks natuke tummisemaks läks aga hüpleb ikka.
Summuti tihendasin ka ära ja täna sõites tundub, et peab...
Tagatule pirn vahetatud. Piduritule keskne lüliti hakkas ka nüüd sujuvalt tööle - sai teist WD40-ga ujutatud, et jalapiduritross sujuvamalt lülitis toimetaks.

hinges ikkagi kripeldab see käigukasti hääl ja olen siin juba mitmes teemas seda tõstatanud. Eks peale ülevaatust tuleb see kaevamine ette võtta.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

vaalo
Tavakasutaja
Posts: 328
Joined: 13. Dec 2004 01:00
Location: Tallinn

Unread post by vaalo » 27. Jun 2018 02:57

hmm wrote:
26. Jun 2018 13:40
hinges ikkagi kripeldab see käigukasti hääl...
Sirgete hammastega kastist on natuke palju oodata töötamisel mingit erilist vaikust, enda 559-l ulub just kolmas käik kõige rohkem. Neljas käik on sisuliselt otseülekanne ja seega vaiksem (ülejäänud hammakad pöörlevad kaasa ilma erilise koormuseta). Esimese ja teisega on jällegi muud mürad suuremad ning käigukasti hääl ei kostu eriti läbi :D



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 27. Jun 2018 10:20

Pöördun väikese murega, et ehk on siin mõni lahke isik, kes saaks laenata korraks töökorras külgkorvi selle samale Jawa raamile 638. Asukoht ei oma mandri piires suurt tähtsust, kuid ideaalne, kui seda saaks Tartus - Rakveres. Vajadusel sõidan Võru - Pärnu - Haapsalu - Tallinn - Narva. Loomulikult tean, et selle külgekruvimine on mõnus aeg ja vaev, kuid eks sellest saame ka üle ning ega laenaja kuivale jää.
Laenamise põhjus on lihtne - vaja ülevaatus teha ja jawa enda passis on märge külgkorv... külgkorv ise on pulkadeks ja lähima kuu või kahe+ jooksul kahjuks kokku ei saa.
Ülevaatajad soovivad tervet komplekti.
Jawa ise on tehniliselt OK (njah,v.a. need asjad millele siin viidanud olen) ja seda ka ülevaataja silmade ning kontrolli läbi aga jäi vormistamata, sest külgkorvi polnud juures. Ülevaatajad ei ole vaimustuses teha ametlikult erandeid... ja mina neile seda ette ei heida, lisa hüvesid ka ei paku, et nad meelt muudaksid.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 02. Jul 2018 14:28

received_2055043547903700.jpeg
received_2055043547903700.jpeg (122.34 KiB) Viewed 2347 times
Kehtiva TÜV-iga Jawa. Tänud ksf hmm-ile!



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Jul 2018 00:11

Hea, et tehtud sai 8 )
Aga kuna käigukast kriipis hinge, võtsin südame rindu ja hakkasin patoloogiks.
Kõigepealt mootor maha. Süütele märgid peale.
20180702_Jawa_mootor_maha.jpg
Seejärel asjandus puhtaks. Oli teine ikka õline, sest ketihammaka alt immitses õli...
20180702_Mootor_puhaks.jpg
Seejärel silindrid maha. Need oli suhteliselt ilusad, kohviprunid. Vasak silinder tahaks ehk natuke paremat läbipuhumist aga üldjuhul on see suht ok ka praegu.
20180702_Jawa_silindrid.jpg
Nüüd sidurikoda lahti ja sealt juba paistis natuke jama. Nimelt oli õli sees väga palju alumiinium puru. Märgata oli, et kett on nühkinud ennast vastu kareterit. Minu teada peaks all olema ketipinguti - seda seal pole.... Mootorit on hea lahti võtta, kui töövahendid olemas.
20180702_Jawa_sidurikaan_maas.jpg
Alt märkasin ka, et spidomeetri tigu on tugevalt kahjustatud...
20180702_Sidurikoda_puhtaks3.jpg
Järgmiseks karter pooleks ja sealt avanes veel nukram pilt. Alumise võlli otsas olev nõellaager on jehhat teinud, ehk siis kõik rullikud pulbriks käigukasti põhjas, laagripesa kajustatud ning alumine võll kasutuskõlbmatu. Seda vaja korralikku uut.
20180702_Jawa_geearbox___.jpg
Need laagrid on siis läinud:
20180702_laagrid0.jpg
Seega nüüd vaja hankida tihendikomplekt. nõellaager F82605 ja otsalaager BK1612, spidomeetri tigu ja käigukasti alumine võll. Lisaks vajab parandamist alumise võlli otsalaagri pesa. Kindlsti peaks hankima ka siduriketi pinguti.
Ehk siis, kui kellegil on pakkuda siis laske hea tulla.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

vx800
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 19. Dec 2004 01:00
Location: tallinn-rapla

Unread post by vx800 » 03. Jul 2018 09:47

Sellist asja nagu siduriketi pinguti pole Jawadel kunagi olnud. Kõik on ise aretatud tavaliselt tehakse neid zigulli mootori keti leevendajatest.You tube on täis erinevaid varjante. Tehas nägi ette keti vahetust teatud läbisõidul. Eks ta üks nõrk koht ole kulund kett hakkab jõnksutama ja nagu siingi vastu karterit käima. Abivahendid on tõesti head täpselt Jawale tehtud nendega on lust tööd teha.



vx800
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 19. Dec 2004 01:00
Location: tallinn-rapla

Unread post by vx800 » 03. Jul 2018 10:02

Vaatasin hoolikamalt pilte ja tundub, et seal on kunagi mingi keti pinguti aretus olnud kuna karteris on kaks lisa auku poltidega suletud. Neid auke saad kasutada kui ise teed.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Jul 2018 13:23

Mul on selline vidin kuskilt silma jäänud ja seostasin nende kahe mutriga ka... :roll:
Samas on kett käinud vastu kareri seinasid ning natuke annab teda sidurihammaka pealt väljapoole tõmmata ~2mm e. mõne(kümne) tuhande km pärast võiks sidurisüsteemi uue vastu vahetada.
Nagu näha on masinal peal 634 sidur - mitte 638 oma.
spidomeetriteo (15 hammast diameeter 15mm) juba sain 8.- Tartus turul olevas jalgratta/jne poest. Õnneks on nii, et sidurikambrile pääseb lihtsalt ligi ka mootorit mahavõtmata, seega seal saab asjatada ka hiljem.
Kahjuks polnud neil tihendikomplekti aga selle saan ka täna.
Võtsin uue siduritrossi igaks juhuks, sest eelmisel tuli otsast mõni kiud lahti ja lihtsalt raskem on seda tagasi panna.

Hetkel otsin mõned reg. seibid ka. Läheb vaja 14x20@0,1; 0,3; 0,5mm ja 17x24@0,1; 0,3, 05mm.

Püüdsin sellel lehel (https://www.jawaparts.com/Gears-Transmi ... _153_2.htm) võrrelda neid alumisi võlle. Kuna silm pikkuse mõõtu ei tuvasta, siis ainuke, mis silm vahet tegi oli spidomeetri hammaka paksuse vahe...
Seal võib veel vahe olla selles, et 634 oli pronkspuksidel aga 638 nõellaagritel... kas ka võlli selle osa läbimõõdus on erinevusi vot ei näe...

634 ja 638 peavõll on ühesugused, seega hammakad ja nende ühendused peaksid klappima.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

vx800
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 19. Dec 2004 01:00
Location: tallinn-rapla

Unread post by vx800 » 03. Jul 2018 14:45

634 ja 638 erinevus on tõesti ainult laagri tööpindades . 638sa võll on tööpindadest paksem. Kui kasutad sama kasti edasi siis pead sisse panema täpselt sama lühikese võlli. Nimel on 638sal kahte tüüpi kaste aeglane ehk vanem ja kiire kast. Vastavalt 12 ja 13 hammast. Need hammasrattad peavad kahel võllil klappima muidu on kaputt. 638sa sidur on paras ikaldus sellepärast panigi tehas juba uutele 634ja siduri.Seibe ei saa lambist tellida ennem laod karteri ilma vändata kokku alles siis saad teada milliseid on vaja ja lased treialil teha. Karterid käivad kokku silikooniga mitte ei topi sinna komplektides olevat tihendit.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Jul 2018 15:10

Karter ongi plaanis silikooniga kokku panna - tihendid siis silindri ja karburaatori kollektori alla. Need võiks ju ka ise teha aga...
Seibid on nii, et neid saab alati lambist tellida - kas vaja läheb on iseasi 8 ) parem, kui on varudes olemas, kui oodata... Samas soovitatakse terasseibe, mitte pehmemast materjalist seibe.
Eks pean selle vända ikka välja pressima jah... loll loodab alati, et saab lihtsamini :|

Mul jääb natuke arusaamatuks su võlli jutt.
vx800 wrote:
03. Jul 2018 14:45
634 ja 638 erinevus on tõesti ainult laagri tööpindades . 638sa võll on tööpindadest paksem.
Kas sa mõtled laagri/puksi kohtasid? ehk oskad mõõte öelda?
Igatahes laagrite sisemõõdud on otsalaager (BK1612): 16 mm ja siduripoolne (F-82605) 15mm
vx800 wrote:
03. Jul 2018 14:45
Kui kasutad sama kasti edasi siis pead sisse panema täpselt sama lühikese võlli.
Kas võllide pikkused on erinevad või mõtled siin spidomeetriteo otsa?
vx800 wrote:
03. Jul 2018 14:45
Nimel on 638sal kahte tüüpi kaste aeglane ehk vanem ja kiire kast. Vastavalt 12 ja 13 hammast. Need hammasrattad peavad kahel võllil klappima muidu on kaputt.
Kas siin räägid otsa hammakast, mis ühtib ketiveo võlli hammakaga?


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
User avatar
madeinussr
Moderaator
Posts: 1692
Joined: 13. Jan 2006 01:00
Location: Kesk-Eestist pooliku Planeta Spordiga

Unread post by madeinussr » 03. Jul 2018 16:19

Kas see mootor oli mingi kõvema tegija poolt tuunitud ja remonditud?
Palju peale remonti läbisõit on?
Mis on mootori lagunemise juurpõhjused?


Mina sõidan oma vanade motikatega. Kas sina ka?

vx800
Tavakasutaja
Posts: 31
Joined: 19. Dec 2004 01:00
Location: tallinn-rapla

Unread post by vx800 » 03. Jul 2018 16:30

Jutt käib siis just alumisest ehk lühikesestvõllist. Kõik on lihtne sellise nagu välja võtsid paned ka tagasi. 634ja võllil on laagri tööpindadel õli sooned 638sa omal neid pole.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 03. Jul 2018 17:06

Remontis kes remontis... eelpool on vist mainitud ka, kuid juhtub kõigil.
Läbisõit... mina sõitsin sellega kuskil ~600km. eelnevalt loen välja, et "sissesõit on tehtud"

Kus juures ei oskagi kohe juurpõhjust välja tuua, kuid sümptomid on pataloogiliselt pildil näha. Peamine kurjajuur on käigukasti sekundaarvõlli otsalaagri BK1612 lagunemine - miks ei oska täpselt öelda.
Samas on sellel laagril väljaspool näga tugevat kuumenemise jälgi - need võivad olla tekkinud juba siis, kui rullikud on pulbriks muutunud.
Mingil põhjusel oli laagri ja stopperseibi vahel paksem reguleerimisseib... ehk siis otsalaager oli tugevalt seespool.
Teine sümptom on spidomeetriteo tugev kulumine, mis võib olla ka kaasnev tagajärg,
Seega tõenäoline on, et natuke on mööda pandud võlli pikilõtku jätmisega või kokkuladumisel on mõni nõel välja kukkunud... sest ostalaager oli lahtiste rullide peal (nii väidab internett, kui selle laagri tähised sisse lüüa).

Edit: Täna märkasin seda, et spidomeetriteo poolese osas puudus INA F-82605 laagril lukustusseib (näha ka viimasel pildil, et laager liiga väljas) ja see on lubanud laagril ning võllil liikuda sidurikoja poole päris palju. See aga oma korda võis tingida selle, et võll liikus otsalaagrist liiga välja ning laagri rullid tulid oma pesast lahti... Laager ju n.ö. lahtiste rullidega.

Edit2: Lihtsalt infoks, et väntvõlli genekapoolsel laagril oli kindluse mõttes jäetud genekapoole kummikate alles e. tegu oli olnud kinnise laagriga ja väntvõlli poolt kate eemaldatud. Mõte on ju hea kui laagri ja simmeri vahele midagi ei pääse e. suletakse ka sinna ruumi viiv õlituskanal.... Kuid kuna originaali on insenerid näinud laagri õlituse ja JAHUTUSE jaoks vastavad kanalid (ühelepoole ja teisele poole laagrit, kus siis kolb üles-allaliikudes tõmbab/surub küttesegu läbi laagri. Nüüd kui jätta laagrile kate peale, siis laager saab oma õlituse osaliselt kätte küll aga karteri poolelt, aga kuna laager on suhteliselt paks, siis õli ei JAHUTA laagrit.... Nüüd kui kolb küttesegu alla surub, siis kattega laagri ja väntvõlli simmerivahel on "suletud ruum" kus tekib liiga suur surve, mida kaelustihend ei pruugi kinni hoida. Siis laseb tihend popsti selle geneka poole välja ja pikapeale deformeerub ise ka. Lisaks kolvi ülesliikumisel tekib seal vaakum, kust imeb popsti ka lisaõhku...
Siin võib peituda ka põhjus, miks parempoolsel silindril on küttesegu olnud natuke vaesem... ning kolb seeläbi "puhtam", lisaks ei töötanud see silinder ka väga ühtlaselt...

Seega kinnist ja ka osalist kinnist laagrit genekapoole jätta ei ole soovitav...

Kuid veelkord, ma ise süüdlast ei otsi, sest igal tegijal juhtub ning "garantiiaja elas ju üle"
Ma ise veel ei ole mõõtnud, et kas käigukasti plaat on sirge, kas kahvlite võll on sirge jne... ka need võivad tekitada sarnase jama hoides sakundaarvõlli pingul.

Nüüd, mis siduriketti puutub, siis "meister" oleks võinud uued asjad sisse laduda küll aga ma ei tea tellimust.
Üks asi häiris veel mootori töös - mingi plõksimine silindrites... võib olla on süüde liiga varajane, et tekiv väike detonatsioon aga mine tea.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 04. Jul 2018 14:19

Kriban siia enda jaoks logi, mida läheb vaja, et mootor uuesti korda saaks:
1. Nüüd kogu käigukasti sisu uus.[/b] Vana sisu saadaval.
2. 2. sidurikett - praegune tundub olema juba veninud... Sain 10€ uue.
3. spidomeetritigu - juba sain 8€ Tartust, turul olevast jalgrattapoest
4. F-82605 Nõellaager (nt INA HN (15x22x12)).
5. BK-1612 ühest ostsast kinnine nõellaager (INA BN (16x22x12)). sai uus
6. stopperseibid:
- 2x välismõõduga 22mm - käigukasti alumise võlli laagrite fikseerimsieks
- Väntvõlli siduri poolse kaelustihendit fikseerimsieks 62mm - saab kasutada vanu, kuid neid on kehv panna ja võtta..
- Väntvõlli genekapoolse laagri fikseerimiseks 52mm - - saab kasutada vanu, kuid neid on kehv panna ja võtta.. need, mis pandud on keberniitkuubis kasutaja sõbralikud :evil: seibi kokkusurumiseks on n.ö. konksud, mitte augud ja vastav tang lihtsalt libiseb sealt üle...
7. Tihendid: sain Tartust iuanast...
- Väntvõlli genekapoolne kaelustihend (25x52x7) - profülaktika mõttes vahetusse. Laagrid tunduvad väga head olema.
- Spidomeetriteo kaelustihend (8x16x7) - praegune natuke defomreerunud ja kui juba siis paneme uue.
- Silindrite alune tihend
- karburaatori kollektroi alune tihend
8. Reguleerimisseibid sisemõõduga 14x20@0,1; 0,3; 0,5mm ja 17x24@0,1; 0,3, 05mm - eks näis palju neid vaja... mingisugused on olemas, kuid eks soetab juurde
9. laagripesa taastamsieks keemiline metall - juba olemas, sai seda wurthist 11€ pulk.
10. Siduritross - juba sain 9€ mitu korda on trossi lahti võetud ning otsast on kiud lahti... lihtsam on uus tross osta, kui vana kohendada...

Lisaks kuluvahendid:
Käigukastiõli - see juba olemas.
brakecleanerit ~1 purk 2,5€
Paintremover...
tihendimastiks... Reinzosil, Soetab ühe tuubi juurde

rooste eemaldamine silindri tikkpoltidelt ning profülaktika mõttes võõpan kuumuskindla värviga mustaks, et enam ei roostetaks...

Ehk läheb kellegil vaja 638 raamatut ja ei viitsi googeldada, siis siin on ta saadaval, ise püüan järgida seal kirjapandud tarkusi:
https://www.manualslib.com/manual/80555 ... roduct-638

Inglise keelne [url:http://www.jawamotorcycles.co.uk/350%20manual.pdf]JAWA 350 workshop manual[/url]

Lisaks millegipärast meeldib selle tegelase reguleerimine:
https://www.youtube.com/watch?v=CnMWGATAer8
lisaks ka selle tegelase tegemine tundub OK:
https://youtu.be/LIkBAljx644
Last edited by hmm on 07. Sep 2018 13:12, edited 4 times in total.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 767
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 05. Jul 2018 10:49

Reguleerimisel ole nende seibidega ettevaatlik. Paisumiseks jäta mingi lõtk ka ikka. Kui liiga täpseks reguleerid ei taha käigud hästi sisse ega välja tulla. Kindlasti kontrolli üle ka kahvlite juhthtpulk, et see ei oleks kõver, sest siis ei taha ka käigud hästi sisse minna.
Kahvlitel kontrolli üle veel need needitud juhtpuksid, sest need kipuvad lahti tulema. Siis on sul jälle üks lõtk juures. Kõige parem oleks plekkkahvlid asendada valukahvlitega- töökindlamad.



roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 767
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 05. Jul 2018 10:53

Kui tahad on mul pakkuda ka originaal 638 sidurit, kuigi 634 oma on hooldevabam.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 05. Jul 2018 11:11

Juhtpuksid paistavad olema OK, kuid kindlasti teostan kõikide detailide kontrolli ja vähima kahtluse korral asendame. Lõtkude jätmistest olen teadlik.
638 sidurit ei soovi, olemas korralik 634 oma ja see ka peal.
Otsin kägikasti alumist võlli - seda võib kindlasti pakkuda. Eks pühapäeval teen kasti ka uuesti lahti, siis saan ka täpsema pildi võllist siia laadida.
Praegu on mootor uuesti komplekteeritud, et transpordil mingi vidin kaduma ei läheks. Kasti ise hakkan kokkuladuma alles pärast 14.juulit.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 11. Jul 2018 19:43

Jawa 350 Cafe Racer:
Jawa 350 Cafe Racer.jpg
Jawa 350 Cafe Racer2.jpg
Jawa 350 Cafe Racer2.jpg (21.9 KiB) Viewed 2001 times



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 17. Jul 2018 01:03

cafekas tundub huvitav...

Aga nüüd võtsin siis käigukastist võlli välja ning vaja sellist:
20180716_233350.jpg
võllil olev hammakal on 12 hammast
ehk on kellelgil pakkuda.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

roosakummik
Tavakasutaja
Posts: 767
Joined: 09. Mar 2005 01:00
Location: Raplamaa
Contact:

Unread post by roosakummik » 17. Jul 2018 18:26

Vruosasis võidküsida kasutaja eliisa25 käest. Temal on kindlasti pakkuda. Siin on ta müüdavad jupid

https://album.ee/album/501941/50209345?pa

Vaatan- sul vedas, et käigukast üleni pilbasteks ei lennanud



vaalo
Tavakasutaja
Posts: 328
Joined: 13. Dec 2004 01:00
Location: Tallinn

Unread post by vaalo » 26. Jul 2018 13:10

Praegu on mingi asendusmootor vahel?



v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 26. Jul 2018 13:35

vaalo wrote:
26. Jul 2018 13:10
Praegu on mingi asendusmootor vahel?
Praegu on vahel Tšehhis RenoMotos remonditud mootor koos Vape-ga. Originaalis oli see cafeka peal.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 26. Jul 2018 16:56

Jep asendusmootor on aistevahel - toimetab hästi, kuid tänu kergemale väntvõllile ei ole käiguühtlus ideaalne. Kõrgemad pööretel on asi väga ok.
Mootor suht terav ja äkiline ja peale tšehhist tulnud on ta töös olnud 800+500km (~3 paagitäit kütust).
Ei ole veel õnnestunud seda käiguvahetusvõlli leida - viimased laadad läbi käidud, nii FB-automoto jne kuulutused üleval - vaikus... lisaks teletornialuses poes, jawa.ee vaadatud - ei ole...
Tšehhi lehtedel üldjuhul ka pole (on teistsugused), kui on siis terve kastisisu, mida pole ju vaja.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 29. Jul 2018 18:14

Cafe racer jõudis koju, peale pikki eksirännakuid. Paraku selgus, et värskeltvärvitud paak jookseb. Nii haruldase (Bizon-i) paagi puhul on remont(keevitamine) ainuvõimalik tee.
Attachments
Cafekodus.jpg
Cafekodus1.jpg
Cafekodus2.jpg
Cafekodus3.jpg



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 30. Jul 2018 11:17

Huvitav välimus ;)

Kas sinna viskab selle mootori peale, mis hetkel 638-l, või jääb see mis seal on?
Mõlemale rattale sobivad tegelikult poleeritud karterikaaned.
Veel fäntsim oleks must silinder poleeritud jahutusribide otstega. Võiks ka n.ö. läikiv punakad ribide otsad olla (selline layout sobiks mõlemale).

Summutiotsad võiks jämedamate torudega katta, et need nii kipakad ei jääks. Saan aru nende lõputorude mõttest ja loodan, et kogu summuti on täpselt arvutatud silindrite järgi.

Kas käivitusvänt käib vastu resonaatorit?
Ka 638 riivab õrnalt resokat, eks vaja natuke nii resokat kuika vänta mudida, et vajalik vahe saaks olema.

Nüüd 638-st ka natuke.
Käigukasti sisu pilt:
20180726_638_gearbox_early_version.jpg
Paistab, et tegu on n.ö. varajasema 638 sisuga, millel aeglane ülekanne 1-3 käigule.
Pole veel leidnud alumist võlli ja püüan kompunnida ka alternatiivi - uuem alumine võll ja vajalikud muud ülekanded ka aga seda peab proovima, et kas nii hakkab.
Täiesti alternatiiv on võlliots taastada.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 30. Jul 2018 11:59

Esialgu peab hakkama tegelema paagiga, mis tugevalt läbi annab.
Tänaseks siis Cafekas kogu täiega keevitaja-maalri juurde viidud, näis millal kätte saab. Sai meistrimehelt igaks juhuks ka üks 380-se CZ-i originaalkarbuss ostetud, alternatiiviks pealolevale Bing-ile.
Last edited by v301060 on 08. Aug 2018 12:17, edited 1 time in total.



v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 08. Aug 2018 12:13

Sai siis Classikule tellitud Tšehhist uus käigukasti sisu. Koos transpordiga 250 aga see veel vana hind, kuna tehas olevat varuosade hindu 27% kergitanud...



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 08. Aug 2018 13:04

Classiku küljekarbid värvimisse antud. Väristas ühel hoidmisnaga katki. Keevitasime kinni tagasi ning nüüd tavavärvimises RAL3020 värviga e. läheb paagiga ühte värvi ilusti.
Masin ilusti toimetab ja sõidab. Uus mootor on hea ja paremaks läheb.

Tähelepanu vajavad ikkagi kütusekraanid (ei saa lekkevabaks... mootori peale immitseb ööga kuskil ~3ml kütust... pole eriline kogus aga kui kraane keerata siis näpud kohe kütuselised). Tagapidur hakkab vaikselt väsima, pole enam nii tugev. Leegitoru ja resonaatori liited on hakanud uuesti läbi laskma, sest peale mootorivahetust ei tihendanud neid lisaks silikooniga, vaid jäid lihtsalt tihendusrõngad.
Taga ratta võiks ~5cm ettepoole tuua või siis porikat tahapoole - minu raskuse all ta veel vastu ei käi aga suurem tegelane surub ta vastu porikat ilusti.
Tahhoka peaks ka talle kuidagi kompunnima või vähemalt selle väljundi kinni saama, sest ka sealt immitseb natuke õlikest.

Ülejäänud osas ei ole talle tõesti midagi ette heita ning see motonostalgial peale kantud vaha hoiab teda siiani läikes...


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

User avatar
teints
Tavakasutaja
Posts: 651
Joined: 02. Mar 2007 01:00
Location: Kesk-Eesti, maalt Sport Iz -ga.
Contact:

Unread post by teints » 08. Aug 2018 13:33

Pane nende "ilusate" kraanide asemele Jawa originaalkraanid ja saad lekkimisest lahti.


Oman mõnda roostes mootorratast.

v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 08. Aug 2018 14:19

teints wrote:
08. Aug 2018 13:33
Pane nende "ilusate" kraanide asemele Jawa originaalkraanid ja saad lekkimisest lahti.
Originaale ei taha sest need on suht koledad. Pigem vaataks midagi siit:
http://lightspeedteam.pl/shop/en/11-fuel-system



v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 14. Aug 2018 13:11

Cafekodus5.jpg
Cafekodus6.jpg
Cafekodus7.jpg
Cafekodus8.jpg
Cafekodus8.jpg
Cafekodus9.jpg
Nii, Cafeka paak siis korras. Eelmised tegijad Sicko Bikesist olid ikka täielikku haltuurat teinud - valtsi maha lihvinud ja siis tekkinud pragu mingi möginaga püüdnud parandada. Läks siis suuremaks vasega jootmiseks ja uus värv ka selga, odav lõbu see polnud just...



User avatar
Prii
Tavakasutaja
Posts: 267
Joined: 19. Jan 2007 01:00
Location: Tallinn/Jõgeva
Contact:

Unread post by Prii » 15. Aug 2018 16:58

v301060 wrote:
14. Aug 2018 13:11
Läks siis suuremaks vasega jootmiseks ja uus värv ka selga, odav lõbu see polnud just...
Huvi pärast küsin, et miks vasega jootmise kasuks otsustati keevitamise asemel? Ohutus peamiselt?



v301060
Tavakasutaja
Posts: 441
Joined: 01. Oct 2009 00:00
Location: Viljandi

Unread post by v301060 » 15. Aug 2018 17:23

Selle otsuse tegi too minu tuttav autoplekksepp-maaler, kes kõikide mu Jawade paake keevitanud-värvinud on. Ma väga täpselt ei pärinud aga juu siis kindlapeale minek kuna paak haruldane ja seda nässumineku korral foorumist-lammutusest asemele osta pole. 634-l keeldus ta näiteks korgivlantsi lahti lõikamast põhjendusega, et paak on terasest, peal suur sile pind ning vlantsirõngast tagasikeevitades võib paagipleki lokkima tõmmata.
Tagantjärele tark olles võib muidugi filosofeerida, kas niiii levinud paagi, nagu 634-ja oma seda onn, keevitamise-värvimise eest on üldse mõtet näiteks 200 eurot maksta kui 500 - 600 euro eest saaks juba cafeliku alumiiniumpaagi mõnelt tuntud tegijalt. Võimalik muidugi, et paljud alupaagid ei sobi Jawa raamile aga vast leiaks otsimise peale ka sellise.



Online
hmm
Tavakasutaja
Posts: 578
Joined: 23. May 2016 15:24
Location: Rakvere-Tartu

Unread post by hmm » 07. Sep 2018 00:03

Nüüd on classicul pea täielikult uus käigukasti sisu.
Ehk siis:
Peavõll, koos kõikide hammakatega
Sekundaarvõll koos hammakatega
Sai uus käiguvahetuse plaat ka, sest vana oli paindes.
Lisaks uus kahvlite juhtvõll. Originaal on täpselt 7mm aga kõver... samas uus on 6,93mm aga sirge... siin mõni youtuberi vend mainib, et peab kindlasti olema 7mm, muidu tekib loks kahvlitele ning see pole hea... Samas on loks mõlema võlliga...
Panen käigukasti uued laagrid, simmerid.
Väntvõlli käigukasti poolse laagri vahetan ka ära, sest loks on külgedele päris tuntav, mis tähendab, et väntvõll võib külgsuunas ka liikuda. Ülejäänud käigukasti laagrid on OK.

Üks suuremaid probleeme on alumise võlli otsa nõellaagri pesa taastamine. Eks püüan leida asjalikuma tegelase, kes selle korda teeb.
Asi selles, et pesa on väga tugevalt kahjustunud, ning ainu üksi laager ei hoia ennast seal korralikult - hakkab välja venima allapoole.
Selle parandamiseks on kaks võimalust - puurida ava suuremaks ja istutada täiendav puks, mille sisse suruda siis laager. Või keevitada ava täis ja puurida uuesti laagripesa.
Alguses mõtlesin seda kohendada keemilisemetalliga - ehk isegi saab aga külastan pigem asjatundjat.


Võrr Riga7 u900: viewtopic.php?f=18&t=23493

Post Reply